Lisa, ik ben blij dat je het iedere keer weer zo leuk vindt als er iets nieuws online staat

. Mijn laptop is dus alwéér poef. Ik had hem naar die vent gebracht en had hem dus nog één avond voordat ik op vakantie ging. Toen ik terugkwam en hem aanzette, deed hij het weer niet *grmblt*. Nu zit ik op de pc beneden (ouders zijn week weg). Nou ja :p. Ik word zeker niet gek van al je complimentjes, iedereen vindt het toch leuk om zoveel complimenten te krijgen?

Dankjewel!
Liz, dank je voor je reactie! Ik ben blij dat je het leuk vindt, hoewel ik zelf over de eerste hoofdstukken helemaal niet tevreden ben :p. En graag gedaan hoor ^^.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 50.
God must hate me
He cursed me for eternity
God must hate me
Maybe you should pray for me
God Must Hate Me – Simple Plan
‘Zo,’ zei ik toen we eindelijk weer buiten de kledingwinkel stonden en we onze handen vol met plastic tasjes hadden.
‘Dank je wel,’ zei Sam en ze gaf me een zoen. ‘Ik ben er echt heel erg blij mee.’ Ze glimlachte zo lief naar me dat ik vanbinnen compleet smolt. Ik pakte haar hand en kneep er zachtjes in.
‘Jij krijgt alles, dat weet je toch.’ Ik gaf haar een tedere kus op haar haren, terwijl we verder door de straat slenterden.
‘Waar gaan we nu heen?’ vroeg Sam toen we een elektronicazaak passeerden.
Ik keek op mijn horloge. Half drie. We waren hier toch wel klaar, dan konden we net zo goed naar huis gaan om daar wat te eten. Net op het moment dat ik mijn mond opendeed om haar dat te vertellen, ging mijn telefoon af. Ik viste het ding uit mijn broekzak. Barry.
‘Hé, met David,’ zei ik, benieuwd naar wat er komen ging.
‘David, met Barry!’ hoorde ik Barry aan de andere kant van de lijn opgewonden zeggen.
‘Dat zag ik al, ja. Wat is er?’
‘Ik heb groot nieuws,’ zei Barry geheimzinnig en ik nam mezelf direct voor de volgende keer dat ik hem zag een klap te verkopen, omdat hij zo irritant deed.
‘Zeg nou maar gewoon!’ Ik gebaarde iets vaags naar Sam, die me vragend aankeek.
‘We hebben morgen een interview met de
Rolling Stone!’ jubelde Barry.
Ik liet mijn telefoon bijna uit mijn hand vallen van verbijstering. ‘Ga weg!’ riep ik ongelovig uit.
‘Ja, goed hè?! Ze hadden eigenlijk de Foo Fighters geboekt, ook voor op de cover, maar die zegden op het laatste moment af. Toen gingen ze met spoed op zoek naar een andere band en dat waren wij!’
‘In plaats van de Foo Fighters?!’ schreeuwde ik bijna uit. ‘En we komen op de cover?!’
Barry lachte. ‘Kun je het je voorstellen?’
‘Nee,’ antwoordde ik naar waarheid, terwijl ik het grote nieuws probeerde te bevatten. ‘Wie, wat, waar?’
‘Ik haal jullie morgen om half elf op, we moeten om elf uur op het vliegveld zijn. Dan vliegen we naar New York, waar we een dag of iets langer blijven. Ligt eraan hoe het bevalt.’
‘Vast goed,’ grijnsde ik, terwijl ik vanbinnen helemaal gloeide.
‘Ik heb al vliegtickets en een hotel geboekt en daarbij ben ik er vanuit gegaan dat Sam ook meegaat,’ vervolgde Barry en ik werd nog blijer.
‘Dat is echt geweldig!’ riep ik uit en ik keek veelbetekenend naar Sam, die er zo te zien geen snars van snapte.
‘Goed, dan zie ik jullie morgenvroeg om half elf. Zorg dat jullie vast klaarstaan met alle spullen.’
‘Komt goed,’ zei ik en ik hing op.
‘Wat was er?’ vroeg Sam meteen, terwijl ik opgetogen mijn telefoon in mijn broekzak stopte.
‘Je gelooft het nooit,’ zei ik en ik keek haar stralend aan. ‘We hebben morgen een interview met de
Rolling Stone!’
Sam staarde me aan en gaf toen een gil. ‘Oh mijn god, de halve wereldbevolking leest dat blad, zelfs mijn zusje!’
Vurig knikte ik. ‘Als je in de
Rolling Stone komt, weet je dat je goed bezig bent.’ Ik kon het niet laten om de trotste toon te laten horen. Dit hadden we in al die jaren toch maar geflikt. Ik kon me de repetities in de oude garage van Jeff nog zo goed herinneren, en nu…
Sam sloeg haar armen om me heen. ‘Ik ben zo trots op je,’ fluisterde ze en ze zoende me, ‘en ik ben ook trots op het feit dat jij mijn vriend bent, terwijl er zoveel meisjes achter je aanzitten. Je hebt voor mij gekozen, terwijl je voor een van hen had kunnen gaan en daardoor heb ik me nog nooit zo gelukkig gevoeld.’
Ik werd een beetje rood door die spontane eerlijkheid, maar voelde me toen zo geweldig dat ik haar optilde en een rondje met haar draaide. Het interesseerde me even geen bal dat de twee persmuskieten van een afstandje de tijd van hun leven hadden en hun best deden zoveel mogelijk fotorolletjes vol te schieten. Ik stond hier met het allermooiste meisje van de wereld, had morgen een geweldig interview en ik had me nog nooit zo gelukkig gevoeld.
‘Ik houd zoveel van je,’ fluisterde ik in haar oor, terwijl we met onze armen over elkaars middel geslagen bij de parkeerplaats aankwamen waar ik mijn auto neer had gezet. Eindelijk ging alles eens goed, dat kwam de laatste tijd niet echt vaak meer voor. Ik besloot even niet aan alles te denken wat me de afgelopen tijd overkomen was, nu richtte ik me alleen op morgen.
Pas toen we onze tassen achterin de auto zetten, verstijfde ik. Het leek alsof mijn hart stilstond. Alsof ik opnieuw over de rand van een ravijn viel. Alsof ik in het oneindige duister viel.
Om elf uur morgenvroeg moest ik ook in de koffiebar op het vliegveld zijn.
‘David?’ vroeg Sam bezorgd, die naast me stond en met haar hand voor mijn gezicht wapperde. ‘Wat is er? Je ziet opeens zo bleek.’
Ik was de wanhoop nabij. Waarom gebeurde dit iedere keer weer? Telkens als iets eindelijk goed leek te gaan, faalde ik. Keer op keer. Hoe kon ik nu in vredesnaam tussen deze twee dingen kiezen? Ik moest naar de afspraak met Roxanne, maar ik kon toch niet zo’n belangrijk interview missen?
‘Eh…’ mompelde ik en ik hield me vast aan de kofferbak.
‘David?’ Sams stem leek van verre te komen. Ik wilde dat ik haar vast kon houden, dat ik mijn hart bij haar uit kon storten, maar dat ging niet. Als het om Alexandra ging, stond er een dikke muur tussen Sam en mij in, die niet doorbroken kon worden.
Ik haalde diep adem. ‘Het is oké,’ zei ik toen zacht. ‘Ik werd even duizelig.’
Nog steeds keek Sam me bezorgd aan, maar ik deed een dappere poging tot glimlachen. ‘Zullen we gaan?’ vroeg ik en we liepen allebei naar de voorkant van de auto, waar ik achter het stuur plaatsnam. Terwijl ik de auto startte, probeerde ik zo kalm mogelijk te blijven, al ging dat nogal lastig. Sam legde haar hand op mijn knie en gaf me een flesje water aan, waar ik een slok van nam.
‘Gaat het weer?’ vroeg ze, terwijl we de parkeerplaats afreden.
Ik knikte. ‘Ja -’ Ik wilde meer zeggen, maar werd weer eens onderbroken door mijn telefoon, die in de carkit stond. Op het schermpje zag ik dat het mijn moeder was, dus drukte ik op het groene knopje.
‘Dag David, met je moeder,’ klonk haar stem door de auto heen.
‘Hoi mam, David en Sam hier,’ zei ik dof.
‘Luister, je vader en ik moeten vanavond naar het feest je oudtante, dus jullie moeten zelf iets koken.’
‘Is goed,’ antwoordde ik en ik wilde al afscheid nemen, maar ze ratelde vrolijk door.
‘Hoe was het in het centrum? Hebben jullie nog iets leuks gekocht? Jullie zijn toch niet vergeten om iets voor Maya te kopen, hè? Ze is al bijna jarig en jullie moeten haar niet vergeten.’
Ik rolde met mijn ogen. ‘We hebben al iets voor haar gekocht voor Maya, mam. En we hebben nog wat kleren en zo gekocht. Kijk morgen maar. Ik moet nu ophangen, want we zitten in de auto en we moeten dan nog even boodschappen doen.’
‘Dat is goed, liefjes. Als jullie nog ergens heengaan vanavond, maak het dan niet te laat, want jullie moeten morgen voor het interview goed uitgerust zijn. Barry had me erover gebeld, het is echt geweldig!’
‘Weet ik,’ antwoordde ik vermoeid en ik wreef met mijn rechterhand in mijn oog, terwijl Sam zachtjes moest lachen om het geratel van mijn moeder.
‘Nou, dan zie ik jullie morgenvroeg nog wel even. Dag!’
Ik zuchtte diep en draaide af bij de parkeerplaats van een supermarkt waar we langs opreden.