- End Of Story
Proloog
'Hoezo jullie trappen me uit huis? Zijn jullie wel helemaal bij jullie verstand?' Ik kijk mijn ouders met grote ogen aan. Tranen komen op maar ik slik ze verwoed weg. Ik moet niet gaan huilen. Niet waar mijn ouders bij zijn. Mijn ouders die nooit ook maar íets van me begrepen hebben. Geloof me, ik ben een echte puber wat dat betreft maar dat zegt helemaal niks over de tijd vanaf dat ik kon lopen en praten. Op mijn vierde ging ik voor het eerst in therapie omdat mijn ouders dachten dat er iets mis was met me. Nou wil ik niet heel veel zeggen, maar er is eerder iets mis met hen dan met mij. Kom op, welke gek neemt er nou vijf kinderen! ? Terwijl de eerste zich al heeft misdragen voor tien!
'We hebben met Irene gepraat. Een aantal keer de afgelopen week. We brengen je vanavond voor het concert in De Boks naar Fleur toe en daar blijf je een tijdje wonen totdat we een oplossing hebben gevonden,' zegt mijn moeder. Altijd mijn moeder. Mijn vader durft nooit zijn bek open te trekken.
'Ik wil niet veel zeggen, maar als júllie me zogenaamd al niet aankunnen, wat verwacht je dan van Irene? Zij heeft haar handen al vol aan Fleur. Je wilt niet weten hoe verwend dat kind is! Ze mag dan wel heel aardig zijn en de beste vriendin die ik ooit heb gehad maar zij is echt nog erger dan ik hoor!'
'Uit ervaring van vroeger blijkt dat jij in andere gezinnen helemaal niet zo'n probleem bent als bij ons,' zegt mijn moeder, natuurlijk. Ik maak een vreemd geluidje en wend mijn gezicht af. Om een beetje rustig te worden staar ik door de grote ramen van de woonkamer naar buiten, over het enorme weiland waar nutteloos een paar koeien van de buurman in staan te grazen. Dan sta ik op en loop de woonkamer uit.
'Jullie zijn gewoon zielig,' zeg ik nog, voordat ik de deur met een klap achter me dicht trek. 'Het zou me heel erg helpen als jullie je voor één keer zouden gedragen als normale ouders!' Roep ik terwijl ik de trap op ren, waarbij ik extra veel geluid probeer te maken.
Nadia zegt:
Fleurtje! Weet je het al?
Fleur zegt:
Ja! Echt klote joh! Maar aan de andere kant ook wel weer beter.
Nadia zegt:
Hoe zou dit beter kunnen zijn? Ik word gewoon compleet afgestoten door mijn eigen ouders!
Fleur zegt:
Ja, dat is ook echt heel erg kut, maar hierdoor zijn we wel dag en nacht samen. Zijn we eindelijk echte zusjes!
Nadia zegt:
Ja oké. Dat kan op zich ook wel leuk worden. Maar gewoon het idee dat mijn ouders me niet meer hoeven te hebben... De laatste tijd ging het al een stuk beter toch?
Fleur zegt:
Daar kan ik niks over zeggen. Volgens je ouders ging het nog erger dan eerst.
Nadia zegt:
Leuk. Zelfs jíj weet er meer over dan mij.
Fleur zegt:
Sorry... Maar hey, ik zie je straks wel. Ik moet nu mijn moeder even helpen met je bed. Alsof ze dat niet alleen kan.
Nadia zegt:
Oké, tot straks.