V# Watervrees.

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
xx_Music!!_
Nieuw
Nieuw

Hoii iedereen!

Ik ben nieuw en ik ben 13 jaar. Zat hier al wel een tijdje op om verhalen te lezen. Maar nu dacht ik: Ik maak een account aan. Op Word heb ik al aardig wat verhalen staan.
Deze gaat over:
Vera ze is 13 jaar. Haar vader is verdronken op zee, en sindsdien is ze erg bang voor het water. Haar vrienden doen hun best om haar te helpen. Maar Vera is verbitterd en wil naar niemand luisteren. Zou Vera weer de ' Vera ' worden.
Veel leesplezier.
Ik begin na 1 reactie ;)
xx - :liefde
xx_Music!!_
Nieuw
Nieuw

Watervrees.

‘ Hee Veer kom je mee zwemmen?’ mijn grote groep vrienden staat voor de deur te wachten. ‘ Ik heb geen zin, dat snappen jullie toch wel?!’ De deur gooi ik dicht. Niemand begrijpt waarom ik me zo rot voel. Mijn gedachten gaan naar die ene dag. Ik kwam uit school en ik vermoede niks. Totdat ik mama ’ s stille en bleke gezicht zag. ‘ Papa..?’ vroeg ik zachtjes. Ze knikte. Toen leek het of mijn wereld in elkaar stortte. Lieve oude papa. Hij is er niet meer. De oorzaak wist ik wel, al meer als 1 week had het hard gestormd. We vreesden het ergste voor papa. Als ik me rot voelde ging ik naar hem toe. Dat kon nu niet meer. Er lag een briefje op tafel:
Vera.
Ik ben naar een vergadering. Kom vanavond laat thuis.
Dikke kus, mama.
Er knapte iets in me. Zelfs mama leed haar gewone leventje. Hoe kan ze ? Nee. Begrijpen lukt me niet..
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Goeiendag! Wat een vaart. Alsof ik in een speedboot zit. Je bent dertien en da's vrij jong om goed te kunnen schrijven. Aan de andere kant; niemand is te jong om te schrijven. Dus ga vooral door!

Hier even een tip voor elk beginnende schrijver.

- Een verhaal dat onmiddelijk met het Grote Probleem begint, gaat vaak te snel. Neem de tijd om eerst je karakters in typerende situaties te brengen, zodat de lezer ze leert kennen. (In dit geval: laat Vera bijvoorbeeld aan het strand zitten, terwijl de anderen in zee zwemmen. Haar vrienden roepen naar haar, zij twijfelt en rent dan huilend naar huis. De lezer vraagt zich meteen af: wat is er aan de hand? Daarom lees je verder, om het antwoord te vinden.)
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Je idee vind ik erg leuk! Origineel en je kunt er alle kanten mee op :) Aan de uitwerking zou ik nog wel wat veranderen. Zoals Sam al aangaf, ga je erg snel. Ik vind het ook een beetje onsamenhangend. In het eerste deel komen aan haar vriendinnen aan de deur, dan vertel je over haar vader en daarna is haar moeder op een vergadering. Wanneer gebeurt wat?

Probeer alles rustig op te bouwen en uit te werken. Neem er de tijd voor, het hoeft geen bepaalde lengte te hebben, toch? Zoals Sam ook al zei, is het een goed idee om eerst Vera een beetje aan de lezer voor te stellen. En dan bedoel ik niet op de manier van het Naam - leeftijd - uiterlijk - karkater lijstje, maar gewoon door het in je tekst te verwerken.

Succes en ik ben benieuwd naar de rest :super
The quiet scares me cause it screams the truth
Gesloten

Terug naar “De Grote Zolder”