vervolgverhaal: voorgevoel

De één begint, een ander gaat verder. Zo werkt dat met "om de tafel", ieder die meedoet voegt iets toe aan het "vervolgverhaal".
Gesloten
delalune
Puntenslijper
Puntenslijper

Het is de bedoeling steeds een klein stukje te vervolgen. Een alinea bijvoorbeeld.

vervolgverhaal: voorgevoel
Dieren voelen dat soort dingen aan. Een zesde zintuig, noemen ze dat.
Het schijnt dat ik ook een bijzondere gave heb, alleen ik weet het nog niet. Deze gave zal mij helpen. Ja, en niet alleen mij, maar ook een heleboel andere mensen.
Vandaag zal het gebeuren. Het is een gewone dag in de zomer, dus niet heel bijzonder zou je zeggen, maar wel voor mij. Net toen ik...
Omnia vincit amor
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

de halfronde deur door leip naar buiten en ik de heerlijke zoete zomergeur diep door mijn neus inhaleerde, zag ik hem zitten. Aandachtig keek ik er naar, hoe het bewoog. Twee grote ogen keken mij aan, zoals iedere hond wel eens doet. In mijn gedachte stelde ik mezelf de vraag hoe of het is als hond, lekker de hele dag luieren in de zon, niet naar school en altijd je eten dat klaar staat maar nooit de afwas. Vanuit het niets hoorde ik iemand zeggen "Zo lekker is het niet hoor, ik verveel me te pletter" Met een schrik draaide ik me om en keek in het rond, maar zag niemand, toen draaide ik me om naar Balou, onze hond die ik zojuist nog had aan gekeken. "Ja ik jah" ik stond met open mond en....
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

stamelde: "Wat zei je? Was jij dat? Wie is daar?"
"Je kijkt naar me, ik dus! Balou. Jullie noemen mij Balou, maar eigenlijk heet ik Fifi! Dit is de naam die ik van mijn moeder gekregen heb."
Ik keek met grote ogen naar Balou. Toen we vroeger eens naar de kennel gingen, vielen mijn ogen direct op hem. Het was zo'n schattig beest. Hij was nogal mollig en aan de blauw-grijze kant. En in mijn ogen leek hij veel op Balou van in de Jungleboek! Daarom die naam.
Ik was nog steeds volledig van de kaart geslagen.
"Ow, okey!" kwam er onzeker uit mijn mond.
Balou of Fifi ...
delalune
Puntenslijper
Puntenslijper

even puur uit nieuwsgierigheid, heb jij altijd al kunnen praten?" Ik keek even om mij heen of er misschien toevallig mensen rondliepen. Wat zou dat er raar uit zien. Ik bedoel, voor zover ik weet is er verder niemand die tegen zijn hond praat. Althans, wel tegen de hond praat, maar de hond antwoord meestal niet. Ik bedoel welke hond kan nu de taal der mensen.
Fifi keek mij aan of ik dom was. Het leek wel of de hond mijn gedachten kon lezen. "Ik de taal der mensen spreken, pfff... waar zie je mij voor aan. Ik haal mezelf niet naar beneden tot jullie niveau, kom nou. Nee, jij bent verandert. Jij kunt nu de taal der honden."
Wat...
Omnia vincit amor
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

.. anderen alleen maar als fantaie voor een gestoorde vinden heb jij nu ondervonden" zei fifi. Ja dacht ik, misschien heb je gelijk. Zou ik daarvoor altijd al die speciale band met dieren gehad hebben. Al op mijn 12e kon ik paarden kalmeren. Vaak waren ze onhandelbaar en na 2 of 3 dagen kon ik alles met ze. Geweldig geval gaf me dat. Tot die ene dag, toen...
delalune
Puntenslijper
Puntenslijper

ik bij een vriendin was en ze vroeg of ik haar hamster wilde vasthouden. Kan ik er wat aan doen dat ik nou eenmaal niet zo van hamsters houdt. Dat had ik natuurlijk nooit hardop moeten zeggen. Toen ik eenmaal, na lang aandringen van mijn vriendin, toch die hamster vast had beet hij mij. Stom beest.
Maar opeens besefte ik...
Omnia vincit amor
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

waarom die dat deed, die kon me horen. Waarom begon die dan niet te praten tegen me? Waarom heeft en beest dat nooit eerder gezegt tegen me?
Nou sta ik hier mooi .... Al gans mijn leven konden dieren me horen .... en nu pas weet ik dat. Tof is dat.
"Wat moet ik doen?" vraag ik aan Fifi.
Fifi zegt: " Ik wil je een boodschap geven in de naam van alle dieren op deze wereld, we zijn in groot gevaar ...
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

.. "en mensen zoals jou zijn zeldzaam. We hebben in het dieren verbond afgesproken dat jij onze redder moet zijn". Er gingen duizenden dingen door mijn hoofd, dieren verbond? Ik dacht dat dat een sprookje was uit de kleuterboeken, van een leeuw aan het hoofd. En dan had die vaak nog een bril op ok, hihi!.. Mijn gedachten werden gelezen door mijn hond.. "Back to the point, hoe kan ik jullie helpen dan" vroeg ik aan mijn Balou, die eigenlijk fifi heette!....
Syanne
Potlood
Potlood

Maar inens veranderede zijn lieve schattige oogje in vuur rode ballen, en hij schreeuwde het is te laat,.. hij nam een aan lop en sprong boven op me borst en met een knap sloef ik tegen de grond. Een piepend geluid hoorde ik, net voor ik zijn gezicht in mijn nek voelde happen!!
Op dat moment werd ik wakker, dat piepende geluid was mijn wekker naruurlijk en Balou was op me bed gesprongen nadat mijn moeder de kamer deur had open gedaan om mij wakker te komen likken...
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik schrok me rot... Ik dacht dat Balou me echt beet. Ik duwde hem van me af en keek naar de kalender... Oh het is maandag ... moet naar school! pffffffft heb echt geen zin. Ik bleef nog wat liggen en streelde onze Balou op z'n zacht kopje! Hij is toch zo'n lieverd. Even later stond ik op en ging ik me klaarmaken voor Balou z'n ochtendwandelingetje. Even later keek ik vluchtig naar Balou en zag net alsof hij me een knipoogje gaf ...
Ik schrok... Ik ben nog niet goed wakker, dacht ik! Ik deed Balou z'n lijband om en ging met hem naar buiten!

Einde????
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
J++
Balpen
Balpen

Einde????
Dat denk ik wel, zo'n mooi slot mag je niet verpesten.
J++
J++
delalune
Puntenslijper
Puntenslijper

ja daar ben ik het ook wel mee eens. Vooral die knipoog die doet het 'm.
Leuk verhaal trouwens in het kader: Kinderboekenweek onderwerp: dieren ;)
haha...
Omnia vincit amor
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wanneer is het dan kinderboekenweek??
Inderdaad, het geheel is dan echt wel mooi! Al zeg ik het zelf :lol:
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ja prachtig einde..

Wie begint er een nieuw onderwerp ??
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Misschien kan jij dat wel eens proberen als je een nieuw onderwerp wilt :-)
Gesloten

Terug naar “Om de Beurt om Tafel”