Zwemmend naar de top
Proberen niet te falen
Blijf zwemmen zolang het kan
ik geloof je, je zult het halen
op je kop
maar nog levend
vechtend
voor een vis
Wij hebben een vis die waarschijnlijk is gebeten door één van de andere en daardoor niet goed kan zwemmen. Als sinds donerdag zwemt 'ie schokken, omhoog, naar de top, om maar niet te zinken naar beneden.
En als hij dan zinkt dan zwemt hij op zij kop gewoon weer verder, nog adement, vechtend voor zijn leven.
Ik vind het echt heel mooi om te zien dat zo'n vis vecht voor zijn leven, maar ook heel zielig dat die dat moet doen.
Ik denk dat we zo allemaal wel even wat voorzichtiger doen.
Vechtend
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Ik vond 'zwemmend naar de top' inderdaad een beetje raar, maar na je uitleg snap ik het
De eerste stofe vond ik wel mooi, er zit een sterkte boodschap in en ik kon me er iets bij voorstellen. De tweede strofe vond ik wat minder, ik snap hem eerlijk gezegd ook niet helemaal.
Succes met jullie vis, hopelijk lijdt hij niet teveel

De eerste stofe vond ik wel mooi, er zit een sterkte boodschap in en ik kon me er iets bij voorstellen. De tweede strofe vond ik wat minder, ik snap hem eerlijk gezegd ook niet helemaal.
Succes met jullie vis, hopelijk lijdt hij niet teveel

The quiet scares me cause it screams the truth
Hij is al dood >_>
Vind ik echt de ergste dood die een vis kan hebben o_o
Vind ik echt de ergste dood die een vis kan hebben o_o
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
De beeldspraak zou heel erg treffend kunnen zijn, maar eigenlijk blijft dit gedicht gewoon steken bij een beschrijving van een vis die omhoog zwemt. Met deze boodschap en deze vergelijking kun je een heel sterk gedicht maken over de menselijke feilbaarheid. Of misschien wel juist over de menselijke dapperheid en veerkracht.