Ik ben onzichtbaar.

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Krestel
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik ben onzichtbaar.
Je ziet me,
doorgrondt me niet.
Je hoort me,
luistert niet.
Je weet wie ik ben,
kent me niet.

Ik ben er wel,
mijn buitenkant.
Maar mijn hart,
doorgrond je niet.
Want ik ben onzichtbaar.
Voor jou.

Wat vinden jullie? :o Dit is mijn eerste gedicht, dus het zal niet al te goed zijn :| Ik wilde het gewoon eens proberen, ik lees hier zoveel mooie gedichten..
Laatst gewijzigd door Krestel op 07 jul 2008 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

doorgrond me niet.
N.a.v je vijfde zin denk ik dat doorgrond pv moet zijn, dus moet het met een t.
luisterd niet.
luisterd = luistert

Je eerste strofe vind ik mooi, lekker dubbelzinnig gebracht :) Helemaal niet verkeerd voor een eerste gedicht! Je tweede strofe vind ik wat minder, ik vind hem wat minder vlot lezen dan je eerste strofe.

Je moet zeker doorgaan met dichten :)
The quiet scares me cause it screams the truth
Krestel
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt voor het eruit halen van de fouten! Ik heb er even niet aan gedacht om op de spelling te letten... @.@

Ikzelf vind het tweede stuk ook minder eigenlijk. Moet ik eigenlijk gaan veranderen.. :o
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

het doet me denken aan een gedicht dat ik ooit schreef maar dan is deze veel mooier en duidelijker =D goed gedaan! zeker als dit je eerste gedicht is =O ik verwacht zo nog veel van je ^^
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Rainbow

Het is mooi! Alleen vind ik dat de laatste "voor jou" niet echt iets toevoegt.
Tigerlily
Balpen
Balpen

Ik vind dat 'voor jou' juist heel veel toevoegen, dat maakt, voor mij dan, het gedicht zelfs speciaal. Ik vind dat het laat zien dat ze juist voor een persoon waarvan ze wil dat hij haar ziet onzichtbaar is. Maargoed, dat is mijn mening =).
Ik vind het een mooi gedicht! Ik heb ook ooit zoiets proberen te schrijven maar dan andersom zeg maar (iets als 'ik kijk naar je maar kan je niet zien' ofzo). De eerste strofe vind ik ook de mooiste qua ritme en melodie, maar de tweede voegt wel meer toe denk ik. Misschien zou je in de tweede (of eerste) strofe een ander woord voor doorgronden kunnen kiezen, want de herhaling doet eigenlijk niet veel en zo eerder storen. Denk ik XD
Echt een goed eerste gedicht! ^^
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Krestel
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt voor de reacties nog! Ik denk dat ik het laatste stukje nog ga veranderen, er komt zo snel alleen niks in me op. Dat doorgronden is inderdaad dubbel. Het laatste stuk loopt niet erg lekker nee.

*denkt na over tweede stuk* :unsure
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”