Wooow, véél reacties! Yes, super man!
Sorry dat ik nu pas reageer en weer een nieuw stuk post. Ik heb even een heel erg drukke periode achter de rug (een heel erg drukke carnaval en ook op school). En áls ik dan eindelijk tijd had, had ik Word openstaan en staarde ik naar die bladzijdes met de gedachte 'waar the hell ben ik mee bezig?'. Dus. Maar goed, het is me gelukt! Hier een nieuw hoofdstuk, hope you like it!
Nynke: je reactie op msn was leuk

. Heb er echt slap om gelegen, geniaal!
Melian: hihi, dank je! Ik ben blij dat je het leuk vond.
Juul: ghehe, en dan te bedenken dat jij de eerste was die dit wist. Super dat je het dan nog zo leuk vond! Ennehm... Nee. Ik schrijf dat stukje van jou bovenaan onze 'nooit-meer-lijst', oké? Dat is hard nodig.
Amy: hihi, dank je!
Sterre: nou ja, je weet dat ik je dankbaar ben! xD
Marjo: ... uhu xD. Ondanks dat je het al wist zelfs... Nou ja, dit is geen realiteit meid, Sebastien is nog steeds van jou! (*kuchendatiswelrealiteitja*)
Imissyou: whihi, merci!
Agnes: hoe ik het verzin? Door een beetje melig te zijn en uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het eigenlijk wel een leuk idee is xD.
Myrth: WOW, super! Heb je echt nachtenlang gelezen?! Oh mijn god, dat is zoooo... waaah! Super vet, ik ben echt heel erg blij dat je het zo leuk vindt! En ook heel gaaf dat jij het doorhad, het was dus niet helemáál onverwacht.
Redrose: haha, dank je! Sorry dus voor het lange wachten

Oké, en dan nu EINDELIJK het nieuwe stuk! Dit bericht is geloof ik al langer dan het nieuwe hoofdstuk, maar ik wil toch altijd iedereen persoonlijk bedanken, dat is wel het minste wat ik kan doen nadat jullie het allemaal lezen

.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 75.
God must hate me, he cursed me for eternity
God must hate me, maybe you should pray for me
I'm breaking down and you can't save me
I'm stuck in hell
And I wanna go home
God Must Hate Me - Simple Plan
Ik barstte in lachen uit. ‘Ja, hoor. Meneers fantasie slaat weer eens op hol. Leuk geprobeerd!’ Ik wilde opstaan om de kast uit te lopen, maar zag toen hoe ernstig Pierre me aankeek. ‘Jaha, nu weten we het wel.’
‘David,’ fluisterde Pierre op halfsmekende toon, een toon die ik niet vaak bij hem hoorde, ‘ik meen het.’
Ik staarde hem aan en glimlachte flauwtjes. ‘Het is dat je altijd dit soort grappen uithaalt, anders zou ik je ook nog gaan geloven.’
Er viel een korte stilte, maar toen zei Pierre: ‘Ik weet ook wel dat je mij niet vaak serieus hoeft te nemen, maar alsjeblieft, David, dit keer ben ik wel serieus.’
Hij zei verder niets om mij na te laten denken, terwijl ik zijn woorden tot me door probeerde te laten dringen. Pierre had zojuist gezegd dat Seb verliefd op mij was. Sebastien, één van mijn beste vrienden waar ik lief en leed mee had gedeeld. En die zou verliefd zijn op mij?
‘Ik dacht eerst ook dat het een grap was,’ ging Pierre toch verder, ‘omdat hij in de gaten had dat ik hem afluisterde of zo. Maar hoe langer ik hem hoorde praten, hoe meer ik begon te beseffen dat hij het echt meende. Ik was in de badkamer en hij in de hotelkamer. Ik kon hem horen huilen.’
‘Seb huilde?’ vroeg ik ongelovig. Dat gebeurde vrijwel nooit, dus of Pierre verzon dit, of er was echt iets aan de hand.
Pierre knikte. ‘Hij huilde. David… Ik snap dat je me niet gelooft, dat deed ik zelf eerst ook niet. Maar denk je echt dat ik zo gestoord ben om zoiets als dit te verzinnen? Kom op, dat doe zelfs ik niet.’
Daar had hij een heel goed punt. Hoewel Pierre altijd grappen uithaalde, wist hij wel waar zijn grenzen lagen en ging hij ook bijna nooit te ver. Dus dat moest betekenen…
‘Maar het is onmogelijk,’ fluisterde ik. Ik staarde naar de muur, terwijl ik de waarheid probeerde te beseffen. ‘Seb… die verliefd is op mij? Dat idee is gewoonweg… krankzinnig…’
Pierre knikte opnieuw. ‘Weet ik. Heb jij ooit signalen hierover opgevangen?’
Wanhopig dacht ik daarover na, terwijl ik intussen de waarheid probeerde te bevatten.
‘Nee,’ antwoordde ik uiteindelijk langzaam. ‘Alleen dat hij altijd wel wat minder met meisjes bezig was dan wij… Maar dat wil toch niet meteen zeggen dat hij niet op meisjes valt?’ Ik probeerde meer mezelf ervan te overtuigen dat het niet waar was dan dat ik het aan Pierre vroeg.
‘Ik heb het hem zelf horen zeggen,’ mompelde Pierre somber, ‘ook al wil ik het zelf ook niet echt geloven.’
‘Wat zei hij dan tegen Nora?’ vroeg ik verward. Ik wist niet of het kwam doordat ik het niet geloofde of doordat ik het niet kon beseffen, maar ik bleef voor mijn doen erg rustig onder de situatie.
‘Ik heb ze lang horen praten, maar ik kon niet alles volgen omdat ik Nora natuurlijk niet hoorde,’ antwoordde Pierre, ‘maar hij was in ieder geval flink overstuur en volgens mij probeerde Nora hem een beetje gerust te stellen. Het eerste zinnetje dat ik erover opving, was: “Ik kom gewoon maar niet over hem heen, ik blijf verliefd!”. Toen ging er bij mij een belletje rinkelen.’
Ik staarde hem aan. ‘En toen?’
‘Door dat ‘hem’ werd ik natuurlijk nieuwsgierig. Er is veel gezegd en ik weet het ook niet allemaal meer precies, maar het kwam er in ieder geval overduidelijk op neer dat hij meer voor jou voelt…’ Terneergeslagen keek Pierre naar zijn afgetrapte gympen.
‘N-nee…’ stamelde ik, ‘dat geloof ik niet… Nee…’
Een diepe zucht klonk van Pierre’s kant, maar uiteindelijk stond hij op en legde hij zijn hand op mijn schouder.
‘David…’ zei hij zacht, ‘i-ik… Ik snap dat dit vreselijk is en ik heb op het moment ook geen flauw idee wat we ermee aanmoeten… Maar we mogen Seb niet laten vallen. Wat hij ook voor geheimen heeft, hoe hij ook is, Seb blijft onze allerbeste vriend en we kunnen hem niet laten vallen. We moeten er voor hem zijn.’
Ik snapte niet hoe Pierre zoiets kon zeggen!
‘Pierre!’ zei ik daarom ook. ‘Besef je wel dat hij verliefd is op MIJ?! Denk je nou echt dat ik hem nu nog recht in zijn ogen kan kijken?! Al die keren dat… Dat we samen waren… Was hij toen ook al…’
Pierre sloot zijn ogen even en was zo te zien ook totaal in de war. Uiteindelijk zonk hij weer neer op de handdoeken en wreef in zijn ogen, terwijl hij opnieuw zuchtte.
‘Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Maar je snapt toch wel dat we hem niet kunnen laten vallen?’ Hij keek me weer bijna smekend aan, maar ik wist het niet. Alsof ik nu nog helder kon denken. Resoluut stond ik op.
‘Ik ga niet naar het interview. Nee, ik doe het niet. Ik wil niet. Ik kan hem nu niet onder ogen komen, echt niet! Nee, Pierre, ik doe het niet!’ Paniekerig keek ik Pierre aan. Hij wreef opnieuw door zijn ogen en keek me niet aan, terwijl hij slikte.
‘Je moet, David.’
Ik deed al aanstalten om richting de deur te lopen, totaal in de war. ‘Nee! Zeker gezellig met hem om een tafel gaan zitten, terwijl ik weet dat hij verdomme verliefd op me is?! Waar zie je me voor aan! Ik kan niet, ik kan het niet!’
Toen ik naar de deur wilde lopen, sprong Pierre echter haastig op en duwde me terug op de grond.
‘Jawel,’ antwoordde hij beslist. ‘Na het interview ga je meteen terug naar je ouders voor mijn part, maar je gaat mee naar het interview. Eerst wilde je al niet vanwege die psychopaat, oké. Maar het gaat hier om één van je beste vrienden en die kun je niet laten stikken. Jij gaat mee naar dat interview, klaar.’ Hij bleef even stil, maar begon toen weer. ‘Nee, echt. Daarna doe je maar wat je wilt, maar je kunt het niet maken. Het gaat hier om de
Rolling Stone, besef je dat?!’
‘Hoe kun jij in vredesnaam nu aan onze carrière denken na zo’n nieuws?!’ riep ik op mijn beurt uit. ‘Alsof dat fucking interview mij nou wat interesseert!’
Pierre ging voor de deur staan, omdat ik opnieuw op wilde staan om weg te lopen. Hij drukte zijn hand tegen mijn borstkas om me terug te duwen en begon nu dreigend te kijken.
‘Je gaat mee, David. Daarmee uit. Desnoods sluit ik je hier tot morgenvroeg op en sleep ik je mee, maar jij gaat mee!’
We staarden elkaar even kwaad in de ogen, maar toen ik zag hoe vastberaden Pierre was, kon ik niets anders doen dan toegeven. Zonder nog iets te zeggen, duwde ik hem opzij en beende de kast uit, terwijl hij me zuchtend nakeek.