Diamantje

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Traan
naar, verdrietig
wenen, staren, zwijgen
regen, verdriet, grap, blijdschap
verheugen, hikken, grinniken
zonnig, vrolijk
Lach
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Zo'n gedicht, daar is toch een speciale naam voor?
Ik vind de opbouw en de woorden heel leuk, omdat er een overgang is van verdriet naar vreugde, en 't geeft een leuk beeld van emoties. Goed gedaan =)
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Dankjewel voor het compliment!
En ja, de naam voor zo'n gedicht is: Diamantje. :D Het is heel eenvoudig om te schrijven. Je neemt gewoon twee tegenpolen, wit-zwart, traan-lach, dag-nacht, maakt niet uit. Dan neem je twee bijvoeglijke naamwoorden, drie werkwoorden, vier zelfstandige naamwoorden, drie werkwoorden, twee bijvoeglijke naamwoorden en dan komt de tegenpool. In het midden van die regel van vier zelfst. naamwoorden breng je opeens een contrast. Zo ga je van het één naar het ander. Hier is het voorbeeld dat ik heb gebruikt in het Engels, die is ook leuk:

day
light, true
open, wake, dawn
day-dream, sun, moon, dream
dusk, sleeping, close
mysterious, dark
night

(Geschreven door een studente uit Amsterdam.)
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Oh wat leuk om te doen! Ik ga het even opslaan in mijn documenten want het is echt heel schattig.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”