blub blub

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Elinee
Potlood
Potlood

(Dom gedicht =P )

Ik verdronk
Door Rita Verdonk
blub blub

Het was in een moeras
Dat kwam haar goed van pas
blub blub

Toen TRR
Ik had het koud BRR
blub blub

Ik was helemaal niet verdronken
'K was gewoon gezonken
blub blub

In mijn koude bad
i'm holding onto a dream that won't come true
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Niet het beste gedicht wat ik ooit gelezen heb, maar hij is wel leuk! :) =P
The quiet scares me cause it screams the truth
xxxdonja
Balpen
Balpen

Haha Eline, heb je dit gedicht weer... :P
Ik vind hem net zo leuk als op school! :P
WHIEJ
Elinee
Potlood
Potlood

Dank u dank u! :d:
xxxdonja
Balpen
Balpen

Ga je nog een gedicht schrijven over Wilders die je had verbrand? Hehe, met andere woorden :D ga je nog eens gedichten schrijven?
WHIEJ
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Pardon, maar dit gedicht gaat echt helemaal nergens over. Politieke satire vind ik vaak geweldig, maar dit is als een kind die het toetsenbord heeft ontdekt. Sorry, maar dit hoeft voor mij niet. Dat verdient zelfs Verdonk niet.

Wacht even, eigenlijk verdient ze het ook wel.
Elinee
Potlood
Potlood

En bedankt maar weer... S.A.M... Uhm...
Ik vind hem zelf ook niet echt leuk, maar om me nou zo af te kraken. :roll:
Nu wil ik jou gedichten de volgende keer ook wel lezen, kijken of jouwe wel leuk zijn, met wat politiek erin. :huh
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Je voelt je duidelijk aangevallen en dat is in dit geval ook terecht. Ik sta achter mijn mening.

Voor een goede discussie: zou jij je gedicht voor mij regel voor regel willen uitleggen? Doe het voorzichtig en geduldig, want mijn beperkte verstand kan maar weinig aan. :angel
Elinee
Potlood
Potlood

Nou... Hier komt ie S.A.M...
En wie denk je trouwens wel niet dat je bent?!
Ik verdronk= nou dat iemand dood gaat door het water.
Door Rita Verdonk= dat het door haar kwam. Rita Verdonk is een vrouw uit de politiek die net een nieuwe partij (Trots op Nederland) heeft opgericht.
blub blub= weet je wel, dat geluidje dat een vis maakt.

Het was in een moeras= het gebeurde in een blubberige grond (dat zie je ook in een kabouterplop film, waarschijnlijk heb je die wel gezien)
dat kwam haar goed van pas= dat kwam haar goed uit.
" "

Toen TRR= je weet wel, dat geluid van een wekker. :roll:
Ik had het koud BRR= koud krijg je het als het niet warm is, zoals op de noordpool.
" "

Ik was helemaal niet verdronken= 'k was dus niet dood gegaan door al dat water en prut
Ik was gewoon gezonken=Ik was dus naar de bodem gegaan.
" "
In mijn koude bad= dat koude had ik al uitgelegd, bad= een grote kuip waar je water in doet, en ook een stop in het putje zodat het water niet wegloopt.

Dat van je verstand had ik allang gemerkt. :unsure
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Haha, niets mooiers dan de geschonden eer van een kunstenaar. Wederom iemand die zichzelf veel te serieus neemt.

Dus (als mijn beperkte verstand het goed begrijpt) is de ik-persoon in bad gaan liggen, naar de bodem gezonken en kreeg een droom over Rita Verdonk die de ik-figuur liet verdrinken in een moeras, waarna de wekker (in de badkamer?) ging. Het geluidseffect Trrr is niet echt bepaald duidelijk. Jongentjes van zes jaar oud gebruiken ook Trrr om een machinegeweer na te doen. Maar dat wist je natuurlijk ook al wel.

Nu de volgende vraag (en beantwoordt deze gerust net zo overduidelijk als de vorige): Wat heb je in vredesnaam met dit gedicht willen zeggen? Welk beeld wilde je oproepen? Wat was, bij alles wat me lief is, toch je bedoeling? Want na je uitleg vind ik het gedicht nog kinderlijker dan ervoor.
xxxdonja
Balpen
Balpen

(SAM, volgens mij gebruik je het geluidje 'trrr' zelf ook nog wel eens als pistool hihi, waarom weet jehet anders zo goed? :angel)
WHIEJ
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Oeps, betrapt.... =P
xxxdonja
Balpen
Balpen

:angel hahaha xD
WHIEJ
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

S.A.M., je kunt ook gewoon voor de lol dichten en dan denk ik niet dat je op kritiek zit te wachten. Ik wel hoor =D

Maar ehm, het klinkt misschien een beetje lullig, maar volgens mij is Eline hier één van de jongste hier en dus begrijp ik haar gedicht wel enzo. En als je haar een beetje laat gaan en misschien wat tips geeft gaat ze zich heel goed ontwikkelen, geloof mij maar, ik hebt het ook gemerkt bij mezelf ^^

en, zegt een wekker niet tring of piep? de mijne geeft zelfs muziek =D
voor de rest, blijf doorgaan met dichten, want hoe ouder je word hoe beter je word. Dus volhouden!

Op een dag zul je dan misschien wel een beroemd schrijfster zijn ;)
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Met andere woorden; ik ben te streng.

Nou ja, ik beoordeel slechts gedichten en niet dichters. Dus niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen. En je hebt een goed punt als je zegt dat goed schrijven alleen voortvloeit uit vaak schrijven. Dus Eline, hoewel ik dit gedicht niet zo goed vind, wil dat niet zeggen dat je er mee moet ophouden. Oefening baart nog steeds kunst.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Je bent niet altijd te streng hoor, dat ligt er gewoon aan per persoon ^^

Want ik bijvoorbeeld kan soms heel blij zijn met je kritiek, maar, daar hebben we het nu even niet over, hier hebben we het over Eline's gedicht =D
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Elinee
Potlood
Potlood

Haha, dit gedicht was inderdaad gewoon voor de lol. En niet echt voor het kritiek. Ik vind niet dat je te streng bent, maar je doet te streng S.A.M. Ik hoop dat je het begrijpt. :d:
Het was namelijk een gedicht voor school, en het gedicht moest gaan over een woord dat in ons boek stond. Dat was dus blub geworden, daar ben ik een 'lollig' gedichtje over gaan schrijven, die inderdaad nergens op slaat. Maar het was ook niet de bedoeling dat het super mooi werd. :angel
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”