^_^ Read and rate people! Belangrijk, vooral mirry moet oordelen:P
-----------------------------------
Cassandra knipperde met haar ogen. De duisternis bleef. Ze sloot haar ogen opnieuw en kneep ze stijf samen. Een scherpe pijnschuit in haar hoofd maakte duidelijk dat ze niet droomde en met één oog probeerde ze te zien waar ze was.
Kleuren en vormen bleven verschieten en zich met elkaar mengen, verward en gedesoriënteerde probeerde ze overeind te krabbelen. Steunend op haar ellebogen en met haar handen naar houvast klauwend worstelde ze zich op haar knieën. Opnieuw dwong het zware gevoel in haar hoofd haar tot kalmte en ze kneep haar ogen opnieuw dicht. Al snel kwam ze tot de conclusie dat ze haar handen niet kon gebruiken.
Paniekerig trok ze aan de metalen ketting die haar polsen samen hield. De vage kleuren en omtrekken om haar heen begonnen vorm te krijgen, en het zachte licht wat vanachter haar rug kwam begon langzaam een beeld van haar omgeving te creëren. Verbijsterd liet ze haar handen in haar schoot vallen. De ketting sloeg klettert tegen de grond. Ze zat in een wijnkelder.
Verslagen staarde de jonge vrouw naar de lange rijen glinsterende flessen die haar omringde. Het licht wat haar cel in viel werd deels opgedronken door de duistere flessen, en de rest werd naar elkaar teruggereflecteerd. Het was licht genoeg voor haar om de donkere ton die voor haar stond te kunnen zien, maar niet licht genoeg om de trap tegenover haar goed te kunnen onderscheiden. Haar ogen toeknijpend kon ze twee grote kommen aan haar linkerzijde onderscheiden, een heel langzaam drong de geur van urine haar neusgaten binnen. Het duurde even tot het tot haar doordrong dat de geur van haarzelf afkomstig was.
Haastig stond ze op. De steen die haar hoofd was bood meteen tegenstand en hevig wapperend met haar armen om overeind te blijven vocht ze zich wankel een weg naar het licht. Strompelend vond ze haar weg naar het licht en met knikkende knieën, worstelend om in evenwicht te blijven trok ze nogmaals aan de kettingen rond haar polsen. ‘’Help! Iemand, ik zit hier!’’ Ze klemde zich met haar vuile handen aan de kleine tralies boven haar vast, en schreeuwde haar longen uit haar lijf. Geen van de voorbijgangers gunde haar een blik waardig.
De schrijdende pijn in haar hoofd verergerde en trok door naar haar voorhoofd, waardoor de jonge vrouw al snel zijlings tegen de grond klapte. Ineen gekrompen van de pijn en duizelingen bleef ze liggen. Wat was er met haar gebeurt? Ze wreef over de dikke kost op de linkerzijde van haar voorhoofd. Plotseling zag het bleke gezicht van Tjeng weer voor zich. De gejaagde blik in haar ogen, haar betraande wangen. Ze herinnerde zich de met rook bezwangerde avondlucht, de vlammen,.. Cassandra trok haar knieën op tot naar haar gezicht tot ze een bolletje was en begon te huilen.
Als een lawine stortte de beelden van die nacht op haar neer en verpletterde haar onder het gewicht. Ze had haar belofte gebroken. In plaats van het orakel te beschermen had ze niets meer gedaan dan de man in nog meer gevaar gebracht dan hij al was geweest. In plaats van haar belofte aan Tjeng te houden lag ze in haar eigen uitwerpselen ergens in een wijnkelder, de maker wist waar.
De tranen stroomde nu vrij over haar gezicht en Cassandra kromp met elke realisatie verder in één. Haar luchtpijp leek langzaam dicht gedrukt te worden bij elke nieuwe uithaal van verdriet en het duurde niet lang voor de drukkende pijn in haar hoofd haar volledige haar zicht ontnam. Met een laatste ademloze kreet en gedoemde gedachte verloor Cassa het bewustzijn.Ze was haar vrienden kwijt, haar thuis, haar vrijheid.
Alles in één nacht, na één verloren belofte.
Wanhoop -Mirry teaser
-
- Vulpen
Ik vind het mooi geschreven.
Dit vind ik echt krachtig, zoiets lees je even twee keer en misschien nog een derde keer. Heel goed beschreven hoe ze zich voelt, met de juiste woordkeuze!Tsukiko schreef:De tranen stroomde nu vrij over haar gezicht en Cassandra kromp met elke realisatie verder in één. Haar luchtpijp leek langzaam dicht gedrukt te worden bij elke nieuwe uithaal van verdriet en het duurde niet lang voor de drukkende pijn in haar hoofd haar volledige haar zicht ontnam. Met een laatste ademloze kreet en gedoemde gedachte verloor Cassa het bewustzijn.Ze was haar vrienden kwijt, haar thuis, haar vrijheid.
Alles in één nacht, na één verloren belofte.
Destiny is build a bridge, to the one you love.
- Sabbientje
- Fijnschrijver
Oehhheen Tsu verhaal.
Ik had het al zien staan, maar nog geen tijd gehad om het te lezen.
Begint heel spannend zeg. Ben benieuwd wat je verder met dit verhaal in petto hebt.
Het is niet alleen een teaser voor Mirry, je maakt mij ook ontzettend nieuwsgierig.
Inhoudelijk ga ik er nit op in, daar is Mirry veel beter in eigenlijk.
Mij viel alleen maar 1 missende komma op namelijk
Ik had het al zien staan, maar nog geen tijd gehad om het te lezen.
Begint heel spannend zeg. Ben benieuwd wat je verder met dit verhaal in petto hebt.
Het is niet alleen een teaser voor Mirry, je maakt mij ook ontzettend nieuwsgierig.
Inhoudelijk ga ik er nit op in, daar is Mirry veel beter in eigenlijk.
Mij viel alleen maar 1 missende komma op namelijk

In plaats van haar belofte aan Tjeng te houden (komma) lag ze in haar eigen uitwerpselen ergens in een wijnkelder, de maker wist waar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.