Leesboeken

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik ben de laatste tijd fan geworden van autobiografieën. Ik heb er nu drie: Het begon toen ik veertien werd (Elissa Wall), Gebroken Kind (Marcia Cameron) en Vlucht uit kamp 14 (Blaine Harden). Het interessante ervan vind ik dat de verhalen echt gebeurd zijn en de schrijvers dus het beste neer kunnen zetten hoe die gebeurtenissen hun leven hebben gevormd. Zij kunnen uit eigen hand vertellen wat voor impact gebeurtenissen hebben. Fascinerend en leerzaam tegelijkertijd :P
Gisteren had ik Vlucht uit kamp 14 uit gelezen. Die is anders biografisch, omdat het door een journalist geschreven is, dus de hp (Shin) wordt in de derde persoon aangesproken. Daardoor is het afstandelijk en mist het de emotie die mensen in een autobiografie zo goed neer kunnen zetten.
Maar ook door het journalistieke gedeelte krijg je wel een hoop informatie van de situatie in Noord-Korea mee en dat is echt bizar daar. Bijna iedereen lijdt daar honger omdat het gebied daar erg bergachtig is dus weinig landbouwgrond. Door een barslechte economie hebben ze ook niet genoeg stroom om in de nacht de hoofdstad te verlichten. Dus als je op google-earth kijkt, zit er een groot zwart gat tussen China en Zuid-Korea. En dan heb je nog de mensen die zowat gehersenspoeld worden. Bizar.

Maar het boek zelf gaat over Shin Dong-Hyuk, die geboren werd en opgroeide in een van de geheime concentratiekampen in Noord-Korea, waar tot op de dag van vandaag honderdduizenden mensen worden vastgehouden. Deze gevangenen van de staat hebben levenslang, net als hun ouders en hun kinderen. Ze krijgen werkdagen van vijftien uur dwangarbeid opgelegd, tot ze sterven. Voedsel is er nooit genoeg; lijfstraffen, onderling wantrouwen en liefdeloosheid des te meer. Als jongetje moest Shin toezien hoe zijn moeder werd opgehangen en zijn broer werd doodgeschoten, omdat zij hun ontsnapping planden. Als jongvolwassene wist hij als eerste en enige te ontsnappen. In Vlucht uit Kamp 14 vertelt hij voor het eerst zijn schokkende verhaal.
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Klinkt mooi Saskia, :D ook al denk ik niet dat ik er aan ga beginnen.

Goh, ik heb echt weer een goed boek nodig! voor inspiratie!

Val der titanen, een boek dat je nu best veel in de winkels zie kan ik ook nietbepaald aan raden. Voor mensen die niet echt van het schrijven ofzo zijn, zal het best prima zijn. maar ik vind het vreselijk geschreven! kon niet ver komen dan vier pagina's en volgens mij heeft het boek er een paar duizend --'
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hahaha :P trauma erbij door dat boek? xD

Ik heb ook nog Wij zijn ons brein liggen van Dick Swaab maar ben bang om erin te beginnen :| ik ben bang dat het saai is haha xD oh, en ik heb er eigenlijk ook geen tijd voor, over een uur zit het huis vol met familie xD
ik ga denk ik trouwens ook eens op zoek naar of een autobiografie over de concentratiekampen van de Tweede wereldoorlog, of daar een drama over. Maar bio heeft voorkeur :P iemand die heel toevallig een heel goede weet?
Anders ga ik eens kijken of ik m'n oude literatuurlijst van Nederlands nog heb xD ik kan me herinneren dat daar ook eentje opstaat en ik wil wel eens literatuur proberen :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

The pacific ;)

En uhmm jaa ik ga onze boekenkast maar verder uitpluizen
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik neem Insurgent (Veronica Roth) en Beautiful Chaos (Kami Garica en Margaret Stohl) mee op vakantie :)
Volgens mij heet ie gewoon Chaos in het Nederlands... En Insurgent is Opstand.

Waarom weet ik alleen de Engelse titels -,-
When the power of love overcomes the love of power.
MrM
Potlood
Potlood

Lolita van Nabokov blijft mijn favoriet! Zelden herlees ik een boek, maar dit is gewoon te mooi geschreven om slechts een keer te te lezen =P Ik zou hem graag nog eens in het engels lezen ook..

Lolita, light of my life, fire of my loins. My sin, my soul. Lo-lee-ta: the tip of the tongue taking a trip of three steps down the palate to tap, at three, on the teeth. Lo. Lee. Ta. She was Lo, plain Lo, in the morning, standing four feet ten in one sock. She was Lola in slacks. She was Dolly at school. She was Dolores on the dotted line. But in my arms she was always Lolita.

Zo opent het boek, en voor diegenen die er nog niet van hebben gehoord; het is niet het typische liefdesromannetje, integendeel nogal controversieel!
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ MrM: Lolita, die staat ook ergens op een vaag lijstje in mijn hoofd van boeken die ik nog wil lezen. Toch eens kijken of de bieb 'm heeft :p

En ik ben weer terug bij de fantasy-verhalen :D Iemand ooit Garth Nix gelezen? Zijn serie 'de sleutels van het koninkrijk' is GEWELDIG! Het is eigenlijk wel een kinderboek, wat je eigenlijk alleen merkt in het eerste deel qua schrijfstijl, omdat ie daar heel veel herhaalt en de dialogen wat vlak zijn. Maar hoe meer je leest, hoe minder je daar erg in hebt :p
Er zit zoveel geweldig bedachte fantasy in, spannende wendingen, leuke, op zichzelf staande personages... love it :3

Het gaat over het Huis, dat het middelpunt van het universum is. Daar wordt alles geregeld en waargenomen wat er in de Lage Domeinen (oa. Aarde) gebeurt. De Wil, die ervoor moest zorgen dat alles in goede banen geleid werd, is door de Morgendagen in zeven stukken gescheurd en gevangen gezet, al millennia lang. Zonder de Wil zijn de Morgendagen vervallen naar de 7 zonden.
Na duizenden jaren weet een deel van de Wil zich te bevrijden en ervoor te zorgen dat Arthur, een sterveling, de Mindere Sleutel krijgt. Doordat hij op het punt stond dood te gaan door een hevige astma-aanval is hij de Rechtmatige Erfgenaam geworden. Maar nu hij de Sleutel heeft aangenomen overleeft hij het en kan hij op zoek gaan naar de Uursleutel, om zo heer Maandag te verslaan.

Het is een ingewikkeld verhaal om het uit te leggen xD maar echt, Garth Nix heeft een geweldig fantasie :3 ik durf zelfs te zeggen dat hij qua fantasie en het verzinnen van nieuwe dingen beter is dan JK Rowling. Hoewel zij ook goed is haha :p
-Maaike-
Computer
Computer

@MrM, staat op mijn leeslijstje :)
@Saskia, wel van gehoord. Maar nog niet gelezen, ik zal hem onthouden ^_^

Heeft iemand hier al de wandelhoer gelezen? Ik lees hem voor het leespanel van een uitgeverij, maar ik vind het stiekem een vreselijk boek en ik hoop dat iemand me kan vertellen dat het beter wordt na pagina 100 (A)

Het speelt zich af in 1400, waar een rijke dochter uitgehuwelijkt wordt aan een rijke advocaat. Maar die beschuldigt haar van hoerenrij op het moment dat het contract voor het huwelijk is getekend. En dan begint alle ellende :( Het schijnt volgensde bol.com recensies heel mooi te zijn, maar ik gruwel er alleen maar van..
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

In welk opzicht is ie vreselijk dan? Hoe je het zo neerzet lijkt ie me op zich wel leuk, maar ja, als jij hem vreselijk vindt moet dat wel ergens op gebaseerd zijn :p
En ik zou het echt doen! Echt geweldige boeken :3 als ik weer eens meer geld heb, ga ik denk ik de laatste 3 delen ook kopen. Ze zijn jammer genoeg niet vertaald uit het Engels, maar dan moet ik mijn lichtelijke haat voor Engelse boeken lezen maar even opgeven :p zo erg is dat nou ook weer niet xD
Oh, Maaike, weet je trouwens nog een paar leuke steampunk-fantasy? Ik wil inspiratie hebben xD
-Maaike-
Computer
Computer

Er wordt voor veels te veel in kleuren en geuren verteld hoe dat meisje door 3 man verkracht wordt en door iedereen niet geloofd wordt dat ze nooit met iemand naar bed is geweest. Zelfs haar vader valt haar af, hij is gewoon zo geshocked dat ie niets voor haar doet :O Zelfs de kerk maakt haar uit voor hoer. En dan hoe ze haar helemaal aan stukken slaan en haar vervolgens als vee de stad uit sturen. *Snif* Ik ben niet gemaakt voor dat soort boeken denk ik. Maar ik blijf hopen dat nu ze de stad uit is, het beter zal gaan, want het is wel mooi geschreven en het meisje is mentaal best sterk, want ze had kunnen betuigen voor de kerk (en dan minder hard gestrafd worden). Het is alleen zo geweldadig gruwelijk en daarom vind ik het vreselijk :(

Uwh steampunk boeken... Oef, er komt me even geen in me op. Ik weet niet of de Honger Spelen er toevallig onder vallen? Maar, ik wil de Boneshaker (The Clockwork Century, deel 1) van Cherie Priest gaan lezen. Dat is in elk geval steampunk. En misschien vind je iets in deze lijst: http://www.goodreads.com/list/show/618. ... ks#2246092

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Klinkt... dramatisch xD arghh, en hoe je het zo neerzet is precies mijn probleem met samenvattingen --' dan denk ik weer: pff, natuurlijk gelooft niemand haar, anders is het zeker niet spannend genoeg. Terwijl er vast een goede reden voor is :roll: ik vind dingen al snel standaard zonder het onderliggende verhaal te kennen xD

Ah, thanks! Eens kijken of de plaatselijke bieb er een van heeft, dan ga ik daar binnenkort eens even langs :p
-Maaike-
Computer
Computer

Ja, das waar. Maar dat kan ik niet uitstaan. Gelukkig was h9 beter want een verliefde jongen is haar achter nagegaan :D
(al liep hij haar met een half uur mis -_- )

Oh en ik bedacht me dat de game of throne ook steampunk is. ;) die is vast in de bieb te vinden (ik ken alleen stukjes van de serie).
Ben benieuwd naar wat je van steampunk vindt!

My head is a jungle...
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik lees zo weinig laatste tijd! Echt niet goed. En ik heb nog wel een flink lijstje met boeken die ik wil lezen... Gone, Percy Jackson, Harry Potter, Narnia, Insurgent, Caster-series... :')
lisbeth
Vulpen
Vulpen

Hm, ben een beetje uit leesboeken aan het geraken. Gisteren naar de bibliotheek geweest en vond haast geen enkel boek dat ik nog niet gelezen heb, lees echt veel te veel en te rap.
Maar heb gelukkig nu wel een intressante vampiere reeks gevonden :)
Vampiersbruid en Engelen kus. Kan niet wachten op derde boek.
Het leven is zinloos. Nou, in die zinloosheid zit ik te schrijven, om er toch een zin aan te geven.
-Maaike-
Computer
Computer

Hehe, de wandelhoer is uit :P uiteindelijk toch een heel mooi boek, dat ik toch zeker wel aanraad. Heel mooi geschreven en heel intrigerend hoe iemand weet te overleven door voor wraak te leven :)

En nu éindeiljk beginnen in Reckless van Cornelia Funke. Ik hou van dat boek en nog meer van die schrijfster :P Heerlijke fantasie, waarbij de hoofdpersonen doorgaans in een fantasie wereld verdwijnen ^_^ Ditmaal door een spiegel :D

My head is a jungle...
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Lees momenteel 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler-Olsen. Dit boek zou onderdeel moeten zijn van de serie Q, over een departement wat oude, maar grote zaken behandeld. Het is een echte Scandinavische detective, oftewel een hoofdpersoon die je wel mag, maar toch ook weer niet. Naja, als je vaker het type boek leest weet je wat ik bedoel.
lastingstar
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Momenteel Mockingjay aan het herlezen (eerder doorploeteren zeg maar) en als die uit is ben ik aan het twijfelen tussen How to kill a mockingbird en The fault in our stars.
"A writer is a world trapped in a person."
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

Voor het ogenblik lees ik niet al te veel omdat ik het nogal druk met het opzoeken en schrijven voor mijn paper. "De invloed van media op sociale agressie" is super interessant maar na het tiende wetenschappelijke artikel vol met dezelfde conclusies ben ik het wel moe gezien :(.
Maar nu over naar de leesboeken.

Ik heb onlangs "Een Gouden Raad" van J.K.Rowling gelezen en "Een Schitterend Gebrek" van Arthur Japin.
Beide aanraders. Het eerste boek is wel compleet anders dan dat je van J.K.Rowling zou verwachten (veel agressiever en duisterder dan Harry Potter.) Maar ze blijft wel haar mooie schrijfstijl behouden zodat je door blijft lezen. Het is wel niet zo'n boek dat je in één dag uitleest. De onderwerpen die er in voor komen zijn vaak vrij zwaar. Maar toch is het nog steeds de moeite waard.
"Het Schitterende Gebrek" vind ik persoonlijk een magnifiek boek. Het gaat kortweg over het fictieve leven van de eerste geliefde van Casanova. Echt het soort literatuur dat ik in één ruk kan uitlezen. Als de rest van zijn boeken ook zo interessant zijn wil ik die ook wel lezen.
Voor het ogenblik ben ik "Wicked" van Gregory Maguire aan het lezen. Ja, dat is het boek waar de musical op is gebaseerd. Maar het is totaal niet het kinderboek dat je er zou van verwachten. Het is veel agressiever en totaal niet voor kinderen bedoelt. :).

Voorts kan ik ook nog "Stardust" van Neil Gaiman aanraden , een fantastisch sprookje dat leest als een trein, en "Het Parfum" van Patrick Süskind , Alleen al op de manier waarop hij schrijft is fantastisch :)
http://haardvuur.blogspot.be/ The fireplace were true magic happens.
lastingstar
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Tristene schreef:....
Voorts kan ik ook nog "Stardust" van Neil Gaiman aanraden , een fantastisch sprookje dat leest als een trein, en "Het Parfum" van Patrick Süskind , Alleen al op de manier waarop hij schrijft is fantastisch :)
Oh van beide heb ik de films gezien, ik vond Perfume echt een fascinerende film :)
"A writer is a world trapped in a person."
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

@ Lastingstar, Het boek is ook zeer fascinerend hoor, Het is zo'n boek waar je in blijft doorlezen.
Ik heb jammer genoeg de film nog niet gezien maar die staat wel op mijn lijstje :).
-Maaike-
Computer
Computer

Hihi ik wilde net vragen of ze beter zijn dan de films :P Want ik heb ze wel op m'n nog-te-lezen lijstje staan :)

Zelf ben ik nu in de Stravaganza serie bezig en ben bij deel 4. Dit deel valt me helaas een beetje tegen, sommige gebeurtenissen komen over als herhalingen van de eerdere delen :(
Heeft een van jullie de Stravaganza serie al gelezen?

My head is a jungle...
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

@Maaike, Wat Stardust betreft is het boek zeker beter. Het boek is ietsjes duisterder maar nog steeds even sprookjesachtig als de film :).
Ik denk dat ik van die serie ooit een stukje van het eerste deel heb gelezen. Maar het was niet echt mijn ding :).
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Een vriendin heeft The Fault In Our Stars van John Green voor me gehaald in de US, dus die heb ik binnenkort :D ben echt benieuwd of ie echt zo goed is als iedereen altijd zegt! Can't wait!
-Maaike-
Computer
Computer

Ik ga vanavond in mijn allereerste steampunk boek beginnen! :sweet Kan niet wachten om Alice in Stoomland te lezen :D

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

En, Maaike, hoe was Alice in Stoomland? De titel klinkt iig veelbelovend :p

Ik ben blij dat ik Megan Lindholm/Robin Hobb nog een tweede kans gegeven heb. Bij de Slegte had ik een boek van haar gehaald, 'Meester van het Woud', en die was langdradig, weinig spanning, en het leek me uit te lopen op een doktersromannetje dat beter geschreven was en een fantasy tintje had. Niet meer mijn genre :')
Maar nu heb ik 'de Oproep van de Nar' gehuurd bij de bieb en die is tig maal beter. Interessante wereld, interessante krachten en interessant hoofdprobleem. Maar wat ik vooral leuk vind zijn de personages. Goed beschreven en ze komen duidelijk uit het verf. En ik ben helemaal weg van Nar, dat is zo'n personage waar je jaloers op bent dat je hem zelf niet bedacht heb :3 ik zou het echt een personage voor mij vinden, alleen zou ik dan mijn verhaal om hem laten draaien :') dat doet Robin Hobb gelukkig niet :p
Kritiekpuntje is nog wel de uitgebreide schrijfstijl. In het begin is het niet heel vervelend, maar nu tegen het einde van het boek, wanneer de spanning opgevoerd wordt, begint het me wel een beetje tegen te staan. Ik wil sneller bij de ontknoping komen :p
Maar bij elkaar leuk boek. Ik weet nog niet of het een favoriet kan worden, maar het plakkaat 'leuk' bij mij en fantasy boeken is de laatste tijd een grote stap. Dus dat is positief voor het boek haha xD
-Maaike-
Computer
Computer

Alice in Stoomland viel een beetje tegen, Saskia. De cover en de flaptekst waren veel belovend. De wereld was erg leuk in elkaar gezet en de verhaallijn op zich ook. Het leek op het origineel maar dan met een twist. Ik heb andere alice in wonderland-verhalen gelezen die ook een soort remake waren op het origineel en die waren vreselijk (alice in quantumland & Alice in zombieland) alleen de miniserie Alice (film) is verder een goede re-make. Van wat ik dan tot nu toe ken, natuurlijk.

Het einde deed vooral afbreuk aan het boek (naast dat er niet echt vaart in zat). Een of andere hoge pief ging uitleggen wat Stoomland echt was. En het was zo'n domper, zeg maar zo'n cliché als 'en toen ontwaakte ze vanuit haar droom'. Dus, ik vind het half een aanrader :P

Wat trouwens wel een super goed boek is is De Kinderdief van Brom. Het gaat over Peter Pan. Ook een re-make, maar eentje gericht op het originele verhaal waarin Peter een beetje duister is geworden. En het is zo spannend en beeldend beschreven. Je bent zo door die 500 pagina's heen! :D Steeds krijgt het verhaal een twist, wat het zo leuk maakte. Die kan ik je wel heel erg aanraden ^_^

My head is a jungle...
Demon
Typmachine
Typmachine

Ik lees momenteel in "de legenden van de Alfen" van Markus Heitz. Dat is een soort prequelding(plusminus) op de vierdelige reeks "de Dwergen" en ik vind hem echt leuk. :D Al zijn er in de Nederlandstalige versie behoorlijk wat foutjes te bespeuren, wat ik wel vaker heb bij Luitingh Fantasy en Duitse fantasyschrijvers. (Bernhard Hennen <3)
Okay, ja, hoe dan ook. Heitz gebruikt eerlijk gezegd behoorlijk wat clichés gedurende het plot en de final bossfight van "Het lot van de Dwergen" was nogal een afknapper. (ja een bossfight in een boek. >:( ) En zo'n jammer einde. ;-;
Maar ik vind de boeken echt wel superleuk gewoon een leuke verhaallijn. Vooral in het vierde boek van de Dwergen tot nu toe. :D Nu moet ik natuurlijk nog het gedoe over de Alfen lezen. Alf is eigenlijk hetzelfde als elf in de mythologie, maar hier zijn het een soort van Dark Elves, zogezegd.
Echt superleuk. :D
artikel
Computer
Computer

Ben nu het boek "The Davinci Code" aan het lezen. Ik denk dat iedereen het wel kent :D Heb hem eerst, laaaaaang geleden, in het Nederlands gelezen. Nu lees ik het origineel en dan natuurlijk in het Engels :) Ik ben nog steeds weg van dit boek. Het houdt me gewoon avonden wakker; omdat ik doorlees in de avond of omdat ik aan het puzzelen ben naar de raadsels die in het boek staan.
Ik ben de laatste tijd zelf ook heel veel bezig met de algemene geschiedenis van de wereld en kunstgeschiedenis. Het boek past dus goed in de staat waarin ik nu ben, hahaha :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik vond de davincie code een beetje traag lezen het bernini mysterie vond ik nog altijd de beste :)
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik heb laatst het laatste (14de boek) van de reeks Het Rad des Tijds gelezen genaamd Het Licht van Weleer. Ik vond het zelf een beetje traag opstarten en er zitten abnormaal lange hoofdstukken in. (Normaal hoofdstuk is zo'n 20 pagina's, proloog was 80 en één hoofdstuk was dik 200) Vooral in het langste hoofdstuk, waar de hele tijd naar wordt toe gewerkt 14 delen lang, is het nog al eentonig. Er gebeurt veel van het zelfde en het duurt op een gegeven moment maar voort en voort. Ik ben zelf een liefhebber van militaire strategie en daarvan heeft dit boek voldoende maar op een gegeven moment heb je het wel gelezen. Het einde is niet wat je zou verwachten (positief) maar toch ook weer teleurstellend.

Al met al als je een verhaal schrijft en je hebt geen idee hoe je een gevecht in een fantasy setting moet schrijven is dit een boek wat hierbij kan helpen als inspiratie maar voor de rest niet echt een aanrader.
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Percy Jackson and the Olympiaaaaaans. En Heroes of Olympuuuus!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ben voor de zoveelste keer bezig in Vuurzee van Weis en Hickman. Begint traag met redelijk veel uitleg, maar als je daar doorheen bent leest het lekker vlot weg. Eigenlijk het eerste deel van de 7-delige serie dat vlot wegleest, de eerste twee delen hadden nog wel eens last van een teveel aan uitleg. Weis en Hickman hebben trouwens 5 totaal verschillende werelden weten op te bouwen, dus als je nog inspiratie nodig hebt om je wereld er anders uit te laten zien als de onze zijn deze boeken zeker een aanrader! Poort des doods-serie is nog steeds één van m'n favoriete series :3

En ik ben laatst nog bezig geweest met kinderboeken her te lezen. Iemand ooit de Gebroeders Leeuwenhart, de Klifkronieken of de Sleutels van het Koninkrijk gelezen? Echt geweldige boeken :D
-Maaike-
Computer
Computer

Ik heb Gebroeders Leeuwenhart gelezen, die was leuk :D En Weis en Hickman staat ergens nog op mijn lijstje om te lezen. Al trekt het me niet echt aan, dat de eerste twee delen volgens jou niet zo vlotten :P Dat deel drie leuk is dan weer wel xD Haha

Zelf ben ik nu bezig in "Wij waren hier" van Karen Thompson Walker. Het is Young Adult Dystopische Roman, het leest een beetje traag en ik vind hem creepy en tevens mooi (veel mooie zinnen vooral!). Het gaat erover dat de aarde steeds langzamer draait, waardoor de dagen langer worden - tot wel 33 uur ondertussen. Het is een beetje creepy omdat, anders dan de andere dystopia boeken die ik lees, ik dit op de een of andere manier nog wel een keertje zie gebeuren. Het lijkt realistischer. Doordat de aarde langzamer draait, gaat er van alles mis. Vogels gaan dood, de zwaartekracht heeft meer impact, mensen raken in paniek en vluchten (al zou ik niet weten waar je heen kan..), er zitten mensen vast ergens in de ruimte, want ze kunnen niet terug. Lekkere chaos dus, terwijl er niets gebeurt, op de dagen die langer worden na. Ben heel benieuwd naar het einde ^_^

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jeeej, weer iemand die dat boek gelezen heeft :D ik heb het een paar maanden geleden gekocht en natuurlijk toen gelezen en ik was eigenlijk wel verbaasd over hoe anders mijn beeld van Jonatan was dan hij eigenlijk echt in het boek is. Ik was vergeten dat hij een enorme pacifist was xD kan er waarschijnlijk aan liggen dat mijn Jonathan dat juist niet echt is haha :p

Wat er met die boeken is dat er best veel uitleg is. De werelden zijn geweldig bedacht, maar het uitleggen ervan is dus het nadeel. En de hoofdpersoon maakt pas in het eind derde deel, vierde deel een enorme groei door, wat hem leuker maakt. Maar er zitten een paar geniale typetjes in waarvan ik zou willen dat ik ze bedacht had :p waaronder een oude tovenaar die vooral aan het einde van de serie opmerkingen maakt alsof ie uit onze tijd komt xD

O mijn god, dat boek heeft de bieb gewoon :O het klinkt erg interessant! Vooral dat er niet veel meer gebeurt dan dat de dagen langer worden. Speelt het trouwens veel af in een soort spaceship-achtig iets? Dat idee krijg ik altijd als mensen het over de ruimte hebben :')
Heb je trouwens nog een goeie aanrader? Ik lees de laatste tijd alleen nog maar boeken die ik al gelezen heb, of autobiografieën die erg interessant zijn, maar niet echt helpen met hoe een 'echt' verhaal eruit ziet :p
-Maaike-
Computer
Computer

Nee, het is gewoon hier op aarde. Ik bedoelde met die mensen een aantal astronauten die op zo'n spaceship zitten en eigenlijk terug naar aarde zouden gaan. Het was een van de dingen die mislopen, doordat de aarde dus langzamer draait :P Haha

Ja, ik heb wel een aantal aanraders. De 100 van Kass Morgan, waarbij we van aarde zijn gevlucht vanwege kernbommen en nu na 300 jaar ofzo, sturen we 100 jeugdgevangenen terug naar aarde om te kijken of het weer leefbaar is. Kleine waarschuwing het eindigt met meerdere cliffhangers en het slotdeel, deel 2 komt pas in oktober uit.

Vrees me van Tareheh Mafi (of hoe je haar voornaam ook schrijft) denk dat dat sowieso wel een boek voor jou is, gezien je verhaal Bloederige tranen :P Het gaat over Juliette die heeeeel gevaarlijk is, want als je der aanraakt ga je dood (A) En er zit een personage in: Warner en ergens vind ik hem wat op Jonathan lijken. Ik denk dat jij wel Team Warner wordt, haha

Mocht je aan een Duits boek willen beginnen dan is Die Gestohlene Zeit (Eva Heike Schmidt) heel erg goed. Gaat er over dat er nog steeds dwergen op de wereld zijn in de bergen van ik geloof Duitsland. Een meisje komt in hun tuin terecht en wordt daardoor ontvoerd de grotten in. Ze wil samen met een medegevangene ontsnappen, maar dat is niet zo heel makkelijk. Vind het een heel goed opgezet verhaal, met name over de kracht van dwergen.

En als je liever voor Engels gaat, kan ik je ook The Farm (Emily McKay) aanraden. Gaat erover dat er soort van vampiers zijn, die vooral van jeugdig bloed houden en daarom zijn alle jongeren op kampen opgesloten en moeten ze bloed afstaan. De hoofdpersoon wil met haar tweeling zusje die autistisch is ontsnappen. Was er spannend, en de vampier - of wel Ticks - zijn goed uitgewerkt. Is ook een tweedelige serie (deel 2 moet ik nog lezen)

Als laatste, mijn meest favo boek van het moment Eon!! :D (van Alison Goodman) Word altijd vrolijk van dat boek, als ik er alleen al over denk haha. Gaat over draken, een kreupel meisje dat als jongen door het leven gaat. Dat meisje wil drakenmeester worden, maar dat mogen alleen jongens, dus dat levert flink wat gevaar, spanning en actie op. Echt een must read, hoop binnen kort in het tweede deel - slotdeel - te beginnen.

En zit er iets voor je tussen? :P Zo niet, moet je maar even zeggen welke genre het liefst wat in wil lezen, want ik heb zat boeken gelezen die ik je kan aanraden ^_^

My head is a jungle...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

OH YES. Het boek Boy7 van Mirjam Mous wordt verfilmd. Ik ben zooo blij. Toen ik dat boek las, dacht ik al dat het een geweldige film kon worden. Ik ben echt benieuwd! Het boek is zeker een aanrader!

Een jongen komt bij in een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Tot zijn opluchting vindt hij een rugzak met daarin een mobiele telefoon. Hij wil het alarmnummer intoetsen, maar ziet dan dat hij een voicemailbericht heeft ontvangen. Tot zijn verbijstering hoort hij: wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie. En hij weet een ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in zijn rugzak gaat hij verbeten op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zelfs Lara niet. Stapje voor stapje komt hij achter de verschrikkelijke waarheid.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Saskjezwaard
Computer
Computer

Klinkt goed, Maaike! Ik zet ze op mijn to-read lijstje en ga vurig hopen dat de bieb de boeken heeft. Dank u :D

Ik ben begonnen in de schepping van het doodszwaard van Weis en Hickman, maar pff, wat een infodump zeg. Dat is dus de keerzijde van te goed zijn in werelden verzinnen :') Hopen dat het later leuker wordt, heb de box met alle vier de boeken hier staan.
-Maaike-
Computer
Computer

Leuk! Ben benieuwd welke je als eerste mee naar huis neemt :D

Ik ben nu begonnen in het tweede deel van Eon en aaaaah ik ben verslaafd! :sweet Eona is gewoon een geweldig personage (zo eentje waarin je jezelf als lezer kunt herkennnen ^_^ ) en de draken zijn ook hier weer super gaaf, er is avontuur en gevaar en ooohja er wordt natuurlijk ook een beetje gevochten want iedereen wil de macht van de draken. Gelukkig is Eona niet zo stom om haar kracht af te staan, gehehe...

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”