Ik ben in het land van mijn dromen,
waar ik altijd al naartoe wou.
Maar nu zit ik te dromen
over het land waar vandaan ik ben gekomen.
Het land waarvan ik hou.
Oceanen, bergen en veel strand,
of gewoon het platte platteland.
Hokey pokey, kiwifruit, toffeepop,
of gewoon speculaas en drop.
Maori's waarvan niemand veel weet,
of gewoon boeren in overal gekleed.
All blacks in grote rugbycups,
of rellen tussen voetbal clubs.
Op tropische vakantie naar Noord of Zuid,
of niet eens Europa uit.
Hier maakt het niet uit wie je bent,
ookal spreek je met een Limburgs accent.
En op alles heb je recht,
als je maar 'thank you' en 'please' zegt.
Mensen zijn vriendelijk en open,
proberen je geen praatjes te verkopen.
De verschillen tussen mijn land,
en die op de wereldkaart aan de andere kant.
Ik ben in het land van mijn dromen,
waar ik altijd al naartoe wou.
Maar nu zit ik te dromen,
over het land waar vandaan ik ben gekomen.
Het land waar ik van hou,
dus Nederland: 'Tot gauw!'
-------------
Dat andere land is dus New Zealand, en waarscheinlijk snappen jullie al die woorden daarover niet, maar dat zijn dus typisch NZ dingetjes.
Laat me weten wat jullie ervan vinden, ik heb het trouwens in 10 minuutjes in elkaar gezet dus het is niet erg hoogstaand.
In het land van mijn dromen
- New Plymouth
- Puntenslijper
Everlasting love
Heel mooi hoe je de verschillen tussen de beide landen tegenover elkaar zet, zonder echt beoordelend te worden.
let er wel op dat je rijm kloppend blijft in het ritme van het gedicht. Soms lijk je een te makkelijke oplossing te kiezen en daalt het niveau van je rijm naar een lager niveau.
let er wel op dat je rijm kloppend blijft in het ritme van het gedicht. Soms lijk je een te makkelijke oplossing te kiezen en daalt het niveau van je rijm naar een lager niveau.
Wow.. Ik ben het 200% met je eens..
En ondaks dat ik zojuist een super mooi huisje op een berg aan het strand heb zien staan in Tutukaka moet ik misschien toch maar weer terug gaan naar Nederland
Nee echt super. Ik vind hem heel mooi en voelde een rilling door me, toch wel iets rood geworden, armen gaan.
En ondaks dat ik zojuist een super mooi huisje op een berg aan het strand heb zien staan in Tutukaka moet ik misschien toch maar weer terug gaan naar Nederland

Nee echt super. Ik vind hem heel mooi en voelde een rilling door me, toch wel iets rood geworden, armen gaan.
- New Plymouth
- Puntenslijper
Haha ja allemaal waar.J++ schreef:Heb geduld, volgende week al komt W A & Maxima bij jullie op bezoek.
En voor een kleine 1500 NZ dollars vlieg je al heen en weer.
Bovendien is hier het gras ook niet meer zo groen.
J++
Maar ik zal je nog iets vertellen.
Gisteren heb ik gezellig met Maxima en WA gekletst. En met alle pers (waar ik er later ook een van ben als fotograaf!) gepraat. Heel relaxt.
Als iemand deze quote in de krant ziet: Journalist: "Maar je komt zeker toch meer voor Maxima?" (Dan voor WA)
Ik: "Nee ik kom voor de echte Nederlanders"
DIE IS VAN MIJ! Haha. Ik heb geen idee in welke krant ie komt.
Maargoed, laat me weten als je m tegen komt als je de krant leest!
Ookal was het tegen de koninklijke regels, toen ik:
GOEIEMIDDAG!! tegen WA zei, moest hij lachen en zei hij Goedemiddag terug. En hij vroeg zelf of ik hier woonde en wat ik hier deed etc.
Aardige jongen hoor

Everlasting love