Drama en romantiek

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
DontForgetEefje
Nieuw
Nieuw

Hallo, ik ben Eefje. Ik ben 13 jaar... Ik hou veel van verhalen schrijven maar ik ben niet echt ongelooflijk goed hoor :)
Ik doe dit eerder voor mijn plezier dan dat ik er later een écht beroep van ga maken ofzo.
Inleiding van mijn verhaal : Als Megan op een dag te horen krijgt dat haar moeder is overleden, stort haar wereld in. Ze is 14 jaar en zit midden in haar puberteit. Juist op het moment dat ze haar vader het hardste nodig heeft, raakt hij verslaafd aan de drank. Megan kan geen kant meer op en zit gevangen tussen dubbele gevoelens : ze wil nog liever dood zijn, dan dat ze een leven moet leiden zonder moeder en ze wil haar vader niet achterlaten, misschien raakt hij dan nóg meer verslaafd dan hij al is en raakt hij dan uiteindelijk in de gevangenis.
Juist op het moment dat Megan in het kanaal wil springen, houdt Michiel, haar beste vriend haar tegen. En dan begint de romantiek.
-------------------------------------------------------------------------------------
Megan hoort de voordeur hard dichtslaan. Aan het sukkelig gestrompel van haar vader, hoort Megan dat hij weer gedronken heeft. Ze draait stil haar deur op slot, de vorige keer was ze het vergeten en vloog haar vader zomaar haar kamer binnen. Hij werd handtastelijk en uiteindelijk volgde er klappen. Dat liet Megan niet nog een keer gebeuren. Ze ging terug in bed liggen en trok haar deken over haar hoofd totdat ze hoorde dat haar vader zijn kamerdeur dichtsloeg.

De volgende dag ligt haar vader nog in bed, zoals gewoonlijk. Megan smeert een boterham, pakt haar boekentas en loopt het huis uit. Meestal eet ze haar brood op bij het kanaal, daar is het lekker rustig en kan ze goed nadenken. Soms als ze geen honger heeft, gooit ze het brood naar de eendjes. Ze krijgt altijd zo'n goed gevoel als ze ziet dat de eendjes gelukkig zijn met het beetje brood dat ze van haar krijgen.
Als ze er aankomt, zwemmen al een paar eendjes op haar af. Ze heeft een extra boterham meegenomen voor hen, en gooit het stukje voor stukje in het water. De eendjes kwetteren blij en zwemmen na een tijdje weg als ze door hebben dat Megan's brood op is.
Megan kijkt op haar gsm. "Shit, ik ben te laat!", zegt ze als ze ziet dat het al half 9 is.
-------------------------------------------------------------------------------------
verder ?
leeuwtje
Potlood
Potlood

Je verhaallijn ziet er goed uit, dus dat zit al goed.
Maar ik mis iets, misschien iets meer uitleg, beschrijvingen,... Het is gewoon wat magertjes.
Even een voorbeeld:
Hij werd handtastelijk en uiteindelijk volgde er klappen.
(btw: volgde --> volgden)
Dus dit wordt dan: Met een glazige blik was hij op haar af gelopen en hij had haar tegen zich getrokken, met handen op een plaats waar ze niet zomaar toegestaan waren, terwijl zijn adem die naar drank stonk haar misselijk maakte. Maar omdat ze zo tegenstribbelde, wat normaal is, had hij haar fameuze klappen toegedeeld. Uiteindelijk had hij de kamer al strompelend verlaten, om zich dan weer aan zijn drankflessen te vergrijpen. Blauw geslagen bleef zij achter.

Van dat ene kleine zinnetje kan je toch iets maken, waardoor het het iets interessanter maakt om te lezen. Ik zeg niet dat mijn tekstje zo denderend is hoor, maar het is gewoon om aan te tonen dat je er iets meer van kan maken.

Omgeving beschrijven helpt ook voor de lezer om je iets meer in te leven, overdrijf wel niet!

Veel succes!

Btw: Ik vermoed dat jouw verhaal in een verkeerd topic zit...
Een dromer is iemand die alleen zijn weg bij maanlicht kan vinden, en zijn straf is dat hij de dageraad eerder ziet dan de rest van de wereld.
Oscar Wilde
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Drama en romantiek, tja, daar valt over te twisten. Kan in allebei staan.
Ik ben het met leeuwtje eens, beschrijf dingen, dan is het minder kaal. Verder, als je het nodig vindt om een inleiding te maken, verklap dan niet alvast het (waarschijnlijk) meest spannende gebeuren waar ze het kanaal in springt. Dat lezen we wel. Het feit dat haar moeder dood is en haar vader drankverslaafd, is inleiding genoeg. Wel vraag ik me af, waar haar moeder dood aan is gegaan.
Ga vooral verder! (Dat hoef je trouwens niet steeds te vragen, hier, hoor. Gewoon posten, of we het nou willen of niet! Hahaha... :twisted: ;) )
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
DontForgetEefje
Nieuw
Nieuw

Bedankt voor jullie tips. Ik heb het ook al vaak gedacht van in details te schrijven, maar ik ben er niet erg goed in. Ik kan niet de 'perfecte' woorden vinden die échte schrijvers of schrijfsters ook gebruiken... Maar ik zal mijn best doen.
Megan springt op haar fiets en rijd langs het kanaal. Het is herfst, haar favoriete tijd van het jaar. Dan is het niet overdreven warm en ook niet ijskoud, meestal toch.
Goud-bruinachtig gekleurde bladeren vliegen op van de weg als ze erlangsdoor fietst. Ze snuift nog eens diep de lucht in van de bomen, voordat ze aan de drukke weg komt en oversteekt.
Als ze op school aankomt is de speelplaats leeg. Overal liggen papiertjes die normaal in de vuilnisbakken horen te liggen. Maar niemand trekt zich iets aan van die regeltjes. Megan stormt de trap op naar het lokaal van Engels.
Als ze binnenkomt, heft mevr. Bosmans geërgerd haar blik op. Al vanaf het begin van het schooljaar heeft Megan het gevoel dat mevr. Bosmans de pik op haar heeft, Megan heeft zich er niet veel van aangetrokken. Maar meestal is zij de dupe, bijv. als de hele klas druk aan het praten is en zij één keer haar mond opentrekt, krijgt zij een nota.
Megan staat stokstijf in de deuropening. "Komt er nog wat van?", snauwt mevr. Bosmans haar toe.
"So-rry.", stotterd Megan. "Ik was de ti-jd uit het oog verlo-ren."
Megan wordt altijd zenuwachtig als ze voor de klas moet spreken, vooral als het muisstil is en iedereen haar goed kan horen.
----------
ik hoop dat dit al een beetje meer in detail was...
leeuwtje
Potlood
Potlood

Dit vind ik persoonlijk al veel beter!
Een dromer is iemand die alleen zijn weg bij maanlicht kan vinden, en zijn straf is dat hij de dageraad eerder ziet dan de rest van de wereld.
Oscar Wilde
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Jaaa.... veel beter! Je kan dat best, dingen beschrijven. Je moet gewoon proberen je woordenschat/vocabulaire uit te breiden/te verrijken. Begrijp je?
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Gesloten

Terug naar “Het Romantische Prieel”