De Hypnotici

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
An-Sofietje
Potlood
Potlood

Heb eens een fantasieverhaaltje geschreven. Had gisteren ineens veel inspiratie en had een leuk ideetje dus... Hier is het :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Geschrokken open ik mijn ogen en knipper een paar keer vooraleer ze gewend zijn aan het schemerige licht van de donkere kamer. 'Waar ben ik?' is de eerste vraag die in mij opkomt. Daarna komen 'Waarom ben ik hier?' en 'Hoe ben ik hier terechtgekomen?'. Ik herinner me niets meer. Het is alsof er ineens een zwart gat in mijn hersenen zit, waar alles in verdwijnt. Stilletjes aan begin ik te begrijpen dat ik hier niet hoor te zijn, en dat ik moet zien te ontsnappen. Ik moet hier weg!
Ik probeer recht te staan van het bed. Niets. Ik kan me niet bewegen! Ben ik verlamd? Waarschijnlijk niet, want waarom voel ik anders die tinteling over mijn lichaam? Het voelt alsof er miljoenen beestjes over me heen kruipen.
Het enige wat ik kan doen is mijn ogen bewegen, knipperen en ademen. En toch moet ik hier weg zien te geraken, want iets aan deze kamer jaagt me de stuipen op het lijf, maar ik kan niet benoemen wat...

Mijn blik glijdt over de kamer. Ik zie dat ik op een bed zit in de hoek van de kamer zit, met mijn rug tegen een muur. Voor mij staat een versleten, oude tafel met allemaal oude perkamentrollen op.
Op alle muren staan rare tekens die ik niet direct kan thuisbrengen. Een redelijk grote boekenkast heeft de muur tegenover mijn bed veroverd. De boeken zijn versleten, oud en bijna helemaal kapot.
Overal in de kamer, zelfs op het hemelbed waar ik op zit, ligt een dikke laag stof.
Weer heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Ligt het aan de spiegel in een hoek? Of gaat het over het feit dat er geen ramen zijn in de kamer, en dat er toch licht is?
Laatst gewijzigd door An-Sofietje op 14 aug 2014 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
An-Sofietje
Potlood
Potlood

De vragen spoken door mijn hoofd... Waarom geeft de spiegel mij een gevoel dat ik bekeken word? Waarom is er geen raam? Wil iemand dat ik niet kan buiten kijken? Of zit ik onder de grond? Waar ben ik? Sinds wanneer ben ik hier? Ben ik hier? Is dit een illusie? Kan ik me daarom niet bewegen? Heb ik daarom die rare tinteling over mijn lichaam?
Langzaam begin ik te hyperventileren. Wat willen ze van mij? Wie zijn 'ze'?
Ok, denk ik, even alles overlopen wat ik weet.
Wie ben ik? Rosalie Berghen.
Hoe oud ben ik? Zeventien jaar.
Is dit een illusie? Waarschijnlijk wel.

Dat zijn - denk ik - de meeste dingen die ik zeker weet. Maar toch voel ik me hier ongemakkelijk. Alsof ik aan deze kamer een slechte herinnering heb, die ik niet meer herinner...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik open mijn ogen.
Ik vind het persoonlijk niet heel mooi om een verhaal met 'ik' te beginnen. Als je voor Nederlands een brief schrijft, wordt er ook aanbevolen om de brief niet met 'ik' te beginnen. Misschien kan je van deze zin beter iets maken als: Als ik mijn ogen open, moeten ze eerst wennen aan het schemerige licht.

Ik merk dat jij je vooral stort op objectieve beschrijven (beschrijvingen die je met het oog kan waarnemen, bv. "Ik open mijn ogen", "Ik voel dat ik verlamd ben", "Ik zie dat ik op een bed zit in de hoek van de kamer", maar ik zie bijna nergens gevoelens van je personage... Dat maakt het verhaaltje erg eentonig. Als ik jou was, zou ik daar 'ns naar kijken! ;)
Met mijn blik streel ik de kamer.
Hm, 'strelen' vind ik niet het juiste woord hiervoor. Misschien 'mijn blik glijdt door de kamer'?
Voor mij staat een versleten oude tafel met allemaal oude rollen op.
Tussen 'versleten' en 'oude' hoort een komma. Bijvoeglijke naamwoorden horen namelijk van elkaar onderscheiden te worden, door middel van een komma. Oude rollen? Wat voor oude roller? Oude wc-rollen? Oude behangrollen? :p
Een immense boekenkast heeft de muur tegenover mijn bed veroverd.
Immens is wel heel overdreven... Bergen zijn immens groot... De torens van een kasteel zijn immens groot... Een boekenkast niet.
De boeken zijn versleten, oud, en bijna helemaal kapot.
Voor 'en' hoort geen komma! :)
Wil iemand dat ik niet kan buiten kijken?
Wil iemand dat ik niet naar buiten kan kijken? *

Even een tip: Als ik wakker word in zo'n vreemde ruimte als dit, zou ik me eerst meer zorgen maken over ontsnappen. Het is tot nu toe wel spannend en ik ben heel erg benieuwd waar je naartoe gaat met dit verhaal! :D
Faatje
Balpen
Balpen

Oe, oe, spannend.

Ontvoert? Ben nieuwsgierig naar de hoofdpersonen!
Geniet van de kleine dingen in het leven.

Je kunt je leven niet langer maken, maar wel meer leven uit elke dag halen.
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”