'Au!'

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Elinee
Potlood
Potlood

Ik controleer idd niet vaak op fouten. Ik schrijf het eerst. Anders ben ik bang dat ik het vergeet. Maar ik ben ook niet zo goed in spelling, dat moet je nu toch wel eens weten Donja.;)
i'm holding onto a dream that won't come true
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Schrijf je in Word?
The quiet scares me cause it screams the truth
xxxdonja
Balpen
Balpen

Denk het niet. Word vebetert toch alles meteen?
WHIEJ
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ja dat is waar, de meeste fouten dan toch...
Elinee
Potlood
Potlood

Ik schrijf idd niet in Word. Ik schrijf gewoon hier. :P
xxxdonja
Balpen
Balpen

Misschien een oplossing om in Word te schrijven. Die verbetert fouten.
WHIEJ
Elinee
Potlood
Potlood

“Trrrr!”
“Eindelijk gaat de bel op een goed moment!” fluistert Jasper in Tony’s oor.
“Inderdaad!” fluistert Tony terug.
“Doe allemaal je boeken in je tas!” galmt het door de klas. “En vergeet niet voor morgen som 56, 57, 58, 59 en 60 af temaken!”
“Pfff…”
“Volgens mij denkt die man dat wij allemaal hoogbegaafd zijn ofzo. En dat we niks beters te doen hebben dan een beetje zitten studeren.” Moppert Jasper.
“Je hebt alweer gelijk…” antwoord Tony. “Ik dacht dat ik altijd gelijk had, verkeerd gedacht dus!” Jasper grinnikt. Tony maakt altijd grappen over zichzelf. Dat vindt hij leuk. Jasper heeft er een hekel aan als mensen onvriendelijke grappen over een ander maken. Gelukkig doet Tony dat niet, daarom kan Jasper het ook zo goed met hem vinden.
“Kom je?” vraagt Sofie, die al in de deuropening staat.
“Ja hoor!” zegt Jasper. Snel stoppen Tony en Jasper hun boeken in hun tassen.

“Wat een kloteweer!” roept Kevin als ze buiten staan.
“Inderdaad! Het Nederlandse weer stelt ons weer niet teleur!” roept Sofie, en kijkt naar de lucht.
“Schiet eens een beetje op jongens!” schreeuwt Jasper, die ondertussen al bij het fietsenhok staat.
“Ja hoor, we komen al!” Tony, Sofie en Kevin rennen naar Jasper toe. Gelukkig staan ze hier droog. Snel pakken ze hun fiets en racen ze naar huis.

“Tot morgen!” roept Sofie tegen Jasper.
“Tot morgen!” roept Jasper terug. Ze fietsen altijd samen. Al sinds groep 4, toen mocht hij alleen naar school fietsen. Hij woonde namelijk best dicht bij de basisschool. Nu woont hij ook nog wel dichtbij, maar toch nog wel wat verder.
Laatst gewijzigd door Elinee op 02 apr 2008 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
xxxdonja
Balpen
Balpen

:super
WHIEJ
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

“Schiet is een beetje op jongens!” Schreeuwt Jasper,
is = eens!!!!! (sorry, ik heb zo'n hekel aan die fout =P)
Schreewt moet met een kleine letter

Verder erg leuk :D
xxxdonja
Balpen
Balpen

Me to Sanne ^^ Es of is gebruiken daarvoor :P Al betrap ik mezelf ervaak op... Of messchien in plaats van misschien, maar dat doe ik dus net weer niet :P
WHIEJ
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Leuke stukken, al zou het leuker zijn als je meer details toevoegd. Je kunt bijvoorbeeld zeggen hoe de school eruit ziet, hoe de karakters in je verhaal eruit zien en hoe de omgeving eruit ziet ;) . Verder vind ik dat je wel erg veel dialogen in je verhaal gebruikt. Dit maakt het natuurlijk wel lekker levendig, maar ook wel een beetje onecht. In het echte leven ben je toch ook niet zowat elke minuut van de dag aan het praten ;) !
You're the one who cries, when you're alone..
Elinee
Potlood
Potlood

Oke, ik let in het vervolg op details. Ik doe dat niet vaak omdat ik dat nogal lastig vind. En 'k vind het wel makkelijk om dialogen te maken. Snappie? :d:
Elinee
Potlood
Potlood

Als Jasper de achtertuin in fiets, ziet hij wat een rommel het is. Overal staat onkruid. Zelfs tussen de stenen groeien plantjes. Op sommige plaatsen ook wat mos. Mos vind hij altijd vies; het is meestal zo nat. Jasper zet zijn fiets neer en trekt wat mos tussen de tegels vandaan. Gatver! Wat is dat vies! Er druipt een druppeltje moswater langs zijn duim. Snel laat hij het stukje mos uit z'n handen glijden en veegt z'n handen aan zijn broek af.
"Ieee!" Jasper doet de deur open. Wat kraakt die deur zeg! Ook dat is hem eigenlijk nog nooit opgevallen. Zijn moeder wil hem alleen niet laten repareren omdat het zo'n oude deur is met veel antieke details. Hij kan het zich nog heel goed herinneren: "Nee Jasper, hij gaat niet naar de maker en we repareren hem niet zelf. Dat kan ik niet, je moet nu toch onderhand wel weten dat ik niet zo handig ben in klusjes. En als we hem laten repareren door zo'n bedrijf willen ze natuurlijk ook allemaal andere dingen doen die niet goed zijn. Maar alles is goed, hij piept alleen. Dat is toch niet zo erg? Dan maar een piepende deur."
"Jasper, zet je fietst is in het schuurtje! Anders gaat je stuur roesten, net als bij je vorige fiets."
"Oke, ik ben al onderweg!" Jasper rent de deur weer uit, haalt zijn fietst van de standaard en loopt met z'n fiets aan de hand naar de schuur. Bij het schuurtje aangekomen zet hij zijn fiets weer neer en voelt aan de klink.
"Shit, op slot!" mompelt hij. Jasper voelt in zijn jas-zak maar daar zit de sleutel ook niet in. Dan moet hij maar weer naar binnen.
Laatst gewijzigd door Elinee op 03 apr 2008 11:24, 8 keer totaal gewijzigd.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

In dialogen schrijven is idd. makkelijker ja, maar nu kan ik pas voor het eerst in dit verhaal een beeld krijgen van hoe hun tuin en huis eruit ziet. Het loopt nog een beetje brokkelig, maar ik kan zeker zien dat je je best hebt gedaan :super ! Nog een andere tip, misschien dat het iets is om als je vaak een woord wilt gebruiken, er synonymen voor te zoeken. Voor de lezer is het namelijk saai als je in een stukje tekst een aantal keer dezelfde woorden gebruikt ;) .
You're the one who cries, when you're alone..
xxxdonja
Balpen
Balpen

't Is jaszak zonder streepje ;) maar dit vind ik wel mooier geschreven idd dan al dat dialoog :D
WHIEJ
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Als Jasper de achtertuin in fiets, ziet hij hoe zo'n rommel het is.
Dat klopt niet. Ik zou ervan maken: wat een
Mos vind hij altijd vies; het is altijd zo nat.
Twee keer vlak achter elkaar hetzelfde woord staat niet zo mooi. Zoals Darkstar al zei, probeer synoniemen te zoeken.
Er druipt een druppeltje mos-water langs zijn duim.
mos-water = moswater
Snel laat hij het stukje mos uit z'n handen glijden. Jasper veegt zijn handen af aan z'n broek.
Dit leest ook niet zo lekker door. Ik zou ervan maken: Snel laat hij het stukje mos uit zijn handen glijden en veegt zijn handen aan zijn broek af. Dan leest de zin erna meteen ook een stuk beter.
Ook dat is hem eigenlijk nog nooit opgevallen.
Hij kan het zich nog heel goed herinneren
Hier spreek je jezelf tegen.
"Nee Jasper, hij gaat niet naar de maker, en we repareren hem niet zelf.
De komma bij en moet weg
Tussen hem en niet zou ik nog ook zetten.
"Oke, ik ben al onder weg!"
onder weg = onderweg
Jasper rent de deur weer uit. Haalt zijn fietst van de standaard en loopt met z'n fiets aan de hand naar de schuur.
Óf je moet een komma zetten en uit en haalt met een kleine letter schrijven.
Óf je moet nog hij voor haalt zetten.
"Shit, op slot!" mompelt ie.
ie = hij

Leuk stukje! Het is meteen veel interessanter met al die details :D
xxxdonja
Balpen
Balpen

En trouwens, let op dt fouten weer hé. ^^ Schrijf je m nog steeds hier??
WHIEJ
Elinee
Potlood
Potlood

Ik schrijf inderdaad nog steeds hier. Ik heb 1 keer in Word geschreven, maar ik vind het handiger om hier te doen.
Elinee
Potlood
Potlood

Heel erg bedankt voor al die handige tips!
Weet iemand misschien nog een synoniem voor: Jasper?
Zelf weet ik er ook een paar; Jasper, hij en ie.
Heeft iemand nog meer ideen?

Ps. Weet iemand ook hoe je puntjes op letters maakt?
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Elinee schreef:Heel erg bedankt voor al die handige tips!
Weet iemand misschien nog een synoniem voor: Jasper?
Zelf weet ik er ook een paar; Jasper, hij en ie.
Heeft iemand nog meer ideen?

Ps. Weet iemand ook hoe je puntjes op letters maakt?
Voor Jasper hoef je niet echt een synoniem te zoeken vind ik. Meer voor woorden zoals altijd.

Bedoel je een trema (Ä, ë etc) Dat doe je door de shifttoets en de toets waar de dubbele punt opstaat samen in te drukken, los te laten en dan op de letter waar je hem op wilt hebben in te drukken.
Elinee
Potlood
Potlood

:O oke.
Dankje Sanne!
Ik ga ook beginnen met een ander verhaal dus ik schrijf omste beurten.
Elinee
Potlood
Potlood

Hij loopt weer door de piepende deur. Snel grist hij het sleuteltje uit het kastje, dan loopt hij weer naar buiten. Hij steekt de sleutel in het sleutelgat en draait hem om. Gelukkig heeft hij het goede sleuteltje gepakt. Daarna pakt hij zijn fiets, zet hem in het schuurtje en loopt weer naar de deur. Nadat hij het schuurtje weer op slot heeft gedaan loopt hij weer naar binnen.
“Mag ik op de pc mam?” vraagt hij. Zijn moeder is druk bezig met eten maken. Behendig snijdt ze de paprika.
“Tuurlijk, maar niet te lang want we gaan zo eten.”
Jasper drukt op het knopje. Het opstartje deuntje klinkt door de boxen.

Eindelijk weer een stukje. :d:
Laatst gewijzigd door Elinee op 03 jun 2008 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Behendig snijd ze de paprika.
snijd = snijdt

Leuk stukje! Te kort om echt commentaar over te geven ;) Ga je weer wat vaker posten?
Elinee
Potlood
Potlood

Dankje, ik post inderdaad niet vaak meer. Maar meestal heb ik geen tijd of zin. :P
Elinee
Potlood
Potlood

"Jasper, dek jij de tafel even?" vraagt zijn moeder. Hij was net lekker aan het chatten met Kevin, maar toch doet hij de la open en pakt de placemats eruit en legt de borden erop. Links de vork en rechts het mes denkt hij. Snel legt hij het neer, daarna pakt hij glazen en pakt hij een kan. Hij laat het water in de kan stromen, het geluid van stromend water vult zijn oren. Er loopt een straaltje water langs zijn dikke duim. Gehaast loopt hij weer terug naar de tafel en zet de glazen en de kan op tafel. Snel gaat hij weer op de nog steeds warme computerstoel zitten. Behendig klikt hij op het beeldscherm heen en weer. Aha, daar staat het chat-venster. Het balkje knippert, hij ziet de tekst van Kevin staan. Snel antwoordt hij terug.
Laatst gewijzigd door Elinee op 18 jun 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Kort stukje, wel leuk verder :)
Links de vork en rechts de lepel denkt hij.
En de messen dan? :twisted:
Snel loopt hij weer terug naar de tafel en zet de glazen en de kan op tafel. Snel gaat hij weer op de nog steeds warme computerstoel zitten.
Probeer niet teveel dezelfde woorden te gebruken, maar zoek synoniemen.
Elinee
Potlood
Potlood

Zo beter?(6)
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Jaaaa :P
Elinee
Potlood
Potlood

Gelukkig. :d:

Nadat hij dat heeft gedaan, wordt hij alweer geroepen.
“We kunnen eten Jasper, sluit je even af?” Een zucht komt uit Jaspers mond, hij zit er nog maar net achter! Braaf sluit hij af en gaat op een houten, met paars bekleedde stoel zitten. Zijn moeder loopt uit de keuken deur met een stomende pan, die zet ze neer en pakt een andere van het fornuis. Een heerlijke geur van rijst met roerbakgroenten stijgt op. Snel pakt Jasper twee opscheplepels die hij vergeten was. Recht legt hij ze op tafel naast de pannen. Er worden kleine dampdruppeltjes zichtbaar op het houten tafelblad die hij wegveegt met zijn mouw. Hij schept rijst op, daarna wat groenten en geeft daarna de lepels aan zijn moeder. Ook zij schept op.
“Wat ben je toch een opschepper.” Gijnt Jasper. Zijn moeder moet lachen, pakt haar vork en begint te eten. Ze heeft vanavond een vergadering, dat betekent dat Jasper vanavond alleen thuis is.
“Heb je nog wat leuks gedaan op school?” vraagt ze.
“Euh…” Jasper moet even denken. Ze hebben vandaag een S.O. gehad, dat was niet echt leuk, en daarvoor moest hij nog naar de directeur. Zou hij dat vertellen? Hij doet het toch maar, hij kan het beter uit zichzelf vertellen, anders denkt zijn moeder weer dat hij het voor haar achter probeert te houden.
“Nou, eigenlijk heb ik niets leuks gedaan.” Begint Jasper voorzichtig. “Maar ik moest wel naar Meneer de Haan. Ik moet alleen samen met Sofie een middag terugkomen, ‘k denk dat we dan het schoolplein mogen schoonmaken ofzo…” Jasper kijkt voorzichtig naar zijn moeder, maar hij ziet geen enkel teken van woede, gelukkig. Hij is opgelucht.
“Daar heb je dan maar weer geluk mee gehad.” Antwoord zijn moeder. Er verschijnt een lachje om haar mond.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Goed vervold! Blijf op de d'tjrs en t'tjes letten, verder heb ik geen commentaar :)
Elinee
Potlood
Potlood

x Sanne schreef: Blijf op de d'tjrs en t'tjes letten, verder heb ik geen commentaar :)
Wat bedoel je daarmee?
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Op de werkwoorden letten, of je een d, t of dt moet schrijven.
Elinee
Potlood
Potlood

Oke, zal ik doen.
Maar ik schrijf niet veel meer. Heb t druk met school enzo... :d:
DramaQueen
Potlood
Potlood

Ik ben benieuwd naar meer!
Ik heb ook een boek die op dit verhaal lijkt maar dan toch anders, ik vind dit verhalen altijd heel aangrijpend.
In afwachting verblijf ik op het volgende stukje :P
-= Vergeef me voor mijn spelling! Ben dyslecties!! =-
Elinee
Potlood
Potlood

Hee, ik weet dat ik heel lang niet meer actief ben geweest op de site, maar ik hoop dat dit nu beter wordt!
Ik ga deze week wel op vakantie, dus als er reacties komen, antwoord ik niet!

Opgelucht gaat Jasper van tafel. Zijn moeder had helemaal niet moeilijk gedaan over het gesprek met de directeur!
Hij pakt een pan en loopt ermee naar de keuken terwijl zijn moeder naar de gang gaat. Ze pakt haar jas en roept: “Ik ga Jasper, ruim jij even af?”
“Natuurlijk liefste moeder!” Hij zet alles in de vaatwasser waarna hij op de bank ploft.
Dat was hem het dagje wel. Nu lekker luieren en een filmpje kijken. In de reclame pakt hij een bak chips en een cola, dat hij op zijn gemak opmaakt.

Doordat de film zo spannend was, had hij zijn moeder niet horen binnenkomen.
“Waarom lig jij nog niet in bed?”
Eerlijk antwoord hij: “Ik was de tijd vergeten…”
“Jaja, je bent gewoon niet te vertrouwen! Altijd als ik je alleen laat, gebeurd er weer iets waarvan je weet dat het niet mag. Je hoort al anderhalf uur in bed te liggen!” Jasper merkt dat zijn moeder een woede aanval krijgt. Hij ontwijkt de klappen door nog net op tijd de trap op te rennen. Shit, nu heeft hij het laatste stukje van de film niet af kunnen zien! Nou ja, dat keek hij dan wel een keer op internet. Nu moest hij maar eens lekker gaan slapen.
Gesloten

Terug naar “De Grote Zolder”