De Paul Harland Prijs (oftewel PHP) komt er weer aan! Dit is een wedstrijd voor de schrijvers in het fantastische genre: sciencefiction, fantasy, horror, magisch realisme en alles daartussen en omheen. Het is de bedoeling dat je een verhaal schrijft van maximaal 10.000 woorden en dat je dat voor 1 juli inlevert. Er zit wel een entreeprijs aan vast. Vorig jaar was dat 10 euro, voor dit jaar is het nog niet vastgesteld. Natuurlijk kun je er ook een mooie prijs bij winnen, maar wat ik zelf het meest interessante vind is dat je er een juryrapport bij krijgt van onafhankelijke mensen die verstand van het schrijversvak hebben. Een ideale manier om te zien hoe goed je nu eigenlijk bent, want vanuit een forum is het toch moeilijker meten. Voor meer informatie, zie: http://www.paulharlandprijs.eu/wp/
Nu is er het idee om elkaars verhalen te beoordelen, want hoe kan je beter je verhaal verbeteren dan feedback te krijgen van andere schrijvers? Omdat het niet handig is als het verhaal wat je in wilt zenden voor iedereen te zien op internet staat, is hiervoor een afgesloten gedeelte gemaakt. Bij dit gedeelte kan je alleen komen als je hieronder in een reactie aangeeft mee te willen doen of door mij een pb'tje te sturen, dan zorg ik ervoor dat je toegang krijgt.
Het idee is simpel: je zet je verhaal in het afgesloten gedeelte neer en reageert op andermans verhalen waarbij je kritisch kijkt naar grammaticafouten en/of mogelijke plotgaten. Let op: je moet je verhaal wel af hebben voordat je het mag plaatsen! Dit is om te voorkomen dat mensen moeite in je verhaal gaan steken terwijl je uiteindelijk niet mee gaat doen aan de wedstrijd, en het is een extra stok achter de deur :p
Iedereen mag meedoen vanaf het moment dat het afgesloten gedeelte is aangemaakt tot de deadline van de wedstrijd. Het is natuurlijk wel het slimst om je verhaal zo snel mogelijk af te hebben, want dan kan je mogelijk nog een tweede versie of zelfs een derde versie neerzetten. Ook kan je niet verwachten dat je verhaal wordt nagekeken als je het bv. 28 juni post.
Als je graag mee wilt helpen om de verhalen te beoordelen, maar zelf niet aan de wedstrijd mee wil doen ben je ook van harte welkom!
Edit: Het aparte gedeelte is inmiddels aangemaakt
De lijst met deelnemers:
- Tijgerlelie
- Christian Damen
- Saskjezwaard
- P_Westdijk (alleen feedback)