The Prom

Hier vind je alle voltooide romantische verhalen!
Plaats reactie
Syanne
Potlood
Potlood

Piep piep piep… ik werd wakker van het schelle geluid van mijn wekker. Normaal gesproken was ik er niet uit te krijgen maar de laatste dagen was dat wel anders. Al weken lang zat ik te dromen in de klas, te dromen over die jongen uit de bovenbouw. Nooit kwam ik verder dan een lachje en een stomme opmerking als "hi". Ik voelde me vaak onnozel, waarom kon ik niet gewoon mezelf zijn als ik hem zag. Maar op de een of andere manier kwam daar afgelopen week ineens verandering in toen Sam opeens naar mij toe kwam...

“Hi Syanne, ik weet niet of je nog weet wie ik ben, maar we hebben vorig jaar bij de zelfde toneel vereniging gezeten”zei Sam als openings zin. Natuurlijk wist ik dat, hoe kon ik Sam ooit vergeten. Sam keek kijk me strak aan met zijn fel groene ogen, terwijl ik mijn wangen voelde gaan gloeien. Maar meer dan een stomme “ja, dat weet ik nog” kon ik niet uit kramen. “ok, maar wat ik eigenlijk wilde vragen was of jij de 17e met mij mee wil naar het prom” vroeg Sam. Terwijl hij dat vroeg pakte hij mijn hand vast als bevestiging dat ik niet droomde. Ik voelde me volop blozen en wist niet wat te zeggen, ik dacht dat ik zweefde en wilde alles bij elkaar schreeuwen, maar er kwam niet uit me mond, me spieren bleken verstijfd. Ik kon niet meer dan knikken waarop Sam antwoorden dat hij nu echt naar de les moest gaan en hij mij de 17e rond 19.00 uur op zou halen….
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Leuk! :) Ben benieuwd hoe het verder gaat, al zou ik kiezen of Engels, of Nederlands. :)
Sommige dingen zijn niet met woorden te beschrijven.
Wel met gevoelens.
Ninee_
Puntenslijper
Puntenslijper

Net wat Eztherz zegt.
Dromen, over het verleden,
die meer op een nachtmerrie lijkt.
Loutju
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik vind het erg leuk geschreven, ga vooral verder!
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zo te lezen is het een verhaal wat zich afspeelt in Amerika, the prom en de namen enzo..

Misschien is daardoor de verwarring.
Syanne
Potlood
Potlood

En eindelijk was het dan zover, vandaag is het de 17e, blij en opgewekt spring ik uit bed en loop in mij zacht satijnen jurkje naar beneden. “morgen mam” roep ik terwijl ik de laatste twee treden van de trap af spring, “morgen lieverd, heb je nog een beetje kunnen slapen, zo de nacht voor deze spannende avond” vraagt ze me met een glimlach op der gezicht. “Uhu, heerlijk, hihi.. “giechel ik terug. Ja man en ik zijn altijd al vriendinnen geweest. Misschien was ze vroeger net als ik, maar op de een of andere manier voelen we elkaar altijd aan, dat was vanmorgen al weer te merken. Vlug haalde ik een kom uit het keukenkastje en de kan melk uit de koelkast. Al fluitend liep ik naar de tafel waar de cornflakes en chocopups al klaar stonden voor het ontbijt. Terwijl ik mijn kom vulde met de chocopups goot ik een flinke straal witte melk er bij. En zo vrolijk als ik was nam ik een grote hap, “Gatver.. Mam, is dit de zelfde melk als vorige maand ofzo.. Hij is zuur!” Met een smak gooide ik me lepel terug in de kom en liep je grote stappen naar de granieten spoelbak. Uhm, maar hopen dat dit het enige is dat niet goed gaat vandaag, dacht ik bij mezelf.
Ninee_
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik weet niet of je het verhaal al in word typt, maar dat kun je beter wel doen, er zitten namelijk wat foutjes in zoals:

Ik en man
der gezicht

Probeer daar op te letten.
Verder wel leuk stuk!
Syanne
Potlood
Potlood

Ja ik heb het allemaal in word getypt!

Zal er bij het volgende stukje extra op letten!
Syanne
Potlood
Potlood

Het was tenslotte vandaag de grote dag, vanavond was het Prom waar ik samen met Sam heen zou gaan. Eerst maar eens lekker lang onder de douche, bedacht ik me. Zo lekker vroeg opstaan op je vrije dag. Nadat ik me km op het aanrecht had neergezet liep ik de krakende trap op naar boven. Heerlijk zo zonder je broertje thuis, Het was zaterdag, dus hij was al vroeg weg om te voetballen op weg naar de badkamer zag ik mijn mooie bordeaux rode gala jurk al hangen, ohh wat is hij toch mooi en wat zal ik schitteren vanavond. Dat ik dan samen met Sam op de dansvloer zou staan en ik mijn hoofd voorzichtig in zijn nek legde tijdens het dansen… “Syanne, het is al 10 uur geweest” hoor ik mijn moeder vanaf beneden roepen, Oops, ik zat weer eens weg te dromen. Om kwart voor 11 moet ik bij de kapper zijn, dan mag ik zeker wel opschieten dus van dat lange douchen kwam niet veel meer terecht. Nog even snel mijn haren wassen, uitspoelen.. uhm, wat rook dat toch altijd lekker die kiwi ruikende shampoo in je haar. Door het schuim wat nog in me ogen zat greep ik naar de hoek waar de conditioner staat, sla de dop open en spuit mijn handpalm vol, wrijf me twee handen door elkaar en masseer het zachtjes door mijn haar. Op dat moment komt John het broertje van Syanne de keuken binnen stormen, “wat een kutzooi weer, hebben ze de wedstrijd afgelast omdat er water ligt, we zijn toch niet van suiker”schreeuwde John. Moeder wilde er op ingaan toen er van boven een gil kwam “Ahhhhhhh ahhhhhh….!!!” Het leek of de wereld vergaat en moeder rent naar boven gevolgd door John. “Wat is er Syanne?” roep ze vanachter de gesloten deur de badkamer in. Terwijl ik mijn schuim uit mijn ogen spoelde zag ik een donkerbruin spoor richting het putje gaan. In plaats van de conditioner had ik de kleurspoeling gepakt van mijn moeder. “Mam, ik heb per ongeluk de verkeerde fles gepakt, en nu zit er kleurspoeling in mijn haar!” Oh meisje maak je niet ongerust” riep mijn moeder door de gesloten deur terug, “Over 4 dagen is het er weer uit en heb je je eigen blonde kleurtje terug!” Maar mam, het prom vanavond, ben je dat vergeten soms… aaaaaaahhhh, zo kan ik me toch niet vertonen. In tussen had Syanne een handdoek om zich heen geslagen en stond voor de spiegel haar haar te bekijken.
Wat een vertoning, en ik heb nog maar 20 minuten voor ik bij de kapper moet zijn…
Ninee_
Puntenslijper
Puntenslijper

Leuk stukje.
Maar 1 klein foutje, maar dat is je vergeven hoor.
Gauw verder gaan
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wat zit er nu voor fout in dan, in dit 2e kan ik zogauw niets vinden..!!
Syanne
Potlood
Potlood

Na snel aangekleed te hebben en een leuk petje opgezet te hebben ben ik op de fiets geklommen en op weg naar de kapper richting het centrum. Gelukkig was het droog, ondanks dat de regen dreigde te gaan vallen. De donkere wolken waren in ieder geval al aanwezig.
“Goede morgen” riep ik zo opgewekt mogelijk” Goede morgen, ga lekker zitten, wil je misschien een kopje thee of koffie” vroeg Joanne, mijn vaste kapster vanaf achter “Nee dank je, ik wacht wel even.” Ik hoorde haar hakken al naderen van achter “En Syanne, al een beetje zenuwachtig voor vana…. “een stilte weerklonk toen ze de hoek om kwam, “wat heb jij met je haar gedaan? ” ”uhm sja shit, ik had vanmorgen de kleurspoeling van me moeder en nu, hé ik weet niet kun je er iets mee doen, het moet gewoon, het is een spoedgeval… help Joanne!!” “Oh het is maar kleurspoeling dat is geen probleem” zei ze op een zeer vriendelijke manier.

Na twee en half uur liep ik met blond haar, met permanent in terug door het zonnetje richting huis. Om alles af te maken zou ze eind van de middag nog even langs mijn huis komen om het op te steken. Uiteindelijk bleek het dan toch nog te zijn goed gekomen.

De dag naderde en ik werd met de minuut zenuwachtiger. Nadat ik Demi, mijn beste vriendin al een half uur gesproken had aan de telefoon merkte ik dat ik niet de enige was die de zenuwen had die avond. We aten vroeg en om half 7 ben ik me wezen opmaken en omkleden. Rond kwart over 7 ging de bel en hoorde dat het Joanne was die binnen liep. Ik herkende haar hakken van eerder die dag. “Loop maar vast naar boven Joan” zei mijn moeder “ze wil ons er niet bij hebben” sprak ze terwijl ze naar John keek. Joanne liep terug door de centrale hal de trap op, boven stond ik al op haar te wachten, ik had me nieuwe zwarte lingerie setje aan, me ogen al prachtig opgemaakt. Ik had zojuist me jurk gepakt toen Joanne zei “Wow, ik hoef niets meer te doen, je bent al een prinsesje!” “Hihi, dat valt wel mee hoor” giechelde ik terug.
“Wat ik wilde doen was je haar half op te steken, door je blonde krullen die ik er vanmorgen in gezet hebt, er iets uit te laten springen krijg je een classiek maar heel modern kapsel” Ik was benieuwd..
Ninee_
Puntenslijper
Puntenslijper

sebas schreef:Wat zit er nu voor fout in dan, in dit 2e kan ik zogauw niets vinden..!!
Het foutje was:

Nadat ik me km op het aanrecht.....

Dat viel me gewoon op.

@ Syanne, dat laatste stuk is superleuk!
Syanne
Potlood
Potlood

Hihi.. dat moet zijn kom. Maar km herkent word natuurlijk ook!

Nou dan wordt het tijd voor het volgende stuk.. :)
Syanne
Potlood
Potlood

Nog geen half uur later vond Joanne dat ze er niets mee aan moest doen en klaar voor mijn date was. Het was tenslotte al tegen achten en Sam zou mij iedere moment kunnen komen ophalen. Nog geen seconde later ging de deurbel. Mijn moeder deed de deur open en daar stond een prachtige jonge man in een zwart pak met een witte blouse zonder zichtbare knooptjes voor de deur. “goede avond Sam”zei mijn moeder. Voor de grap zei ze er achter aan “Zullen we gelijk maar gaan”bevestigend met een knipoog.
”Ik kom voor uw dochter mevrouw “hoorde ik als zenuwachtige reactie komen! Mijn moeder liep samen met Sam naar de hal waar mijn vader en broertje inmiddels ook al naartoe gelopen waren. Voor mij liep Joanne voor me de trap af, me moeder, broertje en vader stonden vol verwachting te wachten, daar kwam ik, in mijn bordeaux rode gala jurk en opgestoken haar “wow..” was het enige dat ik hoorde. Ik was niet alleen een prinses, ik voelde me er ook echt een op dit moment. Langzaam maar zo elegant mogelijk liep ik de trap af naar beneden. Daar waar 5 mensen sprakeloos stonden te kijken naar me. Sam was de eerste die echt wat zei: “Wow Syanne, wat zie jij er oogverblindend uit. Wat een eer dat ik vanavond jou date mag zijn naar het Prom toe.” Ik dacht bij mezelf, “het was toch andersom, ik ben blij dat ik met JOU mee mocht!. “Hihi” was weer het enige dat er bij me uitkwam. Onderaan de trap gebaarde hij dat ik zijn hand moest vast pakken en als een danspaar geleide hij me verder naar beneden. Daar moesten natuurlijk eerst nog een paar foto’s gemaakt worden door mijn moeder. Toen zij de woorden sprak” Maak er de nacht van je leven van meisje, ik hou van je” sprak liep ik hand in hand met Sam mee naar de speciaal wit gepoetste auto die ons naar de zaal zou brengen die avond. Hij opende de deur, maar inplaats van mij voor te laten stak hij zijn hoofd naar bennen, ik was verbaast en wilde er net wat van zeggen toen hij terug kwam. Terwijl hij mijn hand pakte schoof hij een armbandje van witte bloemetjes en zilvergare om mijn arm heen en sprak de woorden” Dit maakt jou als prinses compleet lieve Syanne” Ik kon niets anders dan gigantisch blozen terwijl we elkaar recht in de ogen aankeken en ik het gevoel had dat ik door de grond heen zou smelten en langzaam weg droop… Hij lachte zo lief naar me en hielp met instappen in de auto..
Syanne
Potlood
Potlood

Terwijl ik in de auto stapte sloot hij netjes mijn deur en liep om de auto heen om zelf ook in te stappen. Hij zat naast mij terwijl zijn vader ons weg bracht. Hij was stil, leek zelfs wel verlegen. Na een kwartiertje reden we de staat in vol met auto’s, het was al druk rond de school. Voor de hoofdingang, die prachtig versiert was stopte de auto en Sam keek me weer diep in mijn ogen aan, en een kleine glimlach verscheen op zij gezicht. Maar nog steeds zonder een woord te zeggen. Hij draaide zich om en stapte de auto uit. Een seconde later ging mijn deur open, maar mijn gedachten waren nog bij net. Ik kon me niet bewegen maar ik kon moeilijk blijven zitten. Sam reikte mijn zijn hand die ik vastpakte, en zette mijn linker been uit de auto gevolgd door de tweede. Mijn prachtige lange bordeaux rode jurk viel weer in model. Hand in hand liepen we door de ingang langs de versierde gang richting het bal. Boven aan de trap kam je de balzaal binnen. Er hing al een waas van warme in de ruimte. Gelukkig mocht er niet gerookt worden, dat zou zonde van mijn jurk zijn. De zaal was al aardig vol en overal zag ik bekende staan. Sam die mijn hand nog steeds vast had verbrak ineens de stilte in mijn wereldje “Syan, zullen wij ons ook maar tussen de feestgangers gaan voegen? Of wil je hier de hele avond blijven staan” zei hij met een lach op zijn gezicht “Tuurlijk gaan wij naar beneden, lachte ik een beetje verlegen terug” Terwijl wij hand in hand, met kleine stapje naar beneden liepen, over de brede grote trap die de school met de feestzaal verbond, zag ik hoe mijn school- en klasgenoten stil hielden en aandachtig naar ons kijken.
De stilte leek evrbroken te worden door Sarah die ik hoorde zeggen, “is dat Syanne, wist niet dat een lelijk meisje er zo mooi uit kon zien…” Ik weet dat ik altijd weinig aandacht bestede aan mijn uiterlijk. Deed weinig met mijn haar en droeg nooit make-up. Maar ik lelijk, hihi..!! Nee dat hadden ze nooit in mijn gezicht kunnen zeggen natuurlijk!

Natuurlijk was het Sarah die zo’n klote opmerking moest maken. Sarah was de aanhanger van Sam, samen waren ze de twee populairste van de school. Daarnaast wist ik dat Sarah al maanden achter Sam zijn kont aan liep. Volgens mij was ze zwaar verliefd op hem. En dan vraag hij juist die ‘lelijke Syanne’ mee naar het prom. “Hihi..” lachte ik naar Sam, Hij wist niet waarom maar keek wel lief terug. Nu snap ik die rot opmerkingen. Maar op dit moment kan het me niets schelen, ik hoor de lekkere dansmuziek en zie de lichten op de dansvloer knipperen terwijl ik aan de hand van de leukste jongen de zaal in loop.
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hm... Ik vind het op zich nog wel een leuk verhaal, alleen dat "hihi" gaat dodelijk irriteren.
Wel met gevoelens.
Syanne
Potlood
Potlood

HAHA (durf geen hihi meer te zeggen ;)

Morgen het laatste deel..??
Syanne
Potlood
Potlood

We liepen langzaam langs de zijkant, richting de dansvloer, ik wilde gaan zitten maar direct daarop vroeg Sam “Zullen we gelijk maar gaan dansen”. Ik heb al jaren op streetdance gezeten en de laatste 4 jaar heb ik ook stijldansen gedaan. Sam vond dansen maar niets, tenminste dat zij hij altijd. Hij deed een stap naar achter en ging iets door zijn knieën alsof hij een buiging maakte. “Mag ik deze dans van u Prinses?” Weer voelde ik me blozen en stammelde terug “natuurlijk mijn prins” We begonnen een beetje los te bewegen, net als de rest al deed. Maar net toen ik er een beetje in en los kwam er een rustiger muziekje. Ik weet het nog zo goed, ‘Uncle Joe from Jamica’ Ik heb daar zo vaak al op gedanst, Gewoon een grappig nummer. Sam pakte mij vast met zijn rechterhand achterop mijn rug, terwijl hij met zijn andere hand mijn rechterhand vast hielt. Alsof we echt gingen dansen. Ik keek Sam aan en vroeg me af wat iue van plan was. Hij wilde vast grappig zijn voor zijn vrienden door zo’n idiote houding aan te nemen. Maar voor ik er erg in had duwde hij me naar voren, hij met zijn linker voet naar voren, snel opzijn en met zijn rechter weer naar achter.. Hij deed, hij deed een quickstep.. Ik liet mij leiden door Sam, de jongen die niet kon dansen. Ik keek hem aan en vroeg” Ik dacht dat jij een hekel aan dansen had?!” Hij zij niet, en draaide mij door de bocht heen, na een dubbele pas reageerde hij pas “Misschien wordt het tijd dat we elkaar echt gaan leren kennen lieve Syanne, je moet niet altijd maar aannemen wat ze over mij zeggen!” Ik wist niet wat ik terug moest zeggen en ik wist niet of ik hem nou verliefd of serieus aan moest kijken. “Om eerlijk te z9ijn heb ik een spoedcursus gedaan, om speciaal vanavond jou de avond van je leven te geven. Speciaal en alleen voor jou..”terwijl hij de woorden sprak, bloosde hij ook, zo lief! “Echt zo lief Sam, en geloof me.. je hebt indruk op me gemaakt..” Door dit alles had ik niet door dat we bijna de dansvloer voor ons zelf had. Tussen de mensen die stonden te kijken zag ik Sarah jaloers staan toe te kijken, ik keek haar aan, recht in der ogen en lachte. Met een zwaai draaide ze zich om, waardoor haar lange haren tegen het gezicht van haar ‘vriendin’ aansloegen. Ik heb Sarah de rest van de avond ook niet meer gezien.

De tijd ging verder en rond 1 uur na middennacht zou het feest toch echt ten einde komen. Weer stond ik op de dansvloer, dit maal wat rustiger, een beetje te slowen. “Het laatste aangevraagde nummer en tevens de laatste van deze prachtige zoele avond is van Mariah Carey met I will always love you” klonk de stem van de DJ uit de speakers. Voorzichtig sloeg ik me nog dichter tegen Sam aan en dat werd bevestigt door zijn armen die achter mijn rug om werden ingesloten. Al dansend legde ik mijn hoofd op zijn schouder. Nee voor deze dans waren woorden overbodig. Na nog een rondje geschuifeld te hebben zag ik een van zijn vrienden kijken, direct daarop reageerde Sam door zijn hoofd omhoog te duwen, waardoor ik gedwongen werd mij hoofd van zijn schouder te halen. Ik keen naar sam, die me nog steeds ingeklemd had. Diep keek ik hem aan “Weet je Saynne..” een korte stilte volgde, maar wist niet of ik het antwoord wilde horen. Ik was bang en onzeker. Werd ik wakke ruit mijn droom, gaat hij nu zeggen dat hij het vanavond voor mij deed, was het alleen om mij verder de grond in te trappen zodat hij nog jaren lang met Sarah kon doorgenieten? Ik werd verliefd op de populairste jongen van de school, hij nam me mee, en nu gaat hij zeggen dat hij me nog steeds lelijk vind, een lozer, of wat..

Nog voor het weekend de ontknoping :)
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Als hij dat zegt kom ik hem persoonlijk vermoorden... Hij moet haar zoenen! =P
Wel met gevoelens.
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hij is idd lekker op een spannend mometn gestopt..
Nu WIL ik vandaag dat laatste stuk ook hier zien/lezen!!!
Syanne
Potlood
Potlood

Duizenden gedachtes vlogen door mijn hoofd maar wat hij verder wilde zeggen maakte alles overbodig! De korte stilte werd gevolg door “De mooiste ogen die ik ooit in mijn leven heb gezien!” Ik voelde me gloeien, alsof ik weg smolt door de vloer, ik sloot mijn ogen omdat ik niets wist waar ik kijken moest, waarom ik een antwoord kreeg waar ik alleen van gedroomd had, ik voelde iets warms maar toch vochtigs, ik voelde zijn lippen tegen de mijne, voorzichtig deed ik mijn mond iets open en voelde aan zijn boven lip, en voor ik er erg in had zoenden we elkaar.. Alles was stil om me heen, ik hoorde geen muziek meer en we leken met ze tweeën alleen op de wereld… Dit was het moment waar ik zolang van gedroomd had, maar hooit gedacht dat het waarheid zou worden!!

Dit alles is alweer een jaar geleden gebeurt. Vanavond heeft mijn broertje zijn eind feest. En ik hoop voor hem dat hij net zo’n fijne en droomachtige avond heeft als dat ik die avond had. Ik werd geaccepteerd door mensen om mijn heen en van Sarah heb ik nooit meer last gehad. Ik de ‘lelijke Syanne’ was een vrouw geworden, door die avond die mijn leven veranderd heeft. Inmiddels hebben Sam en ik bijna een jaar wat samen. Maar ik weet zeker dat hij de liefde van mijn leven is..

--Einde--
Disteltje

Wat een lief en zoet verhaal zeg! ;)
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

In dit soort gevallen hou ik van Happy Endings, en dit is er zo eentje! :) Toch nog een leuk verhaal geworden... Achteraf... 8)
Wel met gevoelens.
Syanne
Potlood
Potlood

Dank jullie wel :)

Moet eerlijk zeggen dat het verhaal beter wordt namate het einde..
Ik ga het (misschien) ooit nog wel eens leren ;)
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Tuurlijk, maar als je vindt dat het beter wordt naar het einde toe, en je bent ermee klaar, waarom zou je het dan niet herschrijven en verbeteren?
Wel met gevoelens.
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Misschien heeft ze het wel gelijk geplaatst het eerste deel en schrijft ze steeds verder..

En het kan ook dat ze niet van dubbelwerk houd, en het dus niet wil herschrijven :)
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Je leert er wel een boel van... Als je bepaalde fouten steeds weer egenkomt in de interpunctie weet je dat je daarop moet letten... Zo ontdekte ik dat ik constant 'komma, en...' doe, terwijl dat dubbelop is en dus fout.
Wel met gevoelens.
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”