Het komt goed toch?

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
charlotteehvr
Nieuw
Nieuw

Proloog:
Hallo, Ik ben Jessica en ik ben 14 jaar en dit is mijn verhaal.
Ik woon in de Berkslaan 1 in Wreeswijk. Ik heb gewoon mijn ouders die bij elkaar zijn, 1 zus en 1 broer. Ik heb ook nog een lieve hond; Finn. Het is een sheltie. Leuke honden. Ik woonde eerst ergens anders, kwartiertje rijden, maar nu niet meer. Het is een zwaar leven, maar het word beter. Tenminste daar blijf ik in geloven.
Het komt goed. 

Zoals gebruikelijk

Ik ben muziek aan het luisteren als mijn vader binnenkomt. Ik klik op pauze en kijk hem vragend aan. Hij vraagt waar mijn moeder is. Ik antwoord dat ze weg is voor werk en hij gaat weer weg. Ik druk weer op starten. Het is het liedje: ‘ You’re missing it – Jason Walker ’. Het was 22.20. Ik lag lekker op bed beetje weg te dromen. Nou, het is wat je lekker vind. Liedjes luisteren waardoor je je slecht gaat voelen en zin hebt om te huilen en down bent. Ja, echt lekker. Vandaag was weer zo’n dag zoals altijd.

Wekker gaat, opstaan, douche, aankleden, tas inpakken, make-up opdoen, eten, jas en schoenen aandoen en weg naar school.
Eenmaal op school fiets in fietsenrek, jas in kluisje en naar lokaal. Ja dat is eigenlijk elke dag zo. Dan de lesuren die oersaai zijn en waar ik altijd van denk dat ik als ik dag mis eigenlijk niks zou missen.
In pauze leren en overschrijven en de dag volhouden tot school over is. Soms (eigenlijk best vaak) een toets ertussen waarbij als ik de toets aan het maken ben denk van: oei, dit weet ik niet, dit weet ik ook niet en dit weet ik ook niet. Zo gaat de toets voorbij en hoop je dat je 5,5 hebt. Laagste cijfer tot nu toe is 1,0 en hoogste een 10. Drie keer al een 10 gehaald, ja op het begin deed ik toch wat, het gaat zoals bergen. Zo heb je de top en heb je de dal.
Dan ben je thuis prop je jezelf vol aan eten en drinken en ga je op laptop of telefoon, appen of op facebook of youtube noem maar op. Ik kan altijd wel wat doen als ik me verveel en als ik echt wil gaan leren en wil beginnen heb ik zin om te dansen. Ja, dansen is mijn leven. Ik houd er van. Ik doe het al 2 keer in de week. Een keer op woensdag 2 uur en op vrijdag 1 uur. Al zou ik thuis er bij optellen waarschijnlijk een hele dag per week. Misschien overdreven, maar heb nooit opgeteld. En als ik niet dans speel ik piano. Dat vind ik zo fijn om te doen.
Echt mijn gevoel erin en meestal erbij zingen. Jammer genoeg kan ik niet zingen, maar ik doe het toch.
Vaak is dan het avond eten al weer aan de beurt en heb je nog niks gedaan aan school zoals gewoonlijk. Natuurlijk zitten er in het eten paprika, champignon of andere vieze dingen die ik niet lus, maar gewoon moet eten en dan daarna komt de tv of laptop.

Expeditie robinson, hntm (holland’s next top model), CSI, so you think you can dance, misdaad series, comedy central en/of mtv. Dat is wat ik kijk. Mtv is het meest zoals het progamma ‘awkward’. Ik vind het echt een top serie. Maar dat is mijn mening.

Dan is de dag voorbij zonder iets aan school thuis geleerd of gemaakt te hebben. Soms is het niet door afleiding dat ik niks aan school doe, maar omdat ik down ben. Voor andere is dat soms niet te begrijpen, maar dan lijkt het alsof ik gewoon geen zin heb, maar het komt eigenlijk omdat ik het niet kan op dat moment.

13 november 2013

‘Jessica?’ Claire kijkt me vragend aan. Als ze dat zegt kan het alles zijn, maar meestal iets negatiefs.
‘Ja?’
‘Is er iets? Ik merk de laatste tijd dat het niet echt goed gaat.’ Ze trekt er een bezorgd hoofd bij.
‘Oh dat, nee. Ik voel me de laatste tijd niet zo lekker. Ik denk een griepje. Niks ergs hoor.’ Ik lach, maar ik weet zelf dat ik niet de waarheid sprak. Ik voelde me down en moest me inhouden om niet naar der toe te gaan, haar stevig vastpakken en heel hard uithuilen op der schouder, maar ik deed alsof alles goed was. Zoals altijd.
Ik pak mijn oortjes en ga muziek luisteren. Ron Pope – Reason To Hope. Dat liedje vind ik erg mooi en luister ik ook vaak. Ook vaak Jason Walker – You ‘re Missing It. Elke keer als ik dit lied hoor moet ik weer een traantje laten, maar als iemand het merkt zeg ik dat ik moest gapen en ik daardoor tranen in mijn ogen krijg. Dat is ook echt zo als ik moet gapen, maar ik moet niet vaak gapen.

Het is woensdag ik heb tot half 4 les en dan nog ongeveer een half uur fietsen naar huis. En dat elke dag. De lessen gingen snel voorbij, ik had mijn huiswerk af. Nou eigenlijk gewoon die pauze ervoor het over geschreven van mijn vriendin Claire.

Eenmaal thuis is de deur op de haak, zoals gewoonlijk. Dan kom ik er niet in via de buitenkant. Ik klop paar keer op de deur en dan zie ik mijn moeder aan komen lopen. ‘Heey, alles goed op school gegaan?’ vraagt ze.
‘Ja hoor, niks bijzonders.’ En ik glimlach. Ik zet mijn fiets in de garage en loop naar de woonkamer. Finn komt op me af, kwispelend. Ik aai hem en zet mijn tas op de grond en doe mijn jas uit. Mijn moeder is zo aardig om wat te drinken en te eten voor me te pakken en we gaan aan de ronde tafel zitten. Ze vraagt of ik cijfers terug heb en ik zeg van niet. Dan zitten we een paar minuten stil naar buiten te kijken. Na een tijdje vraag ik wat we gaan eten. Ze zegt dat we sla eten met aardappels en een hamburger. Lekker antwoord ik en lach. We eten een keer iets lekkers . Ik zeg dat ik naar boven ga voor mijn huiswerk en drink snel mijn drinken op, pak mijn tas en loop naar boven. Eenmaal boven pak ik mijn laptop en doe hem aan. Ik ga naar youtube.com en luister muziek.

Ik hoor mijn vader roepen: ‘Jessica? Jessica?’
Ik antwoord: ‘Ja?’ Hij zegt: ‘Je moet zo dansen, kom je eten?’ Ik zeg ja en kijk op de klok. Al bijna half 6 en nog niks gedaan aan school. Ik moet van 6 uur tot 8 uur dansen en dan ben ik waarschijnlijk half 9 ongeveer thuis en dan ga ik niet meer huiswerk of iets maken, goeie dag dus. Ik doe mijn laptop uit, kleed me om en loop naar beneden. Ik eet mijn eten op, pak mijn tas en fiets naar dansen toe. Ik was nog net op tijd, gelukkig, elke minuut te laat is 10 keer opdrukken. Gelukkig heb ik dat nog geen een keer meegemaakt.
Ik lig op de bank en kijk naar de klok. Het is half 9. Dansen ging goed en was leuk. Ik pak de afstandsbediening en doe de tv aan. Op comedy central is family guy en kijk dat. Na een tijd komen er andere progamma’s en kijk ik gewoon dat. ‘Jessica?’ mijn moeder kijkt me aan. Ik antwoord: ‘Ja? Wat is er?’ Ze zegt: ‘Wij gaan naar bed, ga jij ook zo?’ Ik kijk op de klok. Al 22.52 uur, dat gaat ook snel. Ik zeg dat ik zo kom en ze loopt weg. Om 23.15 uur doe ik tv uit en ga ik naar boven. Ik kleed me om, doe make-up eraf, tanden poetsen en doe mijn tv boven aan. Ik ga in bed liggen kijk nog even op mijn mobiel en reageer op wat berichtjes. Doe mijn mobiel in de oplader en zet de wekker om 06.30 uur en kijk nog even tv. Om 00.41 uur zet ik de tv uit en ga ik slapen.
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”