De belofte (tijdelijke titel)

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Sonea
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb dit stukje verhaal net geschreven en weet nog niet zeker waar hij bij past,
reacties zijn dus welkom!

Proloog:

Tobin zat in de modder en hield het bloederige zwaard van zijn vader in zijn kleine handjes. “Daar is er een!” Riep een ruwe mannenstem. Tobin keek op en zag een zwaar bewapende man op hem af gelopen. Zonder er bij na te denken greep Tobin het zwaard steviger vast in zijn beide handen en viel de man aan. Er ontsnapte een woedende brul uit zijn mond en zijn jonge gezichtje vertrok van haat. Natuurlijk was hij geen partij voor de sterke man en werd tegen de grond geslagen. Twee sterke handen grepen het zwaard uit zijn handen en tilde hem op. Tobin verzette zich heftig en probeerde de man zo hard en zo vaak mogelijk te slaan en te schoppen. De man die hem droeg merkte het niet of hij negeerde hem gewoon en liep met een stevig tempo door. Toen Tobin over de schouder van de man heen keek zag hij een houten kar waar al zijn vrienden in zaten. Sommige van zijn vrienden huilde in stilte, andere keken met lege ogen voor zich uit. De man gooide Tobin zonder verder wat te zeggen in de kar bij zijn vrienden en riep tegen een ander, “ik heb ze allemaal, hoe ver zijn jullie?” “Bijna!” Werd er terug geroepen. Tobin keek naar de man die had geantwoord en zag dat deze zijn moeder op een stapel gooiden. Toen Tobin nog eens beter keek zag hij dat de stapel bestond uit de lichamen van alle volwassenen! Zijn moeder en vader lagen op die stapel! Dood! Toen Tobin dit zag probeerde hij uit de kar te klimmen en naar zijn ouders te rennen. Meteen kreeg hij een harde klap in zijn gezicht en werd alles zwart voor zijn ogen…

Tobin opende zijn ogen en merkte dat hij weer in de kar lag. Voorzichtig kwam hij overeind en keek om zich heen. De kar werd getrokken door twee sterke paarden en naast de kar liepen zes zwaar bewapende mannen. Allemaal hielden ze de kinderen in de kar scherp in de gaten en in het speciaal hem. Wanhopig vroeg hij zich af wat er met hen ging gebeuren. Wat moesten deze mannen? Waarom hadden ze alle volwassenen in het dorp vermoord en alleen de kinderen mee genomen? Tobin wist het niet…
Tobin keek naar het meisje naast hem, Maya en vroeg op een fluistertoon, “waar is mijn zus?” Maya keek met grote angstogen naar hem en fluisterde één woord, “dood” en keek vlug weg. Tobin keek een lange tijd zweigend voor zich uit en een enorme woede groeide diep in zijn binnenste. “Moeder, Vader, Elena, ik zweer dat ik jullie dood zal wreken, al duurt het jaren, de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn zullen worden gestraft.” Tobin haalden zijn vinger open aan een spijker die uit het hout stak en liet het bloed als een belofte op de houten planken van de kar druppelen.

Word vervolgd………….
Laatst gewijzigd door Sonea op 03 sep 2009 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
farlain
Ex-staflid
Ex-staflid

Spannende proloog.
Op het eerste zicht zou ik hem eerder bij fantasy zetten. Omdat zijn ouders vermoord worden en hij besluit wraak te nemen. Ook omdat het verhaal zich schijnbaar afspeelt in een tijd voor de onze. De middeleeuwen of zoiets. Maar je ziet nog wel hoe het verhaal verder evolueert.
Je wordt meteen meegezogen in het verhaal, zonder dat je overhaast te werk gaat.
Dus ik wil zeker je eerste hoofdstuk van dit verhaal lezen.
Het verleden heb je, je toekomst bepaal jezelf
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Sonea schreef:Tobin keek een lange tijd zweigent voor zich uit en een enorme woede groeide diep in zijn binnenste.
zweigent moet zwijgend zijn ;)

De proloog leest heel erg leuk en je zit er meteen in. Ik zat onmiddellijk in het verhaal. Mooi gedaan, ik ben zeker benieuwd naar het eerste hoofdstuk! :D
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Sonea
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de fouten verbeterd en hoop dat hij zo goed is :D

------------------

Hoofdstuk 1
10 jaar later.

De grote brand

“Doorwerken!” Brulde de slavendrijver woedend en sloeg Tobin met zijn zweep gemeen op zijn rug. Tobin slikte een vloek in en werkte nog eens extra harder door. De jongens voor hem jammerde van uitputting en werden gestraft met nog eens twee extra zweepslagen. Bloed vloeide rijkelijk en maakte de modderige grond glibberig. Tobin keek niet naar zijn oude vrienden uit zijn jeugd die voor hem zwoegde, hij negeerde hun pijnlijke gejammer en lette niet op al het bloed waar hij door liep. Er lag een harde blik in zijn ogen en zijn kaken hield hij op elkaar geklemd. Hij negeerde zijn pijnlijke handen en duwde harder tegen het wiel om het ijs te breken. De sneeuw bleef koud op zijn naakte huid plakken en verdoofde zijn pijnlijke spieren. Voor hem viel een nieuwkomer, nog maar een jongen, op de grond en werd meteen vertrapt door de andere. Niemand stopte om hem overeind te helpen. Tobin keek niet naar de jongen toen hij over hem heen stapte en wist dat hij dood was. Dood net als zijn voorganger.

“We moeten van de slaven af” bromde een van de slavendrijvers.
“Sommige moeten we houden, goede slaven zijn zeldzaam” antwoorden een andere. “Nee, we vinden wel nieuwe, me moeten hier zo snel mogelijk weg!”
“En waar denk je dan heen te gaan? Zonder slaven die voor ons het werk doen?”
“Daar maak ik me dan wel zorgen over, vannacht sterven ze.” De spreker stond op en was duidelijk de hoogste in rang. De andere zweeg en bleef niet lang alleen achter. Snel stond ook deze op en liep weg.

Tobin zat met gesloten ogen in de schuur tegen de muur aan geleund. Op het eerste gezicht zou je denken dat hij sliep maar dit was niet het geval. Tobin was klaar wakker en had het gesprek gehoord tussen de twee slavendrijvers. Hij wist niet wie de eerste spreker was en dat betekende niet veel goeds. Tobin kende alle slavendrijvers van naam en wist wie er het hoogste in rang was. Deze nieuwkomer was beslist het hoogste in rang. Tobin keek met toegeknepen ogen de schuur rond. Alle andere jongens sliepen en hadden niets gehoord van het gesprek tussen de slavendrijvers. Jammer dan! Tobin was niet van plan om zijn leven te wagen voor hen. Voorzichtig verschoof Tobin zich en schoof de steen waarop hij iedere avond sliep iets en stak zijn hand in de kuil. Hij moest even zoeken voor hij het vond en haalden een oud en verroest mes tevoorschijn. Vlug stopte hij het mes weg in een plooi van zijn kapotte kleding en deed alsof hij nog sliep. Hij was klaar voor alles wat er die avond komen ging en zou als het moest zo veel mogelijk slavendrijvers met zich mee de dood in sleuren.
Laatst gewijzigd door Sonea op 03 sep 2009 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
farlain
Ex-staflid
Ex-staflid

Survival of the fittest. Heerlijk
De spanning zit er nog altijd in.
De sneeuw bleef kout op zijn naakte huid plakken en verdoofde zijn pijnlijke spieren.
koud
Ik ben niet ontgoocheld van dit stuk. Ik kijk al uit naar je volgende stukje.
Het verleden heb je, je toekomst bepaal jezelf
Gesloten

Terug naar “De Grote Zolder”