Gezinsgeluk

Hier kun je al je One Shots kwijt die in het genre Romantiek horen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.
Plaats reactie
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Half onder een wit dekbedje met gekleurde clowntjes ligt een roze gekleurd, gerimpeld hoopje mens. Zich onbewust van de wereld om haar heen omdat ze slaapt. Voor het eerst sinds maanden rond deze tijd. Het is ook de reden dat ik ben gaan kijken. Wakker liggend in mijn bed omdat ik wachtte op haar gehuil, maar ditmaal liep het anders. Onrustig geworden was ik er nu zelf uitgegaan na herhaalde malen een blik op de radiowekker te hebben geworpen, waarop de tijd traag leek te passeren. Voorzichtig en geen gebruik makend van het licht om mijn partner niet wakker te maken. In stilte vloekend omdat mijn teen onzacht in aanraking kwam met een poot van de stoel waarover onze kleren lagen.

Ik kijk op haar neer. Ze heeft mijn leven compleet overhoop gegooid zonder dat ze zich daar bewust van is geweest. Zelfs lang van te voren voor je van een baby kon spreken. De babyschoentjes die mijn partner had gekocht hadden mij volledig verrast toen ik het cadeau uitpakte. In de dagen erna keek ik om me heen. Voornamelijk naar mensen met een kind of kinderen. Allen leken gelukkig, maar ik voelde het tegenovergestelde. Ik leg het dekbedje wat meer over haar heen.

Het is vreemd, maar toen wenste ik dat je nooit zou komen. De babyschoentjes hadden tot ruzie geleid. In de weken erna gebeurde alles waar ik al zo bang voor was geweest. De reden waarom ik nooit aan kinderen had willen beginnen. De geplande vakantie hier ver vandaan moest opeens worden geannuleerd. De eerste opmerkingen over de sportwagen waarin we samen altijd zo graag hadden gereden, maar waarin geen ruimte was voor nog een extra passagier. Mijn hobbykamer moest nu al veranderd worden in een kinderkamer. Zelfs het afschuwelijke woord trouwen was al gevallen. Op een abrupte wijze was er een einde gekomen aan mijn relatiegeluk.

Ze was een indringer. Zo heb ik haar in het verleden gezien. De derde persoon, die van mijn relatie een gezin maakte. Ik houd mijn adem in als ik bij het licht van de maan beweging onder het dekbed ziet. Ze maakt al geluidjes voor ze haar ogen open doet. Ik zie haar omhoog kijken en haar in mijn verbeelding glimlachen. Ze is zich bewust van mijn aanwezigheid en worstelt even om haar handjes onder het dekbed vandaan te krijgen om deze naar me uit te strekken. Glimlachend pak ik haar voorzichtig op. Ze is ook de persoon die mij gezinsgeluk heeft bezorgd en een gebrek aan slaap.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
-Maaike-
Computer
Computer

Aww baby'tjes zijn zóó lief! :D

Dit is de eerste one-shot die ik van je lees die in de ik-vorm geschreven is. Dat was wel even gek (niet negatief bedoelt hoor! Meer onverwacht ;) )

Ik vind de draai in het verhaal goed beschreven. Ik denk dat veel vaders dat zullen hebben die in eerste instantie niet op een kind zitten te wachten ^_^ Is dit jou ook overkomen?

Goed geschreven!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

-Maaike- schreef: Aww baby'tjes zijn zóó lief! :D
Diepe zucht. ;) Ik dacht dat we de fase van aww ver achter ons hadden gelaten. :)
-Maaike- schreef: Dit is de eerste one-shot die ik van je lees die in de ik-vorm geschreven is.
Zo teleurstellend dit. :cry: Al is het geen echt ik-verhaal, maar een je-verhaal. http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... =58&t=6325 Alleen het betreft een iets ander genre. :twisted:
-Maaike- schreef: Is dit jou ook overkomen?
Uhm, ik wil best veel met deze site delen, maar niet alles. :P Zoals altijd bedankt voor je reacties. Een hele serie deze keer.
If not, learn them.
-Maaike-
Computer
Computer

Zo teleurstellend dit. :cry: Al is het geen echt ik-verhaal, maar een je-verhaal. viewtopic.php?f=58&t=6325 Alleen het betreft een iets ander genre. :twisted:
:O Die heb ik niet gelezen. Wat slecht van mij, ga ik snel doen :angel
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

En je bent het nagekomen. :super
If not, learn them.
LaBelleVie
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik vind het echt een hele leuke one-shot! Net als de andere die ik van je gelezen heb trouwens, inderdaad heel anders. Maar je hebt wel een herkenbare schrijfstijl! :)
Op het begin vond ik het wel een beetje stroef lezen, maar dit kwam vooral door de vele verledentijdsvormen. Dit kan ook smaak zijn, of per persoon verschillen. In ieder geval goed geschreven!
“I should be sleeping but you’re still on my mind and it’s keeping me awake.”

http://www.onlineverhalen.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=150327
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

LaBelleVie schreef:Maar je hebt wel een herkenbare schrijfstijl!
Bedankt voor het achterlaten van een reactie, LaBelleVie. Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar wat er in mijn schrijfstijl zo opvalt dat het herkenbaar is.

Als je suggesties hebt om het minder stroef te laten lezen, dan ben je van harte welkom deze aan te geven. Het verhaal kan er alleen maar beter van worden. Het klinkt misschien vreemd, maar wat me bij een ander misschien meteen opvalt, daar lijk ik bij mijn eigen verhalen weleens blind voor te zijn.

Voor de rest welkom op deze site. Ik zag dat je zeer recent deel uit ben gaan maken van het genootschap hier. Ik wens je veel plezier en een leerzame tijd op deze site.
LaBelleVie
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, LaBelleVie. Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar wat er in mijn schrijfstijl zo opvalt dat het herkenbaar is.
De manier waarop je je personages neerzet, de manier waarop je je verhaal een vorm geeft. Naast dat het mij opvalt dat je verhalen vaak beginnen met irritaties, vervelende gedachtes etc. maar uiteindelijk toch helemaal niet zo erg blijken te zijn. Dat kan natuurlijk bij meerdere verhalen langs komen, zoveel heb ik er nog niet gelezen, maar ook dat valt me op bij je verhalen. (correct me if I'm wrong)
Zich onbewust van de wereld om haar heen omdat ze slaapt. Voor het eerst sinds maanden rond deze tijd.
Hier zou ik één zin van maken. Het geeft voor mij namelijk een (duidelijke) toevoeging op de vorige zin. (Kan smaak zijn...)
Onrustig geworden was ik er nu zelf uitgegaan na herhaalde malen een blik op de radiowekker te hebben geworpen, waarop de tijd traag leek te passeren.
"Onrustig geworden" klinkt voor mij niet lekker. Misschien omdat er in die zin erg vaak ge- in staat. (Geworden, uitgegaan, geworpen) Het is lastig om het anders te formuleren, ik moet nu ook echt eventjes nadenken.. Wat ik ervan zou maken is dit; Onrustig had ik in bed gelegen, na herhaalde malen een blik op de radiowekker te hebben geworpen waarop de tijd tergend langzaam leek te passeren, had ik besloten er toch uit te gaan.
Dit is ook nog van verre perfect, je moet er natuurlijk mee doen wat je wilt. Ik vind de zin ergens toch te lang, maar ik wil je verhaal niet te veel gaan aanpassen. :)

Voor de rest welkom op deze site. Ik zag dat je zeer recent deel uit ben gaan maken van het genootschap hier. Ik wens je veel plezier en een leerzame tijd op deze site.
Bedankt! Dat moet zeker goedkomen. :)
Hopelijk heb je nog wat aan mijn commentaar. Als ik het zo overlees dan merk ik niet meer op wat ik de vorige keren vervelend vond.... Nogmaals, erg goed geschreven! :super
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

We blijven lekker bezig zo. :D
LaBelleVie schreef: De manier waarop je je personages neerzet, de manier waarop je je verhaal een vorm geeft. Naast dat het mij opvalt dat je verhalen vaak beginnen met irritaties, vervelende gedachtes etc. maar uiteindelijk toch helemaal niet zo erg blijken te zijn. Dat kan natuurlijk bij meerdere verhalen langs komen, zoveel heb ik er nog niet gelezen, maar ook dat valt me op bij je verhalen.
Leuk dat je me hier op wijst. Ik vraag me tegelijk af of dit bij al mijn verhalen zo is.
Zich onbewust van de wereld om haar heen omdat ze slaapt. Voor het eerst sinds maanden rond deze tijd.
Deze zinnen handhaaf ik. Al valt me nu wel het ontbreken van een komma op. Het is een bewuste keuze geweest, omdat hij dit als feiten ervaart en ik het ook kort en bondig op deze wijze aan de lezers wilde presenteren. Laten we het maar op smaak houden. :)
Onrustig geworden was ik er nu zelf uitgegaan na herhaalde malen een blik op de radiowekker te hebben geworpen, waarop de tijd traag leek te passeren.
Je hebt gelijk. Het vraagt om een aanpassing. Alleen stel ik het uit naar een later moment om er eens rustig voor te gaan zitten. Ik wil vandaag nog een reactie op deze en een andere site achterlaten en zoals altijd gaat daar toch wat tijd in zitten.
LaBelleVie schreef:Hopelijk heb je nog wat aan mijn commentaar.
Altijd. Zelfs als ik een hele andere mening heb dan de betreffende lezer. Het bied me immers de mogelijkheid om door de ogen van een ander naar mijn creatie te kijken en dat is altijd zeer waardevol.

Heel erg bedankt voor toelichting.
LaBelleVie
Puntenslijper
Puntenslijper

We blijven lekker bezig zo. :D
Inderdaad! En ik vind het alleen maar prima. :D

Deze zinnen handhaaf ik. Al valt me nu wel het ontbreken van een komma op. Het is een bewuste keuze geweest, omdat hij dit als feiten ervaart en ik het ook kort en bondig op deze wijze aan de lezers wilde presenteren. Laten we het maar op smaak houden. :)
In dat geval heb je het prima neergezet! Dan is het inderdaad smaak haha.
Je hebt gelijk. Het vraagt om een aanpassing. Alleen stel ik het uit naar een later moment om er eens rustig voor te gaan zitten. Ik wil vandaag nog een reactie op deze en een andere site achterlaten en zoals altijd gaat daar toch wat tijd in zitten.
Inderdaad gewoon de tijd voor nemen, en de zin. Ik zit helaas met hetzelfde probleem, erg druk met school helaas.
Reageren kost vaak ook veel tijd (zeker op lange posts).
Plaats reactie

Terug naar “Romantische One Shots”