Verkrachting

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Elice*
Balpen
Balpen

Hallo iedereen, tijd niet gezien niet? ;) Maar goed. Ik weet dat ik nooit hier heb gepost, laat staan gereageerd. Dus waarom nu ineens een gedicht? Het komt zo voort: We hadden een discussie in de laatste lessuur van Maatschapijleer. We hadden het over ongewenste seksuele intimiteiten. En we waren uiteindelijk aangekomen bij- je raad het al- verkrachting. Dan zij een van de jongens dat verkrachting niet uitmaakte, en dat een meisje er zo overheen zou zijn als ze er niet in zal zwelgen...

...

Wat een idioot hé? Vond ik ook. Maar wij hadden geen kans met hem verder te bespreken, omdat de bel toen al ging voor ik mijn mond kon open trekken. Daarom ben ik van plan om een gedicht voort te dragen (Dit heb ik na school afgesproken met de meiden van mijn klas, ieder van ons leest dan een gedicht om dat joch eens wat bij te brengen). Maar dan zonder het afgezaagd te laten klinken. Ik hoop op jullie waardering, ik kan tips en aanpassingen heel goed gebruiken.

Alvast bedankt.

Zij lijd, jij lust,
Ben je er überhaupt van bewust?
Voel je je nu een echte vent?
Het pijn doen van iemand die je nauwelijks kent?
Het pijn doen van iemand die jouw nooit kwaad deed?
Waarom zo wreed?
Een traan biggelt over haar wang, wat in hemelsnaam heeft ze jou ooit aangedaan?
Tranen, zweet en bloed.
Ze is verdomme geen speelgoed!
Dus dit is wat echte mannen zijn, niet?
Als je maar geniet?
Je hebt geen idee wat je haar nu aandoet,
In de toekomst heeft dit grote invloed.
Je zult spoken in haar dromen.
Je hebt haar zelfvertrouwen ontnomen.
Je kent nog niet al de consequenties,
Ze krijgt het beeld van jou niet van haar netvlies.
Ooit zul je rotten in je schuld,
Je identiteit zal vroeg of laat worden onthuld.
Krijg je het er nu koud van?
Jij onrespectvolle, verschrikkelijke tiran?
Een vent,
Is iets wat je niet bent.
Dat je maar weet,
Dat iemand leed.
Door jouw zelfzuchtigheid en dwang,
Is het meisje voor altijd bang.
Laatst gewijzigd door Elice* op 04 apr 2009 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
Vlinder
Balpen
Balpen
Contacteer:

Volgens mij is het: geen speelgoed (inplaats van niet speelgoed)
Op het eind heb je nu :onder jouw zelfzuchtigheid en dwang, is het meisje voor altijd bang, voor mijn gevoel moet onder dan door zijn

Ik vind het een indrukwekkend gedicht, het is over het algemeen niet makkelijk om je over zo'n onderwerp te laten gaan (lijkt mij in ieder geval). Ik vind ook dat je goed verwoordt wat je bedoelt, maar als ik jou was zou ik niet verwachten dat je zo'n jongen nog iets bij kunt brengen. Als hij op zo'n manier denkt is het (hij) naar mijn mening een verlore zaak. ;)
Always a lesson - Never a failure.
Elice*
Balpen
Balpen

Het was eerder als 'wraakactie' bedoelt, dat bijbrengen zouden we via bespreken doen. We zijn er nu van overtuigd dat hij dit toch zou negeren, maar we doen het alsnog ;) Om hem voor paal te zetten, zeg maar.

Maar heel erg bedankt voor de verbeteringen :angel
Is het gebaar.
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Als gedicht is het redelijk, maar als wraakactie zou ik heel hard gaan lachen. Het ligt er kinderlijk dik bovenop. Ik denk dat het geen indruk gaat maken.

Wat waarschijnlijk beter had gewerkt is om één aspect van verkrachting te belichten zonder het specifiek te benoemen. Rechtstreeks benoemen komt vaak minder sterk over dan suggestief schrijven met een punchline.
Elice*
Balpen
Balpen

Bij nader inzien gaat het niet echt grote indruk maken nee. Dan laten we het maar bij vurig discussie houden.

Bedankt voor de inlichting ;)
Is het gebaar.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik denk dat je hem heus nog wel wat kan bij brengen. Het zal even duren, maar dan nog.
Je moet er dan voor zorgen dat hij schrikt, echt heel erg, echt iets schokkends laten zien. Bijvoorbeeld enge foto's van misbruikte mensen. Laat hem een Wikipedia pagina over verkrachting lezen.

Goed gedicht, trouwens!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Roelien
Puntenslijper
Puntenslijper

Een heel oud gedicht, ik zie het. Maar als je dit nog wel leest, ik wou even zeggen: wat een tekst. Elke zin die ik lees raakt me. Ik krijg een brok in me keel bij het lezen van de tekst. Het is echt mooi beschreven.
Sometimes I realize even more, how much you really mean to me.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Idd een oud gedicht, maar ontzettend goed geschreven!
Paar kleine opmerkingen;
Zij lijd, jij lust,
Zij lijdt, moet een 't' achter.
Ze krijgt het beeld van jou niet van haar netvlies.
Dit kan wel, maar persoonlijk vind ik 'Ze krijgt jouw beeld niet van haar netvlies' mooier. Maar dat is kwestie van smaak (:

Btw, ben wel benieuwd of die jongen zn mening nog veranderd heeft. Ben ook benieuwd of hij nog verandert als bijv. zijn zus ofzo zoiets meemaakt... Dat wordt wel heftiger, denk ik dan.

Maarr, ontzettend goed geschreven! Echt, mijn complimenten! (:
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”