Geschreven voor een vriendin die bezig was met een verhaal. Zij vertelde mij wat dingetjes en wilde het dichterlijk: ik schreef daarop het volgende;
Gr. Anna.
De fantasie wordt nimmer echt.
De Hemel, zo groot en machtig
De sterren als haar bewakers
Haar energie, was wat ik wilde
Van puur goud en kristal in de nacht
Zonder enige verklaring, stierf mijn liefste
Zonder enige achterblijfsel verdween ze van aarde
In de verborgen kracht van de Hemel
School meer dan wat ik wilde, Haar energie
Een goed leven, zonder einde, met ieder, aan mijn zijde
Een wereld vol geluk, met het genot, dat mij toebehoord
Verspoot Haar vergif in mijn ziel
De dierbaarste moest de plaats innemen
Mijn hart is nooit zo zwart geweest
Ik verafschuw Haar krachten
De gedachten zijn niet de werkelijkheid
Ik bid voor hen die zullen falen
Door; Anna, 16 jaar, 12 juni 2007.
De fantasie wordt nimmer echt.
Je gedichten staan helemaal los van wat er voor de rest hier vaak wordt gepost. Begrijp me niet verkeerd; dat is juist positief. Je hebt een heel eigen geluid in je gedichten. Heel...tja....dichterlijk. Dit is klassieke poëzie met duidelijke beeldspraak, lyrische regels, regelrecht uit de Romantiek weggelopen gedachten.
Je laatste regel vond ik heel intens en krachtig. Het zet een heel duidelijke punt en statement neer. Soms raak ik de draad wel even kwijt in je gedicht, want het is niet heel coherent allemaal. Anders gezegd; de gedachten springen wel eens van de hak op de tak. Maar samengevat is het een prachtig verwoord gedicht, dat het waard is om herlezen te worden.
Je laatste regel vond ik heel intens en krachtig. Het zet een heel duidelijke punt en statement neer. Soms raak ik de draad wel even kwijt in je gedicht, want het is niet heel coherent allemaal. Anders gezegd; de gedachten springen wel eens van de hak op de tak. Maar samengevat is het een prachtig verwoord gedicht, dat het waard is om herlezen te worden.
Wow! Ik ben het helemaal met Sam eens. Dit is echt hele mooi poëzie en zeker de moeite waard om te herlezen
Het zou zo uitgegeven kunnen worden!

The quiet scares me cause it screams the truth