door een vriendin (xYara) ben ik hier gekomen, zij kwam met deze site

Doordat ik helemaal gek ben van de Engelse series Mid Summer Murders, Morse en Frost heb ik besloten een soort detective te maken, of het mij lukt weet ik niet, maar ik ga het proberen

Kan iemand misschien een mooi plaatje maken voor dit verhaal? Ik ben een kluns als het gaat om bewerken en ik kan het dus absoluut niet...
Titel word nog veranderd!
Inleiding
Opzoek: Een moord zonder motieven? Gaat over de vrienden Björn, Claudia, Marissa, Karl, Pieter, Sjon en Joost. Al van jongs af aan zijn ze de beste vrienden met elkaar, en trekken met elkaar op. Claudia, Björn en Karl zijn de enige drie die bij een politiebureau werken en als rechercheurs optreden, moordzaken en ontvoeringen oplossen. Door de vele connecties die ze hebben samen met hun vrienden, komen ze er vaak wel uit, maar de vraag is: Is dat bij deze keer ook zo?
Het verhaal begint als een jonge vrouw van in de 20 vermoord word, door een onbekende. Familieleden vertellen dat ze geen vijanden heeft, dat ze een braaf en goed uitziend meisje is en iemand is die altijd luistert, maar zijn al deze dingen wel waar? Wie liegt er, haar lief uitziende opa, die bezorgd is over zijn kleindochter? Haar vader die beweerd altijd lief voor haar te zijn geweest, maar dat haar moeder zegt dat dat helemaal niet zo is. Haar tante en oom die het maar niet kunnen geloven dat hun nichtje is vermoord, of haar vriend, die zielsveel van haar houd? En hoe zit het met haar broer, die verdwenen is? En wat spelen haar vriendinnen voor rol? Zijn ze echt zo aardig als ze lijken? En daarbij, de grote vraag is, waar is het moordwapen? Kortom, het word voor de drie rechercheurs vrij lastig om de juiste dader te vinden. Gelukkig hebben ze hun vrienden, die zo nu en dan een steentje bijdragen en natuurlijk de twee honden. De Duitse Herder Nero en de Boxer Barro.
Proloog
Een duisternis valt over het Engelse dorp Sunrise, de maan staat hoog en vol aan de hemel en mist flarden hangen laag aan de grond. Het enige wat je hoort is af en toe het geroep van een uil, of het gefladder van een vleermuis. Toch, in een donker steegje weerklinken voetstappen, bij elke stap die er gezet word, gaan ze sneller. Alsof ze zo snel mogelijk weg willen. Het is een jonge vrouw, van in de 20. Haar ogen priemen angstig het duister in, en lijken alle kanten op te gaan. Links, rechts, link, rechts, en dan staan ze weer goed. Door de mist kun je fijne druppeltjes in haar donkerblonde haren zien.
Ze voelt in haar zak of het pakje er nog in zit, was het wel verstandig geweest om naar dat feest te gaan? Haar vader vermoord haar, dat is nu al zeker. Vooral omdat ze te laat is, ze moest om twaalf uur thuis zijn, maar inmiddels was het al tegen een uur of 3 aangelopen. Het was dan ook zo gezellig met haar vriendinnen Claire en Clarisse!
Voetstappen weerklinken achter haar en ze versnelt haar pas nog even. Ze kan zich ondertussen wel voor haar kop slaan dat ze deze steeg in is gegaan, in het dorp staat hij bekend als 'De beruchte' steeg, waar drugshandelaren hun waar verkopen, al is dat nog nooit bijna gelukt, de politie was ze te slim af. Niet alleen dat, er zijn de laatste tijd ook al twee lichamen gevonden, en het is iedereen op het hart gedrukt deze steeg niet in te gaan!
Toch, om eerder thuis te zijn, heeft ze het gedaan, wat ze nu achteraf stom vind van zichzelf. Ze is nog maar op de helft van de steeg en nu al klinken de voetstappen gevaarlijk dichtbij. Een hand word op haar schouder gelegd wat haar belet om door te lopen. Ze slaakt een gilletje, en een andere hand word direct op haar mond gelegd, om haar tot stilte te manen. Haar ogen staan angstig, en het is ook duidelijk van haar gezicht af te lezen.
"Mee komen!" sist een nogal ruwe mannenstem. Ze kan niks anders doen als zijn bevelen oplopen. In haar gedachten gaat ze alle bekenden van haar na, om te weten wie het zou kunnen zijn. Wie haar zo zou kunnen laten schrikken. Maar ze kan niemand bedenken.
Een deur word open gedaan, en het kraken en piepen klinken haar niet bekend in de oren. Het geeft haar nog meer angst dan dat ze al had, als ze al nog niet angstiger kon zijn. Zonder dat ze ook maar iets te zeggen heeft word ze een hal ingeduwd, en vervolgens gedwongen een trap op te lopen. Bovenaan leid de man haar naar een donkere kamer. Een sterke geur van drank hangt in de kamer, maar doordat hij onder het lopen haar handen vastgebonden heeft, kan ze haar neus niet dichtknijpen.
De man zelf loopt uiterst zelfverzekerd het donker in, richting een tafeltje, waar een groot mes ligt. Met zijn vinger glijd hij zachtjes over het lemmet en grijnst in zichzelf.
Voorzichtig loopt hij naar de jonge vrouw, waarvan hij duidelijk kan merken dat ze angstig is, maar zo gek is dat niet.
Als hij achter haar staat legt hij het mes op haar keel, van angst kan ze niks meer zeggen en weet wat er komen gaat. De man grijnst nog even, voor hij het leven ontneemt van deze jonge vrouw.
Dit was het voor nu! Er komt zo snel mogelijk meer.
Tips en kritiek mogen, maar wel opbouwen graag zodat ik er van kan leren! Kraak het verhaal asjeblieft niet af als je het slecht vind, maar geef dan tips en kritiek.
Hiernaast komt er ook nog waarschijnlijk een ander verhaal van mij te staan, en die zal iets anders zijn als deze.
Mvg Yara