Dromen komen uit

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Elise
Potlood
Potlood

Afbeelding

Proloog
Hij liep aan de andere kant van het veel te grote en veel te drukke plein, maar toch viel hij op tussen alle mensen. Misschien omdat hij er door zijn kledingstijl uit sprong, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het gewoon kwam omdat hij een uitstraling had van hier tot aan de andere kant van de wereld. Donker krullend haar wat over zijn rug viel en lichtjes op en neer bewoog, in het ritme van zijn stappen. Een zwarte ‘cowboy’ hoed die niet beter bij zijn kleren had kunnen passen. Een bordeaux rood jasje tot halverwege zijn bovenbenen over een zwarte broek. Details werden pas langzaam zichtbaar toen ik me door de drukte op het plein heen werkte en vlak voor hem uit een grote groep mensen kwam. Hij keek me even aan maar draaide zijn gezicht bijna meteen een andere kant op. Maar ik kon lang genoeg naar hem kijken om te zien dat hij zwarte make-up droeg rond zijn ogen en een klein baardje liet staan, gelukkig in dezelfde kleur als zijn haar. Dat betekende dus dat hij van zichzelf zulk donker haar had, en zo’n lichte huid. Om zijn nek hingen drie kettingen. Eén er van herkende ik als een rozenkrans, een hele mooie zwarte. De twee andere waren ook zwart, maar zag ik niet lang genoeg om ze nog te herinneren. Hij droeg onder zijn bordeaux rode jasje een zwart hemd, met een voor jongens vrij laag uitgesneden hals. Ja, het eerste moment dat ik hem zag, staat voor de rest van mijn leven in mijn geheugen gegrift, terwijl het al zeker twee jaar geleden is.

Ze kwam zomaar uit een groep mensen stappen. Zwart, licht golvend haar, waar een klein zwart hoedje op stond. Aan het hoedje zat een stuk kant, wat voor de rechterhelft van haar gezicht viel. Ze droeg een prachtig korset en een rok tot net een stuk boven haar knieën. Een zwarte panty verdween in een paar bordeauxrode, veel te hoge pumps. Ik kon niet lang naar haar kijken. Haar bleke huid stak fel af tegen de donkere kleren die ze droeg en haar ogen drongen zich diep in de mijne, zonder dat ik het in de eerste instantie ook maar door had. Ik draaide mijn gezicht snel een andere kant op, maar bleef naar haar kijken in de reflectie van het etalageraam. Ik was bang dat ik haar nooit meer zou zien, maar ook bang voor het vreemde gevoel wat ik had toen ze zo uit die groep mensen kwam zetten. Ze schrok van me, want zodra ze mij zag bleef ze meteen staan, zonder verder nog te bewegen. Het enige wat ze deed was mij aankijken met een aparte blik in haar ogen. Het korte moment, dat ik haar voor het eerst zag en achterliet, zal ik nooit meer vergeten, ook al is het al zeker twee jaar geleden.
Elise
Potlood
Potlood

1.1

Carmen zocht een plekje in de schaduw van het hek om lekker rustig te gaan zitten. Achter haar liep haar beste vriendin Charlotte, oftewel Charlie. Samen legden ze eerst hun tassen neer om daarna voorzichtig door hun knieën te zakken. Terwijl ze hun rokken goed legden, keken ze om zich heen, op zoek naar Victor, Charlies broer en Carmens vriend sinds zo’n acht maanden terug. Na een paar minuten kwam hij al aangelopen, met drie plastic bekertjes bier tussen zijn vingers. Hij droeg een zwarte broek en een donkergrijs hemd met een lange, nogal grove en zware ketting om zijn nek. Hij had zijn haar van blond naar donkerbruin geverfd en kreeg al een beetje uitgroei, iets waar Carmen zich heel erg aan kon ergeren, wetende dat het nog een hele tijd zou duren voordat Victor eindelijk de moeite zou nemen om het weer te laten verven. Ze pakte met een glimlach één van de bekertjes uit Victors handen en nam meteen een grote slok. Victor gaf ook een bekertje aan zijn zusje en bleef toen naast Carmen staan.
‘Kom je er niet bij zitten?’ Vroeg Carmen terwijl ze glimlachend omhoog keek en met haar hand langs Victors onderbenen streek. Victor glimlachte terug maar schudde zijn hoofd.
‘Ik zit met enige verbazing naar die twee voor het podium te kijken. Vijf minuten geleden schudden ze elkaar de hand, wat de zware indruk wekte dat ze elkaar net leerden kennen, maar nu staan ze schaamteloos te zoenen.’ Carmen schudde haar hoofd.
‘Let er niet op,’ zei ze en ze trok een beetje aan Victors broek. Deze gaf zich met een zucht over en kwam naast de meiden op de grond zitten.
Enkele minuten later waren de drie druk in gesprek over de verschillende soorten mensen die er op het festival rondliepen. Ze keken hun ogen uit en Charlie en Victor wisten over bijna iedereen wel wat negatiefs te zeggen. Puur om zichzelf beter te voelen, dacht Carmen. Maar toch keek en lachte ze vrolijk mee, tot haar oog viel op een jongen die haar erg bekend voor kwam. Het was de jongen die ze nog altijd niet uit haar hoofd had weten te krijgen en iedere keer als ze hem of een foto van hem zag, voelde ze haar hart een sprongetje maken. Charlie en Victor hadden niet door dat Carmen ineens stil viel en gingen vrolijk verder met het afkraken van mensen die voorbij liepen. Maar Carmen kon haar gedachten er niet meer bij houden. Ze excuseerde zich en zei dat ze even naar de wc moest. Gelukkig voor haar waren Charlie en Victor te druk bezig met hun bezigheden om te zien dat Carmen helemaal de verkeerde kant op liep om naar de wc te gaan. Maar voor Carmen was haar bestemming meer dan duidelijk. Ze volgde de jongen met het zwarte, suède jasje naar de mainstage en ging op een paar meter afstand van hem staan, in de hoop dat hij haar zou zien en aanspreken.
Het was ruim en kwartier later en de band was het podium al aan het opbouwen om over enkele minuten te kunnen gaan spelen toen de jongen ineens naast haar stond. Carmen had hem even niet in de gaten gehouden en dat was blijkbaar het moment waar hij op zat te wachten. Hij verscheen naast haar en legde een hand op haar schouder.
‘Hey,’ zei hij.

‘Hey,’ antwoordde ze. Nu wist hij het zeker. Dit was het meisje wat hij jaren geleden op het plein had gezien. Waarom wist hij niet, maar hij voelde dat hij iets moest doen om haar niet weer zo lang uit het oog te houden.
‘Voor welke band ben je hier?’ Vroeg hij, puur omdat hij niks beters kon bedenken.
‘Ik kom niet echt voor een band. Meer voor de gezelligheid en de sfeer…’ mompelde ze. Was ze verlegen? Of stelde ze zijn aanwezigheid niet op prijs? Dat laatste leek hem erg onwaarschijnlijk aangezien ze de hele dag al bij haar vrienden rond hing, en nooit ergens alleen was geweest. Pas toen hun blikken elkaar kruisten is ze achter hem aangelopen naar de mainstage, waar ze hem bijna een kwartier lang aan één stuk door heeft aangestaard.
‘Hoe heet je?’ Vroeg hij na een korte stilte.
‘Carmen. En jij?’

‘Ivan.’ Hij had een redelijk zware stem. Maar niet zo zwaar dat het eng werd. Een hele mooie stem, en Carmen verwachtte dat hij er ook prachtig mee kon zingen.
‘Mooie naam.’
‘Dank je, jij ook.’
‘Dank je.’
En weer werd het stil, maar op één of andere manier was het niet een hele ongemakkelijke stilte. Carmen wierp af en toe een blik opzij en glimlachte dan naar Ivan, waarna hij op zijn beurt terug glimlachte.
‘Wil je nog een biertje?’ Vroeg hij na een tijdje, met een knikje naar Carmens lege bekertje.
‘Graag. Zal ik even mee lopen?’
Daphne
Puntenslijper
Puntenslijper

Ben benieuwd naar het volgende stuk! =)
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Mooi geschreven! Ik hou wel van jouw schrijfstijl. Ben benieuwd hoe het gaat komen en of het wat gaat worden tussen die twee! :angel Ben benieuwd!
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Gesloten

Terug naar “Het Romantische Prieel”