The dreamer

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Tigerlily
Balpen
Balpen

Wandering through a life that’s failed
The dreamer looks to the bright sky
And wonders what it’s like
To be there, and just fly
Away.

Heaven appears before his eyes
He dreams angels all around
Dreaming makes his life so worthful
But he isn’t aware of the luck he found
Too late.

Just one step closer for this man
And his dreams will be forever true
But he’ll never be able to dream again
That’s just how dreamers do…

---------------------------------------------------------
Mijn uitleg er bij:
Dit gedichtje hoort bij een schilderij van mij.
Op het schilderij zie je een mannetje over een houten brug over een ravijn tussen twee bergen lopen. Hij kijkt onoplettend omhoog, waar allemaal engeltjes in de lucht vliegen en een hemelpoort te zien is. Doordat hij omhoog kijkt ziet hij niet dat de brug voor hem een paar planken mist, hij zal dus dood neer vallen en ook een engeltje worden.
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Mooi gedicht, en vooral ook de uitleg erbij. Zou je er voor kunnen zorgen dat wij dat schilderij ook kunnen zien? Ben er benieuw naar =)
He dreams angels all around
Ik kan niet zo goed Engels als jij, maar ik vraag me toch af of deze zin wel klopt. Ik lees hierin namelijk: hij droomt engelen overal.
En dat klinkt nogal krom x) Dus ik snap wat je hiermee bedoelt maar vraag me af of deze zin wel kopt ^o^
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Tigerlily
Balpen
Balpen

Ik zou er een foto van kunnen maken als hij echt af is & dankje voor je leuke reactie ^^Die zin is inderdaad gewoon zo bedoeld, met dromen bedoel ik iets van fantaseren, wat hij droomt is echt. Dus hij 'droomt' ze, net zoiets als dat hij ze zou 'maken'. Made myself clear? =P
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Leuk gedichtje, aardige boodschap, maar wat ik zo jammer vind is dat de boodschap er zo dubbeldik bovenop ligt. Je geeft het in principe helemaal weg wanneer je schrijft:
But he’ll never be able to dream again
That’s just how dreamers do…
Daar leg de moraal helemaal bloot. Het is puur persoonlijk natuurlijk, maar ik ben zelf altijd meer gecharmeerd als de boodschap aanwezig is op een manier dat de lezer haar zelf ontdekt. Dat de dichter hoogstens de suggestie geeft.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik dacht al dat je het zo bedoelde, ja ;)
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”