We vergeten je niet

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Fladian
Puntenslijper
Puntenslijper

Vandaag, een jaar geleden, is een vriend van mij overleden. Ik schreef de dag dat hij kwam te overlijden een verhaal en dat is officieel het laatste wat ik heb geschreven wat ik van mezelf goed keur. Dat heb ik ook op dit forum gepost onder de naam 'Een Zwarte Dag.' Hierin is vermeld hoe ik erover dacht, hoe 'onze' vriend was en zelfs wat dingen dat we gemeen hadden. Wat hier ook in terug komt is dat hij (en zijn familie) een grote fan van het voetbal is.
Desondanks hebben Koen, een vriend, en ik toch nog een kaartje gestuurd naar de ouders van onze overleden vriend. Op verzoek heb ik er iets proberen bij te schrijven; ik ben hier ontzettend slecht in en vindt het daarom vaak ook niet echt leuk om te doen... maar voor speciale gelegenheden maak ik uitzonderingen.

---

We willen laten weten,
Dat we je niet zijn vergeten

Een jaar later word je nog gemist,
Je bent een herinnering in ons geheugen dat niet wordt gewist

Tijdens sport denken we aan je en dan is het weer raak,
Opeens is voetbal alleen maar bijzaak

We geloven niet dat je er niet meer bent,
Dat is iets wat nooit meer went

Jou vergeten zullen we zeker niet doen,
Met vriendelijke groet, Erwin & Koen
"Whatever happens, happens. No regrets."
Rainbow

De simpliciteit van het gedicht raakt je meer dan de wijze woorden vooraf!

Heel erg goed dat je het kan opschrijven. :super
Maartje
Vulpen
Vulpen

Heel erg rot voor je van je vriend, en een mooie tekst erbij geschreven. Na een jaar is de gebeurtenis altijd nog even erg als na een dag, bijvoorbeeld.
Leuk hoe je voetbal erbij betrekt, omdat hij zo'n fan was. En het niet geloven dat hij er niet meer is en dat het nooit went; Mooi gedicht.
Destiny is build a bridge, to the one you love.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind het knap dat je zoiets hebt kunnen schrijven!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Knap dat je iets opgeschreven hebt, maar dit soort rijm gedichten schrijven en lezen wij voor in mijn familie bij verjaardagen of huwelijksfeesten... Vandaar dat ik hier een beetje van opkijk.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”