Hoe bedoel je iedereen in dezelfde tijd? Ik vat het niet helemaal.
Deel 2 van hoofdstuk 1
Zo te zien waren zij niet de enige leerlingen van Zweinstein. Voor aan de toonbank stonden mensen te dringen om af te rekenen en er stonden veel kinderen en ouders met een lijst voor de grote boekenrekken en tafels die ook met boeken afgeladen waren.
‘’Pak je lijst maar tevoorschijn,’’ zei Harry en hij ontving ze van James, Lily en Albus. Hetzelfde deden Ron en Hermelien bij Roos en Hugo. Ron nam Hugo mee naar een kant van de winkel voor toverdranken en Hermelien nam Roos mee voor een boek over Geschiedenis van de Toverkunst.
Al snel had iedereen een stapeltje boeken in zijn handen en één voor één rekenden ze af. Achter hen stond Draco Malfidus met zijn zoon Scorpius. Scorpius leek wel een exacte kopie van de jonge Draco. Zijn haar was lichtblond en zat strak naar achter. Hij had een zwart gewaad aan en diezelfde schampere grijs die Draco Malfidus ook had.
‘’Kunnen jullie daar een beetje opschieten?’’ riep hij naar voren richting de Potters en de Wemels,’’Wij willen ook graag voor morgen nog afrekenen.’’
Harry en Ginny draaiden zich om. Hermelien en Ron ook. Draco Malfidus begon schamper te lachen. Hij wees heel even naar de gezinnen en lachte toen weer. Scorpius schaamde zich duidelijk dood voor zijn vader, aan zijn blik te zien.
‘’Potter en Wemel?’’ zei hij tussen het lachen door,’’Lager kun je toch niet zinken? Maar van Griffel en Wezel had ik het wel verwacht.’’
‘’Houd je kop toch, Malfidus!’’ zei Ron kwaad en hij keerde Malfidus weer de rug toe. Hermelien haalde haar neus op en richtte zich weer op de man achter de balie die berekende hoeveel de boeken bij elkaar kostten.
‘’Wat nou, Wezel? Ben je bang voor me. Vind jij mij te min? Oh, dit is toch amusant.’’
‘’Ik zou maar uitkijken,’’ zei Harry, terwijl hij zijn hand langzaam richting zijn stok bewoog, ‘’Nu zijn Korzel en Kwast er niet om je te beschermen.’’
Harry trok zijn toverstok en haalde met een simpel spreukje, onder luid gelach van de kinderen, Malfidus onderuit, die met zijn kont boven op een stapel boeken over ontlasting van draken viel. Malfidus herstelde zich meteen en riep:’’Aquamenti.’’
Harry kreeg een straal water in zijn gezicht en viel uiteindelijk tegen de toonbank.
‘’HOU OP!’’ schreeuwde de man achter de balie,’’Of ik gooi jullie mijn winkel uit! Ga dit ergens anders uitvechten, joh! Maar niet in mijn winkel!’’
Harry stond op en schudde zijn haar een beetje droog. Hij borg zijn toverstok weer op, net als Malfidus, die hem met een hatelijke blik bleef aankijken. Ze deden de boeken snel in een tas en verlieten de winkel.
‘’Het blijft een vieze asbak,’’ zei Ron, terwijl hij nog steeds als een havik naar de uitgang van Klieder en Vlek keek,’’Ik wil wedden dat die zoon van hem net zo erg is! Die gaat dit jaar ook voor het eerst naar Zweinstein, jammer genoeg.’’
‘’Blijf maar bij hem uit de buurt op Zweinstein,’’ zei Harry tegen Lily, Albus en James.
‘’En idem dito voor jullie,’’ zei Hermelien, terwijl ze Hugo en Roos één voor één aankeek.
‘’Dacht het niet,’’ fluisterde James tegen Hugo en die begon te lachen.
Tegen het einde van de middag had iedereen zijn of haar spullen en liepen ze weer richting de Lekke Ketel. Daar namen ze afscheid van iedereen.
‘’Tot over een week,’’ zei James tegen Hugo. En hij zwaaide nog even naar de rest die al weg liepen.
‘’Tot dan,’’ zei Hugo en zwaaiend liep hij achter zijn ouders aan de straat uit, richting de metro.
Ginny, Harry, Albus, Lily en James gingen in de auto zitten en reden ook de straat uit. Met de woorden: over één week in hun hoofd geprent.
Ik hoop dat jullie het eerste hoofdstuk leuk vonden