Hoeveel tijd is er gewenst tussen het insturen van delen?

Reageer hier op de discussies, of start je eigen onderwerp.
Plaats reactie
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Een vraag die je als lezer makkelijker kan beantwoorden dan als schrijver of schrijfster van een lang verhaal. Je doet je best met het regelmatig posten van delen, maar vaak begint ongemerkt de tijd langer te worden tussen de delen die je instuurt. De obstakels waar je tegenaan loopt kunnen groot en talrijk zijn, maar daar hebben de lezers zonder inlevingsvermogen geen enkele boodschap aan. Een boek waar misschien wel jaren aan is gewerkt kan in een paar dagen tijd of zelfs nog minder worden uitgelezen.

Ik wil graag de voorkeur van de mensen hier weten. Het kan gewoon in aantal dagen. Laten we de uren, kwartieren, minuten en seconden maar achterwege laten. ;) Misschien wel met een minimum en een maximum waarop je het verhaal nog kan blijven volgen zonder gedwongen te worden je kennis op te halen door weer van voor af aan te beginnen met lezen. Ik laat het eenvoudig over aan de mensen die reageren om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
Chantalx
Balpen
Balpen

Heel toevallig, maar dit vraag ik me ook al een tijdje af. Ik ben iets langer dan een jaar geleden begonnen met een verhaal, maar doordat ik druk was met mijn studie bleef het verhaal helaas achter. Nu twijfel ik of het zin heeft om verder te gaan met dit verhaal of dat de lezers nu wel genoeg hebben van de lange break en het verhaal niet meer kennen. Ik ben ook erg benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
"I love the fact that when I open a new book, I am invited to a new world, a new universe, and a whole new life without leaving my bedroom." - Bookfessions.tumblr.com

Verhaal: Keerpunt (Romantisch Prieel)
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Je kunt altijd een kleine synopsis geven voordat je weer verder gaat Chantalx

Om de nieuwsgierigheid van P_Westdijk te beantwoorden. Persoonlijk heb ik het liefst als er om de week ongeveer iets gepost wordt maakt niet uit of het twee alinea's zijn maar dan blijf ik het best in het verhaal zonder terug te lezen. Wordt het langer, zeg twee weken, dan kost het me veel meer moeite om er weer in te komen. Als dit langer duurt, zeg dat de schrijf(ster) telkens om de twee weken of langer post en dit voor een langere tijd doet dan ben ik snel geneigd om het niet meer te volgen.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord ^^
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Niet sneller dan eens in de drie dagen (anders geen tijd om bij te lezen),
niet langer dan ongeveer een week (anders verslapt de aandacht/zin om mee te blijven lezen).

Dit is heel persoonlijk echter, ik heb met Igneal wel eens een maand niks gepost (ahem, ik post komende week weer :P ), en daar blijven een paar mensen toch altijd wel weer voor terugkomen. Het hangt er dus een beetje van af denk ik
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
artikel
Computer
Computer

Het is lastig om te zeggen. Het liefst heb ik ook ongeveer elke week een stuk. Er moet minimaal zo'n 4 dagen niets zijn gepost, voordat er weer een stuk van mij mag. Het liefst heb ik ook dat er op een bepaalde dag wordt gepost, dat weet je precies wanneer je weer verder kan lezen.
Om na een lange pauze weer verder te gaan met je verhalen is gewaagd, aangezien er (veel) minder mensen weer verder zullen lezen, of het moet een verhaal zijn dat iedereen kent en iedereen ook wil dat het verder gaat, maar dan verwacht ik eigenlijk niet dat er een pauze is ingelast. Maar je weet nooit.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
-Maaike-
Computer
Computer

Ik heb zelf het liefste om de week, omdat ik het dan wel redelijk kan bijbenen (als iedereen het ten minste niet allemaal op dezelfde dag gaat bijwerken natuurlijk (A) ). En het verhaal blijft dan langer bij me zitten - zeker als het daarna een tijdje niet geplaatst wordt en dan weer wordt opgepakt. :)

@Chantal, heb je het dan over je verhaal 'keerpunt'? Ga alsjeblieft verder! :D Ik lees mee hoor ^_^
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Persoonlijk vind ik een week er tussen wel erg traag eigenlijk. Ik zie liever na drie dagen weer een stukje. Het is niet zo dat ik anders niet meer weet wat ik al heb gelezen, maar een goed boek lees je ook liever achtereen, dan elke keer te moeten wachten.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Chantalx
Balpen
Balpen

@Maaike, inderdaad over Keerpunt! Ik twijfel nog tussen verder gaan of een nieuw verhaal.. Fijn dat ik tenminste één lezer nog heb! :)
CasBuijs
Balpen
Balpen

Ik vind persoonlijk een stuk in de drie dagen ook wel een prettige tijd, al upload ik zelf altijd aan het begin van verhalen veel te snel achter elkaar.
"In the face of disaster lies the opportunity for renewal."
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

De hoogste tijd dat ik hier zelf ook weer eens post. Ik heb het onderwerp immers hier aangekaart. Dezelfde vraag heb ik overigens ook op een andere site uitgezet en voor me zelf een conclusie getrokken uit de totaal ontvangen reacties. Misschien kunnen mensen hier hun voordeel mee opdoen, negeren mag natuurlijk altijd.

Elke dag een hoofdstuk of deel posten word over het algemeen als te veel beschouwd en om de week als te weinig. Om de drie tot vier dagen insturen kwam regelmatig terug. Twee delen in de week blijkt dus een goede maatstaf te zijn.

Een vaste dag waarop de hoofdstukken of delen worden ingestuurd geniet de voorkeur.

De stukken moeten in vier minuten te lezen zijn. Als er meer tijd voor nodig is, dan haken blijkbaar veel mensen af.

Een korte terugblik op de belangrijkste ontwikkelingen in het voorgaande deel of hoofdstuk boven elke inzending kwam hierbij ook herhaaldelijk terug. Alleen heb ik mijn twijfels over hoe je dit het beste vorm kan geven.

Ook ben ik ergens het waardevolle advies tegen gekomen om bij een lang verhaal met veel personages apart aan te geven wie ze zijn, wat ze doen, tot welk volk ze behoren, etc.

Het meest verrassende, voor mij in ieder geval dan, was dat mensen in staat zijn het hele verhaal uit te schrijven voor ze begonnen met het insturen van het eerste deel of hoofdstuk. Zij ontvangen in mijn beleving redelijk veel reacties van een vaste kern volgers, omdat de lezers niet bang hoeven te zijn dat het verhaal nooit afgemaakt zal worden. Het was juist ook een reden voor andere lezers om pas te beginnen met lezen als het laatste stuk is verstuurd.

Bedankt allemaal voor het meedenken en reageren. Ik heb er veel aan gehad.

Groet,

P_Westdijk
Plaats reactie

Terug naar “Discussie topic”