eerised schreef:
omdat ik weet dat Veerle die wedstrijd
gaat winnen en dat is zoooo leuk voor Lucas en Veerle en dan gaan ze feest
vieren en dan wordt het de leukste dag van hun leven en dan wordt
het super romantisch!!
Doeiii,,,
P.s. ik zie het al helemaal voor me

Pffffft.... Mijn liefdesverhalen zijn te voorspelbaar.
Maar het leest (en schrijft) wel lekker weg, of niet?
"Dus..." begint Lucas voorzichtig, "hoe gaat het nu met je?"
"Nou ja, een kater dus. Enne, weet je zeker dat hij niets serieus gedaan heeft, als je begrijpt wat ik bedoel?" Ze moet het vragen voor de zekerheid.
"Nee, ik was op tijd, dat weet ik zeker."
Veerle frummelt zenuwachtig aan een plukje haar. Het is altijd moeilijk om je excuses aan te bieden. Ze haalt diep adem.
"Hé Lucas, het spijt me van afgelopen week..."
"Geeft niks," zegt Lucas meteen.
"Nee, het geeft wel. Ik meen het, het spijt me. Met dat gedoe met Pablo heb ik me als een trut gedragen."
"Nou, nou..."
"Zeker tegenover jou! Ik realiseerde me niet dat Pablo alleen maar geïnteresseerd was in je-weet-wel en dat jij degene bent die er altijd voor me was. Jij bent er sinds de dag dat ik je ken steeds voor me als ik gezelschap nodig heb, verdrietig ben of om me op mijn fouten te wijzen,"
Ze geeft hem een speels tikje tegen zijn schouder.
"En je helpt me met die wedstrijd, natuurlijk. Jij hebt veel meer voor me gedaan dan Pablo, en dan doe ik zo rot tegen je. Dus dat spijt me, en dat meen ik echt."
Lucas zwijgt. Wat moet hij er nou op zeggen? Hij weet het niet. Hij weet alleen dat het waar is, en dat ze gelijk heeft dat ze zegt dat het haar spijt. Maar zoiets zeg je niet. En 'het geeft niet' heeft hij al gezegd. Bovendien is dat alleen maar aardig zijn, en meent hij dat niet. Want stiekem gaf het wel. Maar nu niet meer, nu zij gemeend gezegd heeft dat het haar spijt. Hij glimlacht.
"Het is je vergeven. Zullen we het er niet meer over hebben?"
"Bijna. Bedankt dat je me thuis gebracht hebt, en als het ware gered hebt uit de klauwen van Pablo. Ik hoop niet dat hij je te hard geslagen heeft?"
"Valt wel mee, hier op mijn voorhoofd. Ik zag wel even wat zwarte vlekken, maar dat was gelijk weer over. Ik voel het nog wel. Het doet best zeer." Hij wijst de zere plek aan. Hij kijkt er kinderlijk verdrietig bij.
Veerle grijnst.
"Ach... arme jongen! Moet ik er een kusje op geven?"
Zijn hart gaat nu drie keer zo hard kloppen. Hij weet dat ze het voor de grap bedoelt, hij hoort het aan haar stem. Maar als ze het eens echt zou doen, al was het voor de grap...
"Ja, doe maar. Misschien helpt dat."
Even kijkt ze hem vreemd aan. Maar dan verschijnt er een schuin lachje op haar gezicht. Ze staat op en legt haar handen in zijn haar. Lucas doet zijn ogen dicht. Yes! Yes! YES! Zachtjes voelt hij haar lippen op de zere plek. Voor zijn gevoel helpt het echt. Veel te snel verdwijnen de zachte lippen weer van zijn voorhoofd. Veerle giechelt ongemakkelijk.
"En, heeft het geholpen?"
"Ja, het is bijna helemaal weg." Hij knipoogt.
Hij heeft nog een kans. Dat weet hij zeker.
Veerle weet half niet waar ze mee bezig is. Ze voelt niet datgene wat ze in het begin wel bij Pablo voelde. Is ze wel het juiste aan het doen? Is dit eerlijk tegenover Lucas? Nee, dat is het niet. Ze is niet verliefd. Nog niet, althans. Ze vindt hem aardig, en leuk, en ontzettend lief, maar ze is niet verliefd. Ze voelt zich er ook schuldig door, maar op nog een mislukte relatie zit ze niet te wachten. Bovendien kan ze er een vriend mee verliezen. Ze houdt het voorlopig liever zoals het is.
"Dus," zegt Lucas opgewekt, "wij gaan neem ik aan vanavond weer met zijn tweeën naar Het Stamcafé? En de rest van de band, natuurlijk..."
Veerle schrikt op uit haar gedachten.
"Eh, ja, ik denk het. Ik moet het nog wel even met mijn moeder bespreken..."
"Nou, je haalt haar maar over, hoor. Je mag nou niet kappen! We gaan zo goed!"
"Ik zal zien wat ik kan doen."
Veerle staat op en loopt weer naar de deur.
"Ik denk dat ik het maar meteen even ga regelen. Ik zie je later nog."
Lucas vindt het jammer dat ze zo snel al weer weg gaat. Zonder er over na te denken zegt hij:
"Zeg, Veer, die zoen van net, en die zoen op mijn wang van laatst... Het gaf me een beetje het gevoel dat eh...."
"Dat eh...?"
Hij zwijgt even.
"Hebben we nu iets?"
Veerle zucht en schudt verdrietig haar hoofd.
"Nee, Lucas, luister. Ik vind je wel lief en leuk, en grappig ook trouwens, maar ik ben geloof ik niet verliefd. Ik mis de vlinders," zegt ze en haalt haar schouders op. Ze ziet zijn blik. "Sorry," is het enige wat ze kan zeggen. Arme jongen.
Kut. Sorry voor het grove woord, maar er is geen beter woord voor. Het voelt als een plens koud water in zijn gezicht. Zij hoeft maar in zijn buurt te ademen en hij voelt al vlinders, en
zij is niet verliefd. Hij heeft zijn best gedaan... hij kan niets meer verzinnen. Ze heeft hem ondanks alles afgewezen en er is niets aan te doen.
Ze kan zijn verdriet aan zijn gezicht aflezen en ze voelt spijt. Ze geeft hem een knuffel, en ze zegt:
"Sorry, lieve jongen, sorry. Het is niet dat ik je geen kans wil geven, maar ik wil je als vriend ook niet kwijt. En ik kan mijn gevoel niet verdrukken."
"Nee, maar ik vrees ik ook niet."