Het kan goed zijn dat ik spel- en grammaticafouten heb gemaakt. Als je er ziet, meld dat dan even.

Ik hoop dat jullie fijn vinden om te lezen en ik zelf vind dat naarmate het einde toe, ik toch enige vooruitgang heb gemaakt. Ik ben zelf niet zo blij met het begin en vind het vervolg dat ik er op schrijf beter in één zitten, maar ik vond het nogal raar om een tweede deel van een serie die ik schrijf te posten. :'D
Dit is trouwens fanfiction (Harry Potter), met personages van JKR, maar ook eigen personages.
Samantha hield haar adem in toen de Toverdranken meester een blik in haar ketel wierp, zou hij iets zeggen? Haar groene ogen bleven op de bleke man gericht terwijl ze bijna zonder het zelf door te hebben een pluk rood haar achter haar oor stopte. Professor Sneep zei echter niets, hij knikte alleen en liep door naar de volgende persoon terwijl Samantha langzaam uitademde.
Teleurgesteld keek ze vanuit haar ooghoeken hoe hij de rest hun drank keurde. Bitter keek hij naar de drank van Bibi. Bibi had het, zoals gewoonlijk, perfect weten te maken.
“Goed,” zei professor Sneep toen hij de laatste zijn drank had bekeken, “volgende les gaan we hiermee verder. Ik waarschuw jullie,” hij wachtte even voor hij verder ging. Samantha kon het niet helpen om hem aan te staren. “Dit was het makkelijke gedeelte. Klas is afgelopen.”
"Samantha, je drank!" siste Bibi terwijl ze haar vriendin uit Huffelpuf een elleboog gaf en in paniek keek Samantha naar haar toverdrank. Met een korte spreuk doofde ze het vuur, volledig beseffend dat hij klaar was en deed de drank in een flesje, klaar om in te leveren... Als ze het flesje nu maar niet zou laten vallen! Wat iets typisch zou zijn. Soms kon ze zo verschrikkelijk onhandig zijn en zeker in zijn bijzijn.
Een blos kroop op haar wangen en Bibi rolde met haar ogen. "Welke jongen keek naar je?" vroeg ze grinnikend terwijl ze langs haar vriendin heen keek en begon op zachte toon namen te noemen. "Brands? Hunniton? Jues?" fluisterde, maar werd ineens onderbroken door de leraar... "Jufvrouw Clear! Jufvrouw Middi! Ik raad jullie aan jullie monden dicht te houden wanneer jullie geen onvoldoende willen halen!" riep hij en Samantha kreeg de kleur van een tomaat terwijl Bibi enkel pissig keek. Samantha haf haar drank trillend af en maakte dat ze weg was. Bibi echter moest haar best doen om het drankje niet in zijn neus te rammen.
Zodra ze buiten de deur stond barstte Bibi echter los en Samantha moest het allemaal aanhoren, terwijl haar gedachten juist heel anders waren. "Die vieze vuilen kwallenkwak! Als hij ooit weer zijn neus zo diep in mijn ketel steekt druk ik hem erin! Beter nog!! Ik hang mijn ketel eraan! Hoef ik dan hengsel ook niet meer mee te slepen!"
Samantha deed haar best om een lach te produceren. Het leek meer op zo'n glimlach na een bezoek bij de tandarts. Bibi leek dit niet te merken en raasde door: "Meneer ik-ben-een-verschrikkelijke-zak-maar-ik-ben-leraar-en-jullie-kunnen-lekker-niets-doen." Geïrriteerd liep ze een bange eerstejaar omver die duidelijk nu les toverdranken had.
“Ik heb bezweringen,” zei Samantha alsof het haar plots te binnen viel. Haar lok haar viel weer voor haar oog en geërgerd streek ze die weg. Bibi stopte met haar verzameling scheldnamen voor Sneep op te noemen. “Ik zie je straks bij het middagmaal,” zei Bibi en lachte, “als ik tenminste niet ben gestorven aan een pijnlijke dood.” Ze maakte een dramatisch gebaar en lachte zelf harder. Ze veegde de tranen uit haar ogen. Samantha wist waarom ze lachte, ze had er zelf heel graag bij willen zijn toen hun nieuwe leerkracht dramatisch had verklaard dat ze dood ging… omdat er een splinter in haar duim zat. Hun nieuwe leerkracht was niemand minder dan Fleur Delacour. Ze zouden Perkamentus moeten opsluiten voor zijn keuze. Ze kon beter jongens verleiden dan les geven. Nog zo iets waar bijna iedereen zich aan ergerde. Ze was de meest gehate leerkracht bij de meiden, na Professor Sneep natuurlijk. Grinnikend liep Bibi haar eigen kant uit en liet Samantha achter. Ze streek haar gewaad plat en liep toen naar Bezweringen.
Bij bezweringen had ze er niet goed haar hoofd kunnen bijhouden. Als gevolg dat ze alles fout deed en nu een opstel moest maken. Kon zij er wat aan doen dat die kast in de fik vloog in plaats van dat hij tot leven kwam. Zuchtend plofte ze, in de Grote Zaal, aan haar leerlingentafel neer. Hij kwam net binnen. Hij zou waarschijnlijk ieder wedstrijd snelwandelen en daarbij chagrijnig kijken winnen. Meteen staarde ze hem weer aan. Hij leek het niet eens op te merken.
“Wat is er te zien dan?” vroeg een opgewekte stem achter haar. Samantha kreeg een rode kop, draaide zich om en zag Bibi staan. Bibi had ook een rode kop en haar ogen waren rood.
“Niks,” zei Samantha vlug en wende haar blik af van Sneep, “ waarom zo rood. Heb je soms meegedaan in een snelloop wedstrijd?” Bibi kon haar lach niet inhouden en begon weeral luid te lachen. Samantha keek haar vriendin verbaasd aan. Ze wist niet wat Bibi vanochtend had gegeten maar het had alleszins een rare invloed op haar.
“Fleur weer?” vroeg Samantha nogal onnodig want Bibi ging nu nog harder lachen. Iedereen keek haar verwonderd aan en ze kon iemand horen mompelen: “gek.”
“Clear heeft eindelijk ingezien hoe lachwekkend ze wel niet is,” zei een ijzige stem. Bibi stopte met lachen en keek de persoon donker aan. Samantha zag een soort van vuur in Bibi’s ogen… of misschien was dat gewoon maar door het licht.
“Eigenlijk was ik aan het lachen met die roze slippers van je,” beet Bibi Draco toe. Hij verbleekte en zijn ogen werden zo groot als schoteltjes.
“Hoorde ik roze,” zei een meisje met roze haar en keek hun nieuwsgierig aan. Ze wierp haar lange roze haar in haar nek. Lumina, een goede vriendin van Bibi en Samantha was bij hun gaan staan en keek met glinsterende ogen naar Draco die nog altijd lichtelijk in schok was.
Kronzel en Kwast keken verbaasd naar Draco die hun waarschuwende blikken toewierp die eigenlijk wilden zeggen: één-woord-en-je-gaat-eraan. Zelfs Blaise wist niets van Draco’s avontuurtjes. Bibi grijnsde en mompelde: “ Wat is het toch leuk die nachtelijk wandelingen… of moet ik zeggen. Slaapwandelingen.”
“Nog één woord Clear en…” zei hij maar stopte toen hij zag dat professor Anderling hun met opgetrokken wenkbrauw zat aan te staren. Iedereen wist dat Draco niets onder leerkrachten deed. Daar was hij te bang voor. Hij blies de strijd af en liep samen met zijn bodyguards naar zijn eigen leerlingentafel.
“Waar ging dat over,” zei Lumina opgewekt. Bibi ging tussen haar en Samantha zitten.
“Waar was je vanochtend, je miste het ontbijt en kwam pas het vierde lesuur de klas binnen,” zei Bibi. Lumina kuchte en keek hun onschuldig aan.
‘Laten we zeggen dat een zeker iemand me vergeten wakker maken is,” zei Lumina droog, “ik kijk naar niemand.” Samantha lachte toen Bibi haar kaken een rode blos kregen. “maar ik ben geen wraakzuchtig mens. Ik miste toverdranken. Hoe was het eigenlijk met onze geliefde professor Sneep?” Bibi begon weer luidop te vloeken en vertelde hoe grof hij wel niet was geweest om haar belangrijke gesprek tussen haar en Samantha te stoppen. Samantha vond het goed zo. Ze keek de zaal rond en haar ogen vielen terug op professor Sneep.
“Naar wie was je eigenlijk aan het staren,” zei Bibi plots en haalde Samantha uit haar gedachten. Samantha haar mond stond halfopen maar ze wist niet wat te zeggen. Ze voelde haar hoofd warm worden.
“Niemand,” zei Samantha vlug. Lumina en Bibi keken elkaar droog aan en leken het hierbij te laten. Ze besloten om verder te gaan over Draco zijn slaapwandelingen… waar Bibi graag alles over kwijt wou. Niets zou gespaard blijven.
“Ik was op mijn ronde toen ik hem tegenkwam. Ik weet nog heel erg goed wat hij droeg en vervloek mijzelf nog altijd dat ik hiervan geen foto heb genomen,” zei Bibi en pinkte een traantje weg van emotie.
“Wat droeg hij dan,” gilden Samantha en Lumina hyper. Lumina zwaaide zo hard met haar armen dat ze iemand in het oog sloeg maar dat leek ze niet echt te merken. Bibi grijnsde breed.
“Ik zie het nog voor me,” zei ze. Samantha haar mond stond open en Lumina keek met grote ogen naar Bibi die even wachtte met verder gaan, “een witte pyjama met boompjes op.” Lumina keek teleurgesteld.
“Was dat alles,” zei ze, “ ik dacht dat je ging zeggen dat er in grote letters opstond ‘I LOVE MY MOMMY’ ”
”Eigenlijk stond erop… I fuck trees. Maar die zou ook goed geweest zijn,” zei Bibi, ze leek na te denken en glimlachte toen met een zieke glinstering in haar ogen.
“O jee,” zei Samantha lachend tegen Lumina, “ ze heeft weer die zieke glinstering in haar ogen.” Lumina schudde met haar roze haar en grijnsde.
“Oké, wat ben je van plan Bibi,” zei Lumina en stootte Bibi aan. Bibi trok een gezicht net zoals een engel. Samantha schudde haar hoofd : “Niet meer te redden.”
De meiden lachten luid en Samantha kon nog amper eten zonder zich te verslikken. Af en toe wierp Draco hun een giftige blik toe maar daar lachten ze alleen maar harder mee.
“I fuck trees,” herhaalde Lumina nog eens stil en veegde de tranen uit haar ogen van het lachen. “Ik kan nog amper glimlachen… mijn kaken doen pijn van het lachen.” Bibi schokte nog even na. Samantha glimlachte en liet haar blik glijden over de Oppertafel. Ze zag hem discussiëren met Anderling en Perkamtnus. Waarschijnlijk was dat door die aanval van Jeweetwel. Hij had een hele woonwijk weggevaagd. Jessie was nu ouderloos. Het was een treurige gebeurtenis. De bel haalde haar uit haar droevige gedachten. Nu had ze Waarzeggerij. Nou het had zijn positieve kanten. Kon ze dat huiswerk voor bezweringen meteen maken. Alsof die troela de toekomst kon voorspellen. Wat een lachertje.
“Ik zie jullie straks wel weer,” zei Samantha en wierp haar tas over haar schouder. Lumina trok een gezicht.
“Oh nee,” zei ze, “Kruidenkunde met Potter.” Bibi had een grimgras op haar gezicht en Lumina trok een gezicht alsof ze moest kotsen.
“Hij denkt ook dat hij zóveel beter is dan Ravenklauw,” zei Lumina en kruiste haar armen. Ze haatte het joch.
“Hopelijk slaat de beukenwilg hem eens plat,’’ zei Samantha geïrriteerd. De meiden lachten en liepen toen vlug naar hun lokaal.