Geërgerd eet ik mijn gezonde bruine boterham op, terwijl een vriendin van me, naast me komt zitten met een zak snoep. De geur komt me uitnodigend tegemoet. "Niet doen" denk ik nog bij mezelf, maar voor ik het weet krijg ik er al eentje in mijn handen gedrukt. Één hap, één slik en weg is dat caloriebommetje. Een klein beetje schuldig voel ik me wel, ik ben niet bepaald een model met een slank figuur, verre weg van dat zelfs. Maar.. wie heeft het eigenlijk uitgevonden? Wie bepaalt er dat je dun en slank moet zijn? Ik ben zelf niet te dik, ik kom meer in de buurt van een normaal postuur. (nouja.. mijn voorgevel had wel iets minder groot gekunt.. maargoed ^^" ). Gelukkig stap ik elke ochtend gezond en wel op de fiets, en ik ben ook wel graag buiten. Maar binnen zitten vindt ik nou eenmaal ook erg leuk, tv kijken, msnnen, en rare columns schrijven.
Maar na eeuwen van hongersnood en voedselschaarste, blijkt dat het nu in een keer niet meer goed is om te veel te snoepen. 'Daar krijg je een dikke pens van!'. Meisjes bij mij op school zien er slank uit, zelf wijzen ze meisjes met een steviger postuur na, want dat is lelijk, zeggen ze. Waarom zou dat lelijk zijn? Nee, dan in bed liggen met een zak botjes!
In deze eeuw is het de mensen naar hun hoofd gestegen, voordat ze wat eten, rennen ze eerst met z'n allen gezellig naar de WeightWatchers lijst om te kijken of ze niet te veel callorieën weg werken. Stel je toch eens voor dat je 1 kilo aankomt, dat je DIK wordt. Het zo gevreesde drie-letter woord, dat mensen onzeker kan maken. Maar wat is dik nou eigenlijk? Is dat maatje 36? of 42? Voor iedereen ligt dat natuurlijk anders, daarover valt niet te twisten. Maar dik zijn is nu eenmaal uit de mode, en dus gaan we massaal lidmaatschappen nemen bij de sportschool. Iedereen weet wat de afkorting SAS betekend en degenen die dat niet weten, lopen al weer flink achter met de trend.
Natuurlijk overdrijf ik een beetje, maar aan de andere kant klopt het wel.
Op verjaardagen hoor je niets anders dan "Doe maar een klein stukje, want ik ben aan het lijnen!" en tante's die elkaar dieeten aanraden. Daar erger ik me aan, van wie zou je in godsnaam minder moeten wegen en waarom? Wordt je daar gelukkiger van? Is het voor jezelf? Om je zelfvertrouwen te versterken? Of is het puur om die ene jongen, die alleen maar slanke en bloedmooie meisjes ziet staan? Mijn conclusie is echter dat het te maken heeft met een stukje onzekerheid, je bent dik, dus je bent niet mooi! Dat wordt deels overgebracht door de media en modebladen. Waar in de Wehkamp, Otto of ander kleding blad, zie je nou plussize modellen? Ik kan je zeggen dat er genoeg mooie vrouwen zijn met een maatje mee! Neem nou Queen Latifah (http://www.abagmd.org/usr_doc/Queen_Latifah-1.jpg)
ze heeft een uitstraling van heb ik jou daar, ze is mooi en wat steviger dan de andere vrouwen.. maar is ze lelijker dan bijvoorbeeld dit meisje? (http://www.marshu.com/articles/images-w ... aridee.jpg)
Het enige verschil dat ik hier kan ontdekken (op de huidskleur na dan) dat Queen latifah iets dikker is.. Maar even mooi!
Tot sluit wil ik iedereen die dit leest graag vertellen dat het allemaal te maken heeft met uitstraling! En iedereen moet lekker eten wat hij of zij wil, want het leven is te kort om je daar druk over te maken!!
Eeuw van de Dieet!
inderdaad, dikke mensen kunnen ook mooi zijn! leuke kleren, wat make-up. Maar mensen die dik zijn en dan nog lelijke kleren aandoen en niks doen aan hun uiterlijk...die durf ik ook wel vierkant uit te lachen. Ikzelf ben ook gezet, ben zelfs de laatste twee jaar heel erg verdikt en ben nu dus op de fitness. Maar als ik naar foto's van vroeger kijk van toen ik een jaar of veertien, vijftien was, dan was ik helemaal niet dik! en toch dacht ik in die tijd dat ik dik was (merendeels omdat mijn moeder maar bleeft freaken over boter op de boterham en frisdranken enzo). dit keer zal ik wel gelukkig zijn als ik terug even dik/slank ben van toen. want ik was wel gezet, maar ik had geen vetbandjes ofzo, alleen een gezette bouw (romboutsbouw).
I like life. It's something to do - Ronnie Shakes
Ik ben "groot gebouwd". Daar zit ik wel mee.. maar ik weet dat het erger kan.. Ik lach nooit dikke mensen uit, ik denk zelf ook wel dat ik niet dik ben, maar zo voelt het wel een beetje.
Als ik hún uitlach, dan voel ik me alsof ik mezelf een beetje uitlach...
Ik ben echt stinkjaloers op tengere meisjes, dat is gewoon echt heel mooi! En ik weet ook wel dat hardlopen me nooit ténger kan krijgen, en dat ik dankzij mijn stevige bouw nooit dunner dan dit zou kunnen zijn..
Maar toch, weetje?
Het is irritant ^^
Als ik hún uitlach, dan voel ik me alsof ik mezelf een beetje uitlach...
Ik ben echt stinkjaloers op tengere meisjes, dat is gewoon echt heel mooi! En ik weet ook wel dat hardlopen me nooit ténger kan krijgen, en dat ik dankzij mijn stevige bouw nooit dunner dan dit zou kunnen zijn..
Maar toch, weetje?
Het is irritant ^^
Ken het..
Ik heb ook het gevoeld dat ik dik ben, maar 't valt ook nog wel weer mee..
Ik pas tussen normaal en dik in.. das prima denk ik dan..
maar dan kijk ik in de spiegel en dan voelt het helemaal niet prima..
Maargoed.. dunne meisjes zijn ook niet snel tevreden hoor met hun uiterlijk!
Ik heb een meisje bij mij in de klas en zij is echt super dun.. maar nog hoor je haar klagen over te veel eten of dat ze dik is.. je weet wel.. die meisjes die 45 kilo wegen en dan zogenaamd zeggen dat ze dik zijn, zodat ze van anderen het tegendeel kunnen horen..
Ik heb ook het gevoeld dat ik dik ben, maar 't valt ook nog wel weer mee..
Ik pas tussen normaal en dik in.. das prima denk ik dan..
maar dan kijk ik in de spiegel en dan voelt het helemaal niet prima..
Maargoed.. dunne meisjes zijn ook niet snel tevreden hoor met hun uiterlijk!
Ik heb een meisje bij mij in de klas en zij is echt super dun.. maar nog hoor je haar klagen over te veel eten of dat ze dik is.. je weet wel.. die meisjes die 45 kilo wegen en dan zogenaamd zeggen dat ze dik zijn, zodat ze van anderen het tegendeel kunnen horen..
"The enthusiasm of a woman's love is even beyond the biographer's."
- Jane Austen -
- Jane Austen -