Jij en ik

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Afbeelding
Deze banner is gemaakt door mijzelf. Hij is prut, maar het is beter dan niets ^^.
Welkom allemaal bij mijn verhaal!
Dit verhaal gaat over David Desrosiers, de bassist van de band Simple Plan. Ooit ontmoette hij een meisje, een bijzonder meisje. Hoe gaat het lopen tussen hen?
Liefde en vriendschap en jezelf staande proberen te houden in een wereld die eigenlijk absurd is; daar draait het om. Kan David zich staande houden, ondanks alle dingen die over hem heen komen?
Je leest het in Jij en ik!

Opmerking van mezelf: ik ben gek op de band Simple Plan en besloot dit verhaal daarom te schrijven. Ik wilde het eerst in het engels schrijven en probeer dat bij sommige stukken, maar ik post het gewoon in net nederlands (ik weet niet eens of het hier in het engels mag ^^). Veel plezier met het lezen van Jij en ik!

Misschien is het ook wel handig om hier de bandleden even te vermelden...
Pierre Bouvier - zanger
Chuck Comeau - drummer
Seb(astian) Lefebvre - gitarist en achtergrondzanger
Jeff Stinco - gitarist
Barry Parker - manager (Barry is een zelfbedacht personage)

Hier dan nog even een plaatje van Simple Plan:
Simple Plan.
Van links naar rechts: Chuck, Jeff, Pierre, David en Seb.

Inhoud:
Proloog
Hoofdstuk 1 tot en met 70
Laatst gewijzigd door Imke op 13 jan 2009 14:56, 50 keer totaal gewijzigd.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Proloog.
Het is vandaag precies één jaar geleden dat ik haar voor het eerst zag. Eén jaar, een jaar dat aan me voorbij gevlogen is. We hebben een tournee door de Verenigde Staten gehouden waar we zeker een half jaar mee bezig zijn geweest.
Ik herinner me dat ene optreden zo goed. Het publiek stond gillend te springen en te juichen, maar zij stond daar gewoon. Zij stond in de menigte, stil en kalm, met een tevreden blik. Ze genoot, ze genoot in stilte. Het hele optreden trok als in een waas aan me voorbij, ik zag alleen haar.
Zij zag mij ook. Ik kon niet zien of ze naar mij keek of naar Pierre, die normaal de meeste aandacht kreeg, maar ik voelde dat ze keek. Ik wist het.
Na het optreden hielden we een signeersessie. Ik weet nog hoe ze in mijn rij aansloot en met haar cd in haar handen naar me glimlachte. Die glimlach kan ik nog steeds voor mijn geest halen. Toen ze eindelijk aan de beurt was, stond ze ietwat ongemakkelijk tegenover me.
‘Schrijf je nummer op,’ fluisterde ik. Ze bleef me aankijken terwijl ze het opschreef. Daarna liep ze zonder iets te zeggen weg, haar haar glinsterend in het licht.
Ik keek naar het briefje en zag dat ze ook haar naam had opgeschreven. Sam.
Laatst gewijzigd door Imke op 08 apr 2008 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
§Lisa§
Potlood
Potlood

Persoonlijk hou ik nooit zo van verhalen over bestaande bands. Gelukkig ken ik deze band niet zo goed;) nee, ik vind dat je goed schrijft, en dat is de reden waarom ik toch reageer.

Af en toe kom ik wel een zin tegen die ik zelf misschien niet op die manier had geformuleerd, maar dat maakt verder ook niet uit.
Imke schreef: Het hele optreden trok als in een waas aan me voorbij, ik zag alleen haar.
Ik weet het niet, waarschijnlijk zal je het wel zo kunnen zeggen(misschien hoord het ook wel zo) maar ik vind het niet zo heel mooi klinken. Misschien zit ik fout, maar ik zelf zou die in er niet tussen hebben gezecht. Of ik had er: "Het hele optreden ging in een waas aan mij voorbij, ik zag alleen haar." ofzo, maar misschien is dit ook wel goed hoor.., ;)

Nouja, ik hoop dat je snel nog wat post!! Want ik vind dat je heel goed schrijft en ik lees graag meer van je!!!

Liefs Lisa
p.s. Ik denk dat ik zoo maar eens wat van de band luisteren ga;)
Laatst gewijzigd door §Lisa§ op 05 apr 2008 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
For the world you’re somebody, for somebody you’re the world!!
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Leuke proloog, ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
The quiet scares me cause it screams the truth
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

§Lisa§, heel erg bedankt voor je reactie! Het is onwijs leuk om te horen dat iemand niet van het genre houdt, maar het toch leest. Echt, ik vind het enorm leuk om te lezen.
Over die ene zin heb ik overigens een tijdje getwijfeld, maar als ik een proloog aan het schrijven ben, schrijf ik altijd in één keer door en haal ik achteraf alleen de spellingsfouten eruit. Ik kan de proloog nooit aanpassen, ik weet ook niet waarom ^^.
In ieder geval heel erg bedankt!

x Sanne, jij ook bedankt! ^^

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 1.

I'm trying to forget that
I'm addicted to you
But I want it and I need it
I'm addicted to you

Addicted - Simple Plan
‘Waar spelen we vanavond?’ riep Chuck door de hotelkamer.
Ik opende mijn blikje bier en keek vragend naar Jeff, die dat meestal wel wist.
‘Een club in Las Vegas,’ zei Jeff.
Ik staarde hem aan. ‘Diezelfde als vorig jaar?’ vroeg ik schor.
Jeff knikte. ‘Volgens mij wel. Was een volle bak daar toen, hopelijk vanavond ook.’
‘Hoor ik daar Las Vegas?’ riep Pierre, die in zijn boxershort de badkamer uit kwam lopen. Hij had een tandenborstel is zijn hand en zijn haren waren nat van de douche.
‘Doe ons een lol en laat ons nooit meer zo schrikken,’ mompelde Seb, die op een van de bedden lag en met een opgetrokken wenkbrauw naar Pierre’s ontblootte bovenlijf keek.
Pierre grijnsde en tikte tegen zijn hoofd.
‘Hoe laat moeten we er zijn?’ vroeg ik.
‘We vertrekken over anderhalf uur,’ antwoordde Jeff na een blik op zijn horloge.
‘Ik moet even een telefoontje plegen,’ mompelde ik en ik liep de hotelkamer uit met mijn telefoon in mijn hand.
Eenmaal in de gang ijsbeerde ik onrustig op en neer. Durfde ik het? Durfde ik haar na één jaar dan eindelijk te bellen? Met trillende handen haalde ik het verkreukelde briefje uit mijn broekzak. Dat briefje droeg ik al die tijd bij me, ik vergat het nooit. Ik opende het en zag de letters en cijfers waar ik al zo vaak naar had gekeken; ik zou haar handschrift inmiddels precies na kunnen schrijven.
Langzaam toetste ik de cijfers in op mijn mobiel en wachtte zo lang dat ze weer verdwenen. Ik herhaalde mijn actie en drukte op het groene knopje.
Mijn hart bonkte harder toen ik de telefoon over liet gaan. Ik was gestopt met ijsberen en stond nu angstig stil.
Hij ging een keer over. Vijf keer. Tien keer. Voicemail. Mijn adem stokte in mijn keel toen ik haar stem hoorde. Haar stem, de stem waar ik al een jaar op had gewacht. Hij klonk precies zoals ik het me had voorgesteld.
‘Met Sam. Ik ben er blijkbaar niet, spreek maar iets in na de piep. Ik zie nog wel of ik je terugbel, ligt eraan of ik daar zin in heb.’
Abrupt kwam er einde aan het bericht en klonk er een piep in mijn oren.
Ik stond met mijn mond vol tanden en drukte op het rode knopje. Zwaar ademend leunde ik tegen de muur, verbijsterd voor me uit starend. Nu had ik eindelijk haar stem gehoord, de stem waar ik al zo lang op had gewacht.
‘Zeg, kom je nog of niet?’ vroeg Pierre. Hij stond in de deuropening, nog steeds in zijn boxershort.
‘Ja, ja…’ zei ik vaag en ik volgde hem naar binnen. De anderen keken me nieuwsgierig aan.
‘Wat zie jij eruit alsof je een spook hebt gezien?’ vroeg Seb grijnzend.
Zonder iets te zeggen begon in mijn koffer vast in te pakken, terwijl ik de blikken van de anderen in mijn rug voelde priemen.
‘Wat is er met jou aan de hand?’ vroeg Chuck.
‘Niks,’ antwoordde ik hees, ‘kunnen jullie niet beter vast gaan pakken? De taxi zal zo wel komen.’
De anderen keken me nog altijd verbaasd aan, maar zeiden niets meer. Ik wist zelf ook niet waarom ik zo vreemd reageerde, maar ik wist wel dat ik Sam wilde spreken. Het was alsof ik verslaafd was, terwijl ik haar niet kende, terwijl ik niet wist wie nou eigenlijk was.
‘Laten we maar vast gaan,’ zei Pierre toen iedereen zijn spullen had.
Ik deed mijn lippiercing weer in -die leverde nogal eens wat problemen op met de telefoon-, zette een grijs gestreepte pet op mijn hoofd en liep toen met de anderen mee naar de lobby. Jeff checkte ons uit, terwijl Chuck en ik een handtekening zetten bij een meisje van een jaar of dertien dat mij met grote ogen aanstaarde. Haar ogen leken op die van Sam, dat viel mij direct op. Ik weet dat ik op het moment alles met Sam verbond, maar het viel me wel op.
‘De taxi is er!’ riep Seb, die al vooruit was gelopen. Chuck en ik snelden ons het hotel uit en ploften samen met de anderen in de taxi.
Het was een rustige rit. We waren alle vijf moe van het optreden dat we de avond hiervoor hadden gegeven en probeerden wat uit te rusten voor vanavond.
‘Goed nieuws, jongens,’ zei Pierre toen hij een smsje kreeg en dat had geopend, ‘volgens Barry is de zaal vanavond uitverkocht!’
‘Echt waar?’ vroeg ik verbaasd en ik voelde een bekende kriebel in mijn buik. Die zaal was ontzettend groot en er zouden dus veel mensen komen. Altijd als ik dat wist van tevoren, werd ik zenuwachtig. Chuck had dat ook, de anderen kickten juist op volle zalen. Ik ook hoor, maar ik vond nog steeds iedere keer spannend.
‘We zijn er,’ zei de taxichauffeur toen hij plotseling stopte, ‘dat wordt dan $45, alstublieft.’
Jeff betaalde de man en we stapten uit. Vannacht sliepen we in het Treasure Island, een gigantisch hotel midden in Las Vegas. Van binnen was het nog mooier, dat herinnerde ik me direct weer toen we naar binnen liepen.
Een aantal mensen groette ons vrolijk en ik antwoordde beleefd, hoewel ik er met mijn hoofd absoluut niet bij was.
Een jaar geleden stond ik hier ook, Sam was toen nog niet plotseling mijn leven in komen stappen. Na die avond veranderde voor mijn gevoel mijn leven. Niemand wist daarvan, zelfs de andere jongens van Simple Plan niet. Het was niet dat ik ze niet vertrouwde, dat absoluut niet, maar ze zouden het niet begrijpen. Niemand zou het begrijpen.
‘David, kom op, loop eens door,’ hoorde ik Seb achter me zeggen. Ik volgde hen zwijgend naar de kamers. We hadden twee kamers, één met twee bedden en één met drie bedden.
‘Ik wil wel op die tweepersoonskamer,’ zei Pierre en hij geeuwde. ‘Ik kan wel wat slaap gebruiken.’
‘Dan ga ik je vergezellen,’ antwoordde ik. Ik had behoefte aan even wat rust in mijn hoofd en met Pierre zou ik dat wel krijgen. Als Chuck, Jeff en Seb samen waren, bouwden die gegarandeerd een feestje. Vandaar dat Pierre en ik even later met z’n tweeën op onze kamer waren.
Pierre schopte zijn schoenen uit, gooide zijn koffer op de grond en viel meteen op het bed neer. Ik volgde zijn voorbeeld en even later lagen we allebei wezenloos naar de televisie te staren.
Mijn gedachten waren uiteraard weer bij Sam, het was alsof ik echt verslaafd was aan haar. Zodra ik het eerst gesnurk van Pierre hoorde, pakte ik mijn telefoon en keek wanhopig of ik een gemiste oproep had. Ik durfde niet nog een keer te bellen, absoluut niet. Ik moest haar vergeten, ik moest haar uit mijn hoofd krijgen.
‘Hebben we iets te eten?’ vroeg Pierre, die even later wakker schrok van een hard geluid op de televisie.
‘Vast wel,’ antwoordde ik loom en ik viste een half lege zak met snoep uit mijn koffer. Ik gooide hem naar Pierre, ging weer liggen, sloot mijn ogen en probeerde niet naar het geluid van de ritselende snoepzak te luisteren.
‘Hé David, je weet toch dat je me alles kunt vertellen, hè?’ vroeg Pierre plotseling aarzelend. Hij was moeilijk te verstaan, omdat zijn mond vol met gummibeertjes zat.
Ik opende één oog.
‘Hoezo?’ vroeg ik. Ik wist wat hij bedoelde, maar deed alsof ik het niet snapte.
‘Nou…’ Hij zocht blijkbaar even naar de goede woorden, ‘het is duidelijk dat je vandaag iets dwars zit.’
Ik zei niets.
‘Wil je het vertellen of niet?’ vroeg hij na een lange stilte.
Ik ging op mijn zij liggen, met mijn rug naar hem toe en zei nog steeds niets. Ik hoorde dat hij weer ging liggen.
‘Een meisje,’ fluisterde ik toen en ik draaide me weer om zodat ik Pierre aan kon kijken. Die keek bedenkelijk naar me.
‘Welk meisje?’ vroeg hij.
‘Je kent haar niet,’ antwoordde ik vlug. ‘Ze-’ Ik werd onderbroken door iemand die hard op de deur bonsde.
Laatst gewijzigd door Imke op 07 apr 2008 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Echt ontzettend leuk! Je creërt een goede sfeer :super Ik ben benieuwd naar het vervolg 8)
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Oeh wat leuk een verhaal over Simple Plan. Ben super benieuwd nu zeg :shock: . Heb toevallig gisteren weer eens een cd van ze besteld :D ! Je schrijft tot nu toe erg goed en ik ben benieuwd hoe het verder gaat, dus post maar snel meer :angel ..
You're the one who cries, when you're alone..
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

x Sanne, bedankt! Ik vind het leuk om te horen dat ik blijkbaar een goede sfeer creeer!

Darkstar, super bedankt! Heb je de nieuwste cd besteld? ^^ Die heb ik ook, ben 'm nu zelfs aan het luisteren, haha.
Hier is in ieder geval weer een nieuw hoofdstuk, hopelijk vinden jullie het net zo leuk als het andere!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 2.

Tell me, tell me,
Tell me what you want.
You said you’d be my friend.
Tell me, tell me,
Tell me what you want.
I know it’s not too late

Tell Me – Simple Plan
‘Schiet eens op, we moeten zo naar die club toe!’ schreeuwde Seb boven het gelach van de anderen uit.
Pierre keek me nog even aan en stond toen op. Ik stond ook op en we deden onze jassen aan. Vlug deed ik weer mijn lippiercing in, zette een pet op en zo liepen we naar buiten.
De andere drie stonden op de gang al op ons te wachten en zuchtten overdreven toen we bij hen gingen staan.
‘Liggen maffen?’ vroeg Chuck.
‘Ja,’ antwoordde Pierre en ik tegelijk en we lachten. Druk pratend over vanavond liepen we het hotel uit, we waren allemaal opgewonden over het optreden straks.
‘Hoe laat begint de soundcheck?’ vroeg Seb.
‘Als wij er zijn, waarschijnlijk,’ antwoordde ik. De anderen grijnsden en we liepen naar buiten. Daar was het fris en de wind waaide door mijn dunne zomerjas heen. Ik rilde en trok mijn kraag wat hoger op. Er stopte een taxi voor ons.
‘Hé jongens!’ begroette Barry ons een kwartier later toen we de club binnenstapten waar we moesten zijn. We begroetten hem met luid gejoel en sloegen hem op zijn schouders.
‘Hebben jullie er al een beetje zin in?’ vroeg Barry grijnzend en hij nam ons mee naar achteren, waar een lange gang was met veel deuren. ‘Hier is jullie kleedkamer. Er is een schaal met M&M’s, zoals jullie gevraagd hadden en er staan genoeg flessen water.’ Hij opende de kleedkamer en we liepen naar binnen.
In de deuropening bleef ik stokstijf staan. Het was precies dezelfde kleedkamer als een jaar geleden, de kleedkamer waar ik na de signeersessie minstens een half uur met het briefje in mijn handen heb gezeten. Ik vond het niet leuk dat we hier weer waren, omdat ik juist probeerde alle gedachten over Sam uit mijn hoofd te bannen.
‘De soundcheck begint over vijf minuten. Doen jullie die zelf of moet ik die door iemand anders laten doen?’ vroeg Barry toen we allemaal met een blikje bier op de bank waren geploft.
We keken elkaar aan en zagen meteen dat we er geen zin in hadden. De soundcheck was altijd het saaiste gedeelte van het hele optreden; ik wilde altijd óf helemaal spelen, óf helemaal niet, maar niet zo half.
Barry zag het al aan onze gezichten en grinnikte. ‘Overduidelijk. Ik ga wel even kijken. Over een uur moeten jullie op, zorg dat jullie niet te laat zijn!’
‘Komt goed,’ zei Pierre met een knipoog.
‘Hou ik je aan!’ riep Barry nog net voordat hij de deur sloot.
De klok tikte verder en ik werd steeds zenuwachtiger, zoals altijd voor zo’n groot optreden. Ik zag dat Chuck ook wat witjes weg was getrokken, terwijl de anderen juist aan één stuk door ratelden en een discussie voerde over Jeffs gitaar, die blijkbaar beschadigd was op een aantal plekken.
Ik stond op en begon rusteloos te ijsberen, in de hoop mijn zenuwen onder controle te krijgen. Het nare gevoel in mijn buik verdween echter niet en mijn benen voelden nog steeds alsof ze van kauwgom waren. Ik nam een handje M&M’s en stopte ze in mijn mond, maar ik proefde niets.
‘Ik ga even wat rondlopen,’ mompelde ik.
Pierre keek op. ‘Dan ga ik even mee,’ zei hij met een vastberaden gezicht en hij stond ook op. Samen liepen we in stilte de gang op. Ik wist dat Pierre ons gesprek wilde voortzetten dat we op onze hotelkamer hadden gevoerd, maar ik wist niet goed hoe ik erover moest beginnen; het was toch ook vreemd dat ik alleen maar aan een meisje kon denken dat ik nog nooit had gehoord, maar waar ik wel zo’n beetje door geobsedeerd was geraakt?
Gelukkig begon Pierre er uit zichzelf over.
‘Vertel nou eens over dat meisje,’ zei hij, ‘wie is ze?’
‘Je kent haar dus niet,’ begon ik aarzelend en ik zocht naar de goede woorden, ‘het is een… nou ja, een erg vreemd verhaal. Je verklaart me waarschijnlijk voor gek als ik het vertel.’
Pierre bleef stilstaan. ‘Zeg, je weet toch best dat ik dat niet doe? Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is, want ik maak me zorgen om je. Ik ga je niet uitlachen.’
Toen ik de ernstige blik in zijn ogen zag, wist ik dat hij gelijk had. Ik haalde diep adem.
‘Oké,’ begon ik, ‘het is nogal moeilijk om te vertellen. Vorig jaar, precies een jaar geleden, traden we hier ook op. Dat was een goed optreden, weet je nog?’
Pierre knikte, maar had zo te zien nog geen idee waar mijn verhaal naartoe zou gaan, want hij keek me nieuwsgierig aan.
‘Tijdens dat optreden stond er een meisje in het publiek, een meisje dat niet meedanste, niet meesprong of meegilde, maar gewoon stilstond. Ik weet wel dat ze het leuk vond, dat zag ik. Ik weet nog steeds niet waarom, maar ik kon alleen maar naar haar kijken en zij naar mij.’ Ik werd rood en sloeg mijn ogen neer.
We liepen weer door, terwijl ik even slikte. Iedere gedachte aan Sam bracht me ontzettend in de war en ik wist niet of ik wel of niet aan haar wilde denken.
‘En toen?’ vroeg Pierre en ik schrok op uit mijn gedachten.
‘Het hele optreden had ik nergens anders oog voor dan voor haar. Weet je nog dat we daarna een signeersessie hielden? Nou, toen sloot zij in mijn rij aan. Toen zij aan de beurt was, zei ik dat ze haar nummer op moest schrijven. Dat deed ze, ze schreef ook haar naam op.’ Ik keek een beetje dromerig voor me uit. We gingen op een bankje zitten in een lege gang.
‘Hoe heet ze?’ vroeg Pierre. Hij was een en al oor.
‘Sam,’ antwoordde ik. ‘Nadat ze het op had geschreven, liep ze weg zonder iets te zeggen, maar ik weet dat ze het eng vond. Ik trouwens ook.’
‘Heb je haar gebeld?’ vroeg Pierre meteen.
Ik schudde langzaam mijn hoofd. ‘Ik weet niet waarom niet, ik durfde het niet en op de een of andere manier voelde het niet goed. Waarom weet ik ook niet. Maar toen Jeff zei dat we hier vanavond op zouden treden, wilde ik haar plotseling bellen.’
‘Natuurlijk!’ Pierre sloeg tegen zijn voorhoofd. ‘Dat telefoontje! Maar het is toch veel te laat om haar nu te bellen? Wat zei ze?’
‘Er werd niet opgenomen, ik kreeg haar voicemail aan de lijn. Ik heb nu wel eindelijk haar stem gehoord en die is precies zoals ik het me voor had gesteld.’ Ik slikte en voelde tranen opwellen. Geschrokken veegde ik ze weg, ik ging hier niet zomaar als een watje zitten janken!
Pierre deed alsof hij het niet zag en dacht diep na. ‘Weet je wat we doen?’
Ik keek hem hoopvol aan. Pierre was goed in dit soort dingen, dat was een van de redenen dat ik hem in vertrouwen had genomen.
‘We gaan dadelijk eerst een knallend optreden geven, probeer je niet te laten beïnvloeden door alle gedachten aan haar. Ik ken jou, David, ik weet dat jij dit soort dingen veel te veel opkropt. Hoe loop je hier al echt mee rond? Hoe lang zit je hier al echt mee?’
‘Precies een jaar,’ fluisterde ik, ‘heb je niet gemerkt dat ik dit jaar veranderd ben? Ik ben zoveel stiller geworden, zo meer in mezelf getrokken. Ik heb er nog nooit met iemand over gepraat, puur omdat ik er zo wanhopig door ben geworden… Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, het heeft allemaal toch geen zin meer, ik heb veel te lang gewacht.’
Ik zag dat Pierre schrok.
‘Ik snap niet dat je er zo lang mee rond gelopen hebt, je weet toch dat je ons altijd in vertrouwen kunt nemen? Wacht eens even…’ Het was alsof hem iets te binnen schoot. ‘Heb je I Can Wait Forever voor haar geschreven?’
Ik knikte en Pierre slaakte een zucht. ‘Dat verklaart veel. Chuck, Seb, Jeff en ik hebben ons afgevraagd hoe je toch aan de inspiratie voor dat liedje kwam, omdat het zo’n mooie tekst is.’
Ik glimlachte verlegen. Pierre wist me altijd wel weer op te beuren.
‘In ieder geval gaan we dadelijk een knallend optreden geven. Na het optreden ga je haar nog een keer proberen te bellen en dan kijken we daarna verder.’
‘Maar wat moet ik dan tegen haar zeggen?’ riep ik wanhopig uit. ‘“Hoi Sam, ik ben David van Simple Plan. Weet je nog dat je me vorig jaar je telefoonnummer hebt gegeven? Nou, ik besloot je toch maar eens te bellen, het is tenslotte pas een jaar geleden. Ik denk nog iedere dag aan je en kan je niet uit mijn hoofd krijgen.” Een beetje belachelijk, denk je ook niet?’
‘Nee, nee,’ zei Pierre sussend, ‘je vertelt haar dat je haar nummer nog steeds hebt, maar dat je gewoon nooit hebt durven bellen.’
Ik snoof. ‘Dat wordt een ramp.’
Pierre schudde zijn hoofd en keek op zijn horloge. ‘Laten we maar teruggaan naar de kleedkamer, de anderen zullen zich wel afvragen waar we blijven. Luister,’ zei hij toen ik op wilde staan, ‘denk je dat het je gaat lukken straks toch nog een goed optreden te geven?’
Ik keek hem aan en zag dat hij alles meende van wat hij me net allemaal had gezegd. Ik knikte.
‘Goed zo.’ Pierre stond op en gaf me een klap op mijn schouder. ‘Het komt goed, echt waar. Je kunt altijd bij me terecht, dat weet je. De anderen hoeven dit denk ik niet te weten, of wel?’
Ik schudde haastig mijn hoofd. ‘Nee. Ik zie wel of ik het ze ooit vertel, maar nu in ieder geval nog niet.’
‘Dat begrijp ik.’
Ik stond ook op en we liepen samen terug naar de kleedkamer.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Fantastisch! Ik ga denk ik ook maar eens naar die band luisteren 8)
§Lisa§
Potlood
Potlood

Mooi hoor!! Eneh.., het maakt verder ook niet uit hoowr, van dat zinnetje, maar ik dacht, ik zeg het gewoon even;)
Nouja, ik hoop dat je snel verder schrijft, ben heel benieuwt!
Liefs Lisa
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Nee ik heb de cd No Pads, No Helmets, Just balls gekocht ;) . Ik ken er al wel 3/4 van, maar vind het altijd leuk om cd's van bands te hebben en heb een hekel aan dat stomme downloaden en dan niet kopen.. Ik vind dat het dan zeker toch mijn taak is een band te steunen en ervoor te zorgen dat ik cd's van bands koop..

Maargoed, erg vet stukje weer 8) ! Je schrijft heel goed :super

En Sanne, wat vind je van ze :angel ?
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik ga vanavond luisteren DS 8)
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Sanne, woei, je gaat gewoon naar die muziek luisteren dankzij mij! ^^ Haha, heel cool! Bedankt voor je reactie, hopelijk blijf je het volgen.

Lisa, tof dat je iedere keer reageert, het is leuk om 'vaste lezers' te hebben!

Darkstar, jij ook bedankt! Ik download ook altijd eerst liedjes, maar heb ook een vrij groot aantal cd's ^^. Helaas heb ik niet genoeg geld om veel cd's te kopen xD.
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik vind het sowieso al tof dat jij ook van Simple Plan houdt xD.

Hoofdstuk 3.

I'll meet you there,
No matter where life takes me to,
I'll meet you there,
And even if I need you here,
I'll meet you there

Meet You There – Simple Plan
‘Jezus, hoeveel groupies hebben jullie gehad?’ riep Jeff toen we binnenkwamen.
Pierre grijnsde, maar ik reageerde niet. De zenuwen voor het optreden waren door het gesprek met Pierre wel weggetrokken, maar ik voelde toch nog steeds die kriebel in mijn buik.
‘Zullen we zo maar vast gaan?’ vroeg Seb.
‘Ja,’ antwoordde Chuck en hij pakte zijn drumstokken die op tafel de lagen.
Nerveus stond ik op en keek Pierre aan. Die knikte geruststellend en dat gaf me weer wat moed.
‘Oké, we gaan ervoor!’ riep Jeff en we kwamen bij elkaar in een kringetje. We sloegen onze armen om elkaar heen en brachten onze hoofden bij elkaar, alsof we bij een sportteam hoorde dat op het punt stond een wedstrijd te beginnen. Na elkaar nog één keer op de schouders te hebben geslagen, liepen we in de richting van het gegil dat duidelijk te horen was.
‘Oké jongens,’ zei Barry onrustig die ons handenwringend aankeek en op en neer liep. ‘Jullie gaan knallen! Jullie gaan het maken!’
Ik sloot mijn ogen en luisterde naar de band die nu aan het spelen was. Ik haalde een paar keer diep adem om mezelf onder controle te krijgen.
‘Ja, we gaan ervoor!’ riep ik toen en we liepen naar de zijkant van het podium. De band die nu speelde, was klaar en nam net een groot applaus in ontvangst.
‘En dan nu…’ riep een stem op het podium en mijn hart begon weer sneller te kloppen. ‘… SIMPLE PLAN!’
Het was alsof het publiek ontplofte toen we alle vijf het podium oprenden. Pierre greep meteen de microfoon vast en schreeuwde: ‘Hallo, Las Vegas!’
Het publiek gilde oorverdovend en ik grijnsde. Hier deed ik het voor, dit was de reden dat ik voor dit vak had gekozen.
We speelden zoals afgesproken als eerst Generation, zodat we het publiek helemaal los konden laten gaan. Pierre begon te zingen en ik zong op de achtergrond, terwijl Chuck zich uitleefde achter zijn drumstel en Jeff en Seb van gitaar wisselden.
‘… it's like every time I turn around, I see your face …’ zongen Pierre en ik tegelijk.
Pierre rende, sprong en danste over het podium met belachelijk veel energie. Ik had nog nooit gesnapt hoe hij dat iedere keer weer voor elkaar kreeg, en dat terwijl hij vanmiddag nog zo moe was!
‘… I can wait… I can wait forever-’ Midden in mijn zin viel ik stil. Ik hoorde en zag niets meer, behalve één bepaalde plek in het publiek.
Ze stond er weer. Ze stond weer op dezelfde plek, dezelfde plek als vorig jaar. Ik wist dat zij het was, ook al gedroeg ze zich totaal anders. Dit keer was ze net als ieder ander in de zaal; ze gilde, sprong, danste, maar keek niet naar mij. Ze keek alleen naar Pierre. Het was alsof er een mes recht door mijn hart sneed.
Pierre zong door, maar keek vanuit zijn ooghoeken naar me. Hij zag dat ik verbijsterd naar haar staarde en wist zo te zien meteen dat zij het was, want hij gebaarde naar me dat ik door moest zingen. Ik schudde mijn hoofd en de mensen in de zaal joelden toen ze in de gaten kregen dat er iets niet klopte. Ik zag hoe Sam vluchtig naar me keek, maar deed alsof ze me niet zag.
Met een dreun liet ik mijn gitaar op de grond vallen en rende het podium af. Ik werd verblind door tranen die om me heen vlogen en ik zag niet waar ik rende.
Het was allemaal één grote leugen geweest, ik had het afgelopen jaar in een illusie geleefd. Ze wilde me niet en had me nooit gewild, anders had ze net wel naar mij gekeken. Nee, ze had alleen maar oog voor Pierre gehad.
Hijgend viel ik op hetzelfde bankje neer als waar ik een uur geleden nog met Pierre had gezeten en voelde hoe de tranen over mijn wangen stroomden.
‘Dus hier ben je!’ zei iemand plotseling en ik hoorde voetstappen op me af komen rennen. Ik keek op en zag Barry zich naar me toe snellen. ‘Waar ben je mee bezig, man? Je hoort op het podium te staan!’ Toen pas zag hij dat ik huilde. ‘Wat is er aan de hand?’ vroeg hij geschrokken.
‘Ik doe het niet meer,’ fluisterde ik trillend.
‘Waar heb je het over? Wat is er?’ Barry klonk gefrustreerd en dat hielp me niet echt beter te voelen.
‘Ik ga niet meer terug.’ Ik maakte aanstalten om op te staan, maar Barry hield me tegen.
‘Ik weet niet waar jij mee bezig denkt te zijn, maar jij gaat nú terug dat podium op!’
‘Oh ja? Was je van plan me te gaan dwingen?’ riep ik uit. Al mijn woede en frustraties van vandaag kwamen eruit, ik moest de adrenaline uit mijn lijf krijgen.
Barry staarde me verbijsterd aan. ‘Ga je me nog vertellen wat er aan de hand is, of ga je terug het podium op? Je zit midden in een optreden!’
‘Nee,’ zei ik en ik stond op.
‘Godverdomme, David!’ schreeuwde Barry. ‘Waar ben je in vredesnaam mee bezig, man?!’
‘Loop naar de hel, klootzak!’ vloekte ik terug en ik rende weer weg.
Ik wilde ontsnappen aan deze walgelijke realiteit, terug naar mijn wereldje waarin ik nog steeds alle hoop had dat Sam mij zou willen, nog steeds.
Ik bleef zwaar ademend stilstaan, keek waar ik was en zag ik dat ik op de toiletten was beland. Er was niemand, waarschijnlijk was iedereen naar het optreden aan het kijken, het optreden dat gewoon doorging zonder mij. Ik keek in de spiegel en schrok van mijn spiegelbeeld. Ik zag nog altijd de jongen die ik vroeger was, die jongen die nog steeds niet kon geloven wat er in al die jaren gebeurd was met hem. Ik was dan wel 29, maar dat wilde niet zeggen dat ik van binnen dat kleine jongetje nog in me had.
Nadat ik wat water in mijn gezicht had gegooid, mijn make-up wat bij had gewerkt en een paar keer diep adem te hebben gehaald, liep ik de toiletten uit. Ik keek niet helemaal goed uit waar ik liep en voordat ik het wist, botste ik in volle vaart tegen iemand op. We vielen allebei net niet op de grond en ik haastte me om mijn excuses te maken, maar ik viel stil toen ik zag wie het was.
Zij keek naar mij. Ik keek naar haar. Ik kon geen woord uitbrengen.
We stonden er een minuut, een minuut die naar mijn gevoel uren duurde, een minuut waarin ik die prachtige ogen eindelijk weer van dichtbij zag.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Wow, echt geweldig! :liefde Je omschrijft alles heel levendig, super!
§Lisa§
Potlood
Potlood

Woei, nog iemand die het woord woei gebruikt :D :D

Mooi geschreven!! Arme David :(
Ben wel benieuwt naar die Sam
Liefs Lisa
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Sjezus wat ben ik benieuwd nu :shock: . MEER MEER MEER :evil: !
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ben heel blij dat jullie benieuwd naar het verhaal zijn geraakt en ik vind het écht heel erg tof dat jullie het lezen!
Aangezien ik op het moment echt teveel inspiratie heb voor dit verhaal, is hier alweer het nieuwste hoofdstuk. Ik hoop dat het een beetje tegen jullie verwachtingen in is, omdat ik niet van clichéverhalen houd.
Bedankt voor het lezen en veel plezier met het nieuwe hoofdstuk!

Hoofdstuk 4

There’s only hate
There’s only tears
There’s only pain
There is no love here
So what will you do?

No Love – Simple Plan
‘Ik…’ stamelde zij, ‘ik… Jij bent David, toch?!’
Ik zag dat ze probeerde te doen alsof ze me niet herkende en een hysterische fan was, ze dacht dat ik haar niet meer herkende. Langzaam zette ik een stap in haar richting.
‘Jij bent het…’ fluisterde ik en ik pakte haar hand.
Verwilderd keek ze me aan en er viel een minutenlange stilte.
‘Je… je kent me nog?’ fluisterde ze toen zo zachtjes dat ik haar bijna niet verstond. ‘Herinner je het je nog?’
‘Ja.’ Ik pakte ook haar andere hand. ‘Ja, natuurlijk herinner ik het me nog.’
Sam beet op haar lip en sloeg haar ogen neer. Ze trok haar handen terug.
‘Waarom…’ vroeg ze zacht. Haar stem trilde zo erg dat ze bijna niet uit haar woorden kwam. ‘Waarom heb je nooit gebeld? Waarom…?’
‘Het spijt me,’ viel ik haar direct in de rede. ‘Ik weet dat ik had moeten bellen, maar…’
‘Maar dat heb je niet gedaan!’ riep ze schril uit. ‘Wat dacht je: dat is het zoveelste meisje dat erin trapt? Ha ha ha, achteraf even heel stoer tegen de andere opscheppen dat je er weer een had, weer een weddenschap gewonnen! Nou David, dan moet ik je teleurstellen, want ik laat niet met me sollen! Je kunt proberen wat je wilt, maar wat mij betreft besta je niet meer.’ Ze draaide zich abrupt om en liep weg. De tweede keer dat ze wegliep zonder iets te zeggen.
Ik stond perplex. Het was nooit ook maar een seconde in me opgekomen dat zij wel eens boos zou kunnen zijn, ik was er automatisch vanuit gegaan dat zij wel op me zou wachten. Ik walgde van mezelf, en dat was nog zacht uitgedrukt.
‘Sam!’ riep ik en ik rende haar achterna. ‘Wacht!’
Ik zag dat ze doorliep, maar wel veel aarzelender dan hiervoor. Uiteindelijk stopte ze, maar ze draaide zich niet om. Ik stopte achter haar en keek naar haar glanzende haar.
‘Je…’ fluisterde ze, ‘je weet mijn naam?’
‘Ja, natuurlijk,’ antwoordde ik vlug, bang dat ze weer weg zou lopen. ‘Die heb je toen ook opgeschreven, weet je dat niet meer?’
Ze draaide zich om en ik zag tranen blinken in haar ogen.
‘Denk je nou echt dat ik die dag ooit zou vergeten?’ Ze zei het op zo’n zachte toon dat ik een stap dichterbij moest doen om haar te verstaan. Haastig deed zij een stap terug.
‘Dat weet ik niet,’ antwoordde ik. Ik was ontzettend opgelucht dat het gesprek alweer iets beter verliep, maar blijkbaar was Sam het daar niet mee eens, want ze keek me nog altijd angstig aan.
‘Ik heb zo lang gewacht!’ schreeuwde ze zo plotseling dat ik haast een halve meter de lucht invloog. ‘Dag in dag uit keek ik op mijn telefoon, maar nee hoor, meneer voelde zich te goed en te belangrijk om te bellen!’
Opnieuw stond ik met mijn mond vol tanden, opnieuw dreef ze me in het nauw.
‘Ik…’ begon ik, maar ik wist zelf ook niet goed wat ik wilde zeggen.
‘Ja, wat?!’ Ik zag haar ogen vuur spuwen, ze was echt razend.
‘Ik wilde je echt bellen…’ zei ik zachtjes.
‘Weet je wat, David,’ siste ze, ‘als je er echt iets voor zou doen, als je me echt zou willen spreken, dan bel me maar en dan mag je ook nog bidden dat ik de telefoon opneem.’ Ze draaide zich demonstratief om en beende de damestoiletten binnen.
Even aarzelde ik, maar terwijl ik mezelf vervloekte, rende ik haar weer achterna. In de toiletruimte was het doodstil, op het gesnikt van een persoon in het achterste hokje na. Zuchtend liep ik erheen en klopte zachtjes op de deur.
‘Rot op!’
Haar gesnik sneed dwars door mijn hart, het was vreselijk haar zo te horen huilen.
‘Sam, kun je even naar buiten komen?’ Ik probeerde mijn stem niet te laten trillen.
‘Flikker op.’
‘We moeten praten.’
‘Ik moet helemaal niks.’
‘Ik wil met je praten.’
‘Ik waarschuw je.’
‘Waarom wil je niet praten?’
‘David, ik waarschuw je.’
‘Waarom heb je mij dan je nummer gegeven, als je toch niet wilt praten?’
‘Voor de laatste keer: flikker op uit mijn leven en loop zo hard als je kan naar de hel! Daar word je vast met open armen ontvangen!’
Ik hoorde dat ze nog steeds huilde en gaf het op. Dit keer was ik degen die wegliep zonder iets te zeggen, haar gesnik galmde nog na in mijn oren.
Verloren sjokte ik door de gangen terug naar de kleedkamer. Op de achtergrond hoorde ik het publiek gillen, maar het was alsof ik verdoofd was.
Na een tijdje kwam ik opnieuw aan bij de kleedkamer en plofte ik daar ellendig op de bank neer. Minutenlang staarde ik voor me uit, terwijl de gedachten als vlinderstormen door mijn hoofd vlogen. Uiteindelijk pakte ik mijn telefoon uit mijn jaszak en schoof hem bedachtzaam open. Sam stond aangegeven als de laatst gebelde persoon en ik twijfelde; was het wel verstandig om haar te bellen? Maakte ik de dingen hier niet alleen maar erger mee?
Toch drukte ik op het groene knopje en wachtte in spanning af hoe de telefoon overging. Er werd niet opgenomen. Natuurlijk niet.
Rusteloos stond ik op en begon voor de zoveelste keer te ijsberen. Ik moest Pierre spreken, die wist wel wat ik moest doen, maar die stond natuurlijk nog op het podium te zingen. Ik besloot hier te blijven wachten totdat de rest ook weer hierheen zou komen, dat zou nog ongeveer een half uur duren. Ik wachtte af, terwijl ik me zorgen begon te maken. De anderen zouden vast woedend zijn, omdat ik zomaar van het podium was gerend en niet meer terug was gekomen, en dat zouden ze me waarschijnlijk ook goed duidelijk maken. Dat was het voor- en nadeel als wij onder elkaar waren; we zeiden het elkaar meteen als we het ergens niet mee eens waren en dat leidde soms tot best hevige conflicten. Achteraf gezien was dat altijd wel beter, maar het was toch altijd vervelend als je op je fouten werd gewezen.
Onrustig bleef ik heen en weer lopen; was het wel verstandig om hier te blijven? Als er straks een fikse ruzie ontstond en er toch een paar fans hierheen waren komen, zoals altijd wel gebeurde bij een optreden, zou dat ongetwijfeld de media ingaan en dat was wel het laatste dat ik er nog aan mijn hoofd bij kon krijgen.
Resoluut nam ik een besluit. Ik griste mijn tas van de grond, stopte er nog wat losse spullen in die her en der verspreid lagen en liep de kleedkamer uit. Op hoog tempo snelde ik me het gebouw uit, wat wonder boven wonder lukte zonder dat iemand me tegenhield of me aansprak. Toen ik buiten op straat stond, hield ik een taxi aan en stapte vlug in.
‘Naar het Treasure Island, zo snel mogelijk graag,’ zei ik tegen de chauffeur, die me nieuwsgierig aankeek via de spiegel die boven de voorruit hing.
Een kleine tien minuten later stond ik voor het hotel. Ik keek vluchtig om me heen, maar zag dat niemand me herkende. Voor de zekerheid zette ik mijn capuchon op en vroeg bij de balie naar de sleutel van mijn kamer. Pierre had de sleutel in zijn tas zitten en ik had er niet aan gedacht om die mee te nemen. Zodra ik mezelf geïdentificeerd had en de sleutel kreeg, nam ik de lift naar de derde verdieping. De gang was helemaal uitgestorven, wat het voor mij een stuk makkelijker maakte om de kamer op te stappen.
Binnen zag het er nog net zo uit als hoe Pierre en ik het achter hadden gelaten. Ik plofte op mijn bed neer en staarde met mijn hoofd in mijn handen naar buiten, waar het -zoals gebruikelijk was in Las Vegas- enorm druk op de weg was.
Ik zuchtte en ging liggen. Ik nam niet eens de moeite om mijn schoenen uit te trekken, het had allemaal toch geen zin meer. Wat moest ik doen? Sam wilde me niet spreken en ik had mezelf vreselijk in de nesten gewerkt door van het podium te lopen.
Minutenlang staarde ik naar het witte plafond, terwijl ik de chaos in mijn hoofd een beetje op orde probeerde te krijgen. Dat lukte niet echt, er was teveel gebeurd in korte tijd.
Het duurde even, maar uiteindelijk werd ik wat rustiger. Ik stond op en deed de lamp uit, zodat de hele kamer in het duister viel. Op de tast schuifelde ik terug naar het bed en ging opnieuw liggen.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Je bent echt goed! Ik vind je verhaal echt supergeweldig :liefde :super

Ik heb naar hun liedjes geluisterd en die waren best oké :D
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

@Sanne: Mooi zo 8)
@Imke: Leuke wending en super geschreven :super
§Lisa§
Potlood
Potlood

Mooi!! Wel zielig :?
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Iedereen opnieuw bedankt voor de complimenten, vind het echt heel tof dat jullie het gewoon volgen. Dat geeft me veel motivatie om door te schrijven, vandaar dat ik nu alweer een nieuw hoofdstuk heb. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, tips, kritiek en opmerkingen zijn altijd welkom!

Hoofdstuk 5.

Do you ever want to run away?
Do you lock yourself in your room?
With the radio on turned up so loud,
That no one hears you screaming?

Welcome To My Life – Simple Plan
Na een tijd die voor mijn gevoel uren had geduurd, hoorde ik stemmen op de gang die ongetwijfeld van de rest van de band waren.
‘Nee, nee, ik kijk wel of hij hier is,’ hoorde ik Pierre zeggen.
Mijn hart begon sneller te kloppen. Zou Pierre boos op me zijn of zou het juist begrijpen?
De deur ging zachtjes open, zodat er een bundel licht naar binnen viel. Voorzichtig liep Pierre naar binnen.
‘David…?’ vroeg hij aarzelend.
Ik liet mijn ademhaling langzamer en zwaarder gaan, in de hoop dat hij zou denken dat ik sliep. Ik hoorde hoe hij terugliep en ergens op klikte. Een fractie van een seconde later werd de hele kamer fel verlicht.
Ik kon niet langer doen alsof ik sliep en opende mijn ogen. Ik keek Pierre aan.
‘Dave… waar ben je toch allemaal mee bezig?’ Hij bleef voor mijn bed staan en zuchtte. Ik bleef hem aankijken. Hij liep de gang op en ik hoorde hem tegen de anderen zeggen dat ik wel hier was. De anderen liepen zo te horen zwijgend hun kamer op. Pierre kwam weer binnen, sloot de deur en ging op het voeteneinde van mijn bed zitten.
‘Waarom ging je nou? Ik dacht dat we iets hadden afgesproken.’ Hij klonk gefrustreerd, maar ook begripvol, alhoewel hij dat niet echt wilde laten merken.
‘Ik weet het…’ bracht ik zachtjes uit. Mijn lichaam voelde niet meer als mijn lichaam, alle energie was eruit verdwenen en ik wilde dat ik het allemaal opnieuw kon doen, zodat ik Sam opnieuw zou kunnen ontmoeten en niet meer het podium af was gerend.
‘Waarom deed je het? Wat gebeurde er?’
Toen pas besefte ik dat Pierre helemaal niet wist dat Sam er was geweest en dat dat de reden was dat ik weg was gerend. Dat was de domste actie die ik ooit had gehad, ze moesten zich het hele optreden hebben afgevraagd waar ik was en ongerust zijn geweest.
‘Het spijt me zo, Pierre… het spijt me zo… maar ze was er weer, ze stond er…’ Ik ging op mijn buik liggen en verborg mijn gezicht in mijn kussen, zodat hij de tranen niet kon zien die over mijn wangen rolden.
Pierre wist zich blijkbaar even geen raad met de situatie, want het bleef heel lang stil. Uiteindelijk schoof hij wat dichter naar me toe en legde hij zijn hand op mijn rug.
‘David, kom op, we moeten erover praten,’ zei hij zachtjes en hij trok me voorzichtig omhoog. Ik begon te huilen als een klein kind dat net zijn lolly was verloren. Pierre sloeg zijn armen om me heen en liet me huilen, precies zoals een echte vriend deed.
‘I-ik denk dat ik e-echt verslaafd a-aan haar b-ben…’ stotterde ik snikkend. ‘E-en ik w-weet niet meer w-wat ik m-moet doen…’
Alle opgekropte gevoelens van de afgelopen tijd kwamen er nu tegelijk uit, het was alsof mijn lichaam gevuld was met de tranen die er allemaal tegelijkertijd uitkwamen.
‘David, even rustig worden,’ probeerde Pierre me te kalmeren. ‘We vinden wel een oplossing, het komt allemaal goed…’
‘Hier zijn g-geen oplossingen voor,’ snikte ik zachtjes, ‘ik heb het helemaal verknald…’
Voorzichtig bevrijdde Pierre zich uit mijn greep en liep de badkamer binnen. Ik hoorde de kraan lopen en even later kwam hij terug met een glas water.
‘Hier,’ zei hij. Hij gaf het glas aan mij en ging weer naast me zitten.
Nadat ik een paar slokken water had gedronken, voelde ik me langzaamaan alweer wat rustiger worden.
‘Het spijt me zo, Pierre,’ fluisterde ik, ‘ik had dat podium niet af moeten rennen…’
‘Het geeft niet,’ antwoordde hij, ‘maar jij beseft toch ook wel dat er iets gebeuren moet, want dit kan zo niet langer doorgaan.’
Ik veegde mijn tranen weg, zodat mijn hand meteen onder de zwarte make-up kwam te zitten.
‘Vertel nou eens rustig wat er is gebeurd.’ Pierre keek me ernstig aan.
Ik wachtte even en begon toen te vertellen.
‘Toen we aan het spelen waren, keek ik het publiek in en zag ik haar weer staan. Weet je nog dat ik je verteld had dat zij me vorig jaar zo was opgevallen omdat ze zo rustig bleef in die drukke menigte? Nu deed ze gewoon mee, net als de anderen en was ze even niet meer dat unieke persoon van toen. Toch schrok ik me kapot toen ik haar zag. Ik had toch ook verteld dat ze vorig jaar… dat ze vorig jaar alleen naar mij keek? Nu keek ze… ze keek alleen naar jou…’
Pierre keek me ongemakkelijk aan. ‘Je weet toch dat ik-’
‘Weet ik,’ zei ik vlug. ‘Is ook niet jouw schuld. Maar het was natuurlijk niet leuk om te zien en daarom raakte ik zo over de zeik. Ik wist dat ze expres niet naar me keek, omdat ze het me kwalijk neemt dat ik haar nooit heb gebeld, maar waarschijnlijk dacht ze dat ik niet meer wist wie ze was.’ Ik zuchtte. ‘Alsof ik dat zou vergeten. Nou ja, ik rende dus het podium af en toen kwam ik haar tegen bij de toiletten. We kregen knallende ruzie toen ze erachter kwam dat ik nog wist wie ze was, maar nooit had gebeld. Na die ruzie heb ik halsoverkop mijn tas gepakt en heb ik de eerste de beste taxi terug naar het hotel genomen. Ik weet dat ik dat nooit had moeten doen, maar ik was zo erg in de war…’
Pierre knikte en dacht zo te zien diep na. ‘Ik zal niet ontkennen dat het niet bepaald je slimste actie was, maar ik verwijt je niks. Je gaat haar nog een keer proberen te bellen,’ zei hij toen, ‘dan ga ik even tegen de anderen zeggen dat het oké is. Als ze opneemt,’ voegde hij eraantoe toen hij zag dat ik tegen wilde sputteren, ‘zeg je dat het je vreselijk spijt en dat je deze hele situatie ontzettend klote vindt.’
Ik bleef hem nakijken terwijl hij de hotelkamer uitliep. Zodra de deur achter hem dicht was gevallen, pakte ik bedachtzaam mijn telefoon die op de grond was gevallen. Langzaam schoof ik hem open, maar dit keer twijfelde ik niet zo lang. Ik wist dat ze toch niet op zou nemen. Ondanks dat probeerde ik het toch, maar mijn gevoel was goed geweest: er werd niet opgenomen.
Zuchtend viel ik weer achterover, maar zat meteen weer rechtop toen Pierre binnenkwam.
‘Ze neemt niet op,’ zei ik nog voordat hij zijn vraag kon stellen.
‘Dat is niet zo best,’ mompelde hij. ‘Ik weet niet wat we moeten doen…’
De moed zakte in mijn schoenen. Als Pierre niet wist wat ik moest doen, was er waarschijnlijk niemand die raad wist.
We keken even op toen we in de kamer naast ons hard gelach hoorden, maar zakten weer neer met onze hoofden toen we hoorden dat het Chuck, Seb en Jeff waren die gek aan het doen waren. Plotseling vloog onze kamerdeur open en stormde Seb naar binnen.
‘Gaan jullie mee?’ riep hij uitgelaten. Hij klom ons bed op en begon op en neer te springen.
Verbouwereerd door zijn plotselinge verschijning keken Pierre en ik toe hoe hij het steeds hoger sprong en het plafond probeerde te raken.
‘Waarheen?’ vroeg ik.
‘We gaan Las Vegas bekijken! Zo vaak komen we hier niet, laten we wat lol gaan trappen!’ Hij kon het plafond net met zijn vingers aanraken en slaakte een triomfantelijke kreet.
Ik zag dat Pierre me vanuit zijn ooghoeken vluchtig aankeek.
‘We komen zo,’ zei hij. Hij wilde niet overleggen, dat was duidelijk.
Eindelijk hield Seb op met springen en keek hij ons aan. Hij leek ontzettend groot toen hij zo op het bed voor ons stond. Ik zag dat zijn blik van Pierre naar mijn uitgelopen make-up gleed. Toen sprong hij het bed af, riep: ‘Oké, tot zo!’ en racete de hotelkamer weer uit, na de deur met een klap achter zich dicht te hebben getrokken.
‘Teveel Red Bull,’ zeiden we tegelijk en we grijnsden.
‘Ik wil niet dat je twijfelt of je meegaat,’ zei Pierre toen op ernstigere toon, ‘jij gaat gewoon mee en gaat ook lol maken. Probeer je niet ál te veel te laten beïnvloeden door Sam, daar schiet je geen steek mee op. We bedenken later een oplossing, zuip jezelf vanavond gewoon zat en zet al je zorgen uit je hoofd.’
Ik staarde hem aan. ‘En jij vond dat ik de laatste tijd te vaak zat werd?’
‘Nu mag het.’ Pierre grijnsde opnieuw en trok me overeind. ‘Kom. Klaarmaken en meekomen jij!’ Hij dook zelf de badkamer in en toen ik even daarna zijn voorbeeld volgde, zag ik dat hij bezig was zijn haren in model te brengen. Ik pakte mijn oogpotlood en ging achter hem staan, omdat hij de hele spiegel in beslag nam, maar kwam niet boven hem uit. Pierre deed alsof hij het niet in de gaten had en bleef doodleuk staan.
‘Heel gemeen,’ gromde ik zogenaamd geïrriteerd, ‘ik weet ook wel dat ik klein ben.’
Pierre gaf me een duw. Ik duwde terug, zodat hij gedwongen een stap naar rechts moest doen. Grijnzend nam ik zijn plaats in beslag en ging verder met mijn oogpotlood. Pierre ging achter me staan en vervolgde zijn pogingen om zijn pony goed te krijgen. Toen we allebei klaar waren, zocht ik mijn lippiercing, deed twee ringetjes in mijn oren en keek waar mijn neuspiercing was gebleven.
‘Heb jij mijn p-’ Ik draaide me om en zag dat Pierre lachend mijn neuspiercing om zijn pink had zitten. Ik rolde met mijn ogen, pakte hem terug en deed hem in.
‘Oké, ik ben klaar om Las Vegas te veroveren!’ joelde ik. Ik had me voorgenomen om er een leuke nacht van te maken, of ik dat nou wilde of niet.
§Lisa§
Potlood
Potlood

Haha, wel een beetje een melig einde =P ben een beetje moe en dan word ik altijd tja.., het lijkt wel of ik dronke ben.., als ik iets zieligs zie ga ik dan huilen, maar ik lach dus ook heel snel, en ik zag dat van die spiegel en alles helemaal voor me.., Haha, zat ik daar lachend achter de computer =P

Echt leuk verhaal, benheeel benieuwt hoe het verder gaat, en hoe het afloopt met Sem.

Liefs Lisa
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Superleuk! Ik ben benieuwd wat er in Las Vegas gaat gebeuren 8)
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Geweldig :liefde !
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Opnieuw bedankt voor jullie reacties. Ik twijfelde eerst op het einde, maar wilde toch ook wat luchtige stukjes tussen al het serieuze door schrijven en dat heb ik nu gedaan.
Het volgende hoofdstuk is niet echt een goed hoofdstuk, vind ik. Toch hoort het erin, maar ik ben er dus niet tevreden over.
Tips zijn altijd welkom!

Hoofdstuk 6.

I don't wanna be told to grow up
and I don't wanna change
I just wanna have fun
I don't wanna be told to grow up

Grow Up – Simple Plan
Pierre, Seb, Chuck, Jeff en ik slenterden door de volle straat, terwijl enkele mensen ons nawezen en achter hun hand fluisterden tegen degene die naast hen liepen. Het was dan misschien wel al twee uur ’s nachts, het leek altijd alsof Las Vegas nooit sliep.
Ik grijnsde loom naar een jong tienermeisje dat ons aanstaarde en toen op ons af kwam rennen.
‘Mag ik uw handtekening?’ vroeg ze ademloos aan Pierre. Pierre lachte en haalde een stift uit zijn zak en een papiertje. Nadat hij zijn handtekening had gezet, keek het meisje veelbetekenend naar ons en ook wij zetten lachend onze handtekening.
‘Ik was daarstraks bij jullie concert,’ straalde ze, ‘en het was echt de leukste avond van mijn leven tot nu toe!’ Toen viel haar oog op mij. ‘U bent David, dat weet ik. Ik kijk altijd op jullie website. Waarom rende u het podium af?’
Ik keek haar aan en wist even niet wat ik moest zeggen. Dit meisje had echt genoten, dat was te zien, en dan was ze ook nog zo beleefd. Ik schraapte mijn keel.
‘Ik voelde me niet goed,’ zei ik, ‘ik krijg denk ik de griep.’
Vol medeleven keek ze me aan. ‘Dan hoop ik voor u dat het snel overgaat, jullie moeten natuurlijk nog meer optredens geven en als ze allemaal zo goed zijn als vanavond, moet u veel energie hebben.’ Ze liep op me af, drukte een zoen op mijn wang en liep toen weer naar haar ouders die een eindje verderop wachtten. ‘Beterschap!’ riep ze nog net voordat ze wegliep over haar schouders, terwijl ze een glimlach van oor tot oor op haar gezicht had.
We staarden haar allemaal een beetje verbluft aan en moesten toen lachen.
‘Nou, er zijn dus mensen die toch nog hebben genoten,’ zei Seb.
Ik wist dat hij dat als een subtiele hint zei, in de hoop dat Pierre of ik iets los zou laten over wat er straks was gebeurd, maar ik hield mijn mond dicht. Ik zag dat Seb, Jeff en Chuck haast ontploften van nieuwsgierigheid, maar ze wisten ook dat ik het niet zou vertellen als ik er mijn mond niet over opendeed.
‘Oké, waar gaan we heen?’ vroeg ik, in de hoop de aandacht ergens anders op te vestigen.
We liepen ietwat doelloos rond bij een grote fontein. Seb balanceerde voetje voor voetje op de rand van de fontein en deed zijn best om niet te vallen. Pierre rende naar hem toe en probeerde hem in het water te duwen, maar dat lukte niet en hij viel er zelf in.
Gierend van het lachen keken Chuck, Jeff en ik toe hoe Pierre Seb vanuit het water er ook introk, waardoor de waterspetters alle kanten opspatten.
Voorbijgangers keken ons vreemd aan. Sommige geërgerd, sommige geamuseerd. Ik grijnsde naar een aantal mensen en we liepen wat dichter naar de anderen, maar we hadden er niet op gerekend dat Pierre en Seb een lading water over ons heen zouden gooien.
‘Niet eerlijk!’ brulde Chuck en hij sprong ook de fontein in, terwijl hij een gevecht met Seb begon. Pierre kwam net zijn ogen boven de rand van de fontein vandaan en keek ons onschuldig aan.
‘Hij denkt toch niet dat we het hierbij laten zitten, hè?’ fluisterde ik tegen Jeff terwijl ik mijn ogen behoedzaam op Pierre hield.
Chuck en Seb worstelden op de achtergrond door, terwijl Pierre rondjes begon te zwemmen. Voorbijgangers keken ons nu nog verbaasder aan; sommige maakten foto’s, anderen joelden en Jeff en ik stonden te bedenken wat we konden doen.
Toen een jongen naast ons kwam staan om het beter te kunnen zien, kreeg ik een ingeving. Hij wilde net een blikje cola openen, maar ik hield hem tegen en pakte het blikje uit zijn hand.
‘Bedankt,’ grijnsde ik met een knipoog terwijl hij me verbijsterd aangaapte. Ik schudde het blikje hard en snel en liep toen in Pierre’s richting, die niets in de gaten had. Zodra ik aan de rand stond, net dicht genoeg, riep ik zijn naam. Hij keek om en ik maakte het blikje open, zodat de cola in zijn gezicht spoot. Jeff rolde letterlijk schaterend van het lachen over de grond, terwijl Pierre het uitschreeuwde. Seb en Chuck probeerden hem te helpen, maar deden het ook zo’n beetje in hun broek van het lachen, dus dat schoot ook niet echt veel op.
Pierre liet het hier niet bij zitten en één onoplettend moment later lag ik ook in de fontein. Jeff was nog de enige die nu nog naast de kant stond, maar daar waren wij het uiteraard niet mee eens.
Brullend sprongen we allemaal kletsnat de fontein uit en racete achter hem aan, terwijl hij gillend wegrende. We duwden voorbijgangers opzij en renden de straten door. Uiteindelijk bleven we hijgend stilstaan, terwijl Jeff ons grijnzend aankeek.
‘Tsja, ik heb het dan toch gered,’ zei hij, maar dat had hij beter niet kunnen doen. We vlogen op hem aan en omhelsden hem allemaal stevig, zodat hij toch nog nat werd.
Nog nalachend slenterden we verder over de straat, terwijl mensen verbaasd naar onze natte kleren keken.
‘Ongelukje gehad,’ riep Pierre naar een mevrouw, die direct wegkeek en deed alsof ze niets had gehoord.
Ik grijnsde en dacht niet meer aan Sam. Dit was een leuke avond, ik was hier met mijn vrienden en had plezier. Het was precies zoals het zijn moest.

‘Ik heb het!’ riep Pierre plotseling en ik schrok wakker.
‘Hm?’ mompelde ik slaapdronken. Ik had knallende koppijn, waarschijnlijk had ik er toch teveel op gehad vanavond. Of vannacht? Hoe laat was het? Ik graaide naar mijn mobiel.
‘Man, het is zes uur ’s ochtends, ga slapen,’ gromde ik en ik kroop wat dichter onder de deken. Ik sloot mijn ogen weer.
‘Ik weet hoe je weer met haar in contact kon komen.’ Het was dan wel zes uur in de ochtend, maar Pierre’s stem klonk stralend.
Ik vloog overeind, sloeg de dekens van me af en sprong op Pierre’s bed. Die kreunde toen ik vol op zijn benen terecht kwam. Ik schudde hem door elkaar.
‘Hoe dan?!’
Pierre duwde me naar achteren zodat ik bijna van het bed viel, maar ik gaf me niet zomaar gewonnen.
‘We zeggen dat ze een meet en greet met ons gewonnen heeft.’
Ik keek Pierre met grote ogen aan en toen verscheen er een grote lach op mijn gezicht.
‘Dat is geniaal!’ Ik dacht erover na, maar besefte toen dat het helemaal niet zo geniaal was. ‘Nee, dat is het niet,’ mompelde ik teleurgesteld en ik ging staan.
‘Waarom niet?’
‘Mensen winnen meet en greets altijd met wedstrijden via tijdschriften, onze site of de radio, maar we weten niet of zij ooit aan zo’n wedstrijd mee heeft gedaan.’
‘Dave, ik heb het allemaal al uitgestippeld. We zeggen dat één van de bezoekers van ons concert een meet en greet heeft gewonnen, dat de platenmaatschappij iemand heeft uitgezocht.’
Ik keek bedenkelijk. ‘Maar als ze dat te horen krijgt, komt ze vast niet. Zo gek is ze niet, we hebben het hier wel over Sam.’
‘Die kans is er natuurlijk altijd, maar het valt toch te proberen?’ Pierre keek me aan en toen ik nog steeds niets zei, duwde hij me neer zodat hij me recht in de ogen kon kijken. ‘Luister,’ zei hij, ‘we moeten het proberen, dit moet stoppen. Wil je haar weer ontmoeten of niet?’
Ik knikte. ‘Natuurlijk wil ik dat. Ach, je hebt gelijk, we moeten het proberen.’
‘Mooi,’ zei Pierre en hij duwde me van mijn bed af, ‘en nou van mijn bed af, want ik ga verder maffen.’
Ik stond op van zijn bed, maar ging niet in mijn eigen bed liggen. Op de badkamer schoot ik in een simpele spijkerbroek en een zwarte trui, deed een paar afgetrapte gympen aan en liep de kamer uit. Bij de lift drukte ik op het knopje en ik ging naar de begane grond, waar de eetzaal was. Het hele hotel was rustig, iedereen sliep nog.
Een beetje verward nam ik plaats aan een tafeltje in de eetzaal, terwijl een ober zich naar me toesnelde.
‘Wat mag het zijn?’ vroeg hij uitermate beleefd.
‘Doe maar een koffie verkeerd,’ antwoordde ik. Ik was moe, maar tegelijkertijd klaarwakker.
Peinzend staarde ik naar buiten. Zou ze het doen? Waarschijnlijk niet, Sam was intelligent genoeg om door te hebben dat het een list was, maar misschien was dat juist wel wat ze wilde.
De ober kwam weer terug en zette de koffie op het tafeltje.
Zuchtend nam ik een slok.
§Lisa§
Potlood
Potlood

Nouja, zo'n slecht stukje is het toch helemaal niet! Vind het wel leuk, even lekker vrolijk.

Ben wel benieuwt wat de andere bandleden zullen zeggen als er ineens een meet en greet is met Sem..,

*Wacht vol spanning op een nieuw stuk xD*

liefs Lisa
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind het helemaal geen slecht stukje, heel leuk juist! :)
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik vind het ook een net zo'n leuk stuk als de andere stukken hoor ;) .
Hopelijk komt het weer goed met Sem!
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ben blij dat jullie het toch een leuk hoofdstuk vinden, bedankt! Hopelijk vinden jullie dit hoofdstuk ook weer leuk. Ik zou het fijn vinden om tips te krijgen voor mijn verhaal ^^.

Hoofdstuk 7.

I know you think you know me
You don't know anything
I know you want to help me
I don't need anything

You Don’t Mean Anything – Simple Plan
‘Ah, hier ben je,’ zei een stem achter me plotseling en ik draaide me geschrokken om. Het was Barry.
‘Kan ik hier zitten?’ Het was een overbodige vraag, aangezien hij de stoel al naar achteren had geschoven. Ik knikte.
‘Jij ook een koffie?’ vroeg ik. Barry knikte en ik bestelde nog een koffie. Toen die gebracht werd, keek Barry me bedenkelijk aan.
‘Dave, je snapt denk ik wel dat ik het over gisteravond wil hebben?’ vroeg hij toen ernstig.
Ik beet op mijn lip en vond de mensen die buiten liepen plotseling heel interessant.
‘David, wat was er aan de hand?’ vroeg Barry zachtjes.
Ik kon niet langer doen alsof ik niet wist waar hij het over had en alsof ik echt naar buiten keek, dus keek ik naar hem terwijl ik over het antwoord nadacht.
‘Daar wil ik het niet over hebben,’ antwoordde ik en ik roerde in mijn koffie.
Barry zuchtte. ‘Luister nou eens, David. Ik ben je manager en hoor ervoor te zorgen dat alles goed gaat tijdens en buiten optredens om. Ik heb vandaag al ik weet niet hoeveel telefoontjes gehad over wat er nou precies aan de hand was, ik ben uiteindelijk degene die hier de problemen mee heeft gekregen.’
‘Oh, wat zul jij het moeilijk hebben, ja,’ zei ik sarcastisch. ‘Ik wil het er gewoon niet over hebben, oké? Het is nu eenmaal gebeurd en dat kunnen we niet meer terugdraaien. Ik heb er met Pierre over gepraat en zal het niet meer doen. Nu tevreden?’
‘Af en toe ben je net een puber, Dave,’ mompelde Barry en ik keek hem woedend aan. ‘Nee, echt. Ik laat het niet zomaar bij zitten, je weet dat dit niet zo gemakkelijk gaat.’
‘Barry,’ begon ik met ingehouden woede, ‘heb ik in al die jaren dat we bekend zijn met de band ook maar één optreden gemist als er geen goede reden voor was? Heb ik ook maar één keer niet gezegd dat ik het ergens mee eens was terwijl ik dat niet was?’
Er viel een stilte, waarin Barry niet wist wat hij moest zeggen.
‘Nee dus,’ vulde ik het antwoord voor hem in. ‘Denk je dan niet dat er gisteren een goede reden voor was? Je weet best dat ik niet zomaar voor de lol het podium afren en dan de rest van het optreden niet meer terugkom, Barry, zeg nou zelf.’
‘Oké, daar heb je dan misschien wel gelijk in,’ gaf Barry toe, ‘maar waaróm wil je niet zeggen wat er aan de hand is?’
Ik zuchtte en nam nog een slok koffie. ‘Omdat het niemand iets aangaat en dit iets van mij alleen was.’ Waarom kon hij er niet over ophouden? Hij moest nu toch wel inzien dat ik het er niet over wilde hebben en dat hij het ook niet te weten zou komen.
‘Goed dan,’ mompelde hij en hij stond op. ‘Dan zie ik je wel weer.’
‘Ja.’ Ik keek toe hoe hij opstond en de eetzaal uitliep, terwijl hij zijn telefoon uit zijn broekzak haalde. Zuchtend volgde ik zijn voorbeeld, maar ik had geen gemiste oproep.
Ik dacht na over het idee van Pierre. Misschien was het toch wel een goed idee, het viel in ieder geval altijd te proberen…
Langzaam stond ik op en slenterde in gedachten verzonken de eetzaal uit, totdat een ober bij de deuropening veelbetekenend zijn keel schraapte. Ik keek op.
‘Oh ja,’ zei ik verstrooid, ‘ja, zet maar op naam van Simple Plan.’ Ik rommelde in mijn zakken en vond een briefje van vijf dollar dat ik zijn hand duwde.
‘Hartelijk dank, meneer, een fijne dag verder.’ Hij hield de deur beleefd voor me open en ik wandelde door het hotel. Ik besloot Pierre maar te gaan zoeken, we moesten het plan verder uitwerken.
Op de gang waar onze kamer zich bevond, was helemaal niemand. Ik liep in de richting van onze kamer en opende de deur met de sleutel. Aan het luide gesnurk te horen, was Pierre nog diep in slaap en dat zorgde ervoor dat er een brede grijns op mijn gezicht verscheen. Zachtjes sloop ik naar de stereo-installatie, pakte de afstandsbediening daarvan en liep naar het raam. Ik drukte op het play-knopje van de afstandsbediening, zette het volume op zijn hardst en net op het moment dat American Idiot van Green Day op de boxen schalde, trok ik de gordijnen met een ruk open.
Pierre schrok met een schreeuw wakker en keek paniekerig om zich heen, terwijl hij verstrikt zat in zijn dekens en wild met zijn armen probeerde te maaien.
‘Wat-’
‘Wakker worden, zonnestraaltje, het is een mooie dag vandaag!’ riep ik boven de muziek uit.
Met nog een schreeuw bevrijdde Pierre zich eindelijk uit de dekens, sprong zijn bed uit en rende op me af. Behendig sprong ik over zijn bed heen, rende de kamer door en deed net op tijd de deur open zodat ik de gang op kon rennen. Pierre gaf zich echter niet gewonnen en rende in zijn boxershort achter me aan de gang op, zodat er een race tussen ons ontstond.
‘Kom hier jij!’ brulde hij, maar ik lag een stuk voor hem. Bij de trap liet ik me zo snel mogelijk via de trapleuning glijden, terwijl Pierre haastig van de traptreden denderde.
‘Ja dag! Ik ben niet gek!’ schreeuwde ik terug en ik rende bijna een oud echtpaar omver toen ik even achterom keek om te kijken waar Pierre was.
We renden het hele hotel door. Mensen riepen ons boos na of schrokken zich een ongeluk en uiteindelijk bleven we in de lobby buiten adem stilstaan.
‘Gefeliciteerd, jij hebt gewonnen,’ zei Pierre hijgend.
Een langslopende vrouw keek afkeuren naar Pierre’s boxershort en ik grijnsde.
‘Laten we wat gaan drinken, ik ben kapot,’ bracht ik buiten adem uit.
We strompelden naar de eetzaal, waar de ober van daarnet nog steeds stond. Hij trok een wenkbrauw op bij het zien van Pierre halfnaakte lijf, maar zei niks. We namen plaats aan hetzelfde tafeltje als waar ik zojuist had gezeten en bestelden allebei een ice tea. Zuchtend slurpten we uit het rietje.
‘We moeten het plan beter uitwerken,’ zei ik tussen twee slokken door toen ik weer op adem was.
‘Klopt,’ knikte Pierre, ‘we moeten het straks eerst aan Barry voorstellen.’
Ik verslikte mezelf. ‘Dat mag jij dan doen, ik denk niet dat hij op het moment nog iets doet wat mijn idee is.’ Bij het zien van Pierre’s vragende gezicht, vertelde ik over het gesprek dat ik straks met hem had gehad.
‘We gaan samen, dan haal ik hem wel over,’ stelde hij me gerust toen ik uit was verteld.
We begonnen het plan verder uit te werken, terwijl er meer mensen de eetzaal inkomen. Seb, Jeff en Chuck voegden zich na een tijdje ook bij ons.
‘Waarom zie jij er toch zo de lol van in om mensen te laten schrikken door in een boxershort rond te lopen?’ vroeg Seb toen hij zag dat Pierre weer in zijn boxershort zat.
Die grijnsde en bestelde nog wat ice tea’s voor de anderen.
‘We willen een meet en greet houden voor een aantal bezoekers van het optreden van gisteren,’ zei Pierre nonchalant toen het gesprek even stilviel. Ik speelde nerveus met mijn rietje en keek de anderen niet aan.
‘Waarom?’ vroeg Chuck, die hem verbaasd aankeek.
‘Goede publiciteitsstunt,’ antwoordde Pierre met een stalen gezicht en ik moest moeite doen om mijn gezicht in plooi te houden.
‘Zit wat in,’ zei Jeff schouderophalend. ‘Voor wie dan?’
‘We kunnen er een paar van de lijst prikken,’ zei ik.
Seb knikte. ‘Best een goed idee. Ik stel het straks wel even voor aan Barry.’
Toen de anderen even niet keken, grijnsde ik naar Pierre en hij stak zijn duim op. Dit ging goed komen, het moest gewoon.
Laatst gewijzigd door Imke op 13 apr 2008 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
§Lisa§
Potlood
Potlood

Haha, das inderdaad op een subtiele manier gezecht pierre..., ;) sorry heb geen tips, alleen maar tops, want ik vind dat je super schrijft!!! :D :D

Liefs Lisa
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik ben het helemaal met Lisa eens, je schrijft super :super
Waarom niet?’ vroeg Chuck, die hem verbaasd aankeek.
Moet dit niet gewoon waarom zijn?
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Sorry ik weet dat het vervelend is om telkens geen tips te krijgen, maar ik kan er echt geen bedenken. Je schrijft hartstikke leuk en verrassend! Ga maar snel verder :angel
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Opnieuw bedankt, echt heel fijn om vaste lezers te hebben! Sanne, het foutje heb ik aangepast, klopte inderdaad niet ^^.
Hopelijk lezen jullie dit hoofdstuk ook weer!

Hoofdstuk 8.

And I know if I’m gonna have any life anymore
It’s because I’m still willing to fight
And die
For that itch

Any Given Sunday – Simple Plan
‘Maar waarom een meet en greet?’ Barry keek ons met opgetrokken wenkbrauwen aan. ‘Voor zover ik me kan herinneren, hebben jullie nog nooit uit jullie zelf gevraagd om een meet en greet.’ Hij leek achterdochtig.
‘Het was Pierre’s idee,’ zei Seb en ik beet op mijn lip, terwijl ik Pierre vanuit mijn ooghoeken aankeek.
‘Nou, tenslotte hebben we al ons succes wel aan de fans te danken,’ zei die nonchalant. Ik probeerde een grijns te onderdrukken.
Barry leek nog niet echt overtuigd. ‘Voor wie dan?’
‘Een stuk of vijf bezoekers van het concert van gisteravond of zo?’ opperde ik. Ik keek Barry expres niet aan.
‘Ik vind het een goed idee,’ zei Chuck opgewekt. Ik wist dat Chuck degene uit de band was die het het leukst vond om fans gelukkig te maken. Wij vonden dat natuurlijk ook leuk, maar Chuck deed er echt zijn best voor.
‘Nou, als jullie het zo graag willen, ik vind het best. Ik ga straks wel even de lijst zoeken van de bezoekers die er gisteravond waren,’ antwoordde Barry.
Ik kon wel een gat in de lucht springen en moest ook moeite doen de hele grote grijns van mijn gezicht te krijgen, terwijl we terug naar onze hotelkamer liepen.
‘Hé jongens, we hebben vandaag een vrije dag!’ riep Jeff toen we de hotelkamer inliepen.
‘Echt?’ antwoordde ik verbaasd.
Pierre hees zich in een verwassen spijkerbroek terwijl de rest op de bedden neerploften.
‘Jep. Geen optreden vanavond, morgen pas weer.’
‘Dat klinkt lekker,’ klonk Pierre’s gedempte stem vanuit een T-shirt dat hij net over zijn hoofd trok. ‘Wat gaan we doen?’
‘Rijden,’ antwoordde Barry die de kamer ook binnen kwam lopen. ‘We hebben morgenavond een optreden in San Fransisco, dus we zitten de hele dag in de bus.’
We kreunden.
‘Je maakt een grapje, toch?’ vroeg ik zuchtend. Ik haatte het om een hele dag rond te rijden in onze tourbus. Het was wel gezellig met de anderen, maar ik deed liever andere dingen op mijn vrije dag, zoals genieten van de stad waar je op dat moment was of skaten of andere bezigheden die soms nutteloos waren, maar wel altijd leuk.
‘Nee, ik maak geen grapje, David.’ Ik hoorde aan Barry’s stem dat hij nog steeds een beetje boos was over al dat gedoe van gisteravond.
Ik mocht Barry eigenlijk niet. Toen we hem als manager kregen, waren we er allemaal blij mee. We ontmoetten hem via de platenmaatschappij en het zag er dankzij hem allemaal heel zonnig uit. We waren ervan overtuigd dat het allemaal goed zou komen met hem als manager. Dat was niet zo. Tenminste, dat vond ik. De rest kon het wel allemaal goed met hem vinden, behalve ik. Ik lag vrijwel altijd overhoop met hem, omdat hij het bijna nooit eens was met alles wat ik deed en daar kon ik niet goed tegen. Dat had ik altijd voor me gehouden, omdat de rest hem wel mocht en ik had geen zin om onrust in de band te gaan stoken als dat niet nodig was.
‘Hoe laat gaan we?’ vroeg Pierre om Barry’s aandacht van mij af te leiden.
‘Zodra jullie gepakt hebben,’ antwoordde Barry en Seb, Jeff en ik vielen kreunend achterover op bed. ‘Komt er dus op neer dat als jullie even opschieten, we zo in die bus kunnen zitten. Ik ben in de lobby, zie jullie zo wel.’ Hij liep de kamer uit.
‘Ik zoek het niet,’ zeurde ik.
Pierre gooide een kussen naar mijn hoofd en zei: ‘Niet zeuren, maar pakken!’
Morrend zochten we alle spullen bij elkaar die verspreid over de hotelkamer lagen, zodat we een kwartier later alle vijf klaar waren. Eenmaal in de lobby aangekomen, wachtte Barry ons al op.
‘Hebben jullie alles?’ vroeg hij met een blik op onze tassen. ‘Laten we dan maar gaan.’
Geeuwend liep ik achter de anderen aan naar buiten, terwijl ik mijn zonnebril opzette tegen de felle zon. Ik was doodmoe, tenslotte had ik maar een paar uurtjes slaap gehad. Ik wist niet meer precies hoe laat we weer terug bij het hotel waren gekomen vannacht, maar ik wist wel dat het erg laat was geweest en dat ik veel te vroeg was opgestaan.
‘Een beetje vrolijker mag ook wel!’ riep Barry opgewekt terwijl hij achter het stuur kroop. Onze blikken waren genoegen om hem het zwijgen op te leggen.
‘Ik weet niet wat jullie doen, maar ik ga maffen,’ mompelde ik met een lange geeuw en ik slingerde naar het achterste gedeelte van de tourbus, waar twee stapelbedden in waren gebouwd. Jeff en Chuck volgden mij, maar Pierre en Seb waren al een pakje kaarten aan het schudden om een potje te pokeren. Ik snapte nog steeds niet waar Pierre al die energie iedere keer weer vandaan haalde.
Moeizaam klom ik in een van de bovenste bedden en kroop diep weg onder de dekens, terwijl ik het gelach van Pierre en Seb buiten probeerde te sluiten.
Sam schoot direct weer mijn gedachten binnen, zoals ze altijd deed. Ze moest gewoon naar die meet en greet komen, er waren geen andere manieren om nog met haar in contact te komen als ze haar telefoon toch niet opnam. Zou ik het allemaal goed krijgen gepraat? Ik hoopte met heel mijn hart van wel, als zij mijn vriendin zou worden… Mijn god, dat was de mooiste toekomst die ik me maar in kon denken; ik moest en zou haar krijgen!
Met die gedachte in mijn hoofd viel ik een diepe, droomloze slaap, terwijl de glimlach op mijn gezicht bleef staan.

‘Doe je mee?’ vroeg Seb toen ik uitgeslapen was en naar de voorkant van de bus liep. Ik schudde mijn hoofd en pakte mijn gitaar, die ik met een pijnlijk gezicht bekeek. Zo te zien was hij door zijn val van gisteravond flink beschadigd.
‘Ja, die moet nog gemaakt worden,’ zei Barry met een schuine blik achterom. Ik werd rood toen ik zag dat Seb me nieuwsgierig aankeek en wendde mijn gezicht af.
De rest van de rit tokkelde ik wat op Sebs gitaar, terwijl ik verveeld uit het raam staarde. Chuck en Jeff werden één voor één ook wakker en om de tijd de doden, speelde ik toch mee met het pokeren. Natuurlijk verloor ik alles.
‘Houden we even een stop of rijden we in één keer door?’ vroeg Barry toen er op een bord een tankstation stond aangegeven.
‘Stop maar,’ antwoordde Pierre. ‘Ik wil even buiten rondlopen.’
Barry parkeerde de tourbus op de parkeerplaats en wij stapten uit. Het was heerlijk weer buiten; de zon stond hoog aan de hemel en er was nergens ook maar een wolkje te bespeuren. Ik zette mijn zonnebril op en de rest volgde mijn voorbeeld.
‘Stelletje gangsters,’ grinnikte Barry toen hij ons zag en hij maakte een foto. ‘Die komt op de site.’
Wij grijnsden en liepen het winkeltje binnen, terwijl Barry de tank vol liet lopen.
‘Wat willen jullie?’ vroeg Pierre, die een flesje cola uit de koeling haalde.
Ik liep in de richting van het snoep en haalde er een paar chocoladerepen uit; inmiddels wist ik precies wat de favoriete smaken van de anderen waren.
‘Geef maar, ik reken wel af,’ zei Pierre. Hij kwam aanlopen met nog een paar flesjes drinken. Ik haalde mijn schouders op en gaf hem de chocoladerepen. Pierre wilde steevast altijd alles betalen, dat was al zo lang ik hem kende een vreemde tic van hem geweest. Het had toch geen zin om hem tegen te spreken, hij betaalde hoe dan ook.
Toen hij had afgerekend, slenterden we alle vijf weer naar buiten, waar Barry net klaar was met tanken. We stapten weer in de bus en ik gaf iedereen de chocoladerepen die ze wilden.
‘Bedankt,’ zei Jeff, die zijn wikkel meteen openscheurde.
Toen we nog een klein half uurtje hadden gereden, riep Barry dan eindelijk dat we er waren, zodat ik blij de bus uit kon springen.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Geweldig goed weer! :liefde
§Lisa§
Potlood
Potlood

Mooi geschreven!! :D {agian}

Liefs Lisa
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Leuk gedaan :D , word steeds nieuwsgieriger naar die meet en greet nu!
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Het begint een beetje eentonig vanuit mij te worden, maar opnieuw bedankt allemaal! Hopelijk is het volgende hoofdstuk een beetje verassend en vinden jullie het net zo leuk als de rest! =D

Hoofdstuk 9.

To be on the edge of breaking down,
When no one's there to save you,
No you don't know what it's like,
To be hurt, to feel lost

Welcome To My Life – Simple Plan
‘Simple Plan!’ gilde een groepje meisjes en een aantal jongens dat aan hun norse gezichten te zien hoogstwaarschijnlijk hun vriendjes waren. De meisjes renden hysterisch op ons af en vielen ons één voor één om de hals. Wij grijnsden.
‘Lekker weer of niet, dames?’ vroeg Chuck grijnzend, zodat de meisjes ons nog stralender aankeken. De vriendjes werden gedwongen foto’s te maken met hun telefoons, waar hun humeur niet echt beter van werd. Ik vond hun reacties lachwekkend, maar probeerde dat niet te laten merken.
‘Jammer dat Sam er net nu niet is,’ zei een van de meisjes, die haar blonde haren achter haar oor streek. ‘Ze had het geweldig gevonden om jullie te ontmoeten.’ Ze keek mij aan. ‘En dan vooral jou.’
Ik had het gevoel dat er een klomp ijs in mijn maag plofte.
‘Sam?’ vroeg ik verward.
Het meisje liet mij los. ‘Ja, Sam,’ herhaalde ze, ‘is daar iets mee?’
Ik staarde haar aan. ‘Sam.’
‘Ja.’ Het meisje begon haar geduld een beetje te verliezen, maar dat deed me niets.
‘Wat dachten jullie ervan om wat handtekeningen te krijgen?’ kwam Pierre tussenbeide, terwijl Seb, Jeff en Chuck nieuwsgierig van de een naar de ander keken alsof er een tafeltenniswedstrijd aan de gang was. De rest van de meisjes reageerde daar dolenthousiast op en Pierre, Seb, Jeff en Chuck krabbelden wat op papiertje, maar het blonde meisje en ik hadden alleen maar oog voor elkaar. Pierre kreeg dat in de gaten en liep op ons af. Hij pakte van ons allebei een arm vast en trok ons achter de tourbus, zodat we uit het zicht van de anderen verdwenen.
‘Oké, laten we dit eens even wat beter uitzoeken,’ zei hij gehaast en hij keek het meisje doordringend aan. ‘Heb jij het hier over dezelfde Sam als die David kent?’
Het meisje keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan, maar toch op een aanbiddende manier. ‘Dat weet ik niet. Over welke Sam hebben júllie het?’
‘Over mijn Sam,’ fluisterde ik, maar Pierre hield zijn hand voor mijn mond.
‘Even stil jij,’ zei hij en hij richtte zich weer tot het meisje. ‘Hoe ziet ze eruit?’
‘Nou, ze heeft bruine steile haren die erg lang zijn en enorm donkerbruine ogen. En… even denken… lange wimpers die opvallen, ze heeft heel lange benen en een mooi gezicht.’ Het meisje zette haar zonnebril af en knipperde een paar keer richting Pierre. Die keek even verbaasd en leek zich geen raad te weten, maar herstelde zich vlug weer.
‘Dave, hebben jullie het over dezelfde Sam?’ vroeg hij.
‘Ik denk het…’ zei ik aarzelend. Ik wist het natuurlijk niet zeker.
‘Maar waar- Oh!’ Het meisje zocht plotseling in haar broekzak en haalde haar portemonnee eruit. ‘Ik heb een foto van haar!’ Ze zocht tussen de pasfoto’s en haalde er toen een uit die ze aan ons liet zien. ‘Dit is Sam.’
Ik staarde naar de foto en wist genoeg. Pierre ook nadat hij mijn gezicht had gezien en zijn hersens werkten zo te zien op volle toeren.
‘Hoe heet je?’ vroeg hij aan het meisje.
‘Annabel,’ antwoordde het meisje aarzelend. ‘Zeg, mag ik misschien nog wel weten waar dit allemaal over gaat? Ik bedoel, we staan hier wel doodleuk over Sam te praten, maar ik word niet iedere dag door celebs aangesproken over mijn vriendin en ik wil wel weten waar dit over gaat.’ Het viel me op dat ze alleen maar oog had voor Pierre, vooral toen ze hem een verleidelijke glimlach schonk.
‘Heeft ze je ooit wel eens iets verteld over… over mij?’ Mijn hart ging als een gek tekeer; dit was mijn kans!
‘Over jou?’ Annabel dacht na. ‘Nou, wij zijn met ons groepje allemaal fan van jullie en we hebben het dus regelmatig over jullie en in het begin was jij altijd wel haar favoriet; ze kon niet stoppen met praten over jou. Toch is dat veranderd, ik denk het afgelopen jaar zo’n beetje… Ze is nu meer voor de band in het algemeen, niet echt meer speciaal voor jou of een van de anderen… Waarom wil je dat weten?’
‘Heeft… heeft ze het dan nooit verteld?’ flapte Pierre er stomverbaasd uit.
Annabel keek ons verward aan. ‘Waar hebben jullie het over?’
‘De ontmoeting, de telefoonnummers…’ begon ik, maar ik zag direct aan haar opengesperde ogen dat ze dus echt nergens vanaf wist. Dit was te vreemd voor woorden, had Sam het net als ik nooit aan iemand verteld?
‘Hoe sterk is jullie vriendschap?’ vroeg Pierre, die net zo uit het veld geslagen stond te kijken als wij.
‘Sterk,’ antwoordde Annabel meteen. ‘We zijn al vriendinnen vanaf de kleuterschool en hebben nog nooit ruzie gehad, wat niet vaak gebeurd tussen meisjes.’ Ik hoorde een vleugje trots in haar stem en dat liet me onwillekeurig glimlachen. Sam was dus dat type, het zorgzame type dat van haar vrienden hield. Precies zoals ik al had gedacht.
‘Delen jullie alles in jullie vriendschap?’ vroeg ik en ik vergat al mijn onzekerheid. Ik moest alles weten, ik moest erachter komen hoe het allemaal zat.
‘Ja, en daarom snap ik niet waar jullie het over hebben.’
Pierre en ik keken haar bedenkelijk aan.
‘Waar is ze nu?’ vroegen we tegelijk en we schoten alledrie door de zenuwen in de lach.
‘Thuis, denk ik. Ik heb haar sinds gisteravond niet meer gesproken, nadat we bij jullie concert waren. We zouden sowieso apart naar huis gaan, iets wat we normaal gesproken nooit doen, maar dit keer was dat vanwege de drukte en alles. Daarom sprak ik haar dus niet meer, ik dacht dat ze nog moe was en nog lag te slapen.’
‘Dus ze is nu thuis. Waar woont ze?’ vroeg Pierre.
‘In Los Angeles, net als wij allemaal.’
‘Zouden we haar nu op kunnen zoeken, denk je?’ vroeg ik. Ik dacht dat mijn hart ieder moment uit mijn borstkas zou springen van de spanning.
Annabel zette grote ogen op. ‘Ik weet niet of dat wel zo’n goed idee is. Als het goed is, is Dean vannacht bij haar blijven slapen na het concert.
‘Dean?’ vroegen Pierre en ik opnieuw tegelijk.
‘Ja, haar vriendje.’
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Aah arme David :(

Mijn commentaar is niet echt origineel: super gedaan :liefde
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dag Imke,

hier dan het eerste gedeelte van mijn reactie. Ik hoop dat je er iets mee kunt :)

De manier waarop je het verhaal ingaat vind ik mooi. Je legt uit wat er gebeurd is, wat de hoofdpersoon gezien heeft en hoe het allemaal is gebeurd. Wat ik echter ook denk is dat je dit stuk uit kunt breiden. Dit is een meisje die zoveel indruk heeft gemaakt op David, dat hij haar zich een jaar later nog kan herinneren en door wie hij zich zo kwetsbaar voelt dat hij haar niet durft te bellen. Laat het dan ook niet als een waas aan hem voorbij gaan, beschrijf juist. Je hebt hier een mooie en gevoelige setting en die emoties laat je al duidelijk zien, maar volgens mij kun je nog beter!

Op dit moment zijn je beschrijvingen nogal vluchtig en ik vind het stukje waar je zegt: ‘Ze genoot en ze genoot in stilte,’ vind ik heel mooi. Maar ik denk ook dat je het allemaal veel intenser kan maken. Je hebt hier een redelijk bekende band, een grote zaal, luide muziek en mensen die gewoon helemaal los gaan. Automatisch houd dit vaak ook flitsende lichten, opzichtige kleding en flirtende meiden in en vooral wanneer je al het bovenstaande beschrijft, krijg je een veel intenser contrast tussen het meisje waar daar alleen maar staat.
Imke schreef:Ik herinner me dat ene optreden zo goed. Het publiek stond gillend te springen en te juichen, maar zij stond daar gewoon. Zij stond in de menigte, stil en kalm, met een tevreden blik. Ze genoot, ze genoot in stilte. Het hele optreden trok als in een waas aan me voorbij, ik zag alleen haar.
Ik ga even een stukje van je verhaal veranderen, hoop dat je het niet erg vind.

Ik herinner met dat optreden zo goed. Het publiek stond gillend te springen en te juichen terwijl de lichten over hun heel flitsten. De muziek schalde door de zaal en temidden van alle bewegende mensen zag ik haar staan. Zij stond stil en kalm in de menigte, een tevreden blik in haar ogen. Ze leek niet geraakt te worden door de dansende mensen, ze stond daar in stilte en ze genoot. Ik zag haar staan en het hele optreden trok als in een waas aan mij voorbij.

Eventueel kun je nog een kleur van de ogen toevoegen. Ik denk dat zoiets ook nog wel iets toe zou voegen. In het stuk eronder kun je toevoegen waarom hij ineens haar nummer vraagt, wat hem ertoe zet en wat hij er zelf achteraf van vind ;)
Imke schreef:Daarna liep ze zonder iets te zeggen weg, haar haar glinsterend in het licht.
Ik keek naar het briefje en zag dat ze ook haar naam had opgeschreven. Sam.
In dit stukje heb je twee keer vlak achter elkaar ‘haar’ staan. Natuurlijk in twee verschillende betekenissen, maar dat doet er niet echt toe. Het doet namelijk afbreuk aan je zin en daarom zou je misschien de tweede haar kunnen veranderen in haren. Subtiel verschil, maar het staat een stuk netter. Ook hier zou je evt. de kleur toe kunnen voegen. Dat help de lezer namelijk om het beeld van een personage te vormen :)

Leuk idee, ik ga zeker verder lezen. Ik houd namelijk wel van fan fictie, dus dit is net iets voor mij :D Je hebt het goed neergezet! Hoofdstuk 1 heb ik ook gelezen, dus die krijg je ook nog van mij ;) Ga vooral verder met schrijven!
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Wauw, Mirry, wat een uitgebreide reactie op alleen mijn proloog! Echt, daar ben ik super blij mee! Ik zal even ingaan op een aantal punten.
Je hebt gelijk over het feit dat ik niet echt veel beschrijf (of in ieder geval dat het meer zou kunnen). Dat heb ik altijd al een moeilijk gedeelte van het schrijven gevonden en ik probeer daar dan ook zo hard mogelijk aan te werken, maar als ik eenmaal aan het schrijven ben, vergeet ik dat meestal omdat ik er zo in op ga. Bedankt voor die tips, ik heb er zeker wat aan! Over een tijdje ga ik de proloog denk ik herschrijven, maar ik weet nog niet of ik dat doe als het verhaal af is of als het nog niet af is. Ik wilde hem sowieso al gaan herschrijven en daar komen jouw tips echt heel goed bij van pas!
Maar ik denk ook dat je het allemaal veel intenser kan maken. Je hebt hier een redelijk bekende band, een grote zaal, luide muziek en mensen die gewoon helemaal los gaan. Automatisch houd dit vaak ook flitsende lichten, opzichtige kleding en flirtende meiden in en vooral wanneer je al het bovenstaande beschrijft, krijg je een veel intenser contrast tussen het meisje waar daar alleen maar staat.
Hier heb ik echt heel veel aan, ik had natuurlijk gebruik moeten maken van het optreden zelf en dat heb ik niet gedaan. Bij het herschrijven van de proloog ga ik dit soort dingen er zeker meer in verwerken, dank je wel!
In dit stukje heb je twee keer vlak achter elkaar ‘haar’ staan. Natuurlijk in twee verschillende betekenissen, maar dat doet er niet echt toe. Het doet namelijk afbreuk aan je zin en daarom zou je misschien de tweede haar kunnen veranderen in haren. Subtiel verschil, maar het staat een stuk netter. Ook hier zou je evt. de kleur toe kunnen voegen. Dat help de lezer namelijk om het beeld van een personage te vormen :)
Dat van die haren ga ik veranderen, heb je gelijk in. De kleur ga ik er ook nog bijzetten, dat is inderdaad duidelijker. Ik heb Sams beeld gewoon al helemaal in mijn hoofd zitten en daardoor vergeet ik het vaak nog eens te beschrijven, iets waar ik inderdaad meer op moet gaan letten.

Mirry, echt heel erg bedankt voor deze uitgebreide reactie, ik heb er zeker iets aan en ga de tips die je me gaf dan ook zeker gebruiken, of dat nou bij het herschrijven is of bij het schrijven van een nieuw hoofdstuk. Super bedankt! =D
§Lisa§
Potlood
Potlood

Mooi stuk!! Wel btje sielig!!
Liefs Lisa
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik dacht echt dat er iets anders mis zou gaan zeg, dit is idd. wel een verassing, maar vind het wel super zielig voor David :( . Hopelijk gaat er nog wel ooit iets goed, want het begin een beetje op één groot drama te lijken nu en het verhaal staat bij liefde dus ik blijf toch hoop houden dat er goed moet komen!
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Lisa en Darkstar, bedankt! Het is inderdaad één groot drama op het moment, maar alles kan zomaar veranderen...
Hier een nieuw hoofdstuk, enjoy!

Hoofdstuk 10.

Don’t, don’t let me go
It’s not the end
Girl you know
It’s not so bad
It’s not the end

The End – Simple Plan
Iedereen kent dat gevoel wel; het gevoel dat je op het randje van een ravijn balanceert en net nog een klein duwtje nodig hebt om te vallen. Om te vallen in die oneindige diepte, die duisternis. Dat duwtje kreeg ik nu dus. Ik had het gevoel dat de grond onder mijn voeten wegtrok en dat al het gevoel uit mijn lichaam verdween. Mijn gedachten leken verbrijzeld en mijn hart versteend.
‘Heeft ze een vriend?’ hoorde ik Pierre op de achtergrond zeggen, maar het drong niet tot me door. Alles leek in een echo aan me voorbij te trekken. Ik voelde mezelf duizelig worden en greep Pierre vast om niet te vallen.
‘Rustig, David,’ fluisterde hij, ‘even rustig worden.’
Ik wilde niet meer, het was allemaal gedaan. Het had geen zin meer, ik was veel te laat geweest en nu kon ik daar de gevolgen van ondergaan. Sam.
‘We gaan even naar binnen,’ zei Pierre op geruststellende toon. ‘Kom.’
Voorzichtig loodste hij me mee de bus in, terwijl Annabel ons geschokt volgde. De anderen stonden buiten nog met de andere meisjes te praten, maar dat interesseerde me niet. Mijn hoofd bonkte van alle kanten en ik viel meteen neer op het bed waar Pierre me naartoe had geleid. Dankbaar ging ik liggen, terwijl ik mijn ogen sloot en weer het gevoel kreeg dat ik in die oneindige diepte stortte.
Pierre en Annabel knielden naast mijn bed neer, terwijl Pierre voorzichtig met zijn hand over mijn voorhoofd ging.
‘Man, je hebt het gloeiend heet!’ schrok hij en hij richtte zich tot Annabel. ‘Zou jij misschien een washandje nat willen maken?’
Annabel knikte, stond meteen op en verdween naar het andere gedeelte van de bus, waardoor Pierre en ik alleen achterbleven.
‘Ze heeft een vriend,’ fluisterde ik schor en bijna onhoorbaar.
‘Als jij met haar gepraat hebt, kunnen jullie zelf een oplossing zoeken,’ zei Pierre zachtjes en hij streek de haren voorzichtig uit mijn ogen.
Annabel kwam terug en legde zorgzaam het natte washandje op mijn voorhoofd, waardoor de hoofdpijn al gedeeltelijk wegtrok. Langzaam hees ik mezelf overeind en probeerde Annabel aan te kijken zonder dat ik de tranen hun vrije loop liet gaan.
‘Hoe lang heeft ze al een vriend?’ vroeg ik met verstikte stem.
‘Eh…’ Annabel dacht na. ‘Volgens mij hebben Sam en Dean nou zo’n vier maanden officieel iets. Vanavond… vanavond gaat hij haar een aanzoek doen…’
‘WAT?!’ schreeuwen Pierre en ik tegelijk. ‘Een aanzoek?!’
‘Ja,’ antwoordde Annabel en ze staarde naar de grond omdat ze mij niet aan durfde te kijken. ‘Het is behoorlijk serieus tussen hen.’
Dit keer nam ik niet eens de moeite om mijn tranen tegen te houden, waardoor de deken die ik vasthield binnen de kortste keren doorweekt was. Ik was haar kwijt. Ik was haar echt kwijt.
‘David, ik vertel Annabel het hele verhaal. Zij is de enige die ons hierbij nog kan helpen.’ Pierre keek me ernstig aan en ik knikte. Terwijl hij alles vertelde, liet ik mijn gedachten weer afdwalen. Zou zij erop ingaan? Werd Sam de vrouw van Dean? Als ze met hem ging trouwen… zou ze van gedachten veranderen als ze wist dat ik haar wilde?
‘Maar waarom heb je haar dan nooit gebeld?’ verstoorde Annabel mijn gedachten. Ze keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan. ‘Je had haar toch gewoon kunnen bellen?’
Ik staarde haar aan. ‘Ik denk dat je niet begrijpt hoeveel Sam voor mij is gaan betekenen het afgelopen jaar,’ mompelde ik.
Er viel een stilte, die Pierre even daarna weer verbrak de stilte door verder te vertellen. Dit keer luisterde ik wel; ik wilde niet dat er iets verkeerd opgevat werd en dat er misverstanden zouden ontstaan. Toen hij alles had verteld, slaakte Annabel een diepe zucht.
‘Als Sam dit allemaal zou horen…’ mompelde ze.
Ons gesprek werd ruw onderbroken door de deur van de tourbus die met een klap openvloog. Seb, Jeff en Chuck stapten de bus in, gevolgd door Barry.
‘Zeg, ik weet niet wat jullie allemaal aan het doen zijn daarachter,’ schreeuwde Chuck, ‘maar wij willen gaan!’
Paniekerig keek ik Pierre aan. ‘We mogen niet gaan, dit is mijn enige en laatste kans!’
Pierre dacht opnieuw razendsnel na, stond toen op en zei: ‘Geen zorgen, ik regel wel iets.’ Hij liep naar voren.
De rest keek hem verbaasd aan toen hij verkondigde dat hij wilde dat het groepje meisjes mee zouden gaan met de bus.
‘Waarom?’ vroeg Barry verbijsterd.
‘Dat doet er niet toe, het gaat erom dat ze meegaan,’ antwoordde Pierre beslist.
‘Oké…’ zei Barry met opgetrokken wenkbrauwen.
Pierre liep naar de deur, gooide die open en riep: ‘Zeg dames, hebben jullie zin om met ons mee te rijden richting de stad?’
Aan het gegil te horen dat daarop volgde, bleek dat ze daar wel zin in hadden en daarom was het vijf minuten later één groot kippenhok in de bus, terwijl ik uit het raam zag dat de vriendjes ons woedend nastaarden.
Chuck, Jeff en Seb hadden zich onmiddellijk over de meisjes ontfermd en dat vonden zij zo te zien helemaal geen probleem… Terwijl de meisjes giechelden, kirden en het op alle mogelijke manieren probeerden te versieren, gingen zij daar grijnzend op in alsof het een spelletje was.
Pierre liep terug naar ons en deed het gordijntje voor het slaapgedeelte dicht, zodat Annabel, hij en ik afgezonderd waren van de rest.
‘Goed,’ zei hij en hij begon voor ons te ijsberen, maar viel hard op de grond toen Barry de bus in beweging bracht. Hij krabbelde weer overeind en negeerde Annabels giechel. ‘We moeten dus opschieten.’
‘Waarmee?’ vroeg Annabel. ‘Je bent toch niet van plan om haar tegen te houden op Deans aanzoek in te gaan?’ Haar ogen werden groot. ‘Dat kun je niet maken, ze zijn gelukkig samen!’
‘Als dat niet gebeurd, betekent dat waarschijnlijk het einde van Simple Plan,’ mompelde Pierre met een blik op mij en ik knikte, in de hoop overtuigend over te komen.
‘Nee.’ Annabel keek zo beslist dat ik er bang van werd. ‘Ik kan het Sam niet aandoen om haar pijn te doen. Het afgelopen jaar is ze zo ontzettend veranderd, ze is veel stiller geworden en niet meer dat speciale meisje dat altijd anders was dan de rest. Nu weet ik dus waardoor dat komt…’ Ze keek mij ietwat beschuldigend aan. ‘… en ik weet dat ik haar dit niet aan kan doen.’
‘Annabel, alsjeblieft.’ Mijn stem klonk smekend. ‘Houdt ze écht van Dean? Wil ze echt haar leven verder gaan met hem?’ Tot mijn genoegen zag ik dat ze begon te aarzelen.
‘Nou… Ik denk dat ieder meisje wel droomt van een echte prins op het witte paard, trouwen met een artiest. Maar denk je nou echt dat zij vertrouwen zal hebben in jullie? Áls jullie al iets zouden krijgen, dan zou het nog belachelijk zijn. Hollywood-relaties duren nooit langer dan een jaar, dat weet je zelf ook wel.’
‘Maar Sam is het meisje van mijn dromen! Het meisje waar ik al op wachtte toen ik nog in de zandbak speelde! Ik moet haar krijgen, het moet gewoon!’ Mijn stem klonk zo fel dat ik er zelf van schrok. Annabel zo te zien ook.
‘Je houdt echt van haar…’ fluisterde ze, ‘je wilt echt verder gaan met haar…’
Pierre, die zich een tijdje afzijdig had gehouden, mengde zich nu ook in de discussie.
‘We zitten hier natuurlijk niet voor niets,’ zei hij glimlachend naar Annabel. ‘Denk je dat we naar Sams huis kunnen rijden, zodat David en zij kunnen praten voordat het te laat is?’
Het leek een eeuwigheid te duren, een eeuwigheid waar geen einde aan kwam, maar uiteindelijk knikte Annabel langzaam en aarzelend.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Supermooi! Ik hoop voor David dat het goed afloopt :D
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dag Imke, daar was ik weer :) Als je het niet erg vind ga ik eerst reageren op je reactie, ik zou daar graag een paar puntjes in willen highlighten. ;)
Imke schreef:Wauw, Mirry, wat een uitgebreide reactie op alleen mijn proloog! Echt, daar ben ik super blij mee! Ik zal even ingaan op een aantal punten.
Je hebt gelijk over het feit dat ik niet echt veel beschrijf (of in ieder geval dat het meer zou kunnen). Dat heb ik altijd al een moeilijk gedeelte van het schrijven gevonden en ik probeer daar dan ook zo hard mogelijk aan te werken, maar als ik eenmaal aan het schrijven ben, vergeet ik dat meestal omdat ik er zo in op ga. Bedankt voor die tips, ik heb er zeker wat aan! Over een tijdje ga ik de proloog denk ik herschrijven, maar ik weet nog niet of ik dat doe als het verhaal af is of als het nog niet af is. Ik wilde hem sowieso al gaan herschrijven en daar komen jouw tips echt heel goed bij van pas!
Je beschrijft wel hoor! Maar meer de vluchtige dingen die voorbij komen en dat is in ieder geval al iets! Je bent nog redelijk jong en ik weet ook niet hoelang je al schrijft, maar het komt vast nog wel. Iedereen groeit terwijl hij of zij schrijft.
Imke schreef:Hier heb ik echt heel veel aan, ik had natuurlijk gebruik moeten maken van het optreden zelf en dat heb ik niet gedaan. Bij het herschrijven van de proloog ga ik dit soort dingen er zeker meer in verwerken, dank je wel!
Je zei het zelf hierboven al, maar je ziet het in je hoofd waarschijnlijk al zo duidelijk voor je, dat het beschrijven gewoon erbij in schiet. Ik doe in feite precies hetzelfde als ik lees. Ik probeer voor me te zien hoe iets eruit ziet en hierbij grijp ik alles aan wat de schrijver mij aanbied. De dingen die ik dus mis vult mijn fantasie eigenlijk op de automatische piloot in, maar ik merk wel dat er iets mist. Zoals je hotel in hoofdstuk één, die heb ik al gelezen namelijk en aantekeningen gemaakt in een kladblok :$

Je hebt hier waarschijnlijk een duur hotel bedoeld. Terwijl ik lees zie ik de naam van het hotel staan en automatisch vult mijn fantasie in dat er een enorme lobby is, met een gigantische balie. Piccolo’s die met bagagekarren sjouwen en chique mensen die van of naar hun kamer gaan. En daar ergens in het midden een band die zichzelf incheckt terwijl een paar nog handtekeningen krabbelen voor fans die er toevallig zijn.

Dat zijn dingen die ik eigenlijk vol automatisch toevoeg, want ik kan het me namelijk wel voorstellen. Maar het is de bedoeling dat mensen die een ‘beperkte’ fantasie hebben als het ware in jouw hoofd kunnen kijken. Het is jouw verhaal, dus ook jouw omgeving en dat kan heel persoonlijk zijn. Misschien zit de band bij jou wel in een doodgewoon hotelletje op de hoek van de straat :) Jij zit je verhaal als een film in je hoofd en tijdens het schrijven kan het heel belangrijk zijn dat je van tijd tot tijd als het ware even een stapje terug doet om te kijken of het verhaal er wel zo uitziet zoals jij het eigenlijk voor je ziet. Maar dit gebeurd vaak met oefening ook wel, ik zou me er niet te druk om maken :)
Imke schreef:Dat van die haren ga ik veranderen, heb je gelijk in. De kleur ga ik er ook nog bijzetten, dat is inderdaad duidelijker. Ik heb Sams beeld gewoon al helemaal in mijn hoofd zitten en daardoor vergeet ik het vaak nog eens te beschrijven, iets waar ik inderdaad meer op moet gaan letten.

Mirry, echt heel erg bedankt voor deze uitgebreide reactie, ik heb er zeker iets aan en ga de tips die je me gaf dan ook zeker gebruiken, of dat nou bij het herschrijven is of bij het schrijven van een nieuw hoofdstuk. Super bedankt! =D
Dat ken ik heel duidelijk. Ik heb al mijn personages ook als echte mensen in mijn hoofd zitten en ik vergeet ook nog wel eens een personage te beschrijven (ik kan je er zo drie opnoemen, maar tot nu toe heb ik er nog geen klachten over gehad) en dat hoort er gewoon bij. Maar voor een lezer is het belangrijk dat ze je personages leren kennen. Niet alleen hoe ze zich gedragen, maar ook hoe ze eruit zien. Dat maakt het namelijk veel makkelijker om empathie te ervaren met de personages.

Ik ben blij dat je het idee hebt dat mijn reactie een verschil kan maken, dat is altijd fijn om te horen natuurlijk. Als je gaat herschrijven lees ik het natuurlijk graag en je nieuwe hoofdstukken blijf ik ook gewoon lezen natuurlijk ;) Ik ga aan hoofdstuk één voor je beginnen, maar even in een aparte post. Is wat overzichtelijker.

Schrijf vooral verder!
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Gesloten

Terug naar “Onafgemaakte Fanfictie”