Whaha, zijn geaardheid, tja... Niemand weet het helemaal zeker xD
Vooolgend stukje!
~~
Bill en Chantal liepen naast elkaar door de grootste winkelstraat van Wenen. Ze hoefden niet bang te zijn voor paparazzi, want het was zo druk dat Bill zelfs zonder vermomming waarschijnlijk niet op zou vallen. Overal stonden, liepen of zaten mensen, je kon over de hoofden lopen. Bill voelde zich duidelijk thuis in die drukte, maar Chantal werd ontzettend kribbig van al die mensen die tegen haar aan duwden.
‘Oh, laten we daar eens naar binnen gaan!’ riep de zanger toen en trok haar vrolijk mee naar een enorm warenhuis. Natuurlijk, reken op Bill Kaulitz om de duurste winkel uit de hele straat te kiezen.
‘Ik denk dat ze hier wel petten hebben,’ zei hij opgewekt. ‘Tom is z’n favoriete rode kwijt, die ligt waarschijnlijk nog in Los Angeles.’
Logisch. Chantal schudde haar hoofd. ‘Daar moet je echt een celebrity voor zijn.’
‘En Kaulitz voor heten,’ grijnsde Bill. Hij liet zijn handen langs de rekken glijden, alsof hij op zoek was naar iets. Toen trok hij plotseling een kledingstuk tevoorschijn en duwde het in Chantals handen. ‘Is dit niet wat voor jou?’
Een jurkje, een strapless zwart jurkje met glitterband langs de bovenkant. Inderdaad, echt iets voor Chantal. Hoe kon hij dat nou weer weten? Ze staarde Bill aan alsof ze een geest had gezien en hij lachte. ‘Ik ben een genie, dat weet ik. Daar zijn de pashokjes, ik ga even een pet halen.’
En weg was hij.
Chantal keek van het jurkje naar de plek waar Bill net had gestaan en weer terug. Toen trok ze een wenkbrauw op en riep door de winkel: ‘Wat?!’
‘Zoekt u iets, juffrouw?’ vroeg een stem achter haar. Chantal maakte een luchtsprongetje van schrik en draaide zich om. Een man in pak, met onmogelijk netjes gekamd haar, keek haar beleefd en ietwat neerbuigend aan.
‘De... pashokjes?’ probeerde ze.
‘Deze kant op, juffrouw.’ Met een handgebaar wees de man haar de pashokjes en ze stapte een beetje onwennig naar binnen. Chantal was niet snel onder de indruk, maar deze winkel bezorgde haar de kriebels. Ze trok het zwartsatijnen gordijntje dicht en liet haar vingers langs de stof van het jurkje glijden, op zoek naar het prijskaartje. Hoeveel zou hij kosten?
Ah, daar was dat verdomde kaartje. Bij het lezen van de prijs voelde Chantal zich misselijk worden. Wie betaalde er in godsnaam zóveel voor een simpel jurkje? Oké, het was echte zijde, oké, het was een duur merk, maar dan nog! Dit kon ze nooit betalen.
‘Chantal!’ Bills stem. Haar hart maakte een vreemd sprongetje in haar keel en ze stak haar hoofd om het gordijn.
‘Hm?’
Bill leunde tegen de muur tegenover het hokje en glimlachte haar toe. ‘Geen zorgen over de prijs, ik betaal.’ Hij rolde met zijn ogen, viste zijn glanzend zwarte creditcard uit zijn broekzak en deed alsof hij zichzelf lucht toewuifde met het pasje. Of ze nou wilde of niet, Chantal moest lachen.
‘Ik heb ’m nog niet eens aan.’
‘Schiet op dan, ik wil zien hoe het je staat.’
Niet hyperventileren, sprak Chantal zichzelf toe. Hij ziet je gewoon als vriendin. Voor hem is dat een normale opmerking. Hij had hetzelfde gezegd tegen Hannah. Waarom gloeide dan de hoop op in haar hart? Ze probeerde niet op die manier aan hem te denken, bang als ze was om teleurgesteld te worden, maar waarom leek het dan steeds alsof hij haar aanmoedigde?
Om verdere gedachten uit te bannen, stapte ze uit haar spijkerbroek en trok haar shirtje over haar hoofd. Jurkje aan. Niet nadenken. Niet denken aan het feit dat Bill buiten op je staat te wachten. Niet, niet, niet...
Aarzelend stapte ze het pashokje uit. ‘Is hij goed?’
‘Kijk zelf maar,’ antwoordde Bill met een lachje en wees haar op de manshoge spiegel. ‘Ik vind in elk geval dat het je geweldig staat.’
Het jurkje paste perfect. Chantal staarde verliefd naar haar spiegelbeeld en draaide, als in een droom, een rondje. De rok waaierde prachtig uit vanaf haar middel, het lijfje zat haar als gegoten. Dit jurkje moest voor haar gemaakt zijn. Maar waarom was het dan zo dúúr?
‘Wil je ’m hebben?’ vroeg Bill opgewekt. Chantal knikte, niet in staat te spreken. ‘Oké, dan gaan we hem betalen. Ik heb een pet gevonden.’
Eigenlijk wilde ze protesteren, maar Bill sloeg naar haar met de pet. ‘Géén woord over de prijs! Ik houd van cadeautjes geven. En als het je geruststelt, ik ga waarschijnlijk veel meer geld uitgeven aan mezelf dan aan jou. Dat klinkt behoorlijk egoïstisch trouwens.’
‘Past wel bij je,’ plaagde Chantal en dook schaterlachend terug het hokje in, terwijl Bill opnieuw naar haar uithaalde met de pet.
‘Pestkop!’ riep hij zogenaamd gekwetst.
‘Houd ook van jou,’ antwoordde ze droog. Het deed pijn om dat zo te zeggen, zo alsof ze het niet meende. Want ze meende het wél.