Hallo god, ik wil u zeggen,
Hoe wonderbaarlijk ik het vind
Ik zal proberen het uit te leggen,
Beginnend bij het kind
Een lief en schattig wezen,
Dat zonder kwaad op geest,
Bescheiden het levensboek leert lezen,
Leert temmen dat wild beest
Na onschuld komt de zonde
Het verderf en het geluk
Keert ``positief`` ten gronde,
Maakt elke glimlach stuk
Nu breng ik aan het woord de puber,
Een geheel waartoe ikzelf behoor
Verspillend woorden als lauw en über,
Slechts blind voor de waarheid, aan haar geen gehoor
Ten gevolge van de puberteit,
Komt het echte leven aan bod,
Zowel man als vrouw leeft altijd,
Voor geld,kinderen en eigen genot.
De zonden wegen almaar zwaarder,
Steeds harder drukkend op elke schouder,
Leven van het leven gaat steeds bedaarder,
En je ziel krijgt het zichtbaar kouder
Na een leven gehuld in enkel duister,
Komt het einde eindelijk in zicht,
Je hoort een zacht rustgevend gefluister,
En ziet aan het einde van de tunnel het licht
Je komt dichterbij, het puntje licht groeit,
Net als het verlangen naar eeuwige rust
Enkel vermoeidheid die op haar doelen broeit
Dragend een jas met een masker van lust
Hunkerend naar een afloop, al is het onbewust
Je gevangen ziel wacht al in de rij
Tot de dood zelf hem op de lippen kust
Door zijn medelijden ben je eindelijk vrij.
ik schrijf vrij weinig gedichten, dus ik weet dat het niet goed is, alleen ik moest het echt kwijt, dit is wat er echt door me heen gaat nu...
Het leven van een meisje genaamd ik
- lady-chrisie
- Balpen
You made my heart slowly drain out of my body, now I am empty, constantly tortured and violated by the devastating pain. I can feel your eyes caressing me, tempting me.. yet, despite my suffering.. you choose not to stop this.
Niet goed? Niet goed? NIET GOED? O_O
Ik vind hem hartstikke goed! Het heeft wat weg van het oud Nederlands en daar ben ik dol op.
Sommige dingen daar lees je wat langzaam of moeilijk doorheen, maar voor de rest, echt mooi, hoor! Super goed gedaan!
Ik vind hem hartstikke goed! Het heeft wat weg van het oud Nederlands en daar ben ik dol op.
Sommige dingen daar lees je wat langzaam of moeilijk doorheen, maar voor de rest, echt mooi, hoor! Super goed gedaan!

"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
- Artemiss
- Tipp-Ex team
Heel mooi.
Alsof dat hel en verdoemenis achtige geloof, het geloof in de erfzonde je dwingt om pas gelukkig te zijn als het einde nadert. Onzeker over wat er daarna komt.
Het leven hoort leuk te zijn.
Alsof dat hel en verdoemenis achtige geloof, het geloof in de erfzonde je dwingt om pas gelukkig te zijn als het einde nadert. Onzeker over wat er daarna komt.
Het leven hoort leuk te zijn.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...
-Herman van Veen
-Herman van Veen
Sterk, intens en juist verwoord. Ik ben het niet eens met je boodschap, maar ben zeer tevreden over hoe je het hebt gebracht. Zo, ik zeg het niet vaak, maar van jouw manier van dichten kan iedereen veel leren. Ik ben onder de indruk.
(Mensen op dit forum kunnen je vertellen dat ik niet makkelijk onder de indruk ben
)
(Mensen op dit forum kunnen je vertellen dat ik niet makkelijk onder de indruk ben

-
- Vulpen
Is dit niet die van hyves?
Echt vet sterk! Ik kan niet dichten, en vind het dan ook moeilijk om erop te reageren, maar hier is gewoon geen kritiekpuntje te vinden, echt mooi gewoon!!!
Waauw.
Echt vet sterk! Ik kan niet dichten, en vind het dan ook moeilijk om erop te reageren, maar hier is gewoon geen kritiekpuntje te vinden, echt mooi gewoon!!!
Waauw.
Destiny is build a bridge, to the one you love.
- lady-chrisie
- Balpen
oh dank jullie wel
jullie maken me verlegen zeg

You made my heart slowly drain out of my body, now I am empty, constantly tortured and violated by the devastating pain. I can feel your eyes caressing me, tempting me.. yet, despite my suffering.. you choose not to stop this.