Ik wil alleen maar dansen.

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Confessions
Nieuw
Nieuw

Dit is het allereerste verhaal dat ik ooit geschreven heb, het is misschien wat 'jong' geschreven maargoed dat komt omdat ik ook nog niet zo oud ben, yaay xD Maargoed laat me weten wat jullie ervan vinden (: xx

Proloog
Verdoofd stond Lara op de dansvloer, de spotlights waren net uitgegaan. Michael had zijn arm losjes om haar middel geslagen. Samen luisterden ze naar het commentaar van de jury, laaiend enthousiast. Lara luisterde wel, maar hoorde het niet. Ze kreeg het warm van de glimlach op Michael’s gezicht, die naarmate het commentaar vorderde steeds groter en breder werd. Het warme gevoel verdween, toen ze Kathy zag, haar ogen straalden en haar gezicht glom van trots. Hoe heeft het zover kunnen komen, dacht Lara zuchtend. Ze wilde het liefst meteen van het podium af, weg van al die aandacht.
Writing is my only passion
Spoekie
Potlood
Potlood
Contacteer:

Heey,
Het is een heel kort begin, maar ik ben wel nieuwsgierig.
Ik kan er verder nog niet echt over oordelen vanwege het korte stukje.

liefs spoekie
Verleden, Vertrouwen, Verloop van je leven...
Sabbientje
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Je proloog is wel heel erg kort om zo neer te zetten.
Beter is dat je dan gelijk een nieuwe post neerzet met een stukje verhaal erin, zodat mensen een beter beeld kunnen krijgen van je verhaal.

In de regels staat namelijk dat je niet alleen een post mag maken met alleen een idee erin.
En daar valt een proloog zo kort wel bijna onder.

Ik wil je dan ook aanraden om snel een stuk verhaal te plaatsen. ;)
Zodat mensen ook echt iets te lezen hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Confessions
Nieuw
Nieuw

Bedankt voor jullie tips (: Ik heb niet zoveel tijd gehad anders had ik al sneller wat geplaatst.

Hoofdstuk 1: Toch wel?

“ Je moet meedoen!” schreeuwde Angelique tegen me.” Laar, je bent de beste hiphop danseres die ik ken,” beaamde de altijd nuchtere Charlotte. Ik zuchtte, ik hield niet zo van in de spotlights staan. Dansen? Ja, dansen dat is mijn passie. Hiphop, om precies te zijn. Natuurlijk kon ik ook Ballet en stijldansen, maar alleen de basis. Mijn ziel lag bij de hiphop, vooral lyrical. Of ik er goed aan heb gedaan mezelf in te schrijven voor het populairste dansprogramma van Nederland? Dat weet ik niet, maar ik deed het uiteindelijk wel.
Ik zuchtte.” Meiden, dat is toch niks voor mij!” riep ik uit, hopend dat ze er over zouden op houden. Ik keek op de klok. We moesten waarschijnlijk toch zo weg.” Je moet het doen! Er mogen maar 2 mensen meedoen vanuit onze dansschool en Simone is er een van. Het kan niemand anders als jij zijn Lara.” Angelique zat bijna te stuiteren op mijn bed.

Vanuit onze dansschool, The Hiphop Centre, zouden twee mensen meedoen aan Dance Scenes. Simone, een meisje uit mijn les, was daar een van. En straks zouden we weten wie de andere was. Ik raapte mijn laatste spullen bij elkaar en propte ze in mijn sporttas. “Maar we moeten nu echt gaan, anders zijn we te laat!” riep ik snel, hopend dat ze er over zouden op houden. Ik sprintte de deur uit voordat ze er nog iets aan konden toevoegen. “Lara! Wacht nou!” hoorde ik ze lachend roepen.

Aan het einde van de les zaten alle leerlingen van Marielle’s donderdagavond groep in kleermakers zit op de grond. “Oké, dames, goed gedanst vandaag. Kom er allemaal even bij.” Zei Marielle en de laatste paar leerlingen schoven aan in de groep. “Zoals jullie allemaal weten mag er met Simone nog een iemand mee naar Dance Scenes. En naar mijn mening zou…Lara daar het geschikts voor zijn. Als je dat wil natuurlijk, Lara?” Lara’s vriendinnen knikten hevig van ‘ja’ en Lara zei na een korte stilte: “Ja, graag. Dat lijkt me echt leuk!” Nou, dat is dan geregeld, Veel succes, Lara.” Marielle zei het met een glimlach. “Nou, dames, nu dat geregeld is, zijn we klaar. Ik zie jullie volgende week!”

Ik ging meteen aan de slag. Ik oefende elke dag en harder, vaker en beter als dat ik ooit had gedaan. Nu ik het toch ging doen zou het perfect gaan ook.

Nou, dat was hoofdstuk 1. Als ik tijd en zin heb typ ik het volgende hoodstuk wel uit.
Writing is my only passion
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Je moet de spanning nog wel een beetje op gaan voeren, maar het begin is niet slecht.
Ik wil voor de rest nog wat grammatica- en ander soort foutjes aangeven. Daarom ben ik er met rood doorheen gegaan.
Om mee te beginnen, het advies dat ik iedereen altijd meegeef. Begin iedere zin tussen aanhalingstekens op een nieuwe regel, dat staat netter en overzichtelijker.
En dan de regel met punten, komma's en vraagtekens bij zinnen tussen aanhalingstekens. Dit zijn de manieren die mogen:

"Ik ga naar huis," zei Klaas.
Klaas zei: "Ik ga naar huis."
Klaas vroeg: "Ga je naar huis?"
"Ga je naar huis," vroeg Klaas.

Dit laatste omdat de zin na 'huis' nog niet klaar is. Een vraagteken geeft net zoals een punt het einde van de zin aan. Een uitroepteken ook, trouwens. En ja, ik weet dat het raar staat.
De andere foutjes heb ik met rood verbeterd.
* Netter is het, om getallen vooruit te schrijven.
** Herhalingsfout, begrijp ik. Maar het is leuk bij schrijven om als zich twee keer hetzelfde voordoet het ietsjes anders te omschrijven. Je gebruikt hier twee keer bijna precies dezelfde omschrijving voor dezelfde gebeurtenis.
*** Over spelling van namen valt te twisten, maar als je het hebt over iets van een persoon en je geeft dat aan met een 's' er achter, hoeft er geen apostrof tussen.
Confessions schreef: Hoofdstuk 1: Toch wel?

“Je moet meedoen,” schreeuwde Angelique tegen me.
Laar, je bent de beste hiphop danseres die ik ken,” beaamde de altijd nuchtere Charlotte. Ik zuchtte, ik hield niet zo van in de spotlights staan. Dansen? Ja, dansen, dat is mijn passie. Hiphop, om precies te zijn. Natuurlijk kon ik ook Ballet en stijldansen, maar alleen de basis. Mijn ziel lag bij de hiphop, vooral lyrical. Of ik er goed aan heb gedaan mezelf in te schrijven voor het populairste dansprogramma van Nederland? Dat weet ik niet, maar ik deed het uiteindelijk wel.
Ik zuchtte.
Meiden, dat is toch niks voor mij,” riep ik uit, hopend dat ze er over op zouden houden. Ik keek op de klok. We moesten waarschijnlijk toch zo weg.
Je moet het doen! Er mogen maar twee* mensen meedoen vanuit onze dansschool en Simone is er een van. Het kan niemand anders dan jij zijn Lara.” Angelique zat bijna te stuiteren op mijn bed.

Vanuit onze dansschool, The Hiphop Centre, zouden twee mensen meedoen aan Dance Scenes. Simone, een meisje uit mijn les, was daar een van. En straks zouden we weten wie de andere was. Ik raapte mijn laatste spullen bij elkaar en propte ze in mijn sporttas.
“Maar we moeten nu echt gaan, anders zijn we te laat,” riep ik snel, hopend dat ze er over op zouden houden**. Ik sprintte de deur uit voordat ze er nog iets aan konden toevoegen.
“Lara! Wacht nou,” hoorde ik ze lachend roepen.

Aan het einde van de les zaten alle leerlingen van Marielles*** donderdagavond groep in kleermakerszit op de grond.
“Oké, dames, goed gedanst vandaag. Kom er allemaal even bij,zei Marielle en de laatste paar leerlingen schoven aan in de groep.
“Zoals jullie allemaal weten mag er met Simone nog een iemand mee naar Dance Scenes. En naar mijn mening zou… Lara daar het geschiktst voor zijn. Als je dat wil(t) natuurlijk, Lara?” Lara’s vriendinnen knikten hevig van ‘ja’ en Lara zei na een korte stilte:
“Ja, graag. Dat lijkt me echt leuk!”
“Nou, dat is dan geregeld. Veel succes, Lara.” Marielle zei het met een glimlach.
“Nou, dames, nu dat geregeld is, zijn we klaar. Ik zie jullie volgende week!”

Ik ging meteen aan de slag. Ik oefende elke dag en harder, vaker en beter dan dat ik ooit had gedaan. Nu ik het toch ging doen zou het perfect gaan ook.
Oké, dat was het. Als je niet gediend bent van dit soort commentaar moet je het zeggen, ik ben namelijk een kommaneuker(= muggenzifter), dat je het weet...
Laatst gewijzigd door Artemiss op 22 nov 2009 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Spoekie
Potlood
Potlood
Contacteer:

Heey,
Weer een kort stukje, is dit één hoofdstuk ?
Ik vind persoonlijk dat je wel iets meer details mag geven, bijvoorbeeld over haar kamer, de dans school. En hoe de meiden eruit zien. Want nu typ je vooral gesprekken en thats it. Misschien kan je dat uitbreiden? Verder vind ik je idee van het verhaal nog steeds leuk :mrgreen: Schrijf lekker door maar kijk of je het iets kan uitbreiden.
liefs spoekie
Verleden, Vertrouwen, Verloop van je leven...
Gesloten

Terug naar “De Grote Zolder”