--
Hier komt dus een verhaal over Iris, Nikki en Chuck & David van de band Simple Plan.
(Ja, wéér een verhaal over die band!)
Auteurs: STERRE & NYNKE,We zijn nog aan het bedenken waar het over gaat, maar we wouden iedereen alvast vast grijpen en door elkaar schudden, met de woorden:
‘Er komt weer een Simple Plan verhaal!’

Hoofdstuk 1
Nikki
Het begon al schemerig te worden, maar we bleven in de rij staan. We stonden tegen de deuren aan die nog steeds op slot zaten. Ik gluurde naar binnen, alle werknemers van het concert gebouw maakten zich klaar om de massa’s mensen te ontvangen. Ik keek naar Iris die met haar mobiel een spelletje stond te spelen.Nikki
‘Voor jou is dit heel normaal hé?’ zei ik sarcastisch tegen haar. Ze haalden haar schouders op en bleef nog altijd naar haar mobiel staren. Ik zuchtte en zakte wat meer onderuit. Ik knoopte mijn sjaal wat beter vast en trok mijn petje wat meer naar beneden. Ik kende Iris vanaf de tweede klas, en vanaf het eerste moment konden we al goed opschieten. We hadden de grootste lol. Iris en Anna kwamen op een dag met de band Simple Plan aanzetten. Ze vonden die muziek geweldig, en luisterde het constant door. De songteksten kenden ze al snel genoeg uit hun hoofd. Ik vond de muziek ook heel gaaf, maar ik was echt geen fan. Alle bandleden vonden ze knap. Ik ging met ze mee naar hun concert. Toen we aan het einde van het concert bleven staan bij de achterdeuren kwamen Chuck en Pierre naar buiten. Een droom dat elke Simple Plan fan heeft kwam uit: Ze liepen naar ons toe! Verder kon ik me niet meer zo goed herinneren hoe het allemaal gekomen is dat Chuck met Iris heeft. Ze heeft al heel veel concerten van de band gezien, en ze kon met de hele band opschieten. Opeens werd ik uit mijn gedachten gestoord van Iris die in mijn zij zat te porren.
‘Nikki, ik ben deze rij echt zat! Ik bel Chuck gewoon of we niet backstage erheen kunnen.’ Ik keek haar met grote ogen aan.
‘Maar straks zien mensen dat we naar de backstage deuren gaan, en gaan ze ons achterna!’ zei ik paniekerig. Iris keek om zich heen en wendde zich weer tot mij.
‘Blijf hier maar even staan. Ik probeer Chuck wel te bereiken, we gaan gewoon backstage hoor!’ Ze pakte haar telefoon en typte Chuck’s nummer in. Ik volgde haar stappen naar een container die in de buurt van het concert gebouw stond. Ik trok mijn petje weer wat schever. Het was een gigantische rij, en dat allemaal voor de band waar Iris haar vriend in zit. Ik kon nog steeds niet goed geloven dat mijn beste vriendin met de drummer van Simple Plan had. Die gasten waren wereld beroemd! En dan moet een simpel meisje uit een klein dorp met die drummer hebben? Het was net een droom. Maar telkens als ze het over Chuck had, glinsterde haar ogen. Ze was dol gelukkig, en ik was hartstikke jaloers. Ik wou ook een vriend waar ik me fijn bij voelde. Ik heb al genoeg vriendjes gehad, maar nooit een waar ik echt wel meer dan een maand me zou hebben. Iris tikte me weer aan.
‘Kom mee…’ fluisterde ze. Ik liep achter haar aan. We stonden voor een steegje en keken om ons heen of niemand ons zag. Iris pakte me ruw bij mijn arm en sleurde me mee het steegje in. Terwijl ik onhandig achter haar aan liep schoot de gedachten door mijn hoofd dat ik nu écht Simple Plan zou ontmoeten. Mijn hart maakte een sprongetje. Ik keek voor me, er zwaaide een deur open en ik zag een redelijk gespierde mannen arm wuiven dat we daarheen moesten komen. Ik keek even naar Iris die een klein lachje op haar gezicht toverde. Ze sleurde me nog altijd mee. We kwamen bij de deur aan, Iris rende naar binnen en sperde haar armen open. Ik deed de deur dicht en hoorde Iris kei hard de naam van haar vriend schreeuwen. Ik schraapte mijn keel, nu gaat het echt gebeuren. Ik volgde Iris de hoek om en keek recht in de ogen van Chuck. Hij had een arm om Iris heen geslagen en keek me aandachtig aan.
‘Jij bent vast Nikki!’ Hij stak zijn hand uit.
‘Ja! Hoi Chuck.’
‘Haha, ja mijn naam ken je vast al!’ Ik pakte zijn hand en schudde het een paar keer op en neer. Natuurlijk kende ik zijn naam, hij zat in de band Simple Plan. Dan moet ik zijn naam toch weten? Ik keek even naar Iris die nog altijd haar mond hoeken zo hoog mogelijk omhoog had getrokken. Ze was trots, heel trots, dat verraden haar hele indruk. Het was mooi om te zien hoe gelukkig je vriendin was.
‘Kom we gaan naar de rest van de band.’ zei Chuck, en we volgde hem door alle gang paden. Het was een saai gebouw tot nu toe. Maar ik wist zeker dat de zaal dat niet zou zijn. Hun muziek was echt heel goed. We stonden voor een deur waar met grote letters 'Kleedkamer' op stond. Dat moest dus duidelijk zijn. Chuck klopte op de deur, hij had Iris haar hand vast. Ik kon mijn ogen niet van die handen afhouden, volgendsmij was ik weer jaloers.
‘Tortelduifjes!’ Hoorde ik vanachter de deuren van de kleedkamer, dat klonk als Pierre. De deur ging open en Jeff stak zijn hoofd door de opening.
‘Hallo.’ Hij zei het zo serieus, dat het grappig was. Ik grinnikte en stak maar meteen mijn hand uit om een goeie indruk te maken.
‘Ik ben Iris’ beste vriendin, Nikki.’ Jeff grijnsde, pakte mijn hand en gaf er een kusje op. Ik giechelde.
‘Nikki, aangenaam! Kom binnen.’ Jeff leidde ons naar binnen. Vanuit mijn ooghoek zag ik dat iemand zijn hand opstak, dus ik draaide mijn hoofd maar om. Het was Pierre.
‘Hoi Nikki! Ik heb al veel over je gehoord.’ Pierre leek echt heel aardig, zijn lach was lief. Mijn hart stond op springen, ik was zo blij! Ik keek wat Pierre deed. Hij had een tandenstoker in zijn hand waaraan een marshmallow zat, die hij vervolgend met een klein brandend kaarsje aan het verwarmen was. Ik ging naast Pierre zitten.
‘Is dit nou warm worden voor de show?’ Vroeg ik plagend. Pierre begon te lachen.
‘Hahaha! Nee, dit is lol maken met Seb.’ Ik keek om me heen, ik zag Seb nergens. Opeens vloog er een deur open. Terwijl ik het geluid hoorde van een wc die doorgespoeld was kwam Seb de deur uitlopen en stond ineens met een verbaasd gezicht ons aan te staren.
‘Oh, Wat een binnenkomst! Sorry dames.’ zei Seb lollig. Iris barste in lachen uit, en richtte haar aandacht snel weer tot Chuck. Seb liep naar ons toe en plofte neer.
‘Jij moet vast Nikki zijn!’ Hij keek me aandachtig aan. In het echt waren zijn ogen nog liever! Ik was in de hemel. Deze avond zou geweldig worden, ik voelde het gewoon. Seb pakte een stokje en prikte er een marshmallow op.
‘Wil je ook een?’ Hij keek me grijnzend aan terwijl hij het stokje voor mijn neus hield. Ik grinnikte en nam het stokje aan. Daar zaten we met z’n drieën op de bank, een marshmallow aan het verwarmen met een lullig kaarsje. Ondertussen waren we wat aan het kletsen. Ik kon goed opschieten met Pierre en Sebastien, het waren gezellige gasten. Ik keek even op naar Iris en Chuck. Iris leunde tegen de muur aan, terwijl Chuck haar gezicht streelde. Ik verstond niet wat hij allemaal tegen haar zei, maar het zullen vast allemaal schattige dingen zijn. Wat waren ze lief samen. Opeens bedacht ik me dat David er niet was. Ik keek om mij heen, maar ik zag niks. Jeff zat wat te pingelen op een akoestische gitaar, Chuck en Iris zoenden en Pierre, Seb en ik waren marshmallows aan het eten. Terwijl ik nog aan het bedenken was waar David kon zijn hoorde ik kei hard gelach op de gang en gebonk op de deur.
‘Doe open, Doe open! Snel!’ Chuck maakte de deur open, en David kwam hijgend naar binnengerend. Hij deed snel de deur dicht en ging ertegenaan hangen.
‘David, David! Doe open klootzak!’ Kwam vanachter de deur weg. David begon uitbundig te lachen.
‘Hahaha! Nee Patrick je komt er niet in!’
‘Doe open verdomme!’ Patrick klonk geïrriteerd.
‘Oke, oke.’ David deed open en stak z’n tong uit naar Patrick.
‘Ik moet hartstikke nodig naar de wc.’ Patrick trok Davids petje naar beneden, grinnikte even en verdween naar de wc. Hijgend draaide David zich om.
‘Hoi tortelduifjes…’ David ging bij Chuck en Iris staan. Chuck duwde David op een afstandje en gebaarde dat hij weg moest gaan.
‘Dan niet…’ David haalde zijn schouders op, draaide zich om en richtte zijn aandacht naar mij. Ik trok mijn wenkbrauwen op en sloeg mijn armen over elkaar. Davids ogen werden groot, zijn mond viel open. Ik voelde me opeens heel ongemakkelijk en zakte wat onderuit.
‘H…hoi.’ Meer kreeg David er niet uit. Pierre en Seb keken op en begonnen te grinniken. Ik slikte, maar bleef David in de ogen kijken.
‘Hoi David…’ Meer wist ik niet te zeggen. Ik voelde me echt heel erg ongemakkelijk en stond op.
‘Ik ga even rond lopen, oké?’ Iris keek op van haar zoensessie en knikte. Ik deed de deur dicht en liep de gang uit. Wat deed David raar… Zat er iets tussen mijn tanden? Ik ging tegen een muur aan leunen en keek rond. Alles hier was wit, saai, niks. Ik ging zitten en zakte onderuit. Ik trok mijn petje over mijn ogen. Eigenlijk was dat nergens voor nodig, er liep hier toch niemand. Ik keek naar mijn schoenen. All Stars, zulke schoenen draag ik al mijn hele leven. Opeens hoorde ik voetstappen. Ik ging rechtop zitten en haalde mijn petje wat voor mijn ogen weg om te zien wie er aan kwam lopen. De schaduw kwam dichterbij. Ik bedacht me dat ik wel op kon staan, maar waarom zou ik dat doen? Er kwam een hoofd de hoek om.
‘Nikki?’ Ik keek op, het was David. Hij ging voor me staan.
‘Sorry van daarnet, ben je boos?’ zei David heel lief. Ik wendde mijn blik af.
‘Nee natuurlijk niet. Ik vond het gewoon een beetje raar.’ zei ik. David wees naast me.
‘Mag ik naast je komen zitten?’ Ik knikte. David schuifelde naar me toe en zakte onderuit. Hij deed zijn petje af en keek me aan.
‘Ik heb al best veel over je gehoord van Iris.’
‘Ja, dat zeggen de andere ook…’ Ik keek nog altijd naar mijn schoenen. David zuchtte en zetten zijn petje weer op.
‘Als je het niet fijn vind dat ik hier ben, moet je het zeggen hoor.’ Hij klonk onzeker. Ik zuchtte en keek hem aan.
‘Nee het is oké.’ Het voelde heel raar, alsof ik David al een hele tijd kende. Mijn hart begon wat sneller te kloppen, wat was dit? David bleef me aankijken, en ik hem. Hij had de liefste hondenoogjes die ik ooit had gezien.
‘Ik…’ Meer kon ik niet zeggen. Zonder dat ik het door had legde ik mijn hoofd op David zijn schouder. Wat deed ik nou? Maar hij deed niks, hij bleef zo zitten, en ik ook. Hij sloeg zijn arm om me heen. Ik voelde me heel veilig, alsof me niks kon gebeuren. Werd ik nou verliefd op David? Ik kende hem nog nauwelijks.
‘Ik deed raar omdat er opeens een hele knappe meid in onze kleedkamer zat.’ Fluisterde David. Ik ging rechtop zitten en keek David aan. Hij was rood.
‘I…I…Ik?’ Fluisterde ik terug. David knikte. Alles vervaagde voor me. Het enige wat ik nog kon zien was David. Hij zat hier recht voor mij, met een arm om mij heen. Ik legde mijn hand op zijn schouder en kneep er even in.
‘Dit is heel fout.’ zei ik. David keek mij aan en begon te grinniken. Ik grinnikte mee. Opeens kwam David heel dichtbij. Ik sloot mijn ogen, en dacht dat hij me ging kussen. Hij sloeg zijn andere arm om mij heen en drukte mij tegen zich aan. Het was slechts een knuffel. Ik zuchtte en liet me slap in zijn armen zakken. Hij lachte en duwde mij zachtjes van zich af.
‘Je lijkt me een toffe meid, Nikki.’ zei David. Ik lachte naar hem, en zakte weer terug in zijn armen. Zo bleven we even zitten. Totdat David opstond.
‘Kom, we kunnen maar beter terug gaan. Ik moet nog optreden straks.’ zei hij lachend. Hij pakte mijn hand en hielp mij overeind. Zo liepen we terug naar de kleedkamer.