Woorden

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
TheFoolishPoet
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Ik hou van je woorden
Ik mag je woorden
Ik zie je woorden
Ik ruik je woorden

Ik raak je woorden
Ik stop je woorden
Ik vang je woorden
Ik haat je woorden

Ik voel je woorden
Ik koester je woorden
Ik bewaar je woorden
Ik wil je woorden

------------------------------------------------------------------------------------

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden ^^
What goes up will surely fall..
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik lees er heel erg snel doorheen door de herhaling van 'woorden'. Sowieso vind ik de eerste strofe wat minder dan de rest, maar opzich, voor een gedicht met zo veel herhaling, vind ik hem goed gelukt! Well done!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Loutju
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zoals Laura al zei, doordat je veel herhaling ziet lees je hem echt snel door, hierdoor dringt de betekenis wat minder door, en dat is wel jammer!
Maar de gedachte die er volgens mij achter zit vind ik wel mooi.
The Promissed Land
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Waarom perse iemands woorden? Waarom is dat zo belangrijk? Waar zijn de daden? Dat zijn vragen die in mijn hoofd opkomen. Ik heb begrepen dat het bij gedichten de bedoeling is om niet alles uit te leggen en niet alles goed te zeggen, maar hier bij laat je wel erg veel dingen open, naar mijn mening.
Maar toch wel grappig gedicht, voor een gedicht met herhaling. Jammer dat ik er wel een beetje een anticlimax gevoel bij kreeg.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Artemiss schreef:Jammer dat ik er wel een beetje een anticlimax gevoel bij kreeg.
Wat is anticlimax? Het klinkt als.. wasmiddel xD
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Wasmiddel? Haha. Het zou geen goed merk zijn.
Climax is een ander woord voor hoogtepunt, of beste gedeelte, en anticlimax is dus dat men dat mist. Ik miste een soort van finale, zeg maar. Een beste gedeelte. Moeilijk uitleggen, daarom hebben ze er moeilijke woorden voor. ;)
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”