Het is al zó lang geleden dat ik een verhaal geschreven heb, maar ik heb weer een beginnetje. Ik had een tijd lang gewoon geen inspiratie, maar laatst had ik een vage droom die me aan het denken zette. Vandaar dit verhaal. Het is een klein beginnetje, maar ik hoop het ooit af te maken (ik ken mezelf heel goed, vaak lukt dit niet).
Na een totaal misgelopen auditie is Lize het helemaal zat; Haar vrienden, haar dorp, eigenlijk haar hele leven. Ze besluit op kamers te gaan en een tussenjaar te volgen in een stad ver weg van de hare, in een poging haar dromen alsnog te vervullen. Ze ontmoet nieuwe mensen en maakt allerlei dingen mee, die haar leven meer veranderen dan ze ooit verwacht had..
**
Nog nooit eerder was ik zo overtuigd geweest van mijn eigen kunnen, het was iets zeldzaams. Zeker was ik nooit geweest, en al helemaal niet op dit gebied, maar deze keer wist ik het echt. Ik voelde het gewoon; Het ging mij lukken. Het ging mij lukken om iedereen te verslaan, het ging mij lukken om door te dringen naar de volgende ronde en het ging mij lukken om te winnen. Het was dan ook een flinke klap geweest dat het iedereen behalve mij lukte, om door te dringen naar de volgende ronde. Dromen in duigen, toekomst verpest.
“Je bent nog te jong en we zien hét gewoon niet,” werd er gezegd. Tja, ‘hét’ ontbrak, maar waar vond ik dat? In ieder geval niet in de dichtstbijzijnde supermarkt. Maargoed. Ik huilde drie dagen achtereen, weigerde nog van mijn slaapkamer af te komen en leefde van chocola, chips en friet. Dat was de eerste fase van verwerking. Gelukkig duurde deze maar drie dagen, want de hoeveelheid junkfood die ik naar binnengewerkt had, was bijna onmenselijk. Formaat zeekoe had ik nog net niet bereikt toen de tweede fase aanbrak; De fase van ontkenning.
Ik ben dol op reacties enzo, dan weet ik ook meteen of alles in de smaak valt!
Laat me weten wat je ervan vindt