(Rijmt niet) Songtekst(?)

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
curiouscaseoflove
Nieuw
Nieuw

Ik wilde dat ik bij je kon zitten, zonder dat je iets zou proberen
Gewoon naar me zou luisteren, me vast zou houden
En tegen me zegt dat het allemaal goed komt
Want weetje, ik mis je
Laat me je geur opsnuiven en me veilig bij je voelen
Zonder dat daar iets voor nodig is
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Op zich hoeft een gedicht ook helemaal niet te rijmen, maar bij veel gedichten is het wel mooi omdat het gedicht dan lekker loopt, een ritme krijgt.
Ik vind dit gedicht niet echt lekker klinken, niet lopen. Ik heb geen idee hoe het als songtekst zou klinken, misschien dat het beter klinkt als het gezongen wordt?
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Als gedicht is het niet erg geslaagd. Geen vloeiendheid en de woordkeus is daarvoor te basaal.

Als wijsheid vind ik het wel aardig, vooral gelet op de inhoud. De laatste twee regels vind ik een mooi kijkje geven in de aanhankelijkheid van de menselijke geest. Het heeft wel een bepaalde kracht.
yael
Vulpen
Vulpen

Gedichten hoeven niet te rijmen, als ik mijn eigen gedichten lees denk ik vaak waarom zit de rijm er bij mij niet in. omdat ik die er gewoon niet in krijg!
Dus waarom zou jou gedicht dan moeten rijmen? :D (oud nieuws is al vertelt)

Ik vind het ''gedicht'' wel wat hebben kwa tekst, maar een echt gedicht kan ik het niet noemen. De bootschap vind ik wel mooi! Het klinkt me bekent in de oren, kwa inhoud!

Liefs.
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”