I was wrong

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Tigerlily
Balpen
Balpen

ik weet niet wat er met me aan de hand is, eerste een maand lang zonder een letter op papier, en nu moet ik gewoon schrijven!
al heb ik de slag nog niet echt te pakken, gedichten anders dan ABAB lukken niet meer, en in het Nederlands zijn ze echt een ramp...

I was wrong

I thought love was forever…
But I still don’t know.
The right word for it is ‘never’
While I thought that was long ago

It never was actually ‘we’
It was the other one.
I feel sad while I feel free,
‘Cause everything is gone.

The love, the kiss and more, all right
But one thing isn’t great.
Off course your world is shining bright.
But I've wished for love in stead of hate.

My place is taken and I am gone.
Dreaming of what can't exist
‘cause you took the other one
And that’s the detail I have missed.
Laatst gewijzigd door Tigerlily op 06 mei 2008 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik vind het idee leuk,
maar de uitwerking is helaas wat minder :$ ..
The right words for it are ‘never’
Je zegt eerst 'words' en daarna zeg je maar één woord dus ik denk dat je dan beter kunt zeggen: The right word for it is 'never'
But I wished for love in stead of hate.
Het lijkt me hier mooier om 'wish' te gebruiken in plaats van 'wished'.. En anders misschien 'have wished' zodat het in het verleden is begonnen en nu nog steeds is, want ik neem aan dat dat zo is of niet?
Dreaming of what not exist
Ik denk dat het mooier is om het zo te zeggen: Dreaming of the thing that not exists. Volgens mij moet er achter 'exist' iig. een s , maar zeker weten doe ik het niet..
You're the one who cries, when you're alone..
Tigerlily
Balpen
Balpen

dankje ^^

eerste quote: helemaal mee eens ^^ stom dat ik dat niet gezien had :P

tweede: Die had ik al aangepast dacht ik :P, maar toen had ik al op bevestigen gedrukt en dat is dus niet doorgekomen ofzo..

derde: ik vind 'the things that not exist' minder mooi omdat (naar mijn mening) het ritme dan minder goed loopt.. En met dat rotwoord heb ik altijd problemen :p, ik weet nooit wanneer het op welke manier geschreven moet worden xD

in ieder geval bedankt voor je reactie en de tijd voor kritiek , ohnee, feedback heette dat :)
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Met de veranderingen van Darkstar vind ik hem best mooi! :)
The quiet scares me cause it screams the truth
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Fijn dat je er iets aan hebt gehad :) .
Ik moet van mezelf vaker gaan proberen op zo'n manier te reageren
en vooral in de vakantie als ik meer tijd heb.
Ik wil namelijk later misschien resesist (weet niet hoe je dat schrijft :$ ) worden,
dus dan is dit een goede oefening..
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

recensist?
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Is toch dat je een soort verslag maakt van een boek/film/toneelstuk met je mening erin?
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Jep :) , en dan zou ik het liefst voor een krant gaan schrijver dat ik elke week (of zoiets) een verslagje over een boek mag geven, maar dan moet ik het natuurlijk wel eerst goed kunnen =P
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Leuk! :)
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik weet niet zeker of ik dit echt al hoofdberoep wil gaan doen, want misschien wil ik er dan ook dingen nog bijdoen als dichtster en collumnist of zo..
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Mag ik een (helaas ontmoedigende) opmerking plaatsen: om columnist of recensent te worden moet je niet alleen heel goed en origineel kunnen schrijven, je moet ook een absolute topper op een vakgebied zijn. Komt bij dat er praktisch geen werk in te vinden is.

Voor je alleen al recensent kunt worden moet iemand zich helemaal verdiepen in een bepaalde stof. Je moet bijvoorbeeld niet alleen lezen en schrijven leuk vinden, je moet ook precies weten hoe de theorie ervan in elkaar zit. Stijlen, literaire technieken, de geschiedenis van de literatuur, je moet iets weten in welke tijd zich een verhaal afspeelt, weten welke thema's een schrijver behandelt en of die thema's al niet door een ander zijn behandeld. KLassieke literatuur kennen, moderne literatuur vergelijken met de klassieke.

En dan heb ik het alleen nog maar over recensies schrijven over boeken. Hetzelfde geldt voor films, toneel en alle andere kunstuitingen. Als je nu nog steeds denkt dat jij dat allemaal best kunt....dan ben je misschien wel geknipt voor de taak.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Nou ik weet niet of ik het kan en ik weet dat je eerst erg goed moet worden om zoiets als beroep te doen, maar het spreekt me erg aan. Die dingen die je noemt waar ik me in zou moeten verdiepen lijkt me alleen maar leuk om te gaan doen dus misschien is het wel wat voor me.. En ik hoef gelukkig niet een beroep te hebben wat echt super verdient, want ik ga ook nog extra geld krijgen omdat ik autisme heb en daardoor al heel wat beroepen niet kan doen. Dus ik blijf toch gewoon hoop houden dat dit iets voor me word..
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Precies, geef je droom niet op ;-) Ik wil heel graag dans lerares worden mijn vader heeft al de nadelen genoemd, maar dat betekent niet dat ik het niet meer wil!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

I thought love was forever,
I was wrong.

Waar doet me dat nu ook alweer aan denken? Een ander gedicht die gebrukt is in een film. Ai, heel vervelend als mijn geheugen me in de steke laat.
marly
Typmachine
Typmachine

Vind het gedicht erg mooi. Vooral dat je het in het engels geschreven hebt spreekt me aan. Ik ga geen feedback geven op de opbouw of eventuele spelfoutjes. De inhoud vind ik erg mooi. Bij mij heb je wel dat gevoel naar boven geroepen wat je de lezer wilde geven. Althans dat denk ik:P
Afbeelding
foobar

Tigerlily schreef: My place is taken and I am gone.
Dreaming of what not exists
‘cause you took the other one
And that’s the detail I have missed.
Ik zou hier van maken:
Dreaming of what can't exist (of won't exist)

Dan rijmt exist ook beter op missed, exists klinkt heel anders
Ook qua ritme lijkt het me iets beter passen, maar dat moet je zelf bedenken :)
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”