Kwaliteit

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
Plaats reactie
J++
Balpen
Balpen

'Briljante foto's, de absolute top in foto's' , staat er op de eveloppe van het Kruidvat. Je moet maar lef hebben om dat van je automatisch ontwikkelde vakantieprentjes te zeggen. Maar voor die prijs zal het waarschijnlijk wel kloppen.
Prijs en kwaliteit dienen verband met elkaar te hebben. Als je een goedkoop Koreaans autotje aanschaft, verwacht je niet dat de portieren bij het dichtslaan hetzelfde geluid maken als bij een Mercedes, want daar zit gewoon minder plastic aan.
Maar het gaat lang niet altijd op, die prijs/kwaliteitverhouding. Vooral in de horeca komt het veel voor dat de kwaliteit in geen enkele verhouding staat van de prijs. Soms in positieve, soms in negatieve zin.Wie wel eens in een hotel slaapt, weet dat uit ervaring. Dure hotels met beroerde kamertjes, slechte bedden en mager ontbijt, ze zijn er genoeg.En andersom ook. Hotels zonder uitstraling, met een low-budget prijs, maar met alle gemakken en serviece, goede bedden en een vorstelijk ontbijt bestaan er ook.
Dit stukje is gratis, u hoeft mij er niets voor te betalen. Het heeft ook weinig kwaliteit, want tien minuten geleden wist ik werkelijk niet waar ik het over zou hebben. Omdat de vakantiefoto's op de printer lagen, is het dit geworden. een beetje een Koreaans verhaaltje: Véél plastic, en weinig kosten.
Stel u voor dat u zou moeten betalen. niet een klein bedragje, maar laten we zeggen vijftig euro voor dit artikel,
Dan zou ik natuurlijk veel meer mijn best moeten doen om een behoorlijk onderwerp te vinden, er wat tijd in moeten steken om achtergrondinformatie te verzamelen, en zonder fouten moeten tikken, om u een kwalitatief hoogstaand artikel te leveren.
Als ik dat niet zou doen, was ik net zo'n oplichter als die hotelhouder die mij voor veel geld zo'n rottig kamertje gaf.
De moraal van dit verhaal, want er moet wel wat leerzaams in zitten voor de lezertjes, is, dat je nooit weet wanneer je belazerd wordt, en als je het weet, is het te laat.
Zelf vind ik het ook laat genoeg worden, welterusten dus, en tot de volgende keer.
J++
J++
vonk
Balpen
Balpen
Contacteer:

Nou, wat betreft de kwaliteit van verhalen waar je niets voor betaalt, helaas ben ik het niet met je eens. De verhalen die je op dit forum leest, komen vaak uit het hart, en niet vanuit de portemonnee. Waar dat alles wat met geld samenhangt, met kwaliteit te maken heeft. Maar alles wat gratis of vrijwillig is, dat is anders. Hoe meer kwaliteit er in je hart zit, hoe meer kwaliteit er op het scherm verschijnt.

Met deze woorden wil ik je complimenteren op dit (hoewel in korte tijd in elkaar gezet) kwalitatief uitstekend stukje tekst.
---
xx vonk
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

ben het met je eens vonk!

om dit in korte tijd samen te steken... prachtig j++
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
Monique
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Ik vind het knap dat je zo even een stukje in elkaar kan flansen wat nog heel leuk is om te lezen ook! :lol:
En wat het moraal betreft: je hebt helemaal gelijk. Spreek helaas uit ervaring.
J++
Balpen
Balpen

Dank, dank voor al die lovende woorden. Zoals jullie vast wel weten komen niet alle schrijfsels even gemakkelijk uit de computer. En soms loopt het gewoon lekker.
En, Vonk, kwaliteit is soms te koop, en soms is het gratis. Met als extratje dat de gratis kwaliteit nog wordt versterkt door de liefde waarmee het gemaakt wordt. Daarom smaakte de erwtensoep van mijn moeder altijd zo lekker. En dat geldt ook voor verhalen. Nog hoor ik mijn vader zijn uit de dikke duim gezogen verhaaltjes vertellen voor het slapen gaan. Ja, erfelijk belast, denk ik...
J++
J++
vonk
Balpen
Balpen
Contacteer:

Juist, liefde kan ook een hoop kwaliteit opleveren, dus niet altijd geld. Maar dat is een uitzondering in je moraal. Daarmee is je moraal oncompleet (niet teniet doend op het verhaal, overigens).
zo zie je maar weer, op alles bestaat een uitzondering
---
xx vonk
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ach. Zoveel kwaliteit gaf je niet met je verhaal, in ieder geval niet aan míj.
Want wat de een kwaliteit vindt, vindt de ander bagger. Het ligt aan je verwachtingen wat je mening over iets is. Ik verwacht bijvoorbeeld een verhaal zonder schrijffouten, wat dit niet is. Hierdoor is het voor mij geen kwaliteit, maar voor Lindsey blijkbaar alsnog.

Maar weest gerust, J++:
Als iemand niet is wat verwacht wordt te zijn, hoort geen angst te overwoekeren waar worden niet bestaat.
Sommige dingen zijn niet met woorden te beschrijven.
Wel met gevoelens.
vonk
Balpen
Balpen
Contacteer:

hmmm... voor mij zijn fouten in een verhaal of stukje tekst niet altijd kwalitatief bepalend. Behalve natuurlijk als het storend is om te lezen, maar dat vond ik nu wel meevallen. De inhoud is voor mij belangrijker. Maar dat ben ík natuurlijk weer... :P
---
xx vonk
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Tja, maar ik verwacht (zeker van J++, eerlijk gezegd) toch dat een mens zonder spelfouten kan typen. Het stoort mij gewoon.
Wel met gevoelens.
J++
Balpen
Balpen

Maar weest gerust, J++:
Als iemand niet is wat verwacht wordt te zijn, hoort geen angst te overwoekeren waar worden niet bestaat.[/quote]

Nou Eztherz, de kwaliteit van jou zinnen is ook niet meer wat het geweest is (!.
J++
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

En datzelfde geldt voor jou quoten, J++. :)
Wel met gevoelens.
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Whaha.. ik lig echt dubbel hier!!

J++ je bent inderdaad je haakjes en je eerste quote vergeten!

En zoals Vonk schrijft, taal fouten storen pas als het verhaal niet lekker meer leest. Zelf maak ik ze vrij vaak omdat ik het zelf niet zie. Dus vind ik dat je dat niet altijd kwalijk mag nemen. Zelfde geldt voor Jabor.

Tevens wil ik mij aansluiten bij het verhaal. Ik ga voor kwaliteit en dat mag geld kosten.
Neem dit forum, alle kosten zijn voor mij. Maar ik (en uiteindelijk ook Milou) wilden geen reclame banners, knipperende advertenties en google adds die altijd weer met bijpassende linkjes komen!. Ik ga voor kwaliteit. En jullie verhalen en reacties. En de steun aan elkaar zijn veel meer waard dan dat reclame ooit kan opleveren!!
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik zou mij ook niet op dit forum aangemeld hebben als het vol stond met al die junk! zoals je zoveel ziet tegenwoordig!
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”