Oud
Alleen in deze omgeving
Kijkend in het rond
Hopend dat er verandering
Hopend dat hier een einde aan komt
Lachend om een toerist
Die alweer een afslag heeft gemist
Levenloos het leven leven
Te bang om het op te geven
Was ik maar weer jong, zo gewoon
Maar nee, ik ben al een boom
Even een probeerseltje dat in mij opkwam tijdens een lange rit naar Spanje =]
Judith
Oud
Je weet dat je van me houdt...
Daar ben ik het niet mee-eens.jagana schreef:Leuk gedichtje, misschien het woord levenloos vervangen door een anderwoord, er staat nu 3 keer leven in een zin van 4 worden?
Het is een speciaal soort dichten, de herhaling van een woord. Het is een beetje hypnotiserend, vind ik zelf..
Levenloos het leven leven. Het heeft een goed ritme!
Verder vind ik het een goed gedicht, snap het algehele gevoel wel. Maar waarom heb je erin gezet: "lachend om een toerist"? Is dat zomaar, omdat het rijmt? (rijmt het eigenlijk? ) Of omdat het een symboliek bevat die ik niet snap?
Ook snap ik de bedoeling van de "boom" niet helemaal?
Liefs!
Maria
Dat lachend om een toerist dat was omdat ik in de auto zat en langs allemaal oude alleenstaande bomen reed en op dat moment hadden we net de verkeerde afslag genomen =]Rainbow schreef:Daar ben ik het niet mee-eens.jagana schreef:Leuk gedichtje, misschien het woord levenloos vervangen door een anderwoord, er staat nu 3 keer leven in een zin van 4 worden?
Het is een speciaal soort dichten, de herhaling van een woord. Het is een beetje hypnotiserend, vind ik zelf..
Levenloos het leven leven. Het heeft een goed ritme!
Verder vind ik het een goed gedicht, snap het algehele gevoel wel. Maar waarom heb je erin gezet: "lachend om een toerist"? Is dat zomaar, omdat het rijmt? (rijmt het eigenlijk? ) Of omdat het een symboliek bevat die ik niet snap?
Ook snap ik de bedoeling van de "boom" niet helemaal?
Liefs!
Maria
Bedankt voor de reacties!
Je weet dat je van me houdt...
Hahaa, eigenlijk wel een heel leuk verhaal zit erachetr :'D
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy