Waarom ben ik anders?

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
sweetaboutmy
Puntenslijper
Puntenslijper

Waarom ben ik anders?

1

Ik liep door de nacht, het is still in de avond. Ik zit op een bankje naar de lucht te kijken naar de sterren, het is gewoon dat ik van de nacht hou. Raar mischien maar ja, ik ben namelijk een nachtmens. Er komt een rare jongen naast me zitten,'waarom zit jij hier zo alleen?' Vraagt de jongen met een gemene grijns. Ik zeg helemaal niets. Hij raakt mijn benen aan,'blijf van me af' zeg ik waarschuwent. De jongen negeert het en gaat gewoon door, ik word woedent en zet me hoektanden uit,'blijf van me af' zeg ik nogmaals. De jongen kijkt me aan, en ik trek me mond open zodat hij me tanden ziet, hij schrikt,'wat the hell is dit' zegt de jongen geschrokken.'Ik heb je gewaarschuwt en nu moet ik je doden' zeg ik. Ik pak hem bij zijn nek.'Hou op Kyra' roept een man.'Nee' zeg ik.'Het is het niet waart' roept de man. Dan zucht 'ik. En laat hem gaan. Ik loop naar de man toe,'waarom doe deed je dat nou?' Vraag ik boos.'Omdat het niet mag nou goed' zegt hij.
Ik zucht,'oke pap' zeg ik. Ja er leven vampiers in deze wereld. Me vader is een vampier en ik ook dus. Ik heb wel eens mens gedoodt omdat uit zelfbededing was.
Bloed smaakt best goed, mensen kunnen we samen leven iedereen weet ook wel dat ze bestaan. We doen ze niks. Die jongen heb dus niks van geloofd zo te merken wat hij zei.
Ik en me vader lopen naar huis toe,'Mick daar ben je' roept een blond vrouwtje. Ik kijk me vader verbaast aan,'en wie is dat?' Vraag ik.'Dat is Beth' zegt pap. Ik ruik gewoon dat ze een mens is. Ik zie me vader kijken, ik krijg het gevoel dat me vader verliefd op haar is.
'Hoi ik ben Beth' zegt het blonde meisje.'Kyra' zeg ik. Ze lijkt me wel aardig. Als we in onze apartament binnen komen ga ik op de bank zitten,'pap mag ik wat drinken?' Vraag ik lief mogelijk.'Ja' zegt me vader. Beth komt naast me zitten,'dus jij bent ook een vampier' zegt ze. Oehw echt blond zeker?
'Ja al me leven lang' zeg ik.'Oke' zegt ze. Dat mens werkt toch om me zenuwe. Me vader geeft me een glas bloed,'lekker' zeg ik. Me vader glimlacht lief naar me.'Ga je zo slapen je moet morgen weer naar school toe' zegt pap.'Ja' zeg ik zuchtend.'Oke meis' zegt pap.
Ik drink me glas leeg en ga naar me kamer toe, ik ga in me glassen bed liggen, nou ja het is gewoon een soort van kist. Ik sluit me ogen en val in slaap.
De volgende morgen maakt me vader me wakker,'meis je moet zo gaan' zegt pap.'Oke' zeg ik. Ik vrijf even in me ogen en stap uit me bed. Ik kleedt me rustig aan. Als ik beneden ben heeft me vader al een glasje bloed voor me ingeschonken en drink het rustig op,'heb je eten bij je en je schoolspullen?' Vraagt pap.'Ja' zeg ik. Ik pak me tas en loop weg. Als ik buiten loop komt Marjana naar me toe,'hey' zegt ze vrolijk. Ik kijk haar aan,'hai' zeg ik. We praten vrolijk naar school toe. Als ik iets vreemds ruik,'ruik je dat ook?' Vraag ik. Marjana kijkt me aan,'ja' zegt ze. Marjana is pas een vampier geworden, het komt door haar oudste broer. Ze wou het namelijk niet maar ze heeft het toch geacepteert. We lopen de schoolplein op, we gaan bij onze vrienden groep staan, niet iedereen van de vriendengroep is vampieren. Oh ja vergeten te vertellen we kunnen gewoon tegen daglicht. Sjors kijkt me telkens naar me,'zie je nog wat?' Vraag ik fronsend.'Nee' zegt Sjors. Tim lacht even, ik ben namelijk al lang verliefd op Tim, hij is ook al van zijn geboorte een vampier. Het is echt zo schatje en hij is lief. Maar hij kan ook gemeen zijn. Iedere dag moeten we gewoon bloed drinken anders gaan we namelijk dood. We lopen naar binnen toe, Lisse loopt langs zei is echt zo arrogand maar ze is geen vampier gelukkig. Ik kan wil haar echt iets aan doen. Maar dat mag weer niet helaas.
We lopen de leslokaal binnen en gaan zitten ik zit gelukkig weer naast Tim. Ik weet wel dat Lisse een oogje op Tim heeft,'wist je dat nou dat Lisse verliefd op je is?' Vraag ik.'Ja maar ik wil haar niet ik wil gewoon een vampier als een vriendin' zegt Tim zuchtend.'Oke' zeg ik. Ik merk dat Tim naar me zitten te kijken, ik voel vlinders in me buik opkomen..
Laatst gewijzigd door Mirry op 27 jan 2009 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb je titel even verbeterd :)
Je maakt mij blij..
sweetaboutmy
Puntenslijper
Puntenslijper

2

Ik en Marjana zitten te praten,'meiden en nu opletten' zegt de mentor. We zuchten en dan luisteren we mee, wat de mentor allemaal zeggen, hij heeft zo'n hekel aan vampiers.
Wat is daar nou zo mis mee? Mischien omdat we mensen doden, dat doen we al lang niet meer oke er zijn wel van die vampiers. Maar ik niet ja ik heb mischien wel gedaan maar dan werd ik bedrijgt.
Als de bel gaat lopen we naar de volgende les toe,'wat hebben we ook al weer?' Vraag ik aan Marjana.'Gym' zegt ze. Ik zucht,'oke' zeg ik. We lopen naar de gymlokaal toe en kleden ons om. Lisse praat over Tim, ik kijk Marjana aan,'eh Lisse Tim valt niet op jou' zeg ik. Ze kijkt me aan,'dat zullen we zien' zegt Lisse gemeen. Ik frons even,'ehm Tim valt alleen maar op vampiers en niet op zielige mensen zoals jou' zeg ik. Marjana lacht even. We lopen de gymlokaal binnen en gaan op een bankje zitten. De gymleraar is een aardige mens. Veel meisjes zijn verliefd op hem, en ja Marjana ook.'Hoe oud was je ook al weer?' Vraag ik lachend.'17' zegt ze. Ik lach even,'weet je hoe oud me vader is' zeg ik lachend. Ze denkt even na,'ehm volgens mij al duizend jaar oud' zegt Marjana.'Ja je hebt het bijna goed' zeg ik. Me vader was is gewoon een mens totdat hij een vampier werd, hij was toen 12 jaar oud. Onze gymleraar zei dat we gingen klimmen. Daar ben ik super goed in. Op het andere bankje zitten de weerwolfen, ja die bestaan ook. Ze zijn wel aardig. Behalve als het volle maan is. Maar dan mag echt niemand naar buiten gaan, wel natuurlijk de vampiers. We kunnen snel lopen nog sneller dan een gewone mens en we ruiken goed en horen heel goed. Als een leraar binnen komt,'Kyra je vader belde dat je naar huis moet gaan' zegt hij.'Oke' zeg ik. Ik zeg gedag tegen me vrienden en kleedt me om. Als ik op de fiets zit, roepen een paar jongens gemene dingen naar me. Als ik thuis ben aangekomen,'waarom moest ik komen?' Vraag ik.'Je moet ons helpen bij een zaak die opgelost moet worden' zegt pap.'Oke' zeg ik. Ik help meer met me vader.
'Er is iemand ontvoert en die moeten we terug vinden' vertelt Beth. Ik knik. Me vader geeft me een zoen op me wang. Ik drink eerst wat bloed en dan gaan we opweg. Beth kijkt naar me vader, volgens mij ga ik maar even weg. Als we in de auto zitten, vertelt me vader van over die persoon.'Pap ik ben verliefd' zeg ik.'Aha hoe heet hij?' Vraagt pap.'Tim en is ook een vampier' zeg ik.'Leuk meis' zegt pap. Ik lach even en kijk uit het raam,'ga een stil staan wand ik hoor iets komen uit dat gebouw' zeg ik. Ik wijs daar naar toe. Me vader zet de auto aan de kant en we lopen naar binnen toe. We lopen naar binnen toe, het is er erg donker,'sst stil zijn' zegt pap. ik geef een klein zuchtje,'wie is daar?' Vraagt een zware mannen stem. we verstoppen ons goed. Als de man kijkt loopt hij weer weg. We sluipen in het gebouw.
Je maakt mij blij..
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Vampieren zijn weer helemaal hot de laatste tijd, blijkbaar. Ik lees er steeds meer over. Is altijd een dankbaar onderwerp om een spannend verhaal over te schrijven. Het begin is leuk, want de lezer weet niet precies wat er gebeurt. Daardoor bleef ik doorlezen.

Er zitten een hoop spelfouten in je verhaal. Voor een lezer is het niet fijn om steeds fouten te zien. Ook je grammatica is voor verbetering vatbaar. Als je iemand iets wilt laten zeggen, kun je dat het beste op één van deze manieren doen:

Piet zei: "Ik ga mijn tanden in jouw nek zetten."
"Ik ga mijn tanden in jouw nek zetten," zei Piet.

Dat zijn de twee meest voorkomende manier om iemand iets te laten zeggen. Let op de plek van de aanhalingstekens en komma. Ook erop letten wanneer je een hoofdletter gebruikt.

Grappige ruzie tussen Kyra en Lisse. Dat soort momentjes zorgt voor spanning. Ik heb een vermoeden dat dit een zwijmelverhaal gaat worden tussen de vampier Kyra en Tim. Ik kan het mishebben. Vraag jezelf dan af: wat is er zo interessant aan mijn verhaal? Hoe zorg ik ervoor dat een lezer blijft doorlezen? Wat is er zo spannend aan mijn verhaal?
sweetaboutmy
Puntenslijper
Puntenslijper

Dankje dankjee...... :D
Het word ook wel een zwijmel verhaal :D...
Ik keek gisteren naar Moonlingt. Dus ik kreeg in spiratie voor deze verhaal.. Maar ik ben niet zo goed.. En ik ben bij me vader en die heeft geen word op zijn pc. Maar als ik bij me moeder ben die heeft het wel dan ga ik het verbeteren!
Dankje voor de tip.. Ik zal het proberen te verbetern als ik bij me moeder ben..

3

Als me vader in het gebouw rond kijkt, zoek ik waar de jongen of meisje zit. Ik zie een kamertje, maar ik hoor ook gegil. Als ik probeer de deur open te maken, lukt het niet zo goed. Als me vader achter me komt staan, trapt hij de deur in, waar ik natuurlijk dankbaar voor ben. Ik zie een meisje zitten,'kom' zeg ik.'Waar gaan jullie naar toe?' Vraagt een zware mannen stem achter ons vandaan.
Het meisje begint zachtjes te huilen,'wij gaan weg' zeg ik.'Oh dat gebeurt niet' zegt de mannen stem weer. Me vader gromt zachtjes, en de man wil hem slaan maar me vader ontwijkt hem. En begind te vechten, me vader zei dat we weg moesten gaan.
Het meisje zei: ''Dankje''.
We rennen weg, maar als een andere man achter ons aan komt,''kom.
Ik pakte het meisje bij haar middel en rende hard weg, ze kunnen ons toch niet tegen houden. Als we ergens buiten staan. wachten tot me vader naar buiten komt, ik vraag hoe het meisje heet,''Lory'' zei ze. Ik glimlachte even,''Kyra' zei ik met een glimlach. Lory keek me erg dankbaar aan. Als ik me vader zie, ren ik naar hem toe,''pap gaat het?' Vroeg ik bezorgt. Me vader zei: '' Ja hoor met het meisje?
Ik keek naar Lory,''Het gaat nu wat beter en eh dank jullie wel dat jullie me hebben geredt'' zei Lory. Me vader glimlachte even. We brachten Lory naar de politie burau. En ik en me vader gingen op weg naar huis toe. Ik kreeg een smsje van Tim.
Hij vroeg of ik vanavond naar hem toe ging.
''Pap mag ik naar Tim toe?' Vroeg ik. Me vader zei wat: '' Ja maar doe wel voorzichtig''
Ik zuchte even,''ja'' zei ik. Na het eten ging ik naar Tim toe, we zaten gezellig film te kijken. Tim kijkt mij dan vragend aan,''Ik moest me vader helpen'' zei ik. Tim keek me lief aan. Ik werd roodt Tim merkt het en zegt:''Je bent lief als je bloost''. Ik steek me tong uit,''Oh ja''zei ik lachend. Als Tim zijn arm om me heen slaat voel ik me al prettig. Hij ruikt ook zo lekker, en heeft een mooi lijf, ik weet nu ook wel dat iedere meisje op hem valt, maar hij moet net op mij vallen! Ik voel me ook erg gelukkig. Als het 12 uur is zeg ik: ''Ik moet gaan''. Tim kijkt me aan,''nou moet ik je missen mijn liefste'' zei Tim zielig. Ik lach even,''morgen ben ik er weer mijn liefste'' zei ik. Tim gaf me een plotseling een kus op me mond. Ik deedt vrijwillig mee, Tim kijkt me aan en zegt: ''Zou jij mijn vampier vriendinnetje willen wezen? ''Ja'' zei ik gelukkig. Tim zoende me nu nog een keer. Dan ga ik naar huis toe, onderweg loop ik zachtjes te zingen, een jongen roept wat naar me: ''Hey lekkerding zin in een wip? Ik negeer het en ren zo snel mogelijk naar huis toe. Als ik aangekomen ben loop ik naar binnen, tot me grote schrik zie ik me vader zoenen met Beth. Ik kuchte even en me vader stopt met zoenen en keek mij aan,''sorry'' mompelde me vader. Ik zeg alleen maar: '' ga gewoon je gang'' Ik loop naar me kamer toe en trok me pyjama aan.
Je maakt mij blij..
Gisela
Potlood
Potlood

gebruik in godsnaam geen 'me' als vervanging voor mijn!! dat verpest heel het verhaal en leest echt niet goed!
bij een goed verhaal hoort ook goede spelling zoals eerder vermeld is. anders is het geen verhaal meer
I like life. It's something to do - Ronnie Shakes
neslon
Puntenslijper
Puntenslijper

Daar ben ik het nou eens helemaal mee eens. Dat 'me' is het meest storende in dit verhaal, en dan ook vooral omdat het overal lijkt voor te komen. Inderdaad staan er ook spelfouten in, maar daar ben ik vandaag niet zo scherp op ;-).

Over het verhaal zelf heb ik te zeggen dat het voor het aantal gebeurtenissen erin naar mijn zins iets aan de korte kant is. Ik hou ervan als een gebeurtenis duidelijk aan me wordt overgebracht en dat ik in het verhaal kan vallen. Hier gebeurt soms iets in 1 zin.

Maar overall moet ik ook zeggen dat het wel heel leuk is om dit te lezen. Hoewel ik me aan een paar dingetjes erger en er niet inval is het wel een leuk verhaal. Vooral omdat hier gewoon weerwolfen en vampiers op straat rondlopen, dat kan je ook later in het verhaal humoristisch uitbuiten. En natuurlijk de personen zelf ;-).

Als tip zal ik je geven om het iets uitgebreider te schrijven en niet een belangrijk feitje tussendoor gooien zoals:
Maar hij kan ook gemeen zijn. Iedere dag moeten we gewoon bloed drinken anders gaan we namelijk dood.

Ik hoop dat je het met me eens bent dat dit als een tang op een varken slaat ;-). Dat kan je mooier (en langer) formuleren en op een andere plek in een andere context zodat je als lezer niet het gevoel hebt dat het zomaar 'out of nowhere' komt vallen.

Verder veel suc6 met schrijven en ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik persoonlijk vind kritiek beter dan complimenten dus... ;-).
Hoop op een vervolg!
Pluk de dag: zeg BLUB!
Gesloten

Terug naar “De Poort Naar De Andere Wereld”