Mijn Ogen Dicht

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
AdajaAalberts
Puntenslijper
Puntenslijper

Voor de lezers[update]: Sorry dat ik later het verhaal heb afgemaakt, ik was bezig met andere bezigheden.Mijn excuses ervoor!

Inleiding:
Roxanne kijkt naar haar poster van haar eigen band ''OLLIE''. de poster was bedekt met een blauwe glans. Ze is in die band de zangeres en ook de leider. Roxanne zucht en gaat op de bank zitten.
''Jemig, ik moet als de tierelier een nummer schrijven!'' zegt Roxanne en pakt haar tas bij het vensterbank. opeens ziet ze voor het raam haar idiote stiefvader Marc die net uit de auto komt.
''Verdikkeme, niet hij weer!'' zegt Roxanne tegen haar zelf en schaamt zich voor de stomme gedrag van Marc toen hij uit de auto stapt, hij is zo naïef.
''Hallo lieverd!'' zegt Marc en doet de deur open.
''Ik heet Roxanne, geen lieverd'' zegt Roxanne en doet haar tas open.
Marc ziet de poster van ''OLLIE'' en kijkt naar Roxanne met een microfoon in haar hand.
''Wauw, wat zie je er toch mooi uit!'' zegt Marc en klapt zachtjes in zijn handen.
''gek'' fluistert Roxanne tegen haar zelf en pakt pen en papier uit haar tas.
''Marc, wegwezen ik moet iets maken, ga naar de keuken of zo ik heb de woonkamer even nodig!'' zegt Roxanne.
''Oh echt, wat maak je dan'' vraagt Marc. ''Gewoon wegwezen!'' zegt Roxanne en gooit boos een boek over literatuur naar Marc.
''Hou 'ns op Jongedame, dit is volkomen respectloos!'' zegt Marc boos en pakt het boek op.
''Jij bent pas respectloos want je hebt mijn moeder ingepikt!'' schreeuwt Roxanne boos en gooit nog een boek uit haar tas.
''Nou dan, dan gaan we niet naar New York!'' zegt Marc kwaad en pakt het andere boek. Roxanne is stil en doet haar hand voor haar mond, ''Shit'' denkt ze dan. Marc zucht.''je ma heeft gevraagd of wij tweeën naar New York zouden gaan, ook omdat we niet zo'n goede band hebben''. Roxanne kijkt Marc diep aan.
''hier is de deal,als we 3 weken tegen elkaar aardig doen en elkaar respecteren, kunnen we gaan'' zegt Marc.
''En als je het dan niet doet?'' zegt Roxanne. ''dan gaat je moeder boos worden, en ga je weer een boek gooien maar dan krijg je van je moeder het harder terug?'' zegt Marc herkenbaar.
''wie wind zaait, zal storm oogsten! Je kent me best goed Marc, maar ik zal het proberen om je te respecteren ok?'' zegt Roxanne en schudt Marc een hand.
''Misschien krijgen we wel een sterke band'' zegt Marc vrolijk.
''My ass, ik ga lekker naar new York, dump hem in nederland en ga heerlijk feesten! dit wordt een makkie'' denkt Roxanne en grijnst.

Hoofdstuk een: De beslissing.

Roxanne pakt Rachels blauwe gitaar en speelt met haar vingers, Roxanne had ook 1 jaar gitaarlessen. ze speelt een bekend deuntje van The Beatles ''Help''. ''wil je wat thee Rox?'' zegt Rachel en pakt een kopje met een grappige print.Roxanne was bij Rachel thuis om te repeteren voor de band ''OLLIE''. Rachel speelt de gitaar.
''Ja is goed, mag ik ook dan een zandkoekje?'' zegt Roxanne en legt Rachels blauwe gitaar neer op de bruine bank.
''jij weer met je zandkoekjes!'' zegt Rachel en pakt de koektrommel.
''Ik ga misschien als ik met Marc een goede band heb naar New York'' zegt Roxanne en schenkt thee in haar (grappige) theekopje.
''en wanneer ga je een zogenaamde band sluiten met je STIEFVADER?'' zegt Rachel en geeft Roxanne een zandkoekje.Roxanne eet het zandkoekje in een keer op.'
'Nou, het is simpel om Marc voor de gek te houden hij is echt gelovig!'' zegt Roxanne.
''oh echt? stel je voor dat hij je dan de hele tijd het doorheeft, en dat hij jou dumpt in een stink hotel in New York?'' zegt Rachel en ploft op de bruine bank naast Roxanne.
''Dat gebeurd niet! en ik neem jou mee en de anderen, zodat we beroemd kunnen worden met onze band ''OLLIE''. en dat we in een dure ho-'' maar Rachel maakt Roxannes zin af.
''dat we in een dure hotel wonen en dat we veel geld krijgen en dat alles perfect is? Nee Rox, zo gaat dat niet in het leven! we moeten vechten voor perfectie, niet het zomaar laten gebeuren!''. Roxanne zucht.
''jij hebt alleen van die negatieve gedachten in je kop!'' zegt Roxanne staat op. Kim,Safa en Galeno komen binnen met hun instrumenten.
''Heey meissies!'' zegt Safa.'
'WAT!'' zeggen Roxanne en Rachel tegelijk.
''Wat is hier gaande?'' zegt Galeno.
''Zijn jullie aan het vechten?'' grinnikt Kim.
''Hou je klep dicht Kim'' zegt Roxanne.Kim giechelt en pakt haar Basgitaar met roze strepen.
''Meisjes, niet vechten we zouden nog repeteren'' zegt Galeno en gaat tussen Roxanne en Rachel staan.Roxanne bloost, ze heeft Galeno nog nooit zo dichtbij gezien.
''Oke, Roxanne sorry zullen we vergaderen?'' zegt Rachel.Roxanne kan niet antwoorden, ze bloost zo erg dat ze zo door een grote reus word op gegeten omdat ze op een tomaat lijkt.Rachel moet lachen, ze ziet dat Roxanne bloost.Opeens hoort Roxanne lachende mensen, exclusief Galeno met zijn mooie ritmische lach.
''Meissie er is nu geen tijd om te dromen! we moeten vergaderen voor onze bijna-populaire band ''OLLIE'' zegt Safa en pakt haar drumstokken en speelt ermee.
''heb je trouwens nog wat aan gedaan een nummer?'' zegt Galeno. Roxanne schikt.
''SHIT!'' scheldt Roxanne en wordt helemaal gek.
''Misschien kunnen we dat nog in de vergadering doen?'' zegt Kim en speelt op haar basgitaar.
''Hehe, zij red me weer van mijn probleem'' denkt Roxanne. Kim redt altijd Roxannes problemen, zeker problemen van de band ''OLLIE''.''Nou goed dan, iedereen zit maar aan de grote eettafel'' zegt Rachel.
''ik ga even wat thee en koekjes halen''. Safa legt haar drumstokken op de grote eettafel en zucht.''Wat is er?'' zegt Roxanne.
''Oh, nou ik ga misschien...verhu-''. ''Kijk eens aan!, lekkere thee en koekjes!'' zegt Rachel en komt binnen met een schaal drinken en koekjes.
''dus je gaat verhuizen?'' zegt Kim.Safa maakt een gebaar dat Kim haar klep moet houden.Kim knikt en pakt een koekje. Roxanne kijkt Safa raar aan, waarom mag Rachel het niet weten?
''Wat was dat?'' zegt Rachel. ''Niks hoor!'' zegt Galeno en Roxanne tegelijk. Ze kijken elkaar aan en bloost tegelijk ook.Kim en Safa grinnikten, Rachel lijkt erg geïrriteerd.
''Oke, We gaan nu even de bandliederen op volgorde zetten, Roxanne doet de zang en is leider, Galeno is ook zang,Ik ben Gitaar, Kim is Basgitaar en Safa is drumster'' zegt Rachel en neemt een slokje van haar theekopje.
''We gaan het zo doen, dit word de beslissing van onze band'' zegt Rachel.
''oke? dus wat is de beslissing?'' zegt Kim en geeft Galeno een koekje.Rachel staart kim voor 50 seconden aan.
''we...we gaan meedoen met de Battle of the bands'' zegt rachel.
''WAT!'' zeggen Kim,Safa,Galeno en Roxanne tegelijk en staan op.Roxanne pakt nog een koekje en neemt een hapje.
''What the heck? dit is niet normaal!'' zegt Safa en springt van vreugde op de bank met Kim erbij.Galeno zucht.
''Wat is er Galeno?'' zegt Rachel bezorgt.
''het is toch cool?''.Galeno laat een gebaar zien dat Safa en Kim moeten stoppen met het springen.
''Ik ga niet meedoen,we hebben niet eens een nieuw nummer!'' zegt Galeno kwaad.Roxanne denkt aan de harde woorden: ''niet meedoen'' en denkt aan New York.
''godverdomme'' denkt Roxanne en slaakt een diepe zucht.
''Jij ook?!'' zegt Rachel en schikt.
''Wist je nog van New York?'' zegt Roxanne en gaat zitten op haar stoel.
''Maar je bent toch niet zo gemeen dat je je stiefvader gaat manipuleren?'' zegt Rachel en kijkt met puppy oogjes.
''Als Galeno niet meedoet, doe ik ook niet mee!'' zegt Roxanne,maar twijfelt wat ze nou gezegd heeft.
''Oke,Safa en kim?'' zegt Rachel.Safa en Kim kijken elkaar aan.
''waar is die Battle of the band eigenlijk?'' zegt Safa.
''In Amsterdam, jullie gaan toch mee?'' zegt Rachel.
''Ik ga niet, ik ga met Roxanne naar New York!'' zegt kim en houd Roxanne vast.
''Ik ook! ik wil toch maar niet beroemd worden'' zegt Safa en houd Roxanne ook vast.
''ik ga maar ook naar New York'' zegt Galeno en legt een hand op Roxannes schouder.
''Maar...onze droom is toch om beroemd te worden?en Roxanne jij zei het zelf ook!'' zegt Rachel arrogant.
''Shit,Shit,Shit!'' denkt Roxanne, eindelijk gaat iedereen bij haar kant staan, is het nu volledig verpest! ze vind de Battle of the Band wel cool,Maar Roxanne houdt vol! ze gaat naar New York wat dan ook gebeurd!

Hoofdstuk twee: One,Two,three Go!

Roxanne ligt op haar lekker zachte matras met grote kussens.Gelukkig is ze thuis. ze voelt zich op een of ander manier schuldig tegenover Rachel.'
'ik ben echt gek geworden!'' zegt Roxanne tegen haar zelf en pakt een kussen. ze drukt de kussen stevig tegen haar aan. en denkt over Galeno.
''Galeno...Galeno...het is zo'n mooie,zachte,zoete naam...'' denkt Roxanne en doet haar ogen dicht.Roxanne hoort haar deur openen met een kraak.Het was Marc met een broodje ei.
''Hoi Roxanne,ik heb wat te eten voor je!'' zegt Marc en gaat op het matras zitten. Roxanne doet langzaam haar ogen open.
''Huah?'' zegt Roxanne en laat haar kussen vallen op de harde grond.Ze wrijft haar ogen en gaapt.''lekker geslapen?'' zegt Marc en geeft het broodje met ei.''Thanks'' zegt Roxanne en pakt het broodje ei.
''weetje,je moeder is best jong'' zegt Marc en pakt een kussen.
'' ze is pas 31'' zegt Roxanne en pakt de kussen die op de grond viel.
''Hoe heb je eigenlijk me ma ontmoet?'' vraagt Roxanne.Marc bloost en kucht.
''nou tja...ik...ehmmm..''. Opeens gaat het mobieltje van Marc.
''Oh sorry Roxanne'' zegt Marc en pakt zijn mobieltje en gaat naar de gang.Roxanne neemt een hap van haar broodje ei.
''Waarom zei hij niks...of naja...hij wou het bijna zeggen...denk ik'' zegt Roxanne tegen haarzelf.
''Jemig, ik praat te veel tegen mijzelf!'' zegt Roxanne en slaat haarzelf met een kussen.
Roxanne pakt haar rode Dell laptop en koptelefoon.
''Wat moet ik zeggen tegen Roxanne over dat we met z'n tweetjes in New York gaan wonen op een O ZO MOOIE LIEVE MANIER!'' schreeuwt marc tegen de zijn mobieltje.
'' het...het..is beter zo Marc, en zeg het gewoon op een normale manier...ze is eenmaal bijna volwassen'' zegt Famke(moeder van Roxanne) zielig.
''Het is dit,dat! vertel nou waarom!'' schreeuwt Marc boos en stampt op het kleed in de gang.Roxanne hoort het en gaat bij haar deur afluisteren.
''lieverd..alsjeblieft...ik heb problemen met Roxannes vader..en ook nog geld problemen..'' zegt Famke.
''Ga zelf naar New York om daar te wonen! dan ben je Roxannes vader af en kan je ook wel een nieuwe BANK OPENEN!'' schreeuwt Marc weer maar dan kwader en hangt op.Roxanne schikt en gaat op het matras liggen.Marc doet de Roxannes deur open.
'' Roxanne, pak je spullen'' zegt Marc en slaakt een diepe zucht.Roxanne wordt boos,haar hoofd wordt rood en balt haar vuisten.
''NEE!'' gilt Roxanne en slaat haar vuisten op de kussens.
'' Oke'' zegt Marc en doet de deur dicht. Dit verbaasd Roxanne, waarom is Marc niet boos omdat ze niet meewilt?.Roxanne pakt haar groene mobieltje en belt Galeno onder bewustzijn.
''waarom ga ik Galeno bellen?! ughh ik heb o zoveel problemen...ik ben denk ik zelf een probleem! ik praat zelfs nog steeds tegen mezelf ook!!'' zegt Roxanne verward. Ze kijkt in haar telefoonlijst en ziet Mare's telefoonnummer staan.
'' ik heb haar zo lang niet gesproken...'' denkt Roxanne en zucht.Roxanne tikt Rachels nummer in.
''Hallo met Rachel Knusser met wie spreek ik'' klinkt erdoor de telefoon.
''Rachel, met mij Roxanne ik heb je hulp nodig!'' zegt Roxanne.

Meer komt weer :super
Laatst gewijzigd door AdajaAalberts op 22 dec 2009 22:33, 14 keer totaal gewijzigd.
I Just want to Fly Away, with my dreams.....
15lila
Balpen
Balpen

Mmmm, je raast door je tekst heen, beschrijf elk deel van je verhaal nouwkeurig het poster, Marc en de omgeving waar ze zich bevind, veel succes verbeter vooral de details en maak ze dieper.
Het leven word aangevallen door dromen.
AdajaAalberts
Puntenslijper
Puntenslijper

15lila schreef:Mmmm, je raast door je tekst heen, beschrijf elk deel van je verhaal nouwkeurig het poster, Marc en de omgeving waar ze zich bevind, veel succes verbeter vooral de details en maak ze dieper.
danku, ik heb het al een beetje verbeterd en ik hoop dat het goed genoeg is?
15lila
Balpen
Balpen

Ja! al een hele verbetering probeer je volgende stukje alleen wat langer te maken :super
Laatst gewijzigd door marly op 07 dec 2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kan je ook aangeven wat er verbeterd is? Dat helpt de schrijver bij de volgende stukjes. Alvast bedankt!
Het leven word aangevallen door dromen.
Sabbientje
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik zie een paar dingen waardoor het lezen van je verhaal niet zo makkelijk is.
Dat is vooral het gemis aan enters.
Je hebt 1 groot blok tekst neergezet. Ik raad je aan om daar nog eens naar te kijken.

Een gesproken zin begint namelijk ook op een nieuwe, verse regel.
Verder zou je je verhaal door kunnen lezen en op de punten waar je zelf "rust" neemt met lezen, een enter zetten. Zo doe ik het altijd, vooral als ik niet weet waar ik mijn enters neer moet zetten.

Ik denk dat als je dat doet, je verhaal een stuk makkelijker leest en meer lezers trekt.

Succes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
AdajaAalberts
Puntenslijper
Puntenslijper

Sabbientje schreef:Ik zie een paar dingen waardoor het lezen van je verhaal niet zo makkelijk is.
Dat is vooral het gemis aan enters.
Je hebt 1 groot blok tekst neergezet. Ik raad je aan om daar nog eens naar te kijken.

Een gesproken zin begint namelijk ook op een nieuwe, verse regel.
Verder zou je je verhaal door kunnen lezen en op de punten waar je zelf "rust" neemt met lezen, een enter zetten. Zo doe ik het altijd, vooral als ik niet weet waar ik mijn enters neer moet zetten.

Ik denk dat als je dat doet, je verhaal een stuk makkelijker leest en meer lezers trekt.

Succes.
is het zo goed dan?
Sabbientje
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik zou niet iedere keer je eerste post editten en daar dan in verder gaan.
Je kan het beste nieuwe stukken gewoon in een nieuwe post zetten.
Anders kunnen lezers niet zien dat je een nieuw stukje hebt geplaatst,

Dus inleiding in een post, eeste stuk hoofdstuk 1.
Probeer in 1 keer minimaal 1/2 pagina van Word te posten. Dan heb je ook werkelijk een stukje te lezen als lezer.

Over de enters, ik zie eigenlijk geen verschil....

AdajaAalberts schreef:Inleiding:
Roxanne kijkt naar haar poster van haar eigen band ''OLLIE''. [PUNT] De poster was bedekt met een blauwe glans. Ze [Hoofdletter] is in die band de zangeres en ook de leider. Roxanne zucht en gaat op de bank zitten.[enter]
''Jemig, ik moet als de tierelier een nummer schrijven!'' zegt Roxanne en pakt haar tas bij het vensterbank. opeens ziet ze voor het raam haar lullig [????]stiefvader Marc die net uit de auto komt. [enter]
''Godverdomme [waarom zo vloeken? Je kan ook "nettere" vloekwoorden bedenken], niet hij weer!'' zegt Roxanne tegen haar zelf en schaamt zich. [waarom sschaamt ze zich?][enter]
''Hallo lieverd!'' zegt Marc en doet de deur open.[enter]
''Ik heet Roxanne,[komma] geen lieverd'' zegt Roxanne en doet haar tas open .Marc ziet de poster van ''OLLIE'' en kijkt naar Roxanne met een microfoon in haar hand. [enter]
''Wauw, wat zie je er toch mooi uit!'' zegt Marc en klapt zachtjes in zijn handen. [enter]
''gek'' fluistert Roxanne tegen haar zelf en pakt pen en papier uit haar tas. [enter]
''Marc, wegwezen ik moet iets maken, ga naar de keuken of zo ik heb de woonkamer even nodig!'' zegt Roxanne. [enter]
"Oh echt, wat maak je dan'' zegt Marc.[vraagt Marc] [enter]
''Gewoon wegwezen!'' zegt Roxanne en gooit een boek over literatuur naar Marc.[ze zegt het dus niet op een gewone toon. Hoe zegt ze het, geïrriteerd, verveeld, boos, chagrijnig.] [enter]
''Hou 'ns op Jongedame, dit is volkomen respectloos!'' zegt Marc en pakt het boek op.[hoe zegt Marc dit?][enter]
''Jij bent pas respectloos want je hebt mijn moeder ingepikt!'' schreeuwt Roxanne boos en gooit nog een boek. [waar liggen al die boeken? Waar zijn ze? probeer meer te omschrijven][enter]
''Nou dan, dan gaan we niet naar New York!'' zegt Marc kwaad en pakt het andere boek. Roxanne is stil en doet haar hand voor haar mond, ''Shit'' denkt ze dan.[spatie]Marc zucht.'' je ma heeft gevraagd of wij tweeën naar New York zouden gaan, ook omdat we niet zo'n goede band hebben''. Roxanne kijkt Marc diep aan. [punt][enter]
''hier[hoofdletter] is de deal,als we 3 weken tegen elkaar aardig doen en elkaar respecteren, kunnen we gaan'' zegt Marc. [enter]
''en [hoofdletter] als je het dan niet doet?'' zegt Roxanne. [enter]
''dan[hoofdletter] gaat je moeder boos worden, en ga je weer een boek gooien maar dan krijg je van je moeder het harder terug?'' zegt Marc.{welke toon zegt hij dit?] [Enter]
''wie wind zaait, zal storm oogsten! Je kent me best goed Marc, maar ik zal het proberen om je te respecteren ok?'' zegt Roxanne en schudt Marc een hand.[enter]
''Misschien krijgen we wel een sterke band'' zegt Marc vrolijk. [enter]
''My ass, ik ga lekker naar new York, dump hem in nederland en ga heerlijk feesten! dit wordt een makkie'' denkt Roxanne en grijnst.
Je kan meer doen met de manier hoe dingen uitgesproken worden.
Boos, vrolijk,. chagrijnig, verveeld enz. Dan krijg je meer een idee hoe het gesprek verloopt.
Verder kun je meer gevoelens en emoties proberen erin te verwerken.
Hoe vind Marc het dat Roxanne zo tegen hem doet? Hoe vind Roxanne de reacties van Marc?
En de omgeving zou je ook meer kunnen uitwerken. Ze gooit met boeken, maar waar haalt ze die vandaan? Hoe ziet de kamer eruit waar ze staat? Bank, gordijnen, vloerkleed, lampen?

En als laatste puntje, Cijfers helemaal uitschrijven. 3 = drie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
AdajaAalberts
Puntenslijper
Puntenslijper

Sabbientje schreef:Ik zou niet iedere keer je eerste post editten en daar dan in verder gaan.
Je kan het beste nieuwe stukken gewoon in een nieuwe post zetten.
Anders kunnen lezers niet zien dat je een nieuw stukje hebt geplaatst,

Dus inleiding in een post, eeste stuk hoofdstuk 1.
Probeer in 1 keer minimaal 1/2 pagina van Word te posten. Dan heb je ook werkelijk een stukje te lezen als lezer.

Over de enters, ik zie eigenlijk geen verschil....

AdajaAalberts schreef:Inleiding:
Roxanne kijkt naar haar poster van haar eigen band ''OLLIE''. [PUNT] De poster was bedekt met een blauwe glans. Ze [Hoofdletter] is in die band de zangeres en ook de leider. Roxanne zucht en gaat op de bank zitten.[enter]
''Jemig, ik moet als de tierelier een nummer schrijven!'' zegt Roxanne en pakt haar tas bij het vensterbank. opeens ziet ze voor het raam haar lullig [????]stiefvader Marc die net uit de auto komt. [enter]
''Godverdomme [waarom zo vloeken? Je kan ook "nettere" vloekwoorden bedenken], niet hij weer!'' zegt Roxanne tegen haar zelf en schaamt zich. [waarom sschaamt ze zich?][enter]
''Hallo lieverd!'' zegt Marc en doet de deur open.[enter]
''Ik heet Roxanne,[komma] geen lieverd'' zegt Roxanne en doet haar tas open .Marc ziet de poster van ''OLLIE'' en kijkt naar Roxanne met een microfoon in haar hand. [enter]
''Wauw, wat zie je er toch mooi uit!'' zegt Marc en klapt zachtjes in zijn handen. [enter]
''gek'' fluistert Roxanne tegen haar zelf en pakt pen en papier uit haar tas. [enter]
''Marc, wegwezen ik moet iets maken, ga naar de keuken of zo ik heb de woonkamer even nodig!'' zegt Roxanne. [enter]
"Oh echt, wat maak je dan'' zegt Marc.[vraagt Marc] [enter]
''Gewoon wegwezen!'' zegt Roxanne en gooit een boek over literatuur naar Marc.[ze zegt het dus niet op een gewone toon. Hoe zegt ze het, geïrriteerd, verveeld, boos, chagrijnig.] [enter]
''Hou 'ns op Jongedame, dit is volkomen respectloos!'' zegt Marc en pakt het boek op.[hoe zegt Marc dit?][enter]
''Jij bent pas respectloos want je hebt mijn moeder ingepikt!'' schreeuwt Roxanne boos en gooit nog een boek. [waar liggen al die boeken? Waar zijn ze? probeer meer te omschrijven][enter]
''Nou dan, dan gaan we niet naar New York!'' zegt Marc kwaad en pakt het andere boek. Roxanne is stil en doet haar hand voor haar mond, ''Shit'' denkt ze dan.[spatie]Marc zucht.'' je ma heeft gevraagd of wij tweeën naar New York zouden gaan, ook omdat we niet zo'n goede band hebben''. Roxanne kijkt Marc diep aan. [punt][enter]
''hier[hoofdletter] is de deal,als we 3 weken tegen elkaar aardig doen en elkaar respecteren, kunnen we gaan'' zegt Marc. [enter]
''en [hoofdletter] als je het dan niet doet?'' zegt Roxanne. [enter]
''dan[hoofdletter] gaat je moeder boos worden, en ga je weer een boek gooien maar dan krijg je van je moeder het harder terug?'' zegt Marc.{welke toon zegt hij dit?] [Enter]
''wie wind zaait, zal storm oogsten! Je kent me best goed Marc, maar ik zal het proberen om je te respecteren ok?'' zegt Roxanne en schudt Marc een hand.[enter]
''Misschien krijgen we wel een sterke band'' zegt Marc vrolijk. [enter]
Je kan meer doen met de manier hoe dingen uitgesproken worden.
Boos, vrolijk,. chagrijnig, verveeld enz. Dan krijg je meer een idee hoe het gesprek verloopt.
Verder kun je meer gevoelens en emoties proberen erin te verwerken.
Hoe vind Marc het dat Roxanne zo tegen hem doet? Hoe vind Roxanne de reacties van Marc?
En de omgeving zou je ook meer kunnen uitwerken. Ze gooit met boeken, maar waar haalt ze die vandaan? Hoe ziet de kamer eruit waar ze staat? Bank, gordijnen, vloerkleed, lampen?

En als laatste puntje, Cijfers helemaal uitschrijven. 3 = drie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
Ik heb het verbeterd, is het zo goed?
Gesloten

Terug naar “Het Dramatheater”