Leeg

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Alatariel
Potlood
Potlood

Leeg
Leeg.
Vandaag is leeg. Wakker worden, eten, niksen, eten, niksen. Praten, maar toch ook weer niet. Lachen, maar niet van harte. Vervelen.
Vervelen is de leegte niet accepteren. Vervelen is wanhopig op zoek gaan naar iets om de leegte te vullen. “Ik vervéél me!” “Doe dan iets!”
Maar waarom? Waarom activiteit? Waarom vervelen? Wat is er tegen leegte? Waarom zijn mensen er bang van? Vrezen ze dat ze opgeslokt gaan worden door de leegte? Denken ze dat ze niet meer in staat zullen zijn er weer uit te klimmen? Of vinden ze het simpelweg tijdverspilling?
Ach, mensen. Zij. Wij. Ik. Jij. Jullie. Ons. Wat is de juiste benaming?
Mensen gaan wanhopig op zoek naar dingen om te doen. Gezellig samen dingen doen, maar niet heus. Krampachtig houden we ons vast aan een niet bestaand sociaal veld rond ons heen. Vrienden. Familie. Onbekenden, waarvan het gezicht ons bekend is. Waarmee we gesprekken voeren, die soms diepgaand zijn. Maar nooit te diepgaand. We laten niemand toe in onze eigenste ziel. Zelfs onszelf niet. We zijn bang. Bang van onszelf.
Daarom houden we ook niet van vervelen. Vervelen is geconfronteerd worden met jezelf. Vervelen is het onbekende, enge zelf binnenstappen. En dan ontdekken dat je eigenlijk helemaal niet bent zoals je je zo graag voordoet. En dat kan wel eens vervelend zijn.
And all the poetry in the world
Finally makes sense to me.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Een mooie kijk op het 'leven'. Ik vind het een vaag, maar mooi stuk! Mensen zijn inderdaad bang voor leegte in hun leven, het gevoel niet genoeg te kunnen doen, niet genoeg te leven. En dat met vervelen klopt ook; geconfronteerd worden met jezelf, het onbekende!
Ik weet niet precíes waar het overgaat (volgens mij is dat ook zo'n beetje de bedoeling), maar dat wát ik ervan snap vind ik mooi! (:
Destiny is build a bridge, to the one you love.
Alatariel
Potlood
Potlood

Bedankt voor je reactie :D.

Het is heel erg normaal dat je het vaag vind en niet goed weet waar het over gaat. Ik heb dit namelijk ook niet echt met een bepaalde gedachte in mijn hoofd geschreven. Ik ben gewoon beginnen schrijven - zonder echt na te denken - en dit kwam eruit. Ik weet ook niet precies waar het over gaat ;)
And all the poetry in the world
Finally makes sense to me.
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”