killing me softly

Hier vind je alle voltooide dramatische verhalen!
Plaats reactie
fly away
Potlood
Potlood

Ik zit hier alleen.
Helemaal alleen in mijn kamer....in een leeg huis!
Zo voel ik me nu ook. En dat gevoel heb ik al maanden.
Ook al zet je mij in een huis vol mensen, dat lege gevoel zal niet verdwijnen nooit meer.
Mijn ouders zijn vandaag voor de zoveelste keer naar antwerpen gegaan. Er schijnt daar een goeie donkter te zijn.
Mijn moeder heeft de laatste tijd alleen maar lichamelijke klachten.
Ze heeft overal pijn.
En mijn vader hij is doodongelukkig, en hoopt dat een dokter hem kan helpen. Heel ons gezin kent geen geluk meer.
Niemand die ons ook kan helpen....geen enkele dokter.
Vandaar dat ik ook thuis ben gebleven.
Mijn 2 broers en mijn schoonzus zijn ook met mijn ouders meegegaan.
Ze maken er zowat hun wekelijkse ritueel van.
Sinds dat het gebeurd is...is dit huis niet meer ons huis!
Er hangt hier een vreemde sfeer rond.
Het is nu 6 maanden geleden dat het gebeurd is.
Ik zie het beeld nog steeds voor me.
Ik liep naar haar kamer en zag haar daar liggen....dit kon niet waar zijn..Hoe had dit kunnen gebeuren.
Elke nacht weer krijg ik hier nachtmerries van.
Zodra ik mijn ogen sluit zie ik dat beeld weer voor me.
Er spoken allerlei vragen door mijn hoofd....Waarom zij? Waarom moest ons dit gebeuren?

Dit had niemand verwacht.
Die dag kon niemand van mijn familie het ook aan.
Mijn zusje...mijn dierbaarste zusje is er gewoon niet meer.
Ze heette Nadine....net 15 jaartjes jong.
Ze had nog een heel leven voor haar.
Maar alles liep niet zoals wij het voor haar wilde.
Ik wist niet dat ze zo ongelukkig was geweest.
Ze was erg veranderd. Dat zag heel de familie.
Ze was de jongste thuis, dus erg verwend en had altijd haar mondje klaar.
Maar ineens op een dag veranderde ze van een drukke gezellig meid in een rustig teruggetrokken persoontje.
Had ik het maar anders aangepakt. had ik maar echt met haar gepraat...had ik maar...ik had zoveel kunnen doen maar inplaats daarvan maakte ik alleen maar ruzie met haar!
Ik ben 16 jaar ouder dan haar. Maar toch lijkt het of er een heel groot verschil tussen ons in zat.
Ik ben altijd diegene geweest die zich strikt aan mijn studie hield en mijn familie was het belangrijkste voor mij.
Zij was altijd de leukste en gekste thuis.
Was altijd wel in voor een geintje.
Ik had een goeie band met haar maar op bepaalde gebieden, dachten we gewoon heel anders over dingen.
Daarom spraken we er ook nooit samen over.
Als ik dat wel had gedaan dan was ik misschien een goeie zus voor haar geweest.
Zoals ik al zei veranderde Nadine heel erg.
Het speelde al een tijdje af dat zij vaak op haar kamer zichzelf opsloot.
Ze was zogenaamd met school bezig.Mijn ouders kregen in de gaten dat ze ineens nogal opstandig was geworden.
Zei overal Nee tegen. het liefste zat ze gewoon alleen.
Ze had ook vaak ruzie met mijn ouders.
Mijn moeder wilde gewoon dat ze beneden kwam....dat ze zich met het gezin thuis bezig hield.
Die ruzies begonnen al tijdens het eten.
Ze bleef altijd boven en mijn ouders konden roepen wat ze wilden maar ze kwam gewoon niet.
Eerst kwam ze nog met tegenzin naar beneden maar algauw deed ze zelfs dat niet meer.
Net als die dag.
Het was december..
Mijn vader was de eerste die Nadine riep om te komen eten.
Ze kwam niet....Mijn moeder was het zo zat dat ze zei dat we haar maar moesten laten.
Als ze honger had dan kwam ze zelf wel naar beneden.
Dit is iets waar mijn moeder heel erg veel spijt van heeft.
Want als we toen toch naar boven waren geweest dan hadden we het misschien kunnen redden.
Ik probeer mijn moeder vaak haar schuldgevoelens uit haar hoofd te praten...en diep van binnen weet ze zelf ook wel dat als ze het toen niet had gedaan, ze het die avond of de dag erop wel had geprobeerd!
We gingen dus maar eten.
Na het eten kwam ze nog steeds niet naar beneden...en 3 uur later toen ook niet!
We lieten haar maar. Totdat haar vriendin Esmee belde. ik nam de telefoon op en riep Nadine heel hard aan de trap maar ik kreeg geen gehoor.
Ik maakte nog een grapje over haar... Ik zei tegen Esmee dat Nadine zo doof als een eend was. We begonnen allebei toen te lachen want we wisten niet eens of eenden ook echt doof waren.
In ieder geval ik liep haar kamer binnen.
Ze lag languit op haar bed....op het eerste gezicht leek het niks ernstigs. Ze lag er wel vreemd bij...haar hoofd lag bijna op de grond.
Ik probeerde haar wakker te schudden, ik dacht dat ze sliep.
Totdat ze maar niet wakker wilde worden...en ineens zag ik een potje leeg naast haar liggen.
Ik begon te trillen want al die medicijnen lagen er niet meer in.
En wat moest zij met die medicijnen...het waren de medicijnen van mijn moeder.zij had erg veel last van haar maag.
Het waren hele zware medicijnen mijn moeder mocht er ook maar 1 per dag innemen.
Het drong nog steeds niet echt tot me door.
Ik dacht dat Nadine de medicijnen ergens had laten vallen.
Ik keek overal...op de grond onder haar bed.
Maar kon niks vinden.
Ik durfde het niet maar ik moest gewoon weten of Nadine nog ademde.
Ik voelde aan haar pols .....ze ademde niet meer...mijn lichaam begon nog meer te trillen.
Ik liet de telefoon die ik al die tijd nog in mijn handen had hard op de grond vallen.
Ik begon te gillen en schreeuwen.
Mijn ouders en broer kwamen er snel bij.
Ze zagen haar daar zo liggen en ze wisten meteen al wat er aan de hand was.
Mijn broer tilde haar op en bracht haar meteen naar het ziekenhuis.
Ook al wisten we alledrie dat ze niet meer leefden...het drong niet tot ons door.
Mijn moeder ging wat kleren van haar inpakken.
Want wie weet hoelang ze in het ziekenhuis moest blijven liggen.
Nadat mijn moeder wat spulletjes had ingepakt gingen we met zijn allen zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.

als k verder moet schrijven hoor ik t wel :)
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jabor
Balpen
Balpen

:cry: auhw wat een zwaar verhaal, hoe kun je me dit aan doen :P heel mooi en ontroerend.
Loutju
Erelid
Erelid
Contacteer:

wow.... hier heb ik echt geen woorden voor... is dit echt gebeurd of verzonnen?
fly away
Potlood
Potlood

verzonnen
fly away
Potlood
Potlood

In het ziekenhuis probeerde ze hun uiterste best te doen.
heel haar maag hadden ze leeggepomt.
Nadine had inderdaad alle medicijnen ingenomen.
Het was een slimme meid ze wist dat haar lichaam dat niet aan zou kunnen.
Daarom wist ik ook meteen toen de arts ons dat kwam vertellen dat het zelfmoord was.
Hij zei ons dat we te laat waren geweest.
Het was al helemaal in haar lichaam verwerkt....ze had ze al zeker meer als 6 uur in haar lichaam. En die medicijnen hadden een slechte werking op haar lichaam.....wat ook heel logische was want ze waren ten eerste niet voor haar bedoelt en plus als je er 3 teveel van zou slikken zou het je al erg ziek maken.
Wij gingen allemaal kapot.
Mijn moeder viel flauw en mijn vader ging daar zomaar in het ziekenhuis op zijn knieeen neerknielen.
Mijn broer en ik waren de enige die verstijfd stonden.
Dit kon niet waar zijn.
Niet bij ons zusje!
Die zou nooit zelfmoord plegen.....
Ze had nog zoveel om voor te leven.
We wisten allemaal niet wat er om ons heen gebeurden.
Alles daarna ging ook erg snel.
Nadine werd begraven...vlak bij mijn opa en oma.
Iedereen had veel verdriet.
Ze was altijd het zonnetje bij ons thuis geweest.
ik wist dat mijn ouders zich diep van binnen ook schaamde voor de buitenwereld.
Ze kregen vaak allerlei roddels naar hun hoofd geslingerd...want Als iemands zijn dochter zelfmoord pleegt dan zijn de ouders de schuldige.
Ik wist dat dat niet klopte.
Mijn ouders hebben altijd alles maar dan ook alles voor Nadine gedaan.
Ze had een goed leventje. Het was een mooi meisje...was laatste jaars havo,en had daarnaast ook nog eens hele leuke vriendenkring.
Zo ver wij wisten ging alles gewoon goed.
Wij moesten eens weten hoe ongelukkig zij was...Hoe onzeker...ze had liefde nodig, en dat gaven wij haar ook maar blijkbaar niet genoeg.
Alles had ze al gepland.
Ze heeft voor iedereen die haar dierbaar was een speciale brief geschreven.
Die lagen op haar bureautje. Wij hebben alleen die van de familie gehouden....Esmee haar beste vriendin heeft voor de rest gezorgd.
Nu 6 maanden later heb ik mijn brief nog steeds niet geopend....bang voor de harde waarheid!
Ik kan het nog steeds niet onder ogen zien.
Mijn leven is ook compleet veranderd.
Ik ga de deur haast niet meer uit.
ben met mijn studie en bijbaantje gestopt.
Iedereen hier thuis is anders gaan leven...
JE ziet nooit meer een glimlach op 1 van onze gezichten....en als het er eentje is dan is het een neppe, omdat het moet!
Mijn oudste broer is sinds een klein jaartje getrouwd...hij kon zijn leven met zijn vrouw ook niet gewoon oppakken. Dus zijn ze bij ons thuis ingetrokken.
We hebben veel steun aan schoonzus Lina.
Zij heeft ook verdriet maar ze staat zo sterk in haar schoenen.
Iedereen thuis heeft zijn brief die Nadine ze had geschreven al gelezen.
Elke dag weer lezen ze hem door.
Het geeft hun een beetje troost.
Zo lijkt ze toch een beetje bij hun te zijn.
De kamer van Nadine is nog precies zoals ze hem heeft verlaten.
Haar kleren alles ligt ernog.
Mijn moeder maakt het zo veel mogelijk schoon.
Maar ze wilt alles laten zoals het er lag.
Soms als ik me verdrietig en kwaad voel dan ga ik naar haar kamer.
Ik kijk dan goed rond.
Net als vandaag..ik pak de ongeopende brief en loop naar haar kamer.
Ik kan niet op haar bed zitten.
Ik ga op haar stoel zitten.
Overal zie ik fotootjes van haar en haar vriendinnen.
Ze lacht bijna op elke foto.
Wat zag ze daar toch gelukkig uit.
''Nadine waarom heb je dit gedaan''
Waarom?
Ik begin tegen mezelf te praten maar het voelt alsof ik tegen Nadine praat.
''Was je dan zo ongelukkig?''
Ik kijk weer de kamer rond. Ik weet dat al mijn antwoorden in die brief zitten. Maar ik durf het niet!
Ik blijf er een hele tijd zitten....Totdat ik besluit dat ik eerst maar beter de brieven kan lezen die ze naar mijn ouders had geschreven..
Ik ging naar mijn ouders hun kamer en haalde uit mijn moeders kast een een fotoalbum.
Daar zaten alle jeugdfoto's van Nadine in.
De brief die ze naar mijn ouders had geschreven ook.
Ik pakte hem en ging weer terug naar haar kamer....Zou ik dit wel kunnen lezen?

Zou ik het wel aankunnen..??

Ik ging weer in de stoel zitten.....en opende de brief.
Ik begon hem te lezen:

Lieve Mama,
Als je deze brief leest, dan ben ik er niet meer.
Ik weet dat ik je daarmee veel pijn doe.
Maar het is beter zo! Ik kan niet verder leven.
Neem jezelf niks kwalijk, je bent de beste moeder van heel de wereld...alleen heb jij de verkeerde dochter gekregen!
Altijd noemde jij mij je kleine ''Nadintje''
Was ik dat ook maar voor altijd gebleven...Jou armen om mij heen.
Ik weet nog hoe ik als klein meisje me zo beschermd voelde door jou.
Mama weet dat ik van je hou...je bent de meest bijzonderste vrouw voor mij in deze wereld!
Ik ben je ook erg dankbaar voor alles.....voor het leven dat je me gaf...Ik weet dat ik niet erg dankbaar over kom door het leven dat jij me gaf mezelf te ontnemen. Maar lieve Mama ik kon het niet meer aan...het was gewoon onmogelijk om nog met mezelf te kunnen leven.
Ik hoop dat ik voor altijd een plek in je hart heb...ik hoop dat je me kan blijven herinneren als je kleine Nadintje...

Bij het lezen van deze brief begon ik weer te trillen net als de dag dat het gebeurde.
Ik probeerde het allemaal te begrijpen maar het leek net of ik alleen maar nog meer vragen begon te krijgen.
Waarom kon ze niet met haar zelf leven? Wat heeft ze gedaan dan of wat heeft ze meegemaakt?
Ik weet niet ik had ineens een drang ....ik moest verder lezen.
Ik las het stukje dat voor mijn vader was geschreven:

Dag Papa
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet schrijven.
Je noemde me altijd jou kleine prinsesje..
Ik weet dat ik je in een situatie heb gezet waar je heel veel schaamte zal hebben.Maar papa ik wil dat je weet dat ik zielsveel van je hou !!
Ik heb altijd alles willen doen waar je trots op zou kunnen zijn.....Ik ben je jongste dochter en wilde alles goed doen...
Je hebt me veel geleerd, weet dat ik dat niet vergeten ben..
Weet dat ik vaak om god zijn hulp heb gevraagd maar die hulp kreek ik niet..Goed liet mij in de steek.. En ik weet dat vroeg of laat jij en Mama dat ook hebben gedaan. JUllie verdienen niet zo een dochter!
Het is beter zo...
Voor altijd jou kleine prinsesje

Ik had het niet in de gaten maar er vielen vele tranen over mijn wangen.
Door deze brief te lezen wist ik dat Nadine erg ongelukkig was.
Ze zat duidelijk ergens mee.....ergens waar ze zich voor schaamde...iets wat haar pijn had gedaan.
Ik haalde van alles door mijn hoofd, Maar zou ik ooit achter de echte waarheid komen?
Zou de waarheid in mijn brief staan?
Ik durfde hem nog steeds niet te openen.
Ik maakte mezelf zo klein mogelijk...ik begon het koud te krijgen!
Ik voelde me zo leeg.
De tranen bleven maar komen. Waarom ....waarom Nadine...ik had je geholpen. Je bent mijn zusje!
Zonder jou heeft mijn leven geen zin.Ik wist niet maar ineens voelde een gevoel dat niet te beschrijven was.
Het leven had zo geen zin voor mij!
Het leek net of ik ook niet meer wilde leven....was ik ook maar dood.
Ik werd bang van die gedachtens.
Ik was diegene die eerst zo boos was geweest op Nadine...want waarom Zelfmoord.....Hoe kon een mens zou wreed zijn omdat werkelijk te doen.
Maar nu had ik dezelfde gedachtens.
Ik werd gek van mezelf.
Ik wist diep van binnen dat ik het niet zou kunnen....Ik zou nooit maar dan ook nooit een einde maken aan mijn leven, waarom kon Nadine het dan wel?
Ik hoorde beneden gepraat.
Mijn ouders en broers en Lina waren thuisgekomen.
Lina kwam meteen naar boven.
Ze riep me een paar keer''Dina...Dina''
''Ik zit hier ' zei een schor stemmetje.
Ze kwam de kamer binnen.
Ze zag me daar huilend zitten.
Ze liep op me af en deed haar armen om mij heen.
''Ohhh Dina toch'' Waarom moet jij deze pijn ook meemaken.
Ik kneep haar bijna fijn...het was een goedgevoel dat ik iemand had die mij begreep.
Mijn ouders hadden zelf zo veel verdriet dat ze mijn verdriet er niet bij kunnen hebben.
En mijn broers.....die uiten hun emotie''s op een hele andere manier.
Ik zie mijn broers bijna nooit huilen. Ze sluiten zich liever in hun kamer op. En laten zichzelf daar gaan!
Lina was de enige die zich met mij echt bezig hield.
Soms dan schreeuwde ik naar haar....soms dan huilde ik.....en soms keek ik haar alleen maar aan.
Elke keer weer lukte het haar om mij rustig te krijgen.
ELke keer weer zei ze de juiste woorden.
Ik weet niet wat ik zonder haar zou moeten.
Ze was een soort zus van mij geworden...een grote zus...Net als ik voor Nadine was.
''Dina ik weet dat het moeilijk is,maar je moet niet alleen verdrietig zijn als je aan Nadine denkt....probeer het voor haar om ook aan de leuke dingen te denken die jullie samen hebben meegemaakt.
Lina probeerde zo met mij een gesprek te beginnen.
''Lina zonder Nadine wil ik me niet meer gelukkig willen...ik wil niet lachen begrijp dat nou...
''Dina ik begrijp dat lieverd'' Maar zo maak je alleen jezelf kapot. het is goed dat je aan Nadine denkt maar gebruik die energie voor positieve dingen....Ga voor haar bidden...doe voor haar de dingen die zij belangrijk vond. Maak je studie af.
''Lina waarom heeft ze het gedaan?
Ook Lina wist hier geen antwoord op.
Zij had ook een brief van Nadine gehad. ik vroeg Lina wat erin stond.
Ze haalde de brief en begonhem hardop voor te lezen:

Hoi Schatje,
Je bent nu een half jaar met Najim getrouwd.
Wat was ik blij dat mijn (gekke) broer zo een mooi meisje had veroverd.
Ik was op jullie bruiloft zo trots! Ik wist dat jij onze familie alleen maar mooier zou maken.Ik weet niet hoe jij over mij denkt en wat voor beeld jij over mij had. Ik ben al tijden mezelf niet en jammer genoeg leerde jij me op het verkeerde moment kennen.
Vroeger was ik iemand waarmee je het gezellig kon hebben maar ik ben veranderd in een ongelukkig meisje dat het liefst alleen is.
Weet dat ik je graag goed had willen leren kennen. En weet dat als ik gewoon stil bij jou thuis op de bank zat...mezelf niet verveelde..Ik vond het juist erg fijn om bij jou en Najim te zijn. Ik zag hoe gelukkig jullie samen zijn. Ik weet dat je hem ook nog veel gelukkiger gaat maken. Ik wist meteen al Lina dat jij een speciale vrouw bent.
Daarom wil ik je vragen om mijn familie te steunen...en ze te laten weten dat ik van ze hou! Het gaat je goed...

Nadine....

Tijdens het hardop lezen moest ook Lina huilen.
Voor haar is het ook een groot verlies.
''Lina begrijp jij wat Nadine bedoelde met dat ze ongelukkig was?
''ik heb er ook lang over nagedacht...maar ik heb nooit iets bij haar gemerkt. Ja ze zag er ongelukkig uit maar ik dacht dat ze gewoon druk en stres met school had.
Ja dat dachten we allemaal.
We bleven nog een tijdje verder praten.
Het gesprek deed me goed.
Ik wist dat als ik meer wilde weten mijn eigen brief moest lezen.
Alleen die brief zou me antwoorden kunnen geven.
Maar er was nog een lange weg te gaan...Om mijn leven weer op te pakken....En wilde ik dat wel?
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jabor
Balpen
Balpen

:cry: zo droevig t gebeurd wijnig dat ik huil maar met zo'n verhaal kun je ze wel over mijn wangen krijgen....stil opeens weet niks meer te vertellen....dit soort dingen lees ik niet vaak in boeken. ik ben nu wel heel nieuwschiegig naar het volgende deel
fly away
Potlood
Potlood

Thuis aangekomen is er weer die rare sfeer.
Mijn moeder ligt op debank en mijn vader is met allemaal onzinnige dingen bezig. Zo hoeft hij niet natedenken.
Lina is in de keuken bezig met koken.
Zij probeert altijd een beetje sfeer te maken.
Maar dat lukt niet altijd, het is bijna altijd hetzelfde.
Soms als er familie langskomt dan doen we allemaal net alsof het goed gaat....we gaan met zijn allen in de woonkamer zitten en drinken gezellig thee met koekjes.
Zo wilt mijn vader het hebben....omdat hij niet wilt dat mensen over ons gaan roddelen.
Ik begrijp niet waarom hij daar aan denkt, wat zou ons dat nou moeten schelen....wij zijn iemand verloren die ons dierbaar is.
Het is nu mei, het zonnetje schijnt af en toe!
Vroeger was ik altijd zo dol op het zonnetje geweest, net als Nadine.
We gingen altijd dan samen in de tuin liggen.
Om lekker bruin te worden.
Bij alles wat ik zie of voel dan denk ik aan Nadine.
Iedereen die kan dat ook aan mij merken.
Ik kan niet nep doen net als mijn vader.
Vaak hoor ik dan ook dat ik om proffesionele hulp moet gaan zoeken..Gewoon eens gaan praten met iemand.
Hoe kunnen ze dat nou zeggen.
Die mensen zullen me alleen maar nog gekker maken.
Ik kies er ook bewust voor om alleen maar met Nadine bezig te zijn.
Nooit meer zal ik me gelukkig gaan voelen dat was gewoon onmogelijk.
Zelfs als ik slaap dan droom ik over haar.
Ik ben het leven nu heel anders gaan zien.
Dit leven is me nu niks meer waard.
Vaak dan bidt ik en dan vraag ik God waarom wij in zo'n wereld leven...waarin alleen maar oorlog, haat en ongeluk is.
Waarom moeten we de ergste dingen meemaken...en dan vervolgens dood gaan.
Het liefst was ik nu ook bij Nadine....maar ik weet dat ik moet wachten totdat het mijn tijd is.
Zie je dit?? Ik praat niet meer normaal voor een 16 jarige.
Niemand die 16 is die denkt al aan zijn tijd om te gaan....oudere mensen die al een heel leven hebben meegemaakt die hebben het recht om dit te zeggen.
Maar ik niet.
Daarom moet ik ook iets in mijn leven proberen te bereiken....maar wat?
Ik kwam maar op1 ding op en dat was dat ik voor Nadine moest opkomen....Ik moest erachter zien te komen wat er met Nadine was gebeurd en dan moet ik voor haar gaan vechten.
Het werd nu echt tijd, ik moest de brief gewoon gaan lezen.Het is nu al zeker meer als een half jaar geleden.
En nog steeds had ik hem niet gelezen dus het moest.
Ik pakte mijn brief...
Ik keek er naar, maar ik durfde niet.
Ik zette hem weer terug.
Wat was er toch met mij?
Even bleef ik zitten maar toen pakte ik hem toch weer.
Ik maakte hem open......Dit was het moment van dewaarheid.....
Nu zou alles voor mij duidelijk worden !!

Ik pak mijn brief....
Ik kijk er naar, zou ik dit wel durven? Wat zou er in staan, Zou ik niet een ander beeld van Nadine gaan krijgen?
Ik had geen keus ik moest hem nu toch echt gaan lezen.
Ik open de envelop.
Zodra ik de brief in mijn handen heb voel ik de geur van gucci...dat was Nadine's lievelingsgeurtje. Ze had hem op mijn brief gespoten.
Even leek het net of ze hier in de kamer was geweest.
Ik bleef er maar aan ruiken, het voelde zo vertrouwd.
Ik bekeek de brief.
Het was een lange brief....Veel langer dan die van mijn ouders.
Ik ging er goed voor zitten.
Dit was dan het moment....nu zou ik erachter gaan komen.
Ik begon te lezen:

Dina,
Ik vond dit het allermoeilijkste om jou een brief te schrijven.
Ik had je dit allemaal veel eerder willen vertellen, maar ik kon het op de 1 of andere manier niet.
ik ken jou en ik weet dat jij schuldgevoelens bent gaan krijgen....je neemt jezelf kwalijk waarom je dit niet hebt zien aankomen...
Je voelt je verantwoordelijk voor mij.
Maar Dina ik wil dat je weet dat het onmogelijk was dat jij mijn leven zou redden. Het ergste wat een mens kan overkomen is dat hij of zij niet meer met zichzelf kan leven.
En dan kan geen mens diegene meer helpen.
Ik was 1 daar van. Elke dag werd ik wakker met een rotgevoel.
Elke dag weer vroeg ik mezelf af waarom ik nog leefde.
Wat voor nut het had. Ik ben kapot gemaakt van binnen.
Er was niks meer van mezelf overgebleven alleen nog maar een lichaam dat met moeite wilde functioneren.
Ik ben mezelf gaan haten. Dina dit is niet uit het niets ontstaan..Ik ben altijd gelukkig geweest. Ik had alles wat ik wilde.
Maar dat moest veranderen.
het begon allemaal 2,5 jaar geleden.
Het is mijn eigen stomme fout geweest.
Ik werd verliefd....verliefd op iemand die ook jij kent.
Hij woont bij ons in de buurt.
Ik kende hem alleen van gezicht..En ik begon hem steeds beter te leren kennen.
Ik had toen al kunnen weten dat het verkeerd zou aflopen..alsik jou de naam ga geven dan zal je ook meteen gaan zeggen dat ik het zelf opzocht.
Het was een fout type....iedereen had een negatief beeld over hem, maar op de 1 of andere manier trok hij me aan. Hij was ook niet zoals iedereen altijd zei.
Dina ik heb er echt veel spijt van.Ik had beter moeten weten..ik had geen relatie moeten beginnen.
Ik hoop niet dat je me nu al bent gaan haten want dit is nog maar het begin...Dit is niet de enige fout die ik heb gemaakt.
Ik heb veel fouten gemaakt...en die waren niet meer goed te maken.
Ik kon er niet mee leven. Ik weet wat je nu denkt ik had God om vergevenis kunnen vragen.
Maar God heeft mij in de steek gelaten.Ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld. Ik weet ook dat ik tever ben gegaan. Ik heb mijn eigen leven verpest.
Ik weet nog wel hoe jij altijd over die meisjes praatte...die vriendjes hadden en die alles voor hun deden.
Meisjes die afhankelijk waren geworden, Jij sprak altijd met zo veel woede over hun. Dina ik ben zo een meisje geworden. Ik had geen zelf respect meer.
Ik vond het erg moeilijk om alles in deze brief te zetten..alles wat ik heb meegemaakt.
Daarom ga ik je nu iets heel persoonlijks geven.
Dina mijn dagboek ligt in mijn kledingkast...doorzoek mijn kleren goed en je zal hem vinden.
Het sleuteltje ligt in mijn nachtkastje. Ik heb al die tijd in mijn dagboek geschreven....Vanaf dag 1 staan er mijn gevoelens in.
Totaan de dag dat ik zelfmoord pleegde. Dina er staat van alles in.....Ook dingen over jou en mama en papa...ik wil dat je dat niet te serieus gaat nemen ik ben gewoon zo ongelukkig geworden dat ik vaak ook boos en verdrietig om jullie was.
Lees mijn dagboek en ik hoop dat je het dan beter zal begrijpen...
Vergeet niet dat ik veel van je hou .
Ik wil ook dat je verder gaat met je leven. Zorg dat jij wel gelukkig wordt. Jij hebt zoveel talenten.
Ik keek altijd tegen je op....
Lieverd het spijt me jou dit aan te moeten doen .....ik hoop ook dat er een dag gaat komen dat jij me zal begrijpen!
Ik hou Van je
Nadine

Tijdens het lezen van de brief vergat ik bijna om adem te halen.
Ik had geen gevoel meer.
Ik dacht dat als ik deze brief zou lezen dat ik dan dat akelige gevoel van binnen wel kwijt zou zijn....maar het was juist het tegenovergestelde.
Het gevoel werd alleen maar versterkt.
Dit kon gewoon niet waar zijn...Ik ben mijn zusje verloren doordat er 1 of andere Klootzak haar hart heeft gebroken???
Ik kon het haast niet geloven. Nadine was niet zo iemand.
Ze zou nooit zoiets doen voor een jongen.
Ik had ook het gevoel dat dit nog maar de helft was.
De helft van alles wat er echt gebeurd is.
Nee dit kon het niet zijn...
Ik dacht dat ik antwoorden zou vinden op al mijn vragen.
Maar er is geen vraag beantwoordt.
Ja ik weet nu dat het om een jongen ging....maar wie was die jongen dan en wat heeft hij met haar gedaan?!
Ik was zo aan het denken dat ik vergat dat Nadine mij geschreven had over haar dagboek.
Pas toen ik de brief 3 keer achter elkaar had gelezen....keek ik naar haar Kledingkast.
Ik doorzocht al haar kleren.
Maar ik vond niks.
Ik begon alle kleren zowat uit haar kast te gooien en er kwamen weer tranen in mijn ogen.
Dit kon niet waar zijn....waar is haar dagboek????
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Loutju
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik ben halverwege gestopt moet ik eerlijk toegeven, mijn tante heeft zelfmoord gepleegd en ik heb het er behoorlijk moeilijk mee dit te lezen
Jabor
Balpen
Balpen

raar heb ik een slecht geweten ofsow ik lees gewoon stug door
fly away
Potlood
Potlood

loutju schreef:Ik ben halverwege gestopt moet ik eerlijk toegeven, mijn tante heeft zelfmoord gepleegd en ik heb het er behoorlijk moeilijk mee dit te lezen
k snap t voor mij was t ook niet makkelijk om te schrijven
Jabor
Balpen
Balpen

ik ben dus echt zo ongevoelig :(
fly away
Potlood
Potlood

Ik rende naar beneden.
Ik vroeg aan mijn moeder of ze spullen uit Nadine haar kamer had opgeruimd en had weggedaan.
Mijn moeder zei dat ze alles zo heeft gelaten...ze maakt er alleen maar schoon!
Ze wilt weten waarom ik dat vraag. Ik reageer Bot en zeg dat ik iets zoek.
Dina doe rustig en kijk gewoon goed.....dat is mijn moeder haar reactie.
Ik ben zo boos en bang tegelijk dat het dagboek echt kwijt is dus ik reageer nog botter''Mama laat me toch met rust als ik het kwijt ben dan neem ik het jou kwalijk.
Mijn moeder schrikt hiervan.
''Ik roep naar haar dat ze beter op Nadine der kamer had moeten passen.
''En jij dan Dina? Jij bent hier ook hele dagen thuis...je doet niks meer nuttigs je gaat niet naar school je doet niks meer...als je iets kwijt bent is het je eigen schuld.
Het is net of iemand een mes door mijn lichaam heen stak. Ik doe niks nuttigs.....dat kwam hard aan.
Wat verwachten ze nou van mij.Zij mogen wel zielig doen en ik moet maar mijn leven oppakken?
Ik keek mijn moeder verdrietig aan en rende toen weer naar boven.
Ik ging naar mijn kamer. Ik liet mezelf op mijn bed vallen.
Ik begon te gillen en te schreeuwen.
Nog nooit had ik op zo een manier gehuild.
Het leek net of alles van binnen er uit moest.
Al mijn woede....en niet te vergeten mijn verdriet.
ik ben niet alleen Nadine kwijtgeraakt maar ook mijn ouders.
Nooit vragen ze me hoe het met mij gaat...Nooit laten ze mij meer zien dat ze van me houden. Het is net nu ze Nadine niet meer hebben mij ook niet meer willen.
Zouden ze misschien gewild hebben dat ik dood was gegaan?
Ik kreeg rare gedachtens.
Nee hoe kwam ik erbij mijn ouders houden wel van me ze hebben het gewoon moeilijk.
Zou ik ooit mijn ouders weer terug krijgen?
Het kon me ook niet meer schelen.
Ik moest alleen dat dagboek vinden!
Toen die avond Najim en Lina thuis waren vroeg ik ze meteen of zij hem hadden maar nee.
Ik werd gek.
En iedereen thuis mocht het ook weten.
Mijn vader vroeg waar ik nou zo'n ruzie om zat te maken.
''Om jullie....het enigste wat jullie doen is verdriet hebben om Nadine en ik probeer uittezoeken waarom zij zelfmoord heeft gepleegd..maar het kan jullie allemaal niet schelen he.
Iedereen in de kamer verstijfde. Nog nooit had iemand het woord Zelfmoord in dit huis tegen mijn ouders gezegd.
Mijn vader wilde het gewoon niet horen.
Hij stond op en liep weg.
Mijn broer Mikael kwam thuis. En hij hoorde mij praten.
nou ja schreeuwen.
Toen hij het woordje ''Dagboek'' hoorde....Zag ik hem ineens met alle aandacht naar mij kijken.
Ik merkte aan hem dat hij meer wist.
Ik keek hem aan...Mikael jij hebt hem he?
Ik ging meteen naar zijn kamer.
Ik doorzocht alles.
Hij kwam me achterna '' wat denkje te gaan doen? Blijf uit mijn kamer.
Mikael ik moet hem lezen.....wie heeft jou het recht gegeven om hem zomaar te gaan pakken en hoe wist je dat die daar lag?
Oke rustig Dina je krijgt hem al.
hij pakte het dagboek het zat nog op slot.
''Wat moest jij met dat dagboek en waarom zit ie nog op slot?
Dina ja ik ben op haar kamer geweest....ik moest gewoon haar kamer in....nadat ze overleed.
Jij zat op je kamer...en mama en papa waren beneden.
Ik keek naar haar foto's...ik keek naar haar kleren.
Waarom weet ik ook niet maar iets in mij zei gewoon dat ik dat moest doen. Toen ik in haar kast keek zag ik het dagboek.
Ik wilde hem gaan lezen omdat ik wil weten hoe zij dacht en hoe zij zich voelde...en of zij mij haatte.
Dina wie weet ben ik wel diegene die haar ongelukkig maakte.
Ik maakte altijd ruzie met haar....misschien heeft ze wel daarom zelfmoord gepleegd.
Ineens zag ik tranen over Mikael zijn wang heen komen.
Nog nooit had ik mijn broer zo gezien.
Hij probeerde het te verstoppen hij draaide zich om maar ik liet dat niet toe.
Ik liep naar hem toe en deed mijn armen om hem heen.
''Mikael ik weet wel dat jij ook veel verdriet om haar hebt....het spijt me jij mag ook op haar kamer komen.
Maar ik weet zeker dat Nadine van je hield.
Die ruzietjes die hoorde er gewoon bij.
Ja maar ik heb het te ver laten komen....ik heb haar tijdens die ruzies uitgescholden....kon ik het maar terug draaien.
Mikael zat er heel erg mee.
Even bleven we zo staan....Hij laat zijn emoties de vrije loop.
Totdat zijn telefoon gaat hij neemt op.
het is 1 van zijn vrienden.
Ik hoor zijn vriend vragen wat er met zijn stem is...hij klinkt zo schor.
Mikael doet stoer en zegt dat hij keelpijn heeft en verkouden is.
Ik pak het dagboek en ga zijn kamer uit.
Ik begin Mikael meer te begrijpen......hij kan zichzelf gewoon niet laten gaan.
Zijn vrienden zullen hem dan uitlachen...hij moet wel zo koudbloedig zijn!
Ik weet zeker dat diep van binnen hij ook graag aan heel de wereld zou willen laten zien dat hij zich K.ut voelt......

Die avond pak ik het dagboek er bij.
Ik maak het open met het sleuteltje. Op de eerste bladzijde vindt ik een foto van Nadine.
Het was haar schoolfoto van het afgelopen jaar.
Haar lange Zwarte stijle haren hingen los, haar groen/grijze ogen stonden dof en haar volle roze lippen vormden een klein glimlachje. Ze zag er moetjes en bleek uit.
Op de achterkant van de foto zie ik dat Nadine heeft geschreven; LELIJKE NADINE.....staat erop.
Hoe kan ze dat nou van haar zelf zeggen.
Ik kreeg nu al een raar gevoel van binnen ik wist dat ik in dit dagboek nog veel meer zal gaan lezen waarin Nadine haarzelf beledigt...Waar was dat zelfverzekerde meisje toch gebleven?
Ik ga op mijn bed liggen en begin te lezen op bladzijde 1....Hier komt het dan, het leven van Nadine zoals zij het zelf zag ik zie dat het 2 ongeveer 2,5 jaar geleden begon:

vrijdag 10 december

Vandaag op school was alles weer eens LAuwLauw.
Het was heel gezellig....het was ook een speciale dag Esmee heeft me vandaag namelijk verteld dat ze verliefd is om Mo.
Hij zit bij ons in de klas en het is echt een poepie.
Ik vond het zo leuk om tehoren.
De Esmeea is gewoon Verliefd. Dat ik dit nog ooit zou meemaken.
Ik ben zo blij voor haar. Ik hoop maar dat Mo dezelfde gevoelens voor haar heeft en anders zorg ik daar wel voor. Ik heb alles voor mijn hartsvriendin over.
Pffff Esmee is gewoon verliefd.....en ik??? Ik voel me net Remi alleen op de wereld.
Gek eigelijk want ik heb nooit echt behoefte gehad aan een vriendje...maar nu ik iedereen om me heen alleen nog maar over jongens hoor praten begin ik zelf ook te veranderen.
Zou er voor mij ook ergens een prins op het witte paard zitten?
Dina zegt altijd dat hij vanzelf wel komt.
Maar ik weet het niet hoor. Ik bedoel je moet het lot toch wel een beetje helpen of niet.
Zou Dina een vriendje hebben? Nee dat is gewoon onmogelijk. Zij zou nooit aan zoiets beginnen. Zou ze gelijk hebben? Nou ja Anyway voor mij zit het er nu ff niet in ik heb het veels te druk met school ik moet nu echt aan mijn huiswerk beginnen. Dus lief dagboekje ik schrijf snel weer...

Oke de eerste bladzijde viel erg mee.....het was gewoon een verhaaltje van een standaard normaal meisje dat over haar dagelijkse leventje vertelt.
Maar ze begint hier al meteen over vriendjes....Nu al merkte ik dat ze erg begon te twijfelen over de liefde en de ware.
Ze had zoveel vragen....het was ook echt nog een tienermeisje dat ineens Jongens ontdekt.
Wie weet als ik anders tegen haar over dit onderwerp had gesproken...wie weet had ze me dan al veel eerder alles verteld.
Maar goed het was mijn eigen stomme fout. Ik moet nu maar alles over me heen laten komen en het dagboek gaan lezen.
het liefste las ik het helemaal in 1 keer uit.
Maar ik voel dat het beter is als ik het rustig aan doe en alles gewoon opbouw.Ik zou het vandaag ook niet aankunnen om achter alles te komen.Ik weet zeker dat Nadine iets heeft meegemaakt het kan gewoon niet anders....Zij zou nooit haar leven zomaar opgeven.
Ze was echt het zonentje in huis.
Ze vroeg altijd wel veel aandacht maar dat kreeg ze ook meteen van iedereen.
Ze had het ook altijd over haar eigen bruiloft......Die dag zou ze alle aandacht van de wereld krijgen. Zij leefde zich er echt al naar uit.
Ze wist al precies in wat voor jurk ze wilde trouwen en waar ze het wilde houden. Ons huis in Spanje was haar droomlocatie.
Tegen die tijd moest het wel qwa kleur veranderd zijn.
Ik hoor het haar nu nog zeggen.
Ik trouw tenslotte maar 1 keer toch...dus het huis past zich dan maar aan mij aan.
Iedereen begon altijd te lachen als ze dat zei.
Het klonk zo Naief zo van dat is zo gebeurt.
Als ik ernu aan denk dan denk ik er heel anders aan.
Nu denk ik net zo naief, Als Nadine er nog was geweest dan hadden mijn ouders het huis in Spanje inderdaad veranderd.
Ze lachtte er wel om maar ik weet dat ze diep van binnen alles voor haar over hadden......maar ja die dag dat Nadine zal gaan trouwen zal nooit komen. Nooit zal ik Nadine horen zeggen IK GA TROUWEN....
God waarom? Hoe kan het zo ver komen dat iemand zijn leven niet meer zinvol vindt.....terwijl er nog zoveel moois is. Haar leven moest nog beginnen.
Ze heeft nog niks in haar leven meegemaakt....of was dat wel zo?
Misschien heeft ze wel teveel meegemaakt. Ik ben door alles wat er is gebeurd zoveel veranderd qwa gedachtens.
Ik begrijp het niet en wil het eigelijk ook niet eens begrijpen.
Het doet gewoon teveel pijn.
Maar ik moet sterk blijven.
Ik moet al is het alleen maar voor Nadine zorgen dat ik sterk ben en dat ik dit leven wel aankan.
Het zal me ook wel lukken.......dat dagboek gaat me er bij helpen!

Ik bleef ook de hele tijd maar denken over wat die Faissel ermee te maken zou kunnen hebben.
Zou ik hem gaan zoeken? En het hem gaan vragen?
Nee ik kon beter eerst het dagboek verder lezen en dan zou ik altijd kunnen kijken wat ik zou kunnen doen.
Dit kon gewoon niet waar zijn.
Toen ik hoorde dat Mikael thuiskwam rende ik meteen naar beneden.
Mikael ik moet jou spreken.
Ik zag dat mijn moeder opkeek.....''zo komt mevrouwtje ook weer eens naar beneden'' Ik deed net of ik haar niet hoorde.
We hadden verdriet omhetzelfde maar toch begrepen we elkaar niet.
Ik wenkte Mikael om naar boven te komen.
Mijn moeder die kwam naar me toe. ''Dina schatje je moet echt wat aan jezelf gaan doen.....Kijk hoe je eruit ziet. Je bent afgevallen en ziet er zo bleek uit.
Ik wil ook dat je vanaf volgende week weer naar school gaat.
Dit kon mijn moeder niet menen.
En jullie? Jullie mogen wel zielig hier thuis lopen doen en ik moet maar zo normaal mogelijk gaan doen?
Hoe bedoel je zielig Dina het leven van je vader en mij is nu compleet veranderd. Wij hebben geen keus meer om verder te kunnen leven en het te vergeten....Nadine zullen we nooit kunnen vergeten.
Als je je dochter verliest dan is het net of iemand je hart uit je lichaam heeft gerukt....net of ik ook allang dood ben gegaan.
Ik vond dit zo zielig om uit mijn moeder te horen.
Maar waarom kon zij niet begrijpen dat het leven voor mij ook geen zin meer had.
Ik keek haar even aan en liep toen naar boven.
Boven zat Mikael al op mijn kamer te wachten.
''Nordin ik wil je wat vragen over die ene Faissel.
Waar hangt hij de laatste tijd uit?
Mikael keek mij vaag aan....Dina waarom wil je dat weten wat boeit jou die Faissel?
Het liefste vertelde ik hem over dat dagboek ik weet zeker dat Mikael me dan wel zou willen helpen maar ik kon het niet. Ik moest eerst zeker weten wat er allemaal gebeurd was en plus ik wilde Nadine niet zomaar verraden.
Mikael dat hoef ik je niet te vertellen het heeft met een vriendin te maken maar ik moet weten wat hij nu doet en waar hij nu uithangt..Hoor je nog weleens wat van hem?
Dina tuurlijk hoor ik nog wat van hem elke maand is er wel weer een roddel over hem te horen.
Hij schijnt nu weer opgepakt te zijn.....Hij is ineens spoorloos verdwenen.
Hij heeft zelfs geen contact meer met zijn eigen familie.
Niemand weet waar hij is dus dat houdt in dat hij vast zit en zich ervoor schaamt je weet toch.
Ik kijk Mikael aan..Nordin hoelang zit hij alvast?
Ik moet gewoon weten wat hij de afgelopen 2 jaar heeft gedaan.
''ehm ik weet niet al een hele tijd ik heb hem zeker al maanden niet meer gezien.
Wees eens wat duidelijker Mikael maanden geleden...betekent dat je hem een jaar geleden nog wel hier rond zag lopen?
Dina ik weet niet wat wil je precies horen, hij heeft voordat hij spoorloos was ook al eerder een keer vastgezeten. Ik had je toen toch verteld dat hij was opgepakt?
Ik kan het me niet meer herinneren.
Ik bedank Mikael voor de info niet dat ik er veel wijzer van ben geworden.
Maar eigelijk is het nu wel duidelijk dat hij er niks mee te maken had kunnen hebben, dat mannetje is de afgelopen 2 jaar al 2 keer opgepakt geweest dus hij moet er toch niks mee te maken hebben gehad met Nadine.
Ik had toen diep van binnen kunnen weten dat hij er alles mee te maken zou kunnen hebben.
Maar ik wilde het niet horen.....ik wilde het niet weten.
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Loutju
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dat zegt niets over of jij ongevoelig bent :) Dat zegt denk ik alleen iets over de manier van hoe jij ermee omgaat, misschien kun jij dit soort dingen makkelijker een plaatsje geven, of heb je gewoon nog nooit iets meegemaakt zoals dit en kun je je er daarom niets bij voorstellen:)
Jabor
Balpen
Balpen

nou zo iets maak ik vaak genoeg mee zelfmoorden zijn hier om de maand ofso :(
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wow...wat een verhaal, of het je wel of niet aangrijpt, ik vel me er echt midden in zitten.
Dit is beter dan een boek gewoon.. *WOW*
Jabor
Balpen
Balpen

bedankt dat je dit nu zecht, zo leer ik weer iets tis een ander verhaal dan dat je zo tegen komt jah :P sebas (jill gewoon doorgaan met deze verhalen ze zijn goed :P)
fly away
Potlood
Potlood

Die avond lag ik in mijn bed maar kon niet slapen.
Ik doe mijn lichtje weer aan. Ik zie het dagboek op een tafeltje naast me liggen. Zou ik verder gaan lezen?
Ik moet gewoon. Ik heb mezelf nog zo beloofd om het rustig aan te doen. Maar er is nogal zoveel dat ik moet weten.
Dus ga ik weer verder met lezen:

Zondag 15 december

Hey dagboek, ik heb nog eens goed nagedacht. EN ben eruit gekomen dat ik toch maar geen vriend wil hebben. Het schijnt allemaal leuk en cool te zijn maar het brengt ook heel wat problemen met zich mee.Nee mij niet gezien hoor. Ik ga lekker mijn havo afmaken en wordt later een hele goeie journaliste. En dan als ik nog ergens tijd heb voor een man dan is die welkom maar anders niet!
Jaaaa dit klinkt veel beter. Ik moet ook niet zo gek doen over die onzin about Boy's. Ik leef al 15 jaar zonder ze dus waarom zou ik nu zonodig iets moeten missen?!.....
En die Faissel die ben ik allang weer vergeten Ik heb hem verwijderd en het interesseert me ook niet meer waarvoor hij mij had toegevoegd.
Ik kan ook maar beter uit zijn buurt blijven.
Maar goed Esmee is nog helemaal in love. Haar date gisteren was helemaal het einde.
Ik ben blij voor haar Maar ik hoop maar niet dat ze te ver voor die Mo zal gaan. Ik ken Esmee en ik weet zeker dat ze haar grens heel goed weet.

Ik raak opgelucht bij het lezen van dit stukje...Oefffff gelukkig ik dacht echt ff dat ze die Faissel leuk was gaan vinden.
Ik doe het weer dicht en doe mijn lampje uit en val opgelucht in slaap!

vrijdag 22 december 2000

Haai Dagboek,
Ik moest vandaag in de stad snel wat dingetjes halen.
Ik was alleen gegaan want mijn beste vriendinnetje Esmee moest weer eens met haar Lover afspreken.
Nou btw ik ging snel winkel in en winkel uit als er iets is wat ik haat dan is het dat ik alleen in de stad moet lopen.
Ineens kwam ik een paar vriendinnen van school tegen ik bleef maar met ze praten. Ik had helemaal niet in de gaten dat het alweer bijna sluitingstijd was dus toen een meisje dat zei dacht ik shittt dus ik snel rennen want ik moest nog iets bij de hema hebben.
Ineens botst er iemand tegen me op. Van schrik laat ik mijn tasje vallen. Mijn pfone valt er uit. Ik baalde heel erg want was bang dat hij het niet meer zou doen.Totdat ik het gezicht zie vandiegene waar ik tegen opgebotst was......toen schrok ik helemaal.
Ik keek in 2 mooie donkere ogen. Het was een mooie jongen (Damn wat ziet hij er eigelijk goed uit) Ik raakte een beetje verstrooid en wist niet wat ik moest zeggen. Hij zei snel sorry met een knipoog.
Ik vond dat een beetje overdreven dus zei ik dat hij voortaan beter op moest letten.
Hij zag aan mij dat ik boos was.
Ik wilde alweer weglopen maar hij hield me vast.......Nadine wil je misschien wat met mij gaan drinken?
Ik keek hem aan en zei toen'' Faissel laat me los wie denk je wel niet dat je bent.
Hij begon te blozen ''Oke Nadine je hebt gelijk maar kijk of je pfone het nog doet anders kan ik zo eentje voor je regelen.
Nu ik er achteraf weer aan denk vind ik het alleen maar stoere praatjes....Echt van zo een gangster die altijd en overal makkelijk aan komt.Maar toch deed hij me wel wat. Hij had echt een mooie uitstraling en toch wist hij ook wel het juiste te zeggen.
Ik zei hem dat ik verder moest....hij vroeg waarom ik nooit op msn was.
Ik zei hem dat mijn pc kapot was geweest. Hij vroeg of ik vanavond dan wel weer op msn kwam. Ik zei hem mischien en liep toen door.
Pfffffffffff wat moet ik nou? Het is een mooie jongen....hij komt ook wel aardig over maar de verhalen die ik over hem heb gehoord.Als die allemaal echt waar zouden zijn dan zou ik echt uit zijn buurt moeten blijven....maar ja als dus wie zegt dat het niet gewoon zomaar roddels zijn?Ik weet niet maar zoals ik vandaag tegen hem ben opgebotst het lijkt net of het misschien wel voorbestemd is.
ik heb de hele tijd onderweg naar huis lopen nadenken of ik hem weer moet toevoegen op msn.
Maar ik twijfel nog steeds. Ik ben vandaag niet meer op msn geweest.
Ik denk er nog wel even over na......Dammm waar ben ik aan begonnen....Wat als Dina of Mikael hier achterkomen, zij gaan mij echt killen.Niemand mag dit weten. Ik ga het zelfs niet tegen Esmee vertellen totdat ik zeker weet hoe Faissel in elkaar zit.....Maar ik ga nu lekker slapen lief dagboek dus tot morgen..
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Het is een mooi verhaal.
Sommige dingen zijn niet met woorden te beschrijven.
Wel met gevoelens.
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wow.. ik kan hier echt geen genoeg van krijgen, allemaal zo werkelijk geschreven, echt super :)
fly away
Potlood
Potlood

Het was 9 uur in de ochtend. Toen ik meteen wakker werd ben ik weer in het dagboek van Nadine gaan lezen.
Ik had het misschien beter niet kunnen doen want heel mijn dag was nu zeker verpest. Ik kreeg meteen alweer woedeaanvallen.
Dus die Faissel had er toch mee te maken. Ik moest en zou nu gewoon moeten weten wat er allemaal gebeurd is met die Faissel. Zonder dat ik al wist wat hij haar had aangedaan begon ik hem al te haten.....Alhoewel ik heb hem altijd al gehaat. Op school dacht hij echt dat hij alles was. Hij had ook veel sjans met alle lady's daar.
Zij vielen alleen maar op zijn looks en hij gaf ze graag sweety kadootjes.Kort samengezegd het was gewoon een orginele PLAYER.
Wat moest hij dus met Nadine......ze was een bloedmooi meisje maar hij kon genoeg andere meisjes krijgen. Waarom moest hij mijn zusje als slachtoffer nemen.
Ik keek in de spiegel en zag dat ik er bleek uitzag.
Ik bleef naar mezelf in de spiegel kijken...... Ik kon mezelf er niet meer in terug vinden. Dit was een dun meisje met futloos haar en die er moe en uitgeput uitzag. Sinds dat Nadine dood is heb ik me niet meer opgemaakt of mooi gemaakt voor iets of iemand.
Ik weet dat als ik mijn oude vrienden weer zou zien dat ze dan echt goed zouden schrikken. Ik zag er altijd zo verzorgd uit.
Maar ja als iemand doodongelukkig is dan ga je dat aan de buitenkant ook zien.......Tenzij je het goed kan verstoppen net als Nadine.
Nadine mijn kleine lieve zusjes.......ik kon het niet stoppen ik moest gewoon verder lezen in haar dagboek:

Zaterdag 23 december

Ja hoor ik heb het toch gedaan.....Vanmiddag ik ging ff mijn mail chekken. Faissel had me een mailtje gestuurd hij zei erin dat hij het jammer vond dat ik er gisteravond niet was.
Ik voelde me gevleid dat hij me een mailtje had gestuurd.
Ik heb er goed over nagedacht....Ik heb hem toch weer toegevoegd.
Ach ja gewoon als goeie vrienden kan geen kwaad toch.
Hij is ook wel aardig en kan ook echt met hem lachen.
Heel de middag bleef ik achter die computer.
We hebben elkaar vandaag een beetje beter leren kennen.
Hij heeft me verteld wat hij in zijn dagelijkse leventje doet en ik vertelde hem ook wat dingetjes......Gek eigelijk want ik vertel nooit zomaar iemand iets over mezelf.
Maar doordat het zo klikt en echt gezellig is lijkt het net of ik mezelf gewoon laat gaan. Ik heb hem niet durven vragen over die roddels die ik heb gehoord....Om eerlijk te zijn zo komt hij ook helemaal niet over.
Hij lijkt me juist heel slim. Maar de tijd zal het zeggen he.
Ik heb vandaag verder niet veel gedaan.....Oh ja Najim heeft ons vandaag thuis verteld dat hij gaat trouwen.....Is het niet geweldig?
Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe schoonzussie, ik ken haar wel van gezicht ze heet Lina....het is een mooie meid! Ze verdienen elkaar.
Maar ja Dina komt mijn kamer binnen dus ik ga stoppen...Doei

Het enigste wat er doormijn hoofd heen gaat na het lezen is het zinnetje.....HIJ KOMT ZO SLIM OVER....
Waar was mijn slimme zusje gebleven??? Het was natuurlijk allemaal spel dat hij speelde, Shit hij wist haar natuurlijk goed in te palmen.
Ik raakte hier goed opgefokt van.
Ik kreeg die ochtend ook geen hap door mijn keel.
Het enigste waar ik aan dacht was die Loser......Ik zocht wat afleiding en ging dus maar mijn kamer opruimen...

Een week later.....het is vandaag maandag.
Mijn ouders hebben me verplicht om weer naar school te gaan.
Ik ga met tegenzin. Maar ik weet dat als ik niet ga dat ik dan echt ruzie ga krijgen met mijn ouders.
De les is net begonnen ik stap mijn lokaal in.
Ineens kijkt iedereen mij aan. Kim een meisje uit mijn klas die staat ineens op en rent naar me toe. Ze begint me te zoenen en omarmt mij.
''Dina je bent er weer'' Ik zie een paar uit mijn klas een paar traantjes wegpinken.
Ik voel me ongemakkelijk. Dit was juist waar ik bang voor was.
Ik wil die aandacht niet. De lerares vraagt ons om te gaan zitten.
Dina het is goed om je weer te zien'' zegt mijn lerares. Hoe gaat het met je ? vraagt ze dan.
Het is doodstil in de klas. Ik kijk iedereen aan.
Wat willen ze dat ik zeg gaat erdoor mijn hoofd heen.
Ja gaat wel.....is mijn antwoord. Het blijft even stil en dan ineens begint iedereen door elkaar heen te praten.....Met dingen zoals: ohhh wat erg voor jou en je gezin....En dit verdien je niet'' Het is vast moeilijk''
Ik werd gek van al dat gepraat. Ik weet ook niet waar ik het vandaan haalde maar ik kon het gewoon niet meer aan dus schreeuwde ik toen: KLAAR......ik wil het er niet over hebben ''Ik kom hier om te leren en niet om jullie zielige medeleven.
Ik zie dat ze van mijn reactie schrikken. Maar het helpt wel mijn lerares zegt dat we het beter maar met rust kunnen laten en wie weet als de tijd er rijp voor is dat we er dan over kunnen praten.
Ze begint over het huiswerk.....ik voel me weer iets opgelucht.
Maar ik wist dat dit nog maar het begin zou zijn.
In de pauze sta ik samen met Kim in de kantine.
Iedereen komt op me af. Dina wat dapper van je dat je weer naar school komt. Ik hoor het ze allemaal zeggen.
Een meisje Eya uit mijn klas die komt ook naar me toe maar het enigste wat ze doet is ze slaat haar armen om mij heen.
Ze houdt me stevig vast.........het voelde goed. We hielden elkaar stevig vast. En toen kwamen de tranen. Niet alleen bij mij maar ook bij haar.
We lieten ons allebei gaan. Ik wist niet waar ik mee bezig was maar het voelde gewoon goed......We spraken geen woord met elkaar, dat was precies wat ik nodig had.Het leek net of ze me begreep.
Ze begreep me ook.....Want toen de bel ging fluisterde ze in mijn oor''Dina vergeet niet ooit zal je weer bij Nadine zijn....tot die tijd moet je sterk zijn....Ze is in goeie handen bij God.
Ik keek haar knikkend aan.
Niemand had mij sinds de dood van Nadine dat gezegd. Ik weet niet maar doordat ze zelfmoord heeft gepleegd durft niemand daarover te praten.
Toen ik weer naar mijn volgende les liep vertelde Kim mij dat Eya dat meisje van net.....precies hetzelfde heeft meegemaakt maar dan met haar 1 jaar oudere broer.
Ik voelde ook dat zij mij echt begrijpt......dat verklaarde natuurlijk alles.
Ik weet niet op de 1 of andere manier voelde ik me nu ook een stukje sterker. Gewoon omdat het nu leek alsof ik niet de enige was in deze wereld die deze pijn heeft.
Het ging verder die dag wel gewoon. Ik ontweek zoveel mogelijk contact met iedereen. En toen de dag eindelijk voorbij was ging ik ook zo snel mogelijk naar huis.

Op school ging het wel...ik was nu al een klein weekje weer naar school. En het viel wel mee. Ik kreeg het zo druk dat ik helemaal geen tijd had om Nadine haar dagboek te lezen.
Ergens voelde ik me heel erg schuldig om, Ik wilde niet verder met mijn leven gaan. Ik wil haar niet vergeten dat kan en wil ik niet.
Het was nu vrijdag avond.
Mijn vader heeft me net verteld dat hij aanstaande maandag al samen met mijn moeder naar Spanje gaat.
Ik begrijp niet waar dat ineens vandaan komt....ineens was het zomaar geregeld. Ze gaan daar naar ons huis.
Ze kunnen het hier niet meer aan.
Ik voel niks meer van binnen.
Ik ga naar mijn kamer. Ik voel me leeg van binnen.
Iedereen die laat me zomaar in de steek, Ik weet niet hoelang mijn ouders daar van plan zijn te blijven.
Misschien komen ze wel nooit meer terug naar Nederland.
Najim en Lina zullen ook wel weer opzichzelf gaan wonen, en dan blijf ik over samen met Mikael.
Mikael mijn broer die hele dagen niet thuis is.
Ik blijf met niemand over helemaal NIEMAND.
Ik zoek troost bij iemand maar weet niet bij wie ik dat moet zoeken.
Ik voel me zo rot dat ik weer het dagboek van Nadine pak.
Ik ga er weer in lezen:

3 januari

Heeeeee dagboek.
Ik heb het echt zo druk gehad de afgelopen tijd.
Nou ja viel eigelijk wel mee maar ik had het zo druk met MSN.
Ik begin er echt een junk in te worden.
De computer staat alleen wel in Dina haar kamer en zij doet echt zo vaak moeilijk.
Maar als zij naar school is en ik ben vroeg uit dan ga ik gewoon sneaky.
Faissel is echt mijn msn maatje geworden.
Ik kan zo met hem lachen en goed praten.
Ik kan eigelijk niet meer zonder. Ik moet hem elke dag toch wel ff spreken.
Net als met oud en nieuw. Hij was 2 dagen naar familie in Utrecht.
Ik heb echt hele dagen op msn gezeten in de hoop dat hij kwam.
Maar ja nu is hij weer back.
Hij vertelde me gisteren dat hij me een heel knap meisje vind.....ik werd helemaal warm van binnen.
Zou hij het echt menen?
Ik durf er met niemand over te praten ik weet dat zelfs Esmee niet zal begrijpen dat ik contact met hem heb.
Maar ik weet gewoon zeker hij is niet zoals iedereen zegt.
Ik ken hem nu al paar weken en hij is gewoon zo lief en aardig.
Ik heb nog nooit zo een vriendschap met een jongen gehad.
Ik hoop dat hij voor altijd een vriend zal blijven.
Ik vind hem zo anders ik weet niet na al die uren al die gesprekken heeft hij nooit gezegd dat hij met me wilt afspreken.
We hebben alleen contact via msn en dat is al leuk genoeg. Oehhhhhh, volgens mij begin in verliefd worden........
Ik gooide het dagboek op de grond.
Dit kon niet waar zijn.
Hij heeft haar leven kapot gemaakt........Hij........Als hij nu hier was dan had ik hem wat aangedaan zoveel haat voelde ik.
Hij heeft alles kapot gemaakt.
Het leven van mijn zusje het leven van mij en van mijn ouders.....Damn.
Ik wist niet eens wat hij had gedaan maar toch voelde ik al zoveel woede !!

5 januari

Ik ben vandaag niet naar school gegaan....ik was zogenaamd ziek.
Ik had met Faissel op msn afgesproken.
Hij had vandaag vrij van school.
Ik heb de hele dag achter de pc gezeten. Mijn moeder keek me al raar aan want ik had haar gezegd dat ik me niet lekker voelde.
Maar ja toen ik zei dat ik iets voor school moest afmaken trapte ze erin.
Het was vandaag weer zo leuk op msn.
Faissel is de eerste jongen met wie het zo klikt. Ik kan alles tegen hem zeggen. Vandaag hadden we een soort van spelletje op msn gedaan.we stelde elkaar een vraag en dan had je dus een a...b...of c keuze.
Hij vroeg mij toen ineens wat ik zou doen als ik een jongen leerde kennen en ik hem leuk begon te vinden maar dat het niet kon en mocht. Ik begon helemaal te blozen toen ik dat las...Blijkbaar zei hij dat omdat hij interesse in mij heeft. Ik antwoorde toen dat als ik die jongen echt leuk zou vinden dan wel een oplossing zou vinden.
Ik merkte dat hij blij was met dit antwoord.
Oeffffffffff hij is de enigste die mij zo aan het lachen kan maken.
We zijn samen ook echt een wereld team...we hadden vandaag ook een vriend van hem op de chat geflasht. hahaha meneertje denkt nu dat hij een date morgen heeft.
Het was zo gezellig ik kan haast niet wachten tot morgen om weer op msn te kunnen.
Ik ga nu maar eens slapen moet morgen vroeg op.

11 januari

hey sweet dagboek.
Ik moet eigelijk leren maar ik kan me niet concentreren ik moet steeds aan een bepaald iemand denken.....
Bij alles wat ik doe denk ik aan hem.
Ik weet nu zeker dat ik veel gevoelens voor hem ben gaan krijgen..maar diep van binnen weet ik dat het niet kan hij en ik.
Als iemand hier achter zou komen dan zou dat een schande zijn.
Waarom denkt iedereen ook zo fout over Faissel. Hij heeft echt een warm hart.
Oke hij heeft verkeerde dingen gedaan maar hij heeft ook al zoveel meegemaakt.
Ik denk dat hij niet weet dat ik al die dingen over hem weet.
Soms probeer ik erover te beginnen maar ik wil hem niet kwetsen.
Als hij vind dat hij het er met mij over kan hebben dan moet hij er maar over beginnen.
Ik zit wel met heel veel vragen...Ik wil ineens alles over hem weten.
Hij is ook zo interessant.
Hij is niet alleen mooi maar ook lief en intelligent.
Ik heb Esmee nog steeds niks verteld.
Ze merkt het wel aan mij.
Ik ben op school ineens zo vaak afwezig.
Als ik op school ben dan ben ik ook het liefste thuis achter mijn computertje.
Dat is het enigste waar ik nog maar aan denk.
Faissel is paar jaar ouder als mij .....hij zit bij Dina op school.
Het liefste vraag ik Dina wat voor jongen hij op school is enz. Of hij veel met meisjes omgaat en of hij aandacht krijgt enz.
Maar neeee dat kan ik beter maar niet doen. Want Zodra ik over hem zal beginnen dan zal Dina wel iets geks gaan denken.
En voor je het weet heb ik ruzie methaar.
Nee het is beter zo ik kan het maar beter geheim houden.
Mijn geheim....en zo zal het altijd blijven!

17 Januari

Wowowowowoowooooooooo deze Superwomen....is vandaag jarig.
Ik ben 16 jaartjes geworden.
Het was echt zo leuk vandaag. Dina en mijn moeder hadden een suprise party voor me geregeld. Al mijn vriendinnen waren ineens bij mij thuis toen ik van school kwam.
Ik kon het maar niet geloven ...de helft zat zelfs bij mij in de klas maar gek genoeg waren ze eerder thuis als ik.
haha komt ook doordat mn moeder ze sneaky met de auto had opgehaald en ik moest gewoon de tram nemen.
Ik vond het zo leuk.
Het was echt een topdag. Ik heb ook heel veel leuke dingen gekregen.
Mijn dag werd al helemaal geweldig toen ik ff snel net mijn mail ging chekken. Faissel had me een heel lief verjaardags kaartje gestuurd.
Ik voelde me zo bijzonder.
Hij had er een lief gedichtje bij gedaan.....het ging erover dat hij heel erg blij was met onze vriendschap.
Ik kreeg het er zo warm van toen ik het las.
Ik voelde me erg gevleid.
Hij heeft me ook gevraagd of ik morgen in de stad wat met hem wilde gaan drinken.
HIj komt morgen vroeg op msn dus dan zal ik hem wel antwoord geven.
Oelalaaaaaaaaaa deze jongen is Supahhhh en hij vindt mij gewoon leuk.
Het lijkt net of ik in de zevende hemel zit.
Zou dit een begin zijn van een hele leuke tijd?

18 januari

Ik werd vanochtend wakker met een heel raar gevoel in mijn buik.
Ik wist dat ik hem vandaag weer persoonlijk ging zien.
Vandaag zou mijn eerste keer zijn met hem ....hoe zou hij zijn in het echt.
Ik had zoveel zenuwen.
Ik zag aan Dina dat ze me al vreemd aankeek. Ze vroeg me wat er aan de hand was.
Ik zei niks.
Ik sloot me toen op in mijn kamer en begon me op te tutten.
Ik deed mn zwarte pantalon aan met een fel roze getailleerde blouse er boven op. Mijn zwarte haar stak ik netjes op. Mijn groen/grijze ogen die omringd waren door zwarte oogpotlood en mascara kwamen fel over.
Ik had met Jessica een vriendin afgesproken.
Samen met haar zou ik naar de stad gaan.
En in de stad zou ik Faissel zien.
We hadden in een soort van cafeetje afgesproken. ( was er nog nooit geweest)
Toen ik daar binnenkwam dacht ik dammmmmmmmm dit is echt niks voor mij.
Maar goed ik ging ergens zitten samen met Jes en we namen wat te drinken.
Na een tijdje begonnen wat gozers met ons te sjansen. Ik dacht ook dat nog.Maar het kon me allemaal niet zoveel schelen ik kon maar niet wachten op het moment dat ik hem zou zien.
En na ongeveer een kwartiertje kwam hij binnen met een paar marokkaanse vrienden van hem.
blijkbaar kende hij iedereen dan want hij begon ze allemaal te groeten.
Toen ik hem zag werd ik zo verlegen. Ik draaide me hoofd om zodat hij me niet kon zien.
Ik wist wel dat hij me al had gezien maar ook hij scheen verlegen te zijn.
Want hij ging ergens met zijn vrienden in een hoekje zitten.
Daar zaten we dan...hij zat maar een paar meter van me vandaan, maar ik durfde niet naar hem toe tegaan.
jessica die lag echt helemaal in een deuk.......ze wist dat ik echt een bijdehandje ben en nu zat ik gewoon heel verlegen op een stoel.
Ze zei nog'' Shiittttttt had ik dit maar kunnen filmen"'
Ze is ook zo grappig die meid.....
Btw de hele tijd draaide ik af en toe mijn hoofd om .....en heel soms hadden we heel even oogcontact.
Maar al snel draaide ik me hoofd weer terug.
Totdat het half 5 was....ik moest over een half uurtje alweer naar huis.
Jessica vond het nu wel leuk genoeg geweest. en dus toen Faissel keek begon ze naar hem te zwaaien.
Ik schaamde me dood.
Hij kwam naar ons toe.
HIj groette ons.....gaf jessica een hand en mijn gaf hij 4 zoenen....(nog gefeliciteerd ) zei die.
Hij kwam bij ons zitten....hij haalde eerst wat te drinken voor ons.
We waren allebei zo verlegen dat Jes de enige was die aan woord was.
Toen we eindelijk beide een beetje los begonnen te komen kwam Jessica met haar....Ehh Nadine het is 5 uur we moeten nu echt gaan.
Het liefst zat ik daar heel de avond nog.......en het hele jaar als het moest.
Hij is echt zo een mooie jongen...en hij heeft zo een leuke uitstraling.
Nu wist ik het zeker ik had heel wat gevoelens voor hem gekregen.
Ik nam afscheid van hem....Nu wist ik dat deze jongen wel te vertrouwen was....hij vroeg mijn nummer en ik had het hem gegeven.
Ik twijfelde wel maar ik dacht waarom ook niet.
En nu ben ik zo happy want hij heeft me net gebeld.
Hij bood zijn exuses aan omdat hij zo verlegen deed
Maar ik vond het juist wel lief......hij zei dat hij dat nog nooit bij een meisje heeft gehad.....I'm soooooo in love.
We hebben nu weer afgesproken......we gaan samen met zijn tweetjes naar de film
Ik kan al niet wachten....ik moet ook nog maar eens gaan chekken wat ik aan ga trekken..
Ik ga nu maar eens slapen ....ik ga dromen over deze geweldige dag!!!

vrijdag 25 januari:

Ohhhhhhh ik heb zoveel te vertellen.........Ik ben vandaag met Faissel naar de film geweest.
Het was zoooooo tof. We waren in het begin wel weer wat verlegen maar we hadden elkaar beloofd op msn dat we gewoon tegen elkaar kunnen doen net als op msn.
Na een kwartiertje gebeurde dat ook.
Hij begon allemaal grapjes te zeggen......mij een beetje uitte dagen. Ik heb nog nooit zo een leuke dag gehad.Hij gaf me zoveel aandacht. Gewoon tijdens de film keek hij me af en toe aan en dan zag ik gewoon in zijn ogen dat hij op een hele speciale manier naar mij keek. Zo keek ik ook naar hem. Je voelde gewoon dat er iets tussen iets was. Eerst twijfelde ik wel heel erg....ik dacht dat alleen ik hem leuk vond en dat ik dingen zag die er niet waren.
Maar toen de film klaar was en wij een rondje in een parkje liepen zei hij.
Nadine''het klinkt misschien gek maar al die gesprekken op msn ....betekenen echt zoveel voor mij. Ik weet niet als ik je gewoon een dag niet op msn spreek dan word ik gek.
Ik denk dat ik verliefd op je ben geworden........
Ik moest ff slikken toen ik dat hoorde.
Maar dat was wel wat ik wilde horen....hij vroeg mij of dat ook wederzijds was. Ik keek hem alleen maar liefdevol aan ik kon niet eens antwoorden!
Hij zag het aan mij en hij pakte mijn handen vast....Nadine zei die toen...zou je het met mij willen proberen'' ik weet het zeker ik zal jou echt gelukkig maken de rest van jou leven.
We hebben elkaar gevonden.....en nu wil ik jou niet meer laten gaan!
Ik wil niks liever dan een relatie met hem dus antwoorde ik ja.
Hij was zo speciaal....hij zoende me ook niet meteen volop...maar gaf me gewoon een kusje op mijn mond!
Dit voelde zo goed.
Ook al ken ik hem nog niet zo heel lang....hij heeft me toch al zo gelukkig gemaakt.

1 februari:

Ik heb nu al ongeveer een weekje met Faissel.
Ons contact is echt zo goed...ik spreek hem zowat heel de dag op msn en savonds belt hij me vaak.
En als ik op school ben smsen we.
Het lijkt net of hij alleen nog maar diegene is waarvoor ik leef.
Thuis merken ze het niet echt. Ja Dina die probeerd wel eens mee te lezen als ik op msn ben maar ik probeer het venster dan altijd snel te sluiten.En ik verzin ook vaak smoesjes waarom ik op internet moet.
Zogenaamd ff werkstuk maken ofzo.
Zij is net een tweede moeder man ik kan haar niks vertellen over mijn prive leven. Altijd zal ze er commentaar op hebben.
Ze zal het nooit goedkeuren dat ik een relatie heb!
En zeker niet met Faissel.
Hij is een slechterik terwijl ze nooit eens de moeite heeft genomen om hem op school goed te leren kennen.
Maar ik ben gelukkig met hem en de rest boeit me niet.
Hij heeft me laten zien wat liefde kan doen.
Ik sta nu elke dag met een glimlach op.
Elke dag is zo mooi maakt niet uit wat ik doe.
Ook al zit ik een hele dag gewoon thuis.
Gewoon dat ik aan hem denk maakt het al speciaal.
Ik heb van de week wel ruzie met Esmee gehad.
Ze weet dat er iets met me aan de hand is.
Zij merkt dat altijd meteen.
Maar op de 1 of andere manier wil ik het niet tegen haar zeggen....ik ben bang voor haar reactie.
En ik weet dat haar reactie heel belangrijk voor mij is!
Ik vertel het haar wel als ik zeker van alles ben.
Faissel en ik hebben nog niet zo lang wie weet is hij ook een playertje en wie weet is het over een week alweer uit.....Nee ik ga het rustig aan doen en ik zie wel hoe en wat het loopt!

12 februari:

Hey, ik heb alweer een paar dagen niet geschreven.
Komt doordat ik jou nu eigelijk niet echt meer nodig heb....Faissel is nu een soort van dagboek voor mij geworden.
Ik vertel hem altijd als ik problemen heb of me rot voel, en ja het voordeel met hem is hij praat terug hihi....Maar toch zal ik hier altijd wel in blijven schrijven hoor.
Soms is het wel fijn dat je niks terug kan zeggen. Net zoals Faissel, hij wilt elke minuut van de dag dat ik gelukkig ben. Dat ben ik ook heel vaak dankzij hem maar soms ik weet niet soms heb ik het gevoel dat ik in een droom leef. Dat het allemaal niet realiteit is.
Het klikt zo goed tussen mij en Faissel.
Ik weet zeker elk meisje droomt ervan om zo een vriend te hebben.
Hij is mooi.lief..leuk...zorgzaam. Wat wil je nog meer?!
Het liefst liet ik het aan heel de wereld weten..iedereen mag weten dat hij mijn schatje is.
Alleen dat mag en kan niet.
Elke dag wordt het steeds moeilijker voor mij. Ik wil het graag aan Esmee vertellen.
En Dina zei is mijn zus. Waarom zou ik dit niet met haar kunnen bespreken.
Maar het maakt niet uit..Zolang ik Faissel heb kan ik alles aan.
Wat hou ik toch van mijn schatje.......

14 februari:

Ik voel me zo rot......
Esmee is er vandaag achtergekomen dat ik een relatie met Faissel heb.
Ik weet niet ze moest vandaag in haar pauze even haar moeder bellen dus pakte ze mijn telefoon.
En ineens ging ze mijn smsjes lezen en toen las ze alles.
Ik schrok toen ik haar gezicht zag.
Ze was duidelijk beledigt dat ik zo een groot geheim voor haar had verborgen.
Maar ik had het fout ze keek me niet daarom boos aan.
Nadine hoe kan je zo stom zijn door iets met hem te beginnen''
dat waren haar woorden .....niet Ohhhhh wat leuk..ik ben zo blij voor je.
Nee dat was teveel gevraagd.
We kregen vandaag voor het eerst in mijn leven ruzie met elkaar.
Ze zei mij dat ik maar een keus moest maken tussen haar of Faissel.
Ik werd gek toen ze dat zei. Ik dacht dat zij mijn beste vriendin was.
Ik heb haar toch ook nooit gezegd waarom ze iets met die mo was begonnen.
Toen ik dat tegen haar zei zei ze dat dat iets heel anders was. Faissel had een slechte naam.Nadine hij playt meisjes.
Ik kon het niet meer aan en huilend liep ik weg.
Weg van school...terwijl ik nog 3 uur les had.
Ik belde Faissel en vertelde hem wat er was gebeurd.
5 minuten later stond hij voor mijn neus.
Hij deed zijn armen om mij heen.
Hij steunde me heel erg alleen toch kon hij het niet begrijpen.
Waarom had Esmee al zo een vooroordeel over hem terwijl ze hem niet eens kende.
Hij zag dat het mij echt pijn deed.
Ik ben de hele middag met hem geweest.
Hij was zo lief voor me.
Hij zei dat ie van me hield en dat hij aan heel de wereld zou laten zien dat hij alleen mij wilde....en dat ik de ware voor hem was.
Die woorden deden mij goed.
Ik hou van hem.
Maar wat is het toch moeilijk om gelukkig te zijn. Altijd is er wel iets wat je ongelukkig kan maken.
Ik zat net te huilen op mijn bed.....door mijn tranen heen schreef ik dit gedichtje:

Vaak dan denk ik over jou en mij
En meestal voel ik me dan ook heel erg blij!
Maar soms is er een vreemd gevoel,
Ik weet dat je me niet begrijpt en niet weet wat ik bedoel!
Ik weet niet wat het is maar soms voel ik zo veel pijn,
omdat wat wij hebben eigelijk niet mag zijn.
Soms dan kan ik het ook niet aan......
en dan vraag ik me af waarom heb ik zo'n bestaan?!
Het is met jou altijd zo fijn,
maar dat mag niemand weten.....waarom moet het zo in het geheim....
Waarom al dat gelieg en gedoe,
van al die leugens word ik soms echt moe..
Maar jij bent voor mij zo speciaal
en dat is ook de reden waardoor ik zo baal.
Ik hoop dat dit op een gegeven moment wel went,
want altijd moeten wij goed opletten of niemand ons herkent.
Waarom kan het gewoon niet in het openbaar
zonder bang te zijn voor roddels of ander gevaar!
Ik weet dat jij hier ook wel eens aan denkt
maar ik heb het gevoel dat ik degene ben die er het meest aandacht aan schenkt.
Ik denk dat jij het veel positiever ziet,
ik wou dat ik dat ook kon want dat bespaart me veel verdriet....
Je betekent heel veel voor mij, je wilt niet weten hoeveel ik van je hou
Ik blijf voor altijd bij je...ik blijf je altijd trouw....
En ik weet dat die dag ooit gaat komen....
dat iedereen ons samen mag zien, net als in mijn dromen!!!

Ik gooide het dagboek van me weg op de grond.
Als er nu iemand bij mij in de buurt was geweest dan had ik diegene wat aangedaan...Zoveel woede voelde ik.
Ik wist niet hoelaat of wat voor dat het was ...ik had het heel weekend lang het dagboek van Nadine gelezen de rest boeide niet.
Het dagboek....bij die gedachtens alleen al werd ik misselijk,ik rende naar de badkamer.
Ik liet doordat ik zo een haast had de deur open.
Mijn moeder kwam haar kamer uit.
Ze keek naar me''Dina gaat alles goed met je?''
Ik keek naar haar en voelde me zo beroerd..ja hoor Mam alles gaat goed! En ik deed toen de badkamer deur opslot.
De boodschap was duidelijk overkomen bij mijn moeder want ik hoorde dat ze weer haar slaapkamer inliep.
Ik wastte mijn gezicht.
Ik had grote wallen onder mijn ogen.en ik zag er wit uit.
Ik had honger ik liep naar beneden.
beneden in de keuken pakte ik wat brood en ging aan tafel zitten.
Ik weet niet hoelang ik daar heb gezeten. Na een tijdje kwamen Lina en mijn ouders naar beneden.
Lina liep op me af en gaf me een zoen op mijn voorhoofd.
Ik vroeg haar hoelaat het was en welke dag het was.
Ze zei dat het 7 uur in de ochtend was.
En het was maandag.
Vandaag zouden mijn ouders naar Spanje gaan.
Ik was het helemaal vergeten.
Ik voelde weer die steken in mijn hart net als vrijdag toen mijn vader het me vertelde.
Mijn vader en Najim gingen nog wat spulletjes in de auto zetten.
Verder was alles al gepakt.
Ik zag nu ook pas dat er op het aanrecht allemaal etenswaren stonden...die natuurlijk meegenomen werden.
Mijn ouders en Najim en Lina dronken wat koffie.
Om 8 uur werd er op de deur gebeld. Het waren kennissen van ons die met mijn ouders mee naar Spanje zouden gaan.
Mijn vader bracht de etenswaren naar de auto mijn moeder stond op.
Ik keek mijn moeder aan.
Dit was het dan....Ze gaat me verlaten.....Mijn eigen moeder en wie zal het zeggen wanneer ze terug zal komen?!
Mijn moeder hield me stevig vast....Net als vroeger toen ik nog klein was.
Wat voelde dit goed. Ik voelde die warmte weer....dat veilige gevoel!
Ik wilde dat ze me altijd zo stevig vasthield.
Ook ik begon te huilen.
''Dina mijn dochter...het spijt me zo dat ik een slechte moeder ben.
Ik hoop dat je het mij vergeven dat ik je in de steek ga laten....Mijn dochter!
Bij die woorden begon ik nog harder te huilen.
Het leek net of ze wist wat er door mijn hoofd heen ging want ze zei'' Dina ik moet gaan, ik kan niet hier blijven.
Het is beter zo ook voor jou!!!
Hoe kon ze dat nou zeggen.
Even bleven we zo staan totdat mijn vader kwam..
Hij nam afscheid van Lina en Najim.
Daarna liep hij naar mij toe.
Hij deed zijn handen over mijn hoofd...
''Dina zorg ervoor dat je gelukkig word!
Zorg goed voor jezelf.
Ik ging kapot van binnen.
Ik kon ook geen woord uitbrengen.
Dina....denk niet dat dit een afscheid is, je blijft mijn dochter waar ik ook ben vergeet dat nooit...je moeder en ik zullen elke dag aan je denken. We moeten gaan we hebben geen andere keus....hier maken we alleen ons zelf kapot met jou erbij.
Mijn ouders omhelsde me voor de laatste keer.....
En toen liepen ze weg naar buiten.
Lina en Najim en ik liepen ze achterna tot aande deur.
Dit deed zoveel pijn.
Ik zag mijn ouders de auto instappen....ze gaan me verlaten.
Spanje leek nu zo ver van mij vandaan.
Net voordat ze wegreden stopte mijn vader de auto en deed zijn raam open en zei''Dina we houden van je...
Toen reden ze weg.
Ik zag hoe mijn moeder in de auto zat te snotteren.
Zelfs mijn vader liep zijn tranen vallen.
Ik kon het niet aan....
Nadine heeft me verlaten en nu mijn ouders ook nog.
Ik raak iedereen kwijt.
ik begon te schreeuwen en te huilen.
Lina en Najim hielden me allebei vast.
''Dina wij zijn er nog voor je je bent niet alleen''zei Najim.
Najim hoe durf je dat te zeggen...jij en Lina zullen op een dag ook weer verdermet jullie leven willen. Jullie gaan weer naar je eigen huisje..en ik? Ik zit hier dan alleen.
Mikael die nooit thuis is en nergens te bekennen is...kijk alleen maar of hij er nu is.....
Waarom doen jullie mij dit aan waarom??
Ik liet me op de grond zakken.
Bij alles wat Lina en Najim zeiden begon ik alleen maar nog harder te huilen.
Op een gegeven moment lieten ze me alleen.
Ik ben alleen op deze wereld..Alleen zonder moeder....zonder vader!
Uren had ik daar op de grond gezeten.
Lina kwam kijken hoe het met me ging.
Ik vroeg haar om me met rust te laten.
Ik wilde met niemand praten.
Niemand zou mij toch begrijpen.
Ik bedoel mijn ouders die zomaar naar Spanje vertrekken...en dan Nadine...mijn zusje die dood is omdat een jongen haar leven heeft kapotgemaakt...
Ik stond op en rende naar mijn kamer.
Daar sloot ik me op.
Ik hoorde na een tijdje dat Lina en Najim niet meer thuis waren.
Ineens ging de huistelefoon af.
Ik ging naar beneden...ik hoopte dat mijn ouders zouden bellen om tezeggen dat ze terug komen...dat ze het toch niet aankunnen om mij in de steek te laten.
Ik nam op......Tot mijn grote teleurstelling was het mijn school.
Ze vroegen zich af of ik ziek was.
Ik beantwoorde het met een ja en hing toen zomaar op.
Heel die school kon mij gestolen worden.
Hier zat ik dan in de woonkamer.
Wat heb ik hier toch gelukkige tijden gekend.Ik heb hier mijn moeder vaak zien lachen....
Mijn vader vertelde altijd leuke moppen en verhalen aan heel de familie...En Nadine..zij had altijd haar streken hier.
Wat had deze woonkamer toch een geschiedenis.
Deze woonkamer zou leeg overblijven net als mij.....
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

*zucht*...

Vol emoties, liefde en verdriet..
Kan niet wachten om het evrder te lezen, ik lees het in een stuk uit!
Dit boeit pas, ik zou het iedereen aanraden dit te lezen, SUPER
fly away
Potlood
Potlood

De rest van de week ging sloom voorbij.
Ik zei geen woord tegen Lina en Najim.
Ik nam het hen als het ware kwalijk dat ik nu zoveel pijn voelde.
Ik voel mezelf veranderen in een persoon die alleen nog maar woede en angst in haar heeft.
Ik kan deze wereld niet aan!
Ik kan niet meer alles accepteren.
Ik heb heel de week rare dingen door mijn gedachtens gehad.
Heb niet in Nadine haar dagboek gelezen omdat ik alles voormezelf op een rijtje wilde zetten, Maar het lukte niet.
Het enigste wat ik nu weet is dat de persoon die dit heeft veroorzaakt moet boeten.
Ik zal niet rusten totdat ik erachter ben en dan zal ik terugslaan,terugslaan voor Nadine..En voor mezelf.
Ik zit vandaag weer op mijn kamer net als altijd.
Ik pak het dagboek erbij en begin weer te lezen:

7 maart

Damn ik wist niet dat vriendinnen het zo voor je kunnen verpesten.
Ik ben zo gelukkig maar Esmee moet alles weer van me afpakken.
Ze praat nog steeds niet tegen me. Als blikken konden doden dan was ik allang dood geweest.
Ze is gewoon jaloers ik weet het zeker.
Wie denkt ze wel niet dat ze is.
Ze mocht willen dat ze mijn Faissel kon krijgen.
Pffff ik hoef haar niet eens meer als vriendin,zolang ik Faissel maar heb dan heb ik alles wat mijn hartje begeert.
Ik ben zo van hem gaan houden. Hij is mijn leven geworden.
School..vriendinnen...alles lijkt nu zo doelloos te zijn vergeleken met hem.Ik heb alles voor hem over.
En ik weet zeker dat mijn schatje ook van mij houdt. Anders zou hij me toch niet elke dag bellen en smssen...en mij tijd en aandacht geven.
Ik weet gewoon zeker nu dat hij me niet playt.
Maar anyways ga nu ff op msn chekken of hij er is.
Schrijf later wel.
Bye

Ik sla de bladzijde om en lees verder.......

10 Maart

Ik heb vandaag met Faissel afgesproken.
We zijn naar Utrecht geweest.
Het was zo lauw, ik heb kennis gemaakt met zijn vrienden van daar.
Ze deden wel stoer en hadden veel praatjes maar ze leken me wel aardig.
Als ik ze gewoon op straat was tegengekomen dan had ik ze vast en zeker niet eens de moeite waard gevonden om ermee te praten maar nu het vrienden van Faissel zijn neem ik die moeite wel.
Hij is echt alles voor me.
Esmee kan de pot op. Ze kwam gisteren langs omdat ze haar dieselspijkerbroek terug wilde.....zieligerd dat ze is.
En als dat ook al niet genoeg is kwam ook nog eens Dina aan mijn hoofd zeiken.
Mama had haar verteld dat ik een paar dagen niet naar school ben geweest...en dat ik op de computer aan een werkstuk bezig was.
Ze kwam meteen naar me toe en vroeg of ik dat werkstuk kon laten zien toen ik zei dat het bij een vriendin was geloofde ze me niet.
Ik kreeg meteen een preek van haar dat school zo belangrijk is en al die bla.....Dammmm iedereen heeft een toffe zus en ik heb er eentje die mij alleen maar komt vertellen wat ik niet moet doen.
Ik heb het echt gehad met iedereen hier. Als Faissel er niet was geweest dan was ik nog steeds ik dat wereldje.
Het wereldje van Saaiheid.
Faissel zei vandaag ook dat hij me eindelijk een beetje stoer vind nou....hij vond me eerst Lief...en iets te schattig.
Nou als hij van stoer houdt dan kan hij dat krijgen ook....
Hmmmm ga nu lekker over mijn Guy dromen.....

Ik kan wel gillen....Ik kan wel huilen....Ik kan mezelf wel wat aandoen...Maar het lijkt net of ik gevoelloos ben geworden mijn emoties reageren niet meer.
Is dit mijn zusje die dit heeft geschreven...... Ik ga kapot van binnen.
Zo ken ik haar niet,ze heeft school en vriendinnen (esmee) nog nooit doelloos gevonden. En heb ik haar zo erg gepusht dan?
Ik wist wel dat die Faissel de reden zou zijn..Hij heeft haar kapot gemaakt.
Hij zal er voor boeten...Ik moet alleen weten wat hij haar nog meer heeft aangedaan zodat zijn straf groter zal zijn.
Hij weet niet met wie hij te maken heeft.
Met al die woede gedachtens ga ik verder lezen in haar dagboek:

20 maart:

Dit was zo een rare dag.
Ik was gezellig met Faissel in het parkje....en ineens werd hij gebeld.
Hij deed zo raar, hij wilde niet dat ik het hoorde.
Ik keek hem verdrietig aan....hij vertrouwde me dus niet.
Toen hij ophing kregen we daar een discussie over.
Hij wilde niet dat ik boos was..dus gaf hij eerlijk toe dat er iets was.
Zijn vriend was opgepakt wegens drugsshit.
Ik schrok ervan dit kon toch geen vriend van Faissel zijn?!
Faissel legde me uit dat zijn vriend daar echt niet aan deed....Hij zweerde zelfs.
Ik geloof hem.
We zijn samen naar de gevangenis gegaan waarin die vriend zat.
Hij heette Mourad....zijn bijnaam is Moro.
Toen Faissel aankwam begon Moro helemaal te flippen..
''Ey jonge je weet dat ik je nodig had, waar was je?
Ik begreep het niet wat bedoelde hij daarmee
Ik zag dat Faisel rood werd.
Hij antwoorde dat hij hem niet kon helpen.
Hij keek me toen aan.
Ik begon een beetje wantrouwig te worden.
Wat had dit te betekenen?!
We zaten daar ongeveer 20 minuten.
Faissel zei uiteindelijk; Moro je bent ontschuldig toch dus je zal snel vrijkomen. Ik ga het voor je regelen.
Moro bedankte hem en ze zouden elkaar nog bellen.
We gingen weg.
In de auto kon ik het natuurlijk niet laten om hem te ondervragen.
Ik vroeg hem of hij ook in de drugsshit zat.
Hij gaf me het antwoord dat het niet zo was.
Hij deed er echt niet aan....en ik geloof hem.
Faissel is niet zo iemand, ik ken hem nou. Hij is iemand die goed nadenkt en weet wat ie doet.
Toen ik thuis aankwam kreeg ik toch dat rare gevoel..Ik begon te twijfelen...
Maar ik was die twijfels al snel vergeten want Faissel belde me en zei dat hij een verrassing voor me had...
Morgen ga ik die krijgen....
Jajaaaa deze lady heeft haar mannetje die stapel gek op haar is!!!

Faissel, Faissel, Faissel, Faissel....dat is alles wat in dit rotdagboek tegen kom.
Hoe kon Nadine naar de gevangenis gaan...was ze dan zo blind verliefd dat ze alles maar dan ook alles voor hem over heeft?!
De klap komt hard aan dat ik mijn eigen zusje niet eens kende.
Was het dan al die jaren....al die dagen dat ik met haar leefde spel??? Was ze in werkelijkheid een meisje waar in van walgde???
Ik wist niet dat ik nog erger in de war kon raken dan ik al was.
Ik voelde me opgesloten in huis...Ik kan het niet meer aan...het lijkt net of de muren op me afkomen.
Ik pak mijn schoenen en jas en loop naar buiten, waar ik naar toe ga weet ik niet........

Buiten bleef ik maar lopen.
Ik wist niet wat ik deed.
Verlaten liep ik door de stad! Ik zag alle mensen naar me kijken.
Ik zag er ook niet uit. Mijn haar zat in de war.
Mijn ogen waren opgezwollen. Maar het kan me niet meer schelen.
Ik raak het zat om al die leuke gezichten van alle mensen te zien ik loop weer richting huis.
Ik ben moe dus neem de tram. Als ik op de tram sta te wachten staat Esmee ineens achter mij.
Ik had haar alweer een tijdje niet meer gezien.
We groetten elkaar.
Ze vraagt me hoe het gaat.
Ik vertel haar ( als eerste) dat mijn ouders naar Spanje zijn gegaan.
Ik zie in Esmee haar ogen dat ze met me meeleeft.
Het is ook echt een lieve meid. Ze denkt heel erg veel aan andere en niet alleen aan haarzelf. Ze was daarom ook de beste vriendin van Nadine. Ze waren altijd als 2 druppels water.
Ze dachten en deden allebei dezelfde dingen.
Ik begrijp die ruzie daarom ook niet.
Waarom koos Nadine niet voor Esmee wat deed die Faissel toch met haar.
Ik stap samen met Esmee de tram in.
Ze verteld wat over haar opleiding.
Ze heeft de havo gehaald en doet nu journalistiek.
Iets wat Nadine ook zeker had gedaan als ze nog had geleefd.
Damn, waarom is mijn zusje er niet meer.
Op de 1 of andere manier voel ik me nu toch niet zo slecht als de andere dagen.
ik weet niet op de 1 of andere manier geeft Esmee mij het gevoel dat Nadine er toch een beetje bij is.
Het voelt goed.
Ik vertel Esmee hoe ik me voel.
Ze begrijpt wat ik bedoel. Doordat ze met mij praat heeft ze het gevoel dat ze eindelijk iemand heeft die haar begrijpt.
''Dina ik had me meer moeten bezig houden met jou ouders en jou maar ik kon het niet. Het deed zo een pijn dat Nadine er niet meer is.
Ik weet ze betekende veel voor jullie....Ze was jullie zonnetje in huis. Het is jullie eigen vlees en bloed...maar ik ben ook wat kwijtgeraakt. Mijn beste vriendin, mijn maatje...alles wat ik met Nadine had was belangrijk in mijn leven. Zij was diegene met wie ik lachte..zij was diegene met wie ik huilde. Al die jaren was zij aan mijn zijde. Dag in dag uit. We leefde met elkaar.We hadden samen nog zoveel dromen die we samen wilde doen. Ik weet hoe we altijd zaten te praten over dat we elkaars bruiloft gaan meemaken.. dat we naast elkaar gaan wonen.
Dat we tegelijkertijd samen zwanger wilde zijn.
We wilde samen op vakantie naar Egypte.
En al dat alles is nu 1 groot zwart beeld.
Al mijn dromen mijn toekomstplannen betekenen niks meer nu Nadine er niet meer is.
Ik zit zo aandachtig te luisteren. De manier waarop ze het met haar gevoel verteld. Het raakt mij diep van binnen.
Ik begin Esmee te omhelzen.
Dit voelt zo goed.
Na een paar minuten moet ik de tram uitstappen.
Ik wil afscheid van Esmee nemen maar voor ik het weet pakt ze mijn hand vast en stapt ze samen met mij eruit.
''Dina ik weet nu dat ik een fout heb gemaakt. We zijn allebei verdrietig en ongelukkig,we hebben elkaar steun nodig. Ik wil er voor jou zijn.
Ik voel zoveel warmte door de woorden van Esmee. Ik heb er geen woorden voor.
Eindelijk na al die maanden is er iemand die echt om mij geeft. Die mij echt begrijpt!
Ze gaat met me mee naar huis.
Voor het eerst sinds tijden kan ik weer glimlachen.
Ik weet niet op de 1 of andere manier voel ik me sterker worden.
Ik weet nu met de hulp van Esmee kom ik er wel achter wat mijn zusje heeft meegemaakt........

week later:

Het gaat steeds een beetje beter mij. Het pijnlijke gevoel zal ik nooit maar dan ook nooit kwijtraken maar ik voel dat ik weer meer energie begint te krijgen.
Het heeft allemaal met Esmee te maken.
Ze zit nu al sinds dat ik haar de keer in de tram had gezien bij mij. De dag erna had ze wat kleren gehaald.
Ze wilt er voor mij zijn.Ze blijft ook slapen.
Het doet me zo goed.
We kunnen samen urenlang praten. Dan zitten we op de bank en praten we alleen maar over Nadine.
We kunnen allebei onze opgekropte gevoelens uitten.
Lina en Najim geven ons de ruimte. Ze werken allebei overdag en savonds eten we samen en dan gaan hun meestal naar hun kamer.
Ik waardeer het wel want ik wil graag alleen met Esmee zijn.
Esmee gaat overdag naar school.
Net als vandaag.
Ik probeer me elke dag bezig te houden...door te schoonmaken en televisie te kijken.
Ik verveel me nu nog meer dan anders.
Elk moment van de dag denk ik aan het dagboek van Nadine.
Op de 1 of andere manier houdt het me tegen om het verder te gaan lezen. Maar ik weet dat ik moet.
Ik heb er ook met Esmee over gepraat. Zij zegt dat ik het rustig aan moet doen.
Gewoon alles op mijn manier en op mijn ritme.
Ik weet dat ze gelijk heeft.
Maar ik weet dat ze aan de andere kant graag wilt dat ik het hele dagboek lees zodat ik er samen met haar over kan praten.
Ze zegt me dat er dingen zijn die ik nog niet weet.
Dingen die haar hele hart hebben gebroken.
''Dina je gaat schrikken als je het leest '' bereid je er alsjeblieft opvoor.
Dat is wat ze zegt. Ik voel een rilling.
Wat zou er toch met Nadine gebeurd zijn.
Ik merk ook aan de manier van Esmee haar praten en doen dat ze het zichzelf ook erg kwalijk neemt.
Ze ziet het als een soort van haar schuld dat Nadine dood is.
''Ik had haar moeten helpen...maar in plaats daarvan wilde ik niks met haar te maken hebben.
Ik begrijp een beetje wat ze bedoelt. Want ze hadden niet voor niks ruzie. Maar ik vertel Esmee dat ik precies het zelfde had gedaan als het mij was overkomen.
Esmee is een goeie vriendin......Ze is goud waard.
Ik weet zeker dat ze alles er aan heeft gedaan om Nadine te helpen.
Ik loop wat heen en weer door het huis.
Ik heb alles al schoongemaakt. en op de t.v is er niks interessants.
Ik weet dat ik nu gewoon dat dagboek moet pakken en verder moet gaan lezen.
Maar ik ben bang voor wat ik ga lezen.
Bang dat Nadine erge dingen heeft gedaan waardoor ik nog veel meer pijn zal voelen.
Ik wil een goed beeld over haar blijven houden ik wil haar niet gaan haten.
Ik besluit toch om verder te gaan lezen ik pak het dagboek en ga in de woonkamer zitten op de bank:

2 April:

Het gaat niet zo lekker tussen mij en Faissel.
Ik weet niet waar hij mee bezig is maar hij is erg afwezig elke keer.
Ik voel me zo alleen, Esmee praat ook nog steeds niet tegen me.
Ze heeft me gezegd dat ze niet meer met mij omgaat zolang ik nog met Faissel ben.
Hij gaat je pijn doen Nadine'' dat is wat ze elke keer zegt.
Ik begrijp niet waar ze dat vandaan haalt.
Faissel is een lieve jongen. Ja hij heeft foute vrienden maar dat wilt toch niet zeggen dat hij ook meteen fout is!
Ik weet diep van binnen heeft hij een goed hart.
Hij houdt van me.
Ik weet alleen niet wat er nu met hem is. Hij slaapt weinig, is hele dagen weg. Ik weet niet waar hij mee bezig is.
Zou hij ook in de drugs zitten? Ik weet niet sinds dat gevangenisbezoekje gedraagt hij zich vreemd.
Die Moro zijn vriend zit nog steeds vast.
Faissel probeerd er alles aan te doen om hem vrij te krijgen waarom?
ALs ik hem er naar vraag dan word hij boos.
Zou Esmee toch gelijk hebben en is Faissel niet goed voor mij?
Ik voel me echt goed gekwetst. Niemand houd van me.
Ze laten me allemaal in de steek.
Dina is ook haast nooit meer thuis.
Ze heeft een baantje gevonden bij de mango.
Ze gaat van school naar haar werk en op zondag gaat ze altijd met vriendinnen naar de stad. Nooit vraagt ze aan mij of ik met haar mee wil gaan. Zij haat mij net als de anderen.
Ik wil het goed maken met Esmee maar ik durf niet.
Ze verwacht van me dat ik Faissel in de steek laat maar ik kan dat niet. HIj heeft mijn hart veroverd. Ik hou van hem.
Ik kan niet meer zonder hem!
Hij is mijn leven geworden.
Maar ja maakt niet uit ik ga nu even op msn kijken of hij er is. ...

Ik heb nu zo een medelijden met Nadine, ze heeft gelijk. Ik had haar in de steek gelaten. Ik had het zo druk met werken en school en ja ook Kim en mijn andere vriendinnen wilden nog leuke dingen blijven doen.
Ik had haar mee moeten nemen.
Ik hield zoveel van haar. Ik begrijp niet waarom ze dat nooit tegen me heeft gezegd dat ik haar verwaarloosde.
Ik weet precies hoe ze zich daar voelde. ....alleen en ongelukkig.
Net als ik me voelde.
Ik kan mezelf nu wel wat aandoen. Ik haat mezelf zo erg. Ik ben op zoek naar de schuldige die mijn zus dit aandoet maar diep van binnen weet ik dat ik net zo schuldig ben als derest.
Ik heb haar in de steek gelaten. Ik heb haar ook pijn gedaan.
Ik heb nooit echt de moeite genomen om eens een keer goed met haar te praten om haar te laten zien dat ik van haar hield.
Het was altijd alleen maar lachen geweest thuis.
We hadden samen veel lol met elkaar. Maar nu ik het zo bekijk ik heb nooit echt serieus met haar gepraat.Nu ik dit zo lees doet het me echt veel pijn.
Ik kan de tijd niet meer terug draaien ik kan haar niet meer terug krijgen maar ik kan wel voor opkomen en uitzoeken wat er is gebeurd.
Ik lees verder:

6 april:

Dag lieve dagboek
Faissel is blij. Zijn vriend Moro is vrij.
Ik ben ook blij voor hun maar ik zeg hem dat hij moet oppassen.
Faissel werd boos op mij toen ik dat zei'' Wat denk je wel niet van me'' dat ik ook in de drugsshit zit ofzo?!
Ik zeg hem eerlijk dat ik dat denk. Hij scheld me voor het eerst tijdens onze relatie uit.......Hij zegt dat als het zo moet dat hij niks meer met mij te maken wilt hebben.
Ik begon toen te huilen en zei hem dat het me speet.
We hebben er verder niet meer over gepraat maar ik voel me zo leeg van binnen. Hij zei dat hij dingen had te doen en hij ging zomaar weg.
Daar zat ik dan helemaal alleen in Zuid. Ik pakte de Metro. Ik wilde naar huis gaan.
Faissel had me nog nooit zomaar alleen ergens achtergelaten. Ik ging twijfelen of hij wel echt van me hield. Of zou het voor hem allemaal een spelletje zijn geweest?!
In de metro zit ik zo diep in gedachten dat ik niet zie dat er 2 jongens tegen over mij komen zitten.
Ze zitten wat stoere praatjes te vertellen en ineens kijkt er 1 daarvan richting mij.
Het valt me op dat hij me zit aan te staren. Ik vind het zelfs een beetje eng worden.
Ik herken hem meteen.
Hij is Moro. de vriend van Faissel.
Hij begint te lachen en zegt'' Nadine jij bent het...alles goed?
Ik voel me ongemakkelijk maar ik zeg hem dat alles goed gaat.
eh dit is Ali......Ali dit is Nadine zij is de vriendin van Faissel.
Ik weet niet wie die Ali is zou hij ook een vriend van Faissel zijn?!
Ali geeft een hand. We praten een tijdje wat over niks.
Dan ineens begint Ali ''Dus jij bent de vriendin van Faissel....Nou zo een mooie meid als jij verdiend echt wel beter.
Ik begrijp niet wat hij ermee bedoelt. Hij maakt me nieuwgsierig maar hij wilt ineens niks meer loslaten.
Moro ziet dat we in gesprek zijn en zegt dan dat hij uitstapt omdat hij met iemand had afgesproken.
We nemen afscheid van hem.
Ik blijf alleen in de metro zitten met Ali die ik niet ken.
Hij is rustig en aardig. Het is een mooie jongen.
Hij heeft mooie ogen en een goed gebouwd figuur. Hij straalt op de 1 of andere manier ook iets uit.
Ik vraag hem of hij Faissel goed kent.
Ja Faissel is een vriend van me zegt hij dan.
Waarom praat hij dan zo over hem?!
Ik begreep er niks meer van.
Ik moest de metro uitstappen ik nam afscheid van hem en liep weg.....Hij zei nog ehhh we spreken elkaar nog wel.
nu thuis zit ik nog steeds over hem te denken.
Faissel heeft het nooit over een Ali gehad. En waarom deed hij zo vaag...

7 arpil:

Gisteren belde Faissel om zijn exuses aan te bieden. Hij zei dat hij niet zijn zelf is de laatste tijd. En dat het misschien beter is om een tijdje afstand van elkaar te nemen. Ik werd gek toen hij dat zei.
Ik kan niet meer zonder hem leven waarom doet hij mij dit aan.
Ik werd boos op hem maar ik deed net of het me niks deed!
Ik zei hem dat hij maar moest doen wat hij wilde.
Toen hij ophing begon ik te schreeuwen. Ik voelde zoveel haat voor hem.
Pfffff als hij me niet meer wilt dan moet hij dat maar gewoon zeggen en niet erom heen draaien.Een tijdje afstand waar slaat dat toch op.
Ik werd de hele avond gebeld door prive. Ik wist haast zeker dat Faissel het weer was dus nam ik niet op.
Pas toen ik het echt zat was na 5 keer gebeld te worden nam ik op en zei..Ja wat moet je?
Zozo, neemt mevrouwtje altijd zo haar pfone op?
Ik herkende de stem niet echt.
Wie ben jij? vroeg ik de persoon.
De jongen begon te lachen. oh Dus je bent me nu al weer vergeten?
Ik wist nog steeds niet met wie ik zat te praten.
Na een tijdje werd ik het zat en zei dat ik zou ophangen.
''Wacht wacht Nadine ik ben het de jongen van vandaag Ali.
Ken je me niet meer?
Ik ben een vriend van Faissel.
Ik wist het meteen weer.
Ik had het op dat moment ook niet echt zin om met een vriend van Faissel te praten.
Ik zei hem dat ik moe was.
Hij gaf niet op hij bleef maar praten.
Uiteindelijk vroeg hij wat er met me was.
Ik wilde hem niks zeggen maar hij zei zelf toen al meteen'' Het heeft zeker met Faissel temaken he? Hebben jullie ruzie gehad?
Ik kon het niet ontkennen en vertelde hem wat er was.
Hij leefde echt met me mee. Hij zei me dat Faissel wel spijt zou krijgen en dat ik een leuke meid ben en niet om hem moet gaan treuren.
Ail had gelijk. Tsssss wie denkt Faissel wel niet dat ie is.
Ik bedankte Ali en vroeg hem hoe hij aan mijn nummer kwam.
HIj was ineens stil en zei toen even later ohh ja van Faissel zelf.
Ik begreep er helemaal niks meer van. Waar heeft hij jou mijn nummer gegeven dan?
''Ja hij had me al een beetje verteld over dat hij op het moment in een dipje zit en dus had hij gevraagd om jou zo af en toe te bellen om te vragen hoe alles gaat.
Ik begon hard te lachen maar van binnen ging ik kapot.
Faissel wilt me dus echt dumpen en dus stuurt hij maar een vriend van hem op me af om me kwijt te kunnen raken.
Ik zei toen tegen Ali dat ik hem absoluut niet nodig had en hing op.
Wat is die Faissel toch een loser he.
Als hij man genoeg is dan zegt hij straigt tegen mij dat hij me niet meer wilt. waarom zo moeilijk doen.........
Ik heb het echt gehad met hem.
Hij zoekt het maar uit...

12 April:

Ik ben nog steeds boos op Faissel.
Ik wil niks meer met hem te maken hebben.
Hij probeerd me steeds te bellen maar ik neem niet op!
Ik ben bang voor wat er gaat komen...de woorden dat hij mij niet meer wilt zullen mij raken. Ik kan het niet aanhoren!
Ik wil het ook niet. Ik heb het dan liever zo dat ik geen contact meer met hem heb. Dat het vanzelf wel weggaat.
Waarom moest hij mij toch zo een pijn doen.
Ik voel me leeg en kil van binnen.
Esmee praat weer een beetje tegen me. Ik ben gisteren naar haar toegestapt en heb haar gezegd dat het over is tussen mij en Faisel.
Ze knikte toen en zei dat het zo veel beter voor mij zou zijn.
Toch blijft ze nog wel cool doen tegen mij. Ik had heel iets anders verwacht.
Ik verwachtte dat Esmee haar armen om me heen zou slaan en dat ze zou zeggen dat ze me heeft gemist. Dat we samen in tranen uitbarsten en dat dan onze vriendschap weer terug is.
Maar ik had het mis.....Ik ben Esmee kwijtgeraakt en denk niet dat ik haar ooit nog echt terug zal krijgen.
Ik raak iedereen kwijt.
En het is mijn eigen fout.
Mijn ouders beginnen steeds vaker boos op me te worden.
Ze vinden dat ik me school teveel verwaarloos.
Ze hebben ook gelijk . Ik heb al een hele tijd niet eens echt goed geleerd of in een boek gekeken.
Waarom??? Voor wie?
Als ik dit had geweten dan was ik er nooit aan begonnen.
Faissel heeft mijn hart in duizend stukjes gebroken.

Ik krijg er tranen van in mijn ogen.
Ik voel de verdriet die Nadine toen heeft moeten voelen.
Ergens begrijp ik haar wel. Ze viel op die Faissel omdat het onbekend voor haar was. Ze had ook niet kunnen weten dat hij zo was.
Alleen had ze haar slim verstand moeten gebruiken en dat risico niet moeten nemen.
Had ik haar maar getroost. Ik kijk nu naar de maand.
Ik kan me niks meer herinneren van dat Nadine in die tijd anders was dan anders.
Ik wist wel dat het met school niet lekker ging.
Ze had voor het eerst in haar leven een 2 gehaald. Haar mentor belde toen naar huis.
Ik kan me die dag nog goed herinneren.
Ik weet dat mijn vader erg boos op haar was.
Nadine een 2'' hoe had je dat kunnen doen?
Nadine reageerde die dag ook erg bot. Ze zei tegen mijn vader toen dat niet iedereen altijd perfecte cijfers haald....Ze had het zogenaamd druk zei ze.
Die avond hadden mijn ouders en ik het er nog over. Dat de examenstress al een beetje begon aan te komen.
We spraken met elkaar af haar beter te helpen met school en iets meer op haar te letten ofze haar huiswerk wel maakte enz.
Verder dachten we er niet bij na.
Ik heb haar ook nooit echt gevraagd of het slecht met haar ging.
Weken gingen voorbij.
Ik merkte aan Nadine dat ze steeds meer begon te stressen Voor school (Althans dat dacht ik) Ik wilde haar zo graag helpen maar toen begon Nadine erg bot te zijn.
Ze schold iedereen zomaar uit. En sloot zich hele dagen op haar kamer.........Nu is mijn grote vraag wat was de reden daarvan?

15 april:

Gisteren kwam ik Ali tegen. Eerst wist ik niet eens van zijn bestaan af maar nu zie ik hem ineens heel vaak.
Hij was erg aardig en begon met me te praten.
Hij vroeg of ik zin had om wat met hem te gaan drinken.
Ik wilde het liever niet.
Hij begreep het maar we bleven wel een tijdje praten.
Hij vroeg mij of ik het al wist van Faissel......
MIjn hart begon te bonzen ...wat zou er met Faissel zijn?!
Ik vroeg hem er naar.
Hij vertelde dat Faissel weg is gegaan.
Faissel is verhuisd!
Het was net of iemand een mes in mijn lichaam stak.
Nu wist ik zeker dat Faissel mij zomaar in de steek had gelaten.
Ik begon zomaar te huilen. Ali trooste me.
Hij probeerde me wat optevrolijken.
Het is echt een schat. Elke andere jongen had niet eens naar mij omgekeken. Elke vriend van Faissel had me vast gezien als ''een meisje van Faissel die hij geplayd had'' Niemand zou ook maar een minuut bij mij stilstaan.
Maar Ali deed het wel. Ali liet me gisteren zien dat hij een echte vriend wilt zijn.
Hij zei het ook: Nadine ik ben ervoor je..als je wilt praten als je iemand nodig hebt.
Het deed me goed. Ik moest steun hebben van iemand.
Dit kan Faissel mij niet aandoen.
Ali begrijpt alles.
Ik praat nog een tijdje met hem, het klinkt zo vertrouwd.
Hij luisterd zo goed.
Hij geeft me tips dat ik Faissel moet vergeten.
Gisteravond belde hij me ook om te vragen of het al wat beter ging.
Dit is precies wat ik nodig heb. Iemand die er wel voor me is.
Iemand bij wie ik gewoon mezelf kan zijn...
Eigelijk wil ik niks meer met Faissel of zijn vrienden te maken hebben maar ik voel gewoon dat Ali anders is.
Hij komt slim over en is erg aardig........

Ik vind het zo erg voor mijn zusje dat ze die pijn heeft moeten voelen.
Dat haar liefde ineens niet meer beantwoord werd.
Ik vind het ook fijn om te lezen dat Nadine Ali heeft lerenkennen.
Zoals zij hem beschrijft is het een leuke jongen die haar heeft geholpen.
Ik hoop echt dat hij Faissel uit haar hoofd krijgt.
Vandaag toen Esmee uit school kwam begonnen we samen wat te kletsen.
Ik vertelde haar hoe ver ik in het dagboek was ( net of ik in 1 of ander spannend boek aan het lezen ben)
Toen ik haar vertelde over dat Faissel zomaar verhuisde.....en over Ali begon.
Zag ik dat Esma begon te slikken.
''Esmee die Ali werd dus een goeie vriend van Nadine....Faissel kwam vast terug he en werd toen jaloers ?
Ik was zo nieuwsgierig dat ik eigelijk meteen een antwoord van Esmee wilde.
Esmee zei dat ik het helemaal mis had en stond op en zei dat ze ging koken.
Ik liep haar achterna naar de keuken.....''Hey waarom doe je zo vaag kan je daar niks over vertellen?
Esmee zuchtte diep ''Dina ga verder lezen en alles zal op zijn plaats komen...zoals jij nu denkt zo heb ik ook ooit gedacht maar je zult zien dat je het helemaal fout hebt!
Dat Esmee mij dit zegt beangstigd mij toch wel een beetje.
Ik ga weer naar de woonkamer en pak het dagboek er weer bij.......met wat heb ik het dan zo fout???

20 April:

Het gaat nog steeds niet zo goed met mij.
ik mis Faissel zo erg.
Hij was toch mijn schatje, waarom doet hij me dit aan.
Hij heeft niks meer van zichzelf laten horen ik ben wel een paar keer gebeld maar er werd niks gezegd. Zou hij dat zijn geweest?
Ik hou me er heel de dag maar mee bezig. Ik heb over een klein maandje examens maar kan me helemaal niet goed voorbereiden.
Het lijkt net of ik een zwart gat zit waar ik maar niet uit kan klimmen.
Niemand die ook maar om mij geeft en mij uit dat gat wilt komen halen.
Ja Ali is er wel....Ik weet zeker ik ken hem niet zo lang maar hij zal me nooit in de steek laten. Hij is zo een goeie vriend.
Hij wilt ook niks meer van mij. Hij vertelde me gisteren dat hij een vriendin heeft dus hij is niet zo aardig omdat hij achter me aan zit ofzo.
Hij ziet mij ook gewoon als een hele goeie vriendin.
Hij belt me bijna elke dag om te vragen hoe het gaat. En soms kom ik hem wel eens tegen als ik uit school kom.
Hij vertelde me gisteren ook over Faissel dat hij hem had gesproken en dat Faissel mij allang weer was vergeten. Hij had het zo naar zin waar hij ook was. Damn wat een loser.
Ik had eigelijk liever niet gehad dat Ali me dit vertelde maar ja is beter dat ik het weet. Ik moet hem gewoon maar goed vergeten.
Maar hoe vergeet ik iemand aan wie ik mijn hart heb gegeven?
Iemand met wie ik heel mijn leven wilde delen.
Ik wilde hem alles geven....ging zelfs door het vuur als het moest.
Ik dacht dat we de rest van ons leven samen zouden blijven.
Waarom moest hij dit kapot maken..wat heb ik fout gedaan? Ik wilde hem alleen maar mijn liefde geven.
Esmee had gelijk. Hij is een grote player.
Iemand die meisjes als grof vuil gebruikt.
Maar ja het is mijn eigen fout.....die ik nooit meer ga maken.
Ik ga toch proberen om mijn school dit jaar nog te halen. Ik ga mijn best doen...
Dus ga ik nog stoppen en ga mijn boeken er maar bij pakken...

22 april:

Het leren gaat steeds beter. Ik probeer nu alles te geven.
Ik moet wel. Ik heb dromen. Ik wil en moet volgend jaar naar hogeschool journalistiek. Ik moet er gewoon voor gaan.
Esmee zal alles vast goed doen. Zij heeft het hele jaar haar examens goed voorbereid. Ik ben best jaloers op haar.
Ze heeft alles zo goed voor elkaar. School.....en met Mo.
Hij is een echte jongen. Een jongen met wie je iets serieus kan opbouwen. Hij heeft een hart van goud. Ze passen ook echt bij elkaar.
Waarom mag ik niet gelukkig zijn. Iedereen haat mij.
Dina zegt ook haast nooit meer iets tegen me. Ik mag ook niet meer op haar computer omdat hij het gisteren niet deed.
Ze was woedend. Ze gaf mij de schuld. Ik weet het echt niet meer...waarom is ze zo veranderd?
Vroeger konden we zo met elkaar lachen maar het lijkt net of we elkaar nu niet meer kennen.
En mijn broers zijn nooit thuis.
Ik sta helemaal alleen.........maar hoe dan ook ik geef niet op ik maak er het beste van!

Het komt hard aan om dit te lezen.
Nadine was dus niet gelukkig en dat kwam door mij.
Ik moet eerlijk tegen mezelf zijn...en ik heb haar inderdaad in de steek gelaten.Maar zij was zo veranderd. Sinds ze met Faissel had...gedroeg ze zich ook vreemd, ze zat hele dagen achter msn en ze wilde ook geen leuke dingen meer doen zoals naar feestjes gaan enz.
Elke keer weer dacht ik dat het aan school lag en dat ze examens had....maar nu weet ik dat het met die Faissel te maken had.
Nadine het spijt me....je moest eens weten hoeveel ik van je hield en hou. Je stond helemaal niet alleen. Ik had je dat moeten laten weten.
Nu jij niet meer leeft is mijn leven niet meer compleet.
Ik zit wat te snikken op de bank.
Ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat Najim thuis was.
Hij kwam bij me zitten.
''Gaat het wel? vraagt hij dan.
Hij begrijpt niet waar die tranen zomaar ineens vandaan komen totdat hij het dagboek naast me ziet liggen.
''Dina ben je daar nog steeds mee bezig?''
Ik knik ja. Ik zie dat Najim diep moet zuchten.
Dina geloof mij je opent nu alleen maar wonden...en dat is niet goed voor je. Je moet Nadine nooit vergeten, mijn leven is nu ook veranderd ik kan ook geen lol meer hebben zonder aan Nadine te moeten denken. Maar je moet verder gaan met je leven je moet weer naar school.
Ja maar Najim Nadine heeft dit niet zomaar gedaan....iemand heeft haar leven kapot gemaakt en diegene moet daarvoor boeten...
Najim hoort zoveel woede in mijn stem.
''Mijn zusje toch je moet de realiteit onder ogen durven zien en dat is dat Nadine niet is vermoord ...ze heeft zelfmoord gepleegd.
Ze heeft er zelf voor gekozen..ik kan het ook niet begrijpen en weet ook niet waarom ze het heeft gedaan, maar het feit is dat het wel is gebeurd. Nadine heeft zelf een einde aan haar leven gemaakt, ze heeft haar leven zelf op spel gezet.
Ik kan die woorden niet aanhoren hoe durft Najim er zo over tepraten.
''Najim dat je dit zegt betekent alleen maar dat je niet genoeg van haar gehouden hebt...waar was jij ook al die tijd he? Nooit had je de moeite genomen om eens echt met haar te praten....je gaf haar alleen maar geld en kadootjes maar je liet haar niet zien dat je echt om haar gaf.
Ik kon het niet ik moest gewoon iemand de schuld geven...ook al weet ik dat ik dit eigelijk naar mezelf bedoel.
Najim werd er ook stil van.......ik stond op en liep naar boven.
Daar bleef ik derest van de avond zitten.
Lina en Esmee waren een paar keer naar me toegekomen maar het werd me even allemaal teveel.
Waarom heeft hij dit ook zo gezegd.....het is net alsof het verraad is tegenover Nadine...Nooit zal ik zo over Nadine denken.
Nadine ik geef nooit op, het was niet jou schuld....Diegene gaat boeten zusje dat beloof ik je !!
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
fly away
Potlood
Potlood

Het is nu 2 dagen geleden dat ik die woordenwisseling met Najim had.
Ik praat niet meer tegen hem. En hij praat gek genoeg ook niet tegen mij. Ik denk dat ik hem echt geraakt heb. Het was ook de waarheid, maar die waarheid was niet alleen voor hem bedoeld maar ook voormezelf. Daarom moet ik mezelf een soort van bewijzen tegen over Nadine.Ik weet zeker dat er iets is gebeurd zeker nu Esmee zo raar reageert. Ze wilt er helemaal niet meer over praten. Ik begrijp haar niet. Maar ik accepteer het maar. Laat iedereen maar net doen of er nooit iets is gebeurd...laat zij maar in een fantasiewereld leven, Maar ondertussen zal ik voor mijn zusjes vechten.
Ik zal haar respect terugwinnen....tegen over deze gruwelijke wereld.
Ik sluit me nu net als Nadine toen op in mijn kamer. Het is nu de tijd geworden om erachter te komen. Het is nu alweer bijna een jaar geleden en ik heb nog steeds haar dagboek niet uitgelezen. Iets wat ik nu wil en moet gaan doen.
Ik pak het dagboek erbij...ik steek mijn haar op en ga op mijn bed liggen:

25 April:

Ik hoef niet meer echt naar school......Heb nu als het ware al vrij om te leren. Ik ga vaak naar de bieb daar kan ik me goed concentreren.
Ik zie Esmee alleen nu helemaal niet meer. Ze is verder gegaan met haar leven. Ze heeft het hoofdstuk met mij afgesloten denk ik.
Blijkbaar was alles een leugen geweest......we zijn nooit beste vriendinnen geweest.Ze laat me zomaar stikken. Als het andersom was geweest dan had ik haar nooit laten vallen. Ik had misschien haar gewaarschuwd maar nooit onze vriendschap op het spel gezet.
Mijn moeder vroeg me ook laatst waarom Esmee nooit meer langskomt. Ze mistte haar. Wat moet ik mijn moeder vertellen...zij zal het nooit begrijpen.En ik kan haar al helemaal niet over Faissel vertellen.
Nu ik erzo over nadenk niemand die mij echt goed kent. Mijn ouders die denken dat ze alles onder controle hebben....En een Dina die denkt dat alleen haar leven het allerbelangrijkste is. Mikael die alleen maar mij nodig heeft om zijn frustaties uitteleven...En Najim jaaaaa die denkt dat ik geen normaal gesprek met hem kan voeren.
Ik ben een vreemde voor mijn familie......ik ben een vreemde voor mezelf geworden.
Hoe lang hou ik dit vol?
1 troost met school gaat het steeds beter, ik heb altijd al een slim koppie gehad. Ik pak de stof snel op.
Toch nog iets om trots op te zijn he!!!!

27 april:

Ik liep vandaag uit de bieb, ik kwam toen Ali tegen.
Toevallig....Hij groette mij en we liepen een stukje samen door.
Ik was zo met hem in gesprek dat ik Mikael niet zag aankomen lopen.
Maar ook toen ik hem zag dacht ik ;no big deal.....ik zwaaide nog zelfs naar hem. Ik wist niet dat hij zo boos kon worden.
Mikael liep op ons af en trok mij aan mijn arm.
Hij vroeg me wat dit voorstelde, ik zei hem dat Ali gewoon een goeie vriend was. Ik deed toch niks verkeerd met hem. Hij liep alleen naast me. Ali begreep het ook niet hij probeerde nog vriendelijk aan Mikael uitteleggen dat we gewoon vrienden zijn.
Maar we hadden niet eens de kans. Mikael nam me mee naar zijn vriendengroepje.( blijkbaar schaamde hij zich dood dat ik zijn zusje was) ik hoorde zijn vrienden sneaky praten onderling.
Ik durfde mijn mond niet open te trekken.
Mikael nam afscheid van zijn vrienden en we gingen naar huis. Thuis begon hij tegen me te schreeuwen..Hij zei dingen zoals''Nadine ben je nu gek geworden ofzo? Wat moet je met zo een loser? Het is een slechte jongen!
Ik had weer de kans niet om wat te zeggen....want voor ik al wat zei zei hij: ook al is hij gewoon een goeie vriend Die jongen deugt niet.
En denk maar niet dat ik je geloof...er is meer tussen jullie dit soort jongens kunnen niet gewoon vrienden zijn met een meisje.
Ik wilde hem vragen hoe hij er bij kwam, ik wilde zelfs Ali verdedigen want Mikael had het fout. Ali is niet zo een type zoals hij misschien denkt....hoe komt hij er toch bij.
Mikael wilt er niks over zeggen hij verbied mij alleen dat ik nooit meer met Ali mag praten of zien....
Mijn broer is grappig, zomaar regeltjes aan mij opleggen terwijl hij zelf elke week een ander meisje heeft.
Hij kan de pot op. Ik doe niks verkeerds. Ali is gewoon een vriend waarom begrijpt hij dat toch niet.
Ik kan dit er nog wel bij hebben aangezien mijn leventje toch al niet zo perfect verliep.
Mijn broer Najim gaat trouwens over 2 weken trouwen. Ze zouden pas over paar maanden trouwen maar het gaat dus eerder gebeuren.
Lekker zijn ze ....niemand denkt aan mij,ik heb gewoon nog examens.
Wat denken ze wel niet dat ik zomaar ga lopen feesten terwijl ik hoor te leren?! Ik heb geen zin in heel die bruiloft..misschien ga ik wel niet.....dan word het vast veel gezelliger dan met mij erbij......
Ik voel me zo leeg van binnen.
Mijn zusje........het word met de dag erger. Elke dag doet het steeds meer pijn omdat ik er elke dag weer achter kom dat mijn zusje er niet meer is. Ik weet dat ik veel mensen om me heen heb die om me geven.
Lina...Najim...Esmee...en zelfs Mikael en mijn ouders die mij in de steek hebben gelaten.
Ik weet dat ook zij van mij houden alleen ook zij hebben teveel verdriet.
Ze kunnen het niet verwerken net als ik.
Van alle mensen in deze wereld zal ik nooit zoveel houden als ik van Nadine hou.
Ik kom steeds dichter bij het geheim van Nadine.....
Het is net of zij in mijn lichaam is gekropen. Ze moet haar leven afhandelen.....Ze heeft het te snel in de steek gelaten.
het moet opgelost worden.
Ik neem een diepe zucht...ik weet dat ik het kan....

4 mei:
Mikael doet weer normaal tegen me.
Hij doet net of er niks is gebeurd. Ik begrijp het nog steeds niet ik durf er ook niets meer over te vragen.
Ali belde me nog een paar keer. Ik heb hem maar gezegd dat ik maar beter geen contakt meer met hem kan hebben vanwege Mikael.
Ali vond het erg jammer maar hij begreep het wel. Hij wenste me het beste toe en hij zei me nog wel af en toe zou bellen gewoon om te vragen hoe het gaat.
Het is echt een aardige jongen met een goed hart.
Ik heb niks meer van Faissel gehoord.
Ik denk nog veel aan hem. Ook al weet ik dat geen toekomst meer met hem heb. Mijn leven met hem is voorbij.
Ik moet dat onder ogen zien.
Het doet zo een pijn.
Ik dacht echt dat hij het voor me was. Dat ik met hem heel de wereld aankon. Maar hij heeft mijn hart zo gebroken....nooit heb ik dit zo gevoeld. Alles wat ooit belangrijk voor mij was heeft nu geen betekenis meer voor me. Ik heb geen echte vrienden...mensen die echt om mij geven. Ik ken alleen maar de vrienden die je nodig hebben, ''De vrienden die zogenaamd altijd voor je klaarstaan'' Zolang je maar blijft lachen dan mogen ze je maar zodra je een probleem hebt dan kennen ze je niet meer. Ik heb nooit echt een meisje vertrouwd. Ging altijd al oppervlakkig met ze om. Op Esmee na dan zij was mijn maatje ik beschouwde haar als een zusje. Ik zou voor haar door het vuur gaan.
We kennen elkaar ook al zolang.
Maar nu weet ik dat zelfs zo iemand je op den duur in de steek zal laten

Het doet me goed om in iedergeval te lezen dat mijn zusje haar havo nog wel belangrijk vond.
Mijn zusje heeft de havo toen wel gehaald.
Ik weet nog ze kwam thuis het was een week na de bruiloft van Najim en Lina. Ze had haar examen tijdens die week ook gehad. Iets waar ik nu achteraf aan denk dat het niet goed voor haar is geweest.
Ze had in die weken rust moeten hebben maar ja Najim en Linha hadden daar niet aangedacht. Ze moesten natuurlijk ook gewoon een datum prikken. Ik zag wel aan Nadine dat ze toen erg ongelukkig was op die bruiloft. Ze had geen zin om haar zelf zo mooi te maken.
Wij waren al maanden bezig met voorbereiden. Het is dat mijn moeder en ik een hele mooie jurk voor hadden gekocht anders had Nadine zelf daar helemaal niet aan gedacht.
Tijdens de bruiloft werd ze halverwege ziek....ze noemde het een griepje. Ze ging veel slapen.Nu weet ik dat ermeer had moeten zijn. Ze was niet ziek. Wat was er met haar aan de hand?! Had ze zoveel verdriet om dat Faissel haar in de steek had gelaten of zit er meer achter???
Ik lees weer verder:

18 mei:

Mijn allerliefste dagboek....
Je bent mijn enigste steun op dit moment.
Ik heb zo hard geleerd de afgelopen weken maar het lukt gewoon niet.
Iedereen hier in dit huis is zo druk bezig en zo vrolijk.
De bruiloft is vandaag begonnen.
Ik heb van de week al 6 examens gehad.
Als ik mijn gevoel moet geloven dan ging het niet zo heel erg goed.
Het ging zo slecht. Ik heb op internet naar mijn score gekeken en ik zag meteen dat ik zo zou zakken.
maar ik geef de hoop niet op.
Na dit weekend heb ik nog 2 examens...ik ga alles maar dan ook alles geven.
Ik kan niet doodleuk van mijn broers bruiloft gaan genieten.
Ik moet wel gaan leren. Ik weet dat mijn ouders en Dina het niet zouden begrijpen.
Ik ga gewoon net doen of ik me niet lekker voel.
Ik ga mezelf even laten zien en dan ga ik ervandoor.
Ik sluit me op in mijn kamer en ga leren.....Dit is de enige manier die ik heb.

22 mei:

Hoi lief dagboek, de examens zijn voor en de bruiloft ook.
Ik heb niet veel van de bruiloft meegemaakt.
Zaterdag heeft mijn broer het in een dure hotel gehouden.
Ik kon hier niet onderuit komen.
Ik ben geweest maar rond half 12 moest ik vanmezelf naar huis.
Mikael had me even snel gebracht.
IK kon het niet.
Ik dacht steeds aan mijn examens......Ik moest gewoon gaan leren.
Het was niet de enige reden.
Ik zag hoe gelukkig Lina en Najim met elkaar waren. Ze hadden echt een droombruiloft. Iedereen danste en lachten met elkaar.
Ik zou nooit de ware meer vinden. Ik zou nooit zo een dag meemaken.
Faissel was voor mij de ware. Zonder hem kan ik niet trouwen met iemand anders.
Het deed me pijn om te zien hoe het sprookjeshuwelijk moet wezen.
Mijn ouders waren zo gelukkig. Zelfs Dina vond het allemaal geweldig.
Dina vroeg niet 1 keer tijdens de bruiloft hoe ik me voelde.
Ik kan haar ook niks kwalijk nemen want zij weet van niks.
Ze weet niet wat erdoor mijn hoofd heen gaat.
Ze weet niet hoe ik me voel.
Hoe leeg ik van binnen ben.....Ze moest eens weten........

Het is net of iemand mij elke keer een klap in mijn gezicht geeft,ik ga me steeds schuldiger voelen. Mijn zusje die had mij nodig maar ik had dat niet in de gaten.
Ik was op die bruiloft te druk bezig met mooi zijn en dansen.
Shit ik kan nu niet meer met een fijn gevoel terug denken aan die bruiloft. Het was erg leuk en gezellig maar niemand van de familie dacht aan Nadine. We hadden toen moeten weten dat ze het moeilijk had met haar examens. We hadden ook moeten weten dat ze hulp nodig had en liefde van ons. Ze gaf het zelf al zovaak aan.
Ze was zo teruggetrokken. Je hoorde en zag haar nooit meer lachen.
Het liefst duik ik in dat dagboek..ik wil erin zetten, Ik wil voelen hoe zij zich voelde.
Ik heb niet in de gaten dat Esmee al een tijdje bij de deur staat.
Ik zie haar met tranen in de ogen.
We kijken elkaar aan.
''Esmee ik kom steeds dichterbij bij de waarheid...maar steeds meer kom ik erachter dat alles bij mij lag. Het was mijn schuld.
Ik heb mijn zusje laten stikken.
Ik probeer te weten te komen wie mijn zusje haar leven tot een hel heeft gemaakt....maar ik begin steeds meer in te zien dat ik die persoon zelf was.
''Nee Dina jij kon het niet weten, het is niet jou schuld''
Het is mijn schuld geweest....door die Stomme ruzie....door die stomme trots van mij....heb ik haar niet geholpen. Dina jij bent niet diegene geweest naar wie Nadine is gekomen toen ze zo ongelukkig was.
Ze vroeg mij om te helpen maar wat deed ik? Ik liet haar zitten....Ik kon het niet!
Esmee zakt door haar knieeen op de grond.
Ik loop naar haar toe. Ik omhels haar. Ik weet dat ook zij zoveel pijn voelt. Ik neem haar mee naar mijn bed.
''Esmee we hebben elkaar nodig...en we laten elkaar ook niet in desteek.
Voor ik het weet pak ik het dagboek weer op.
''Esma we kunnen dit ook samen doen...ik open de bladzijde waar ik was gebleven.....
En we lezen samen verder!!!

24 mei:

Vandaag is de dag dat heel mijn leven in elkaar stort.
Ik kreeg vandaag de uitslag van mijn examens.
Ik wist al wat het zou zijn maar ik kon het niet geloven.
Ik heb mijn examens niet gehaald.
Ik heb gelogen tegen mijn ouders.....tegen Dina....tegen iedereen.
Ze stonden daar allemaal in de woonkamer.
Er was een grote taart met een foto van mij erop.. Er stond: Nadine gefeliciteerd.....JE GAAT HET VAST MAKEN ALS JOURNALISTE!
Ik kon het niet zeggen. Ik zag ze daar zo blij en gelukkig allemaal.
Voor het eerst in mijn leven zag mijn ouders zo trots naar mij kijken.
Ik kon ze niet vertellen dat ik het niet gehaald had.
Ik weet dat ik ze op een dag moet gaan vertellen dat ik miijn havo helemaal niet heb gehaald.
Maar ik weet niet wanneer ik dat moet doen.
Ik mag 1 vak over 2 weken herkansen.
Ik moet een 10 halen om toch nog over te gaan.
Op moet van een 3 naar een 10....hoe ga ik dit doen?
Ik moet wel ik heb geen keus.
Esmee belde me ook weer voor het eerst vandaag.
Ze vroeg me of ik het had gehaald.
Zij was zo blij ze had haar havo gehaald met allemaal mooie cijfers.
Damnn wat is dit voor een vriendin. Ze wist dat ik haar al die weken al die tijd nodig had maar toen hielp ze me niet....
Maar nu wilt ze me even laten weten dat zij het wel heeft gehaald.
Ik feliciteerde haar koeltjes en hing toen op.
Ik wil niks meer met haar te maken hebben.
Al die maanden al die tijd voelde ik me zo ongelukkig omdat ik mijn beste vriendin ben kwijtgeraakt maar nu weet ik dat het alleen maar beter is geweest.
Nu komt haar echte ik naar boven.
Al die jaren was ze niet haar zelf.
Hoe kon ik zo gek zijn om altijd maar om de foute mensen te gaan geven? Zij is geen haar beter dan Faissel.
Ik moet mijn herexamen gewoon halen.
En dan ..............dan begint mijn toekomst.
Ik zal dan maar van 1 iemand houden en dat is mezelf.
Ik moet zoveel dingen op een rijtje zetten.
Hoe ga ik dit aanpakken? Ik kan niet zomaar hele dagen thuis gaan leren.
Ik ga vanaf nu elke dag naar de bieb.
Ik zeg gewoon dat ik een baantje heb gevonden.
Jaaa.......pfffffffff mijn leven staat zo op zijn kop maar ik kom hier wel onderuit....

Esmee en ik zitten allebei verstijfd.
Zij om dat ze leest wat Nadine overhaar schreef.
En ik omdat ik erachter ben gekomen (Nu pas.....dat Nadine gelogen had over haar diploma.)
Hoe had ze kunnen liegen?
Hoe komt het dat mijn ouders en ik er niet achtergekomen waren....ik kan me vaag herinneren dat mijn ouders nog naar haar diploma uitreiking waren geweest.
Ik kon die dag niet want een vriendin van mij had een feestje.
''Esmee was Nadine er wel tijdens examenuitreiking?
Ik zie Esmee naar adem happen""Dina ze was er niet...maar ik wist dat ze niet zou komen.
Ik begrijp er nu helemaal niks meer van..Esmee dus jij wist dat ze haar examens niet had gehaald?
Dina ze heeft mij er niks over verteld..ik wist het niet.Ik heb haar wel na het examen nog gesproken. Ze kwam naar me toe.
Maar we hebben het niet over onze diploma's gehad. Ik wist ook dat ze niet naar de diploma uitreiking zou komen. Dina na ons examen heeft Nadine iets meegemaakt...Dina ik kan het je niet zeggen....
Ik wil het er ook niet over hebben, het is mijn fout ...mijn fout....
Ik weet niet waar Esmee het over heeft maar ik zie haar de kamer uitrennen.
Ik roep haar en blijf haar roepen maar ik hoor niks.
Na een paar minuten hoor ik de voordeur open en dicht gaan...
Esmee is weggegaan.
Ik ren naar beneden met het dagboek in mijn hand.
Esmee.........Esmee....wat is er?
Ik loop het hele huis door maar zij was dus echt degene die de voordeur open had gedaan en weg was gegaan.
Wat was er met haar aan de hand?
Ze deed de afgelopen dagen de hele tijd al raar.
Elke keer als ik over Nadine begon dan trok ze zich terug.
Net of ze me iets wilde vertellen maar niet durfde.
Waarom heeft ze dat nu ? Nu na al die tijd...ik begrijp het niet.
Ik weet dat het dagboek me nu de waarheid gaat vertellen.
Ik voel gewoon dat het vandaag de dag is dat het grote geheim van mijn zusje naar buiten komt......
Ik durf het niet. Ben ik er wel klaar voor?
Even wil ik het dagboek wegleggen maar ik krijg ineens een kracht van binnen.
Een kracht die zegt''Dina Nadine kon haar problemen niet oplossen maar jij ....jij hebt de kracht het wel te kunnen.
Ik opende het dagboek en ging op de bank zitten.
Het uur van de waarheid is aangekomen............

28 Mei :

Ik ben al deze dagen naar de bieb geweest.
Ik heb me daar hele dagen in een hoekje opgesloten.
Ik heb geleerd en geleerd.Ik probeer mijn gedachtens erbij te houden.
Maar het lukt me niet. Ik zit onder teveel stress wat als het niet goed gaat? Wat als ik het niet haal. Mijn ouders zullen er dan achterkomen. Ik maak ze hiermee zo ongelukkig.
En Dina. Ze zal boos zijn. Ik wil zo graag naar haar toe gaan en haar alles vertellen....maar ik ben zo bang.
Mijn ouders vergeven me dit nooit.
Ik lieg elke dag tegen ze. Ik zeg dat ik ga werken maar ondertussen ga ik naar de bieb. Ik neem een hele omweg zodat niemand mij ziet.
Elke dag loop ik door een steegje. Ik moet wel want de normale weg naar de bieb leidt alleen maar naar de bibliotheek.
En hoe los ik dit op...ik heb niet eens geld. Altijd kreeg ik van mijn ouders en studie. Maar nu zal mijn moeder straks wel afvragen wat ik met dat geld doe.
Pffff ik zeg wel dat ik op een spaarrekening zet ofzo.
Al die leugens....ik moet mijn leven echt gaan veranderen.
Ik heb niemand...en de mensen die ik heb die lieg ik voor.

30 Mei:

Neeeeee.......wat is er met mij gebeurd?.... Het kan niet...het kan gewoon niet.....dit is een nachtmerrie...Ik ben gestraft.....WAAROM o WAAROM hebben ze me niet dood gemaakt.

Ik krijg de rillingen van dat stukje, ik zie opgedroogde tranen van Nadine op de halve bladzijde, wat raar de rest van de bladzijde is er afgescheurd.
Ik word gek. Wat stond er op de afgescheurde bladzijde???
Ik kijk op de volgende bladzijde....dat is op 10 juni......

10 juni:

Mijn leven is kapot.
Hij zei dat het mijn eigen schuld was. Ze hebben gelijk.
Ik heb alles fout gedaan....Alles. Ik voel me vies....Ze hebben me gebruikt...Hoe konden ze dit doen.
Faisel waarom heb je me dit aangedaan? Waarom????
Ik kan niet meer naar mijn eigen lichaam kijken. Ik sta elke dag op en voel me vies. En mijn ouders..mijn ouders, dit verdienen ze niet.
Als ze erachter komen gaan ze dood. Zij gaan mij haten....Ik dacht dat ik mijn havo niet zou halen dat dat al erg was....maar dit kunnen ze niet aan...Ze gaan me uit huis zetten, ik weet dat is mijn schuld....
mijn schuld....mijn eigen stomme schuld.
Ik haat mezelf. Niemand mag het weten. Ik moet het geheim houden.
Ik moet...iedereen gaat mij haten.
Mijn leven is kapot.....ik heb geen leven meer.
Ik durf niet meer naar buiten. Ik heb over paar dagen herexamen...maar ik kan het niet.
Ik hoef die ku.t diploma niet meer zolang iedereen mij maar met rust laat. Ik wil alleen zijn...
Ik wil alleen maar rust...
Was ik maar dood.......ik wil dood...ik kan het niet meer aan..

Mijn zusje....mijn zusje..dat is alles wat erdoor mij hoofd heen spookt.
Wat heeft die eikel met haar gedaan.
Hij heeft haar verkracht.....ik weet het zeker....
Neeeeeee niet mijn Nadine....dit kon zij niet hebben meegemaakt....Neeeeee.....Ik ren door de woonkamer.
''Niet mijn zusje'' Niet mijn zusje''
Ik sla door .....alles is ineens te klein.
Ik kom zuurstof te kort. ik blijf rennen...ik gooi alles op de grond.
Het huis is te klein. De stoelen...de tafel....vazen...alles gooi ik om.
Ik begin te huilen en schreuwen.
''Waarom mijn zusje........kloo.tzak......L.ul ik ga je doodmaken....
Al die gedachtens spoken door mijn hoofd heen.
Ik moet wat doen...ik ga hem zoeken en ik ga hem vinden.
Ik weet dat ik er intoe staat ben.Hij moet dood.
Hij zal zijn straf voelen.
Wat heeft mijn zusje hem in godsnaam aangedaan.......Waarom....
Waarom. Ik ren door het hele huis. Ik pak me jas ..trek aan mijn haren. ik ben zo wanhopig ik weet niet wat ik moet doen.
Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Hoe vind ik hem?
ik moet hem vinden vandaag nog. Mijn bloed stijgt.
Ik voel me duizelig worden en misselijk tegelijk.
De gedachtens alleen al...Mijn zusje....wat heeft hij verdomme met haar uitgespookt. Mijn lichaam heb ik niet meer onder controle.....ik heb nog nooit zoveel woede gevoeld.
Ik begin te hyperventileren...maar ik geef het geen aandacht.
Ik zoek de sleutels....ik blijf rennen net of mijn leven ervan af hangt.
Ik ren de trap op weer naar boven en ga weer naar beneden.
Ik heb mezelf niet meer onder controle.
Ik blijf schreeuwen. Ineens heb ik het niet meer. Mijn lichaam valt uit
Voor ik het weet val ik flauw........

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is.
Ik word wakker in een bed..waar ben ik?
Het ziet ernaar uit dat ik het ziekenhuis lig.
Ik zie Najim en Lina naast me.
Wat is er met me gebeurd.
Even weet ik niet meer wat er allemaal gebeurd is.
Ik ben alles kwijt.
Mijn geheugen alles.
''Lina wat is er met me gebeurd?''
Ik voel dat mijn lichaam pijn doet maar weet niet wat er met me is.
Dina je bent gevallen. Je was bewusteloos toen ik thuiskwam.
Ik weet niet hoelang je daar hebt gelegen.
Je lag op stukjes glas van een vaas.
Dina kan je je herinneren wat er is gebeurd voor dat je bewusteloos raakte?
Najim was al die tijd stil......hij keek naar me. ''Dinal je moet het je herinneren er is thuis ingebroken..zo ziet het ernaar uit.
Kan je herinneren wie er bij ons binnen was?
Ik weet niks meer.Ingebroken.....
Ik kan het me niet herinneren.
Ik weet niet eens dat ik daar lag....
''Najim zijn er spullen gestolen?
Najim vertelt dat de politie is geweest voor vingerafdrukken maar ze konden niks vinden alleen die van mij.
En het rare is dat er verder niks is gestolen....er zijn alleen heel wat spullen kapot gemaakt.
''Wat is er gebeurd''waarom weet ik het niet meer.
Najim stelt me gerust dat ik mijn geheugen wel weer terug krijg. En dat ik het me wel ga herinneren.
Je bent waarschijnlijk gevallen of geduwd...je viel op je hoofd vandaar dat je niks meer weet....maar Dina we gaan voor je zorgen.
Ik ben zo geschrokken.
Ik zag Najim helemaal beven...
We hebben samen allebei nare herinneren aan het ziekenhuis.
Ineens krijg ik de gedachtens van Nadine door mijn hoofd.
Ik herinner me wel dat ze dood is......ik weet nog precies hier in het ziekenhuis. Mijn ouders hadden haar hier naartoe gebracht.
Ze pompte haar maag leeg.
Najim zat toen net zo te beven als nu......
Ik weet dat nog precies......waarom weet ik dan niet meer wat er vandaag is gebeurd??
Een arts komt langs en vertelt dat mijn bloeddruk erg gestegen is...waarschijnlijk door de angst ( van de inbrekers)
Er is verder niks ernstigs beschadigt aan mijn lichaam.
Ik moet alleen erg rusten..
Ik heb wat schaafwonden doordat mijn arm in glasstukjes is gevallen maar verder ben ik gewoon gezond.
Najim en Lina zijn gerust gesteld.
Ze moeten naar huis om alles met de politie teregelen.
Om alles uittezoeken.
Ik neem afscheid van hun en probeer wat te slapen.....
Ik heb geen energie meer over om na te denken over wat er is gebeurd.
Ik kan het niet....voor ik het weet zit ik in een diepe slaap!

De volgende dag lig ik thuis op de bank.
Najim had me die ochtend uit het ziekenhuis gehaald.
Ik schrok even toen ik binnen kwam.
Lina had alles wel schoongemaakt voor ik thuis kwam maar alles leek zo leeg. Alles was haast weg...T.v de tafel stoelen.
Ik begreep er niks van. Was dat allemaal kapot?
Ik zag alleen nog de vitrinekast. Er was ingeslagen in de glazen ramen daarvan.
Lina vertelde dat die te zwaar was voor NAJim om in zijn eentje eruit te halen. Er kwamen eind deze dag wat vrienden om te helpen.
Deze woonkamer....die inbrekers hebben ze wel uitgeleefd.
Ik begrijp het alleen niet waarom hebben ze dan niks meegenomen?
Het klopt allemaal niet....maar ik kan me nog steeds niks herinneren.
Ik lig me wat te vervelen op debank.
Ik voel me erg moe.....Dat had de dokter me ook al verteld dat ik me erg moe zal voelen. Op de 1 of andere manier was ik uitgeput.
Ik ben waarschijnlijk te veel geschrokken.
Door het hele gebeuren vergeet ik voor het eerst in mijn leven Nadine.
IKkdroomde zelfs niet over haar deze nacht.
Ik was zo bezig met alles.
Met de zogenaamde ''INBREKERS''
Ik moest ze herkennen.
Maar ik weet het niet meer.
Ik moet het weten wat er is gebeurd.
Ik moet de politie kunnen vertellen wie het was.of waren.
Wie had ons huis zo toegetakeld?!
Lina zei me dat ik daar nog niet aan moest denken.
Ik moest uitrustten.
Ik voelde op het moment ook niks meer.
Ik voelde .......ME LEEG....
Ik verveelde me ook.
Lina moest ook wat boodschappen doen maar ze wilde me niet alleen laten. Ineens bedacht zij zich dat ze Esmee helemaal niet had gebeld.
Ze ging dat doen en ze zou haar vragen of ze naar me toe wilde komen.
Ik had Esmee gemist....het leek net of ik haar heel lang niet meer had gezien....
Ik val weer in slaap.
Even later voel ik dat er iemand naar me zit te kijken.
Ik open mijn ogen en zie Esmee tegen over me zitten.
Ik kijk naar haar......wat ziet zij er slecht uit zeg.
Ik vraag haar hoe dat komt.
''Oh Dina ben een beetje ziekjes geworden.
Ik ken haar langer dan vandaag ik weet dat er meer is.
''Esmee waarom vertel je me niet de waarheid wat is er met je aan de hand?
Dina kan je je niet meer gisterochtend herinneren?..sorry dit was weer mijn schuld. Als ik jou niet alleen had gelaten dan was er vast niks gebeurd.Dan was er niet ingebroken....maar ik rende weer het huis uit...ik rende weer weg voor mijn problemen. Dina het spijt me zo ik doe alles verkeerd. Ik wil niet dat er met jou ook hetzelfde gebeurd als met Nadine dat jij dood gaat. Toen mijn moeder het net zei dat je in het ziekenhuis had gelegen..Dina ik had het niet meer.
Ik had je gisteren ook niet zomaar alleen moeten laten....het spijt me alleen het deed me zoveel pijn om te lezen wat erin Nadine haar dagboek zat.........
Esmee ging al weer verder met praten....maar in mijn hoofd knapte er iets toen ik dagboek hoorde.
Ik herinnerde me ineens dat ik gisteren bezig was in Nadine haar dagboek.
Ik wist dat er meer in mijn hoofd zat alleen wilde het er niet uitkomen.
''Esmee je moet me vertellen...precies vertellen wat ik gisteren allemaal deed. Ik kan me namelijk niks meer herinneren maar ik weet dat ik het moet weten. Het geeft me zo een raar gevoel maar ik weet niet wat het is.
Esmee alsjeblieft denk goed na wat deed ik gisteren precies en hoe bedoel je dagboek van nADINE??? wat had je gelezen.
Dina ben je dat allemaal vergeten? Ik weet niet wat je erna hebt gedaan maar voor ik wegging zaten we in het dagboek van Nadine te lezen...we lazen dat ze haar havo niet had gehaald.
En Boemmmmm ineens werd ik lijkbleek.....ik herinnerde me dat ik iets heel ergs in Nadine haar dagboek had gelezen...iets wat mijn hart bijna liet stoppen met kloppen.
Maar ik wist nog steeds wat.
Ik moest opstaan en ik wil naar boven lopen.
Esmee houd me tegen...Dina jij moet rustig aan doen.
Ik ga dat dagboek wel voor je pakken..misschien herinner je dan meer.
Ik begrijp het niet.wat was er gisteren toch precies gebeurd.
Ik zat dus in Nadine haar dagboek te lezen en voor ik het wist was er ingebroken en lag ik bewusteloos beneden.
Najim komt thuis met 2 vrienden. Mo en Appie.
Ze komen hem helpen met de vitrine.
Ik geef ze geen aandacht. Al schaam ik me wel dat ik hier in pyama op de bank lig. En er zomaar wild vreemde mensen het huis in komen.
Ik moet weten wat er gisteren gebeurd is...Ik hoor Najim niet eens tegen me praten hij vraagt me hoe het met me gaat.
Ik reageer niet. Hij kijkt vreemd naar zijn vrienden.
Dina gaat het wel goed of moet ik dokter bellen?
Ik kijk hem aan...Nee Najim hoeft niet.
Esmee komt de kamer in. Het liefst ruk ik het dagboek uit haar handen....
Dina is ditwel verstandig je kan beter als het wat beter met je gaat verder lezen..zegt Esmee.
Nee ik moet.
Najim begrijpt niet echt waar het over gaat. Hij haalt met zijn vrienden de vitrine uitelkaar.
Ik doe het open en kijk wat ik had gelezen....ik kan me niet meer herinneren waar ik was. Ik blader wat door.
Ineens kan ik me herinneren dat ik tot aan de bruiloft had gelezen...
ik lees de volgende bladzijde....ik weet dat er iets in moet staan.
Esmee vertelt me ook dat we die bladzijdes erna samen hadden gelezen..raar dat ik me dat niet meer kan herinneren.
Ineens weet ik weer precies wat er staat....Heel die dag flitst door mijn hoofd heen......
Ik lees de zinnen:

Neeeeee.......wat is er met mij gebeurd?.... Het kan niet...het kan gewoon niet.....dit is een nachtmerrie...Ik ben gestraft.....WAAROM o WAAROM hebben ze me niet dood gemaakt.

ik begin weer te hyperventileren ....ik herken deze stukjes...ik lees alles door elkaar.

Alles. Ik voel me vies....Ze hebben me gebruikt...
Alle herinneren van gisteren komen weer naar boven
Die zinnetjes steken net als messen door mijn maag....

Mijn schuld....mijn eigen stomme schuld.mijn schuld....mijn eigen stomme schuld.
Was ik maar dood.......
Mijn zusje...mijn lieve zusje....ik herinner me alles weer.
Ik sta op..Esmee ziet dat het niet goed met me gaat.
Ik voel me slap maar loop door de woonkamer heen en weer.
Ik herinner me alles weer precies.
Najim en zijn 2 vrienden schrikken van mij.
Najim vraagt me wat er is. Hij houdt me vast.
Het lijkt net of er geest door mijn lichaam is gedrongen.
Ik luister niet meer naar Najim of naar Esmee. Ik ben weer in een andere wereld terecht gekomen.
Een wereld wat alleen maar in het dagboek en gisteren heeft afgespeeld.
Ik begin te huilen.
Waarom was ik dit vergeten.
Ik kijk naar de woonkamer.....
Ik kijk naar Najim.....Ik begin te huilen en schreeuw
"" Ik heb dit allemaal gedaan....ik heb dit gedaan.
Najim weet niet wat hij hoort...Esmee haal wat water voor Dina het gaat niet goed met haar.Dina rustig aan je bent nog bang van gisteren....mijn zusje rustig maar je bent nu veilig.
Neeeeeeeeeeeeeeee.....ik heb het gedaan Ik begin om me heen te zwaaien. Najim ik heb alles kapotgeslagen.
ik .....ik........ik voel me weer slap worden. Ik voel me weer net als gisteren hetzelfde gevoel om weer flauw te vallen.
Najim kijkt naar zijn vrienden en Esmee.
Esmee wat is er met haar...wat bedoelt ze.
Dina wat is er met je?
Ik zeg je ik heb alles gedaan......Nadine......mijn zusje.....Nadine.....
Ik moet ...ik moet.....
Ik weet zelf niet meer waar ik het over heb.
Najim begrijpt niet wat Nadine ermee te maken heeft.
Esmee begint mij ineens te omhelzen.
''Oohh Dina mijn schatje je weet het ook he.....je hebt het gelezen....Ze ze houdt me stevig vast en begint met me mee te huilen.
Najim flipt nu .....ik zie hem naar ons kijken.
Hij blijft maar de vraag herhalen wat er is.
Wat heeft ze gelezen?
Wat is er met jullie.
Lina komt thuis met boodschappen ze schrikt als ze ons zo bij elkaar ziet.
''Wat is er met jullie aan dehand?
Het is heel raar....ik loop op Lina af. Ik wil dat ze me troost. Het is alleen een gevoel wat ik bij Lina heb en niet bij Esma of Najim.
Ik begin hard te huilen en schreeuw.....Linaaa.......Nadine......Nadine....i s....
ik krijg het niet over mijn lippen....
Ik knijp haar zowat dood....Nadine is verkracht......mijn zusje...waarom mijn zusje...
ik kon het niet zeggen maar het was me wel gelukt.
Najim begint te stotteren..Ver....verkracht hoe kom je er bij Nadine...die val heeft je goed geraakt je praat onzin. Nadine is niet verkracht waarom zeg je dit...hou op.....hou op....
Ineens begint Esmee met me mee te schreeuwen..Jawel Dina heeft gelijk Nadine is verkracht.
We kijken allemaal verbijsterd naar Esmee. Esmee was altijd rustig gebleven maar vandaag schreeuwde ze. Al haar woede kwam eruit.
De vrienden van Najim voelde zich ongemakkelijk maar ze durfde niet te zeggen dat ze weg wilde gaan.
Najim gelooft het nog steeds niet.
Lina troost ons allemaal door haar eigen tranen heen.
''Waarom luisterde jullie ook nooit naar mij.....jullie verklaarde mij voor gek dat ik dat dagboek las.....Maar alles staat erin. ik wist wel dat iemand haar leven kapot had gemaakt....ik wist het........Hij moet dood....Najim we moeten hem dood maken.
Ik gooi er van alles uit.
Najim beweegt niet...hij ademt of knippert zelfs niet met zijn ogen.
Zijn zusje.....dit kon niet waar zijn....niet mijn zusje.....nee....
Het is nog steeds ongeloofwaardig.
Lina zet ons allemaal op de bank.
Ze geeft mij de medicijnen die we van de dokter hadden gehad voor mijn bloed dat zo hoog gestegen was.
Ik word er weer wat rustiger van.
Ik blijf huilen en schreeuwen..Ik haal alles door elkaar. Ik praat over Nadine haar havo ik praat over Nadine en die kloot...zak van een Faisel. Najim begrijpt het niet....hij kan het niet vatten.
Esmee ziet hoe ik alles door elkaar haal.
Ze is ook wat rustiger geworden.
Dina heeft gelijk....
Najim schud met zijn hoofd en zegt:hoe komen jullie erbij....dat dagboek hoeft niet waar te zijn..staat het er dan Dat ze verkracht is en door wie dan en wanneer....het zijn allemaal dingen die je niet zomaar uit een dagboek kan halen..het kan gewoon niet we hadden het geweten als mijn zusje........hij kon het niet over zijn lippen halen....dat ene verdomde woordje VERKRACHT.
We zijn allemaal stil....Najim heeft wel gelijk. maar ik weet het zeker mijn zusje is verkracht....dat dagboek spreekt de waarheid.
Ik weet niet hoe...ik weet niet wanneer maar ik weet het zeker...Mijn zusje hebben ze kapot gemaakt.
Na een tijdje kijkt Esmee ons allemaal aan.....ze kijk Najim het langst aan''Najim jullie moeten dit weten...Het is allemaal echt gebeurd.
Nadine was de dag nadat ze verkracht was naar me toe gekomen.
Ik weet hoe het allemaal is gegaan......
Najim springt zowat op en wilt Esmee aanvallen.....Je komt daar nu pas mee???? vertel me alles...ALLES wat je weet.
Hij klinkt zelfs bedreigend....
Esmee wist dat deze dag zou komen.
Zij was de enige die weet hoe alles met Nadine is gegaan.
Hoe haar leven is beeindigd en door wie....
Het word voor Esmee de tijd om ons alles te vertellen....Het geheim van Nadine......!!

Esmee kijkt ons eerst stuk voor stuk aan...ze is weer rustiger geworden. Ze zegt ook dat ze dit veel eerder had moeten doen maar ze durfde niet....bang voor wat ze ons zou vertellen...bang om het zelf onder ogen te moeten zien. Ze begint te vertellen:
Toen Nadine dood ging...ging er bij mij van binnen ook iets dood. Ik kon niet meer aan het verleden denken, het maakte mij zo kapot. Ik deed net of ik verder ging met mijn leven maar elke nacht weer maak ik die nachtmerrie mee......de dag dat Nadine naar me toe kwam......de ruzies met haar.....ik had haar verstoten...Esmee haalt diep adem.
Lina haalt een glas water voor haar; Esmee begin bij het begin...doe het rustig aan, niemand hier in deze kamer neemt jou iets kwalijk..niemand....
Ze knikt zenuwachtig en dan zegt Esmee;
Nadine en ik waren echte maatjes, zij was mijn beste vriendin.We waren altijd bij elkaar....jullie kenden haar ook allemaal....ze leefde dag in dag uit met jullie mee, maar jullie kenden haar niet op de manier die ik ken. De keren dat ze verdrietig was...de keren dat ze zo happy was..de keren dat ze boos was op jullie....Alles deelde ze met mij.
En ik met haar. We begrepen elkaar zo goed. We hoefden elkaar alleen maar aan te kijken. Ik heb ook nooit een zusje of zus gehad maar Nadine maakte dat allemaal goed...zij was niet alleen mijn zusje maar ook mijn beste vriendin mijn soulmate. Al die jaren.....
Ineens begon Nadine geheimzinnig tegen me te doen. Ze wilde me niet meer elke dag zien....verzon smoesjes dat ze huiswerk moest maken....dat ze thuis dingen moest doen. Nooit hebben we dat ooit tegen elkaar gezegd.we hadden altijd tijd voor elkaar.
Maar ik merkte aan haar dat ze veranderde. Op school deed ze niet meer zo gezellig...was vaak stil en afwezig. Ik vroeg me af wat er met haar was. Het deed me pijn om te zien dat onze vriendschap verwaterde. Ik kon haar niet kwijtraken.
Ze loog zelfs tegen me.....ze zei vaak dat ze thuis met haar moeder wat moest doen....maar als ik haar dan belde thuis dan zei jullie moeder dat ze weg was.....met een vriendin.
Het kwetste me zo. Waarom deed Nadine zo tegen mij? Had ik iets verkeerd gedaan..Elke dag gingen er dat soort vragen door mij heen. Maar ik deed net of er niks aan de hand was. Ik deed gewoon normaal tegen haar. En probeerde toch onze vriendschap te redden.
Ik nam het mezelf kwalijk....ik had iets met Mo en ook al deed Nadine net of ze blij voor me was.ik dacht dat het daar aanlag omdat ik een vriend had en zij niet......
Maar ik had het fout....dat was niet de reden want Nadine had zelf ook een vriend......Ik kende haar leventje helemaal niet meer zo goed...zij was net zo tegen mij gaan doen als tegen jullie..ze wilde contact met me maar wilde niet al haar geheimen met me delen.Ik had die dag haar telefoon nodig en zoals gewoonlijk checkten we elkaars smsjes altijd.....ik deed het zonder haar te vragen ineens las ik dingen die een of andere Faissel haar stuurde...Ik las dat ze een relatie hadden...dat hij van haar hield. Dat hij haar mistte.
Ik keek Nadine aan...waarom had ze me dit niet verteld ik was toch haar beste vriendin?!
Ze zei dingen tegen me zoals dat ze het nog niet serieus genoeg vond om me te vertellen en omdat het nog niet zo lang duurde.
Ik zag in haar ogen dat ze tegen me loog. Ze wilde het me gewoon niet vertellen.
Ook omdat ze wist hoe ik over die Faissel dacht. Hij is een fout type.
Jullie kennen hem zelf ook. Hij staat er om bekend. Hij gebruikt meisjes. Waarom zag Nadine dat niet?
Hij was niet goed voor haar ze moest uit zijn buurt blijven....
Ik zei haar dat ook, maar ze luisterde niet.
Ik zei haar Nadine hij gaat je pijn doen.....hij gaat je leven kapot maken....Esmee kreeg tranen.....Ze sloot haar ogen.
''Iets wat hij haar ook heeft gedaan''
Ik had haar gewaarschuwd maar ze luisterde niet.
Ik dwong haar om te kiezen tussen mij en die Faissel.....
Ik dacht ik moet ik heb geen keus....ze zal voor mij kiezen en even boos zijn misschien maar uiteindelijk zal ze blij zijn dat ik dit tegen haar heb gezegd. Ik wist niet hoe ik het moest aanpakken ik was gekwetst.
We hadden nog nooit ruzie gehad....Dat wilde ik ook niet.
Ik hoopte zo dat dit niet zou uitlopen.
Maar het leek net of het Nadine niks meer deed.
Ze zei haar dat ze die keus niet zou maken. En zolang ik zo zielig deed wilde ze ook niet meer met me omgaan.
Dit kon niet waar zijn..Ik zag haar hoe ze zomaar van me wegliep....Hoe ze maar daar zomaar in de steek liet....
Nadine was veranderd en ik had dat niet in de gaten gehad.
Ze bleef bij Faissel.
Esmee werd even stil.....Najim zat zich elke keer te verplaatsen..hij stond op ging weer zitten..liep door de kamer....en stond weer op..
''Esmee waarom ben je niet meteen naar ons toe gekomen? Jij Esmee jij bent net zo schuldig als die Faissel.....je had meteen naar ons moeten komen dan was het niet zo uitgelopen.....Najim heeft ook zoveel pijn dat hij verkeerde dingen zegt.
Ik kijk hem aan....Najim laat haar haar verhaal doen...en jij ...waar was jij dan he? Als we zo gaan beginnen in haar dagboek zegt ze dat jij er nooit voor haar was....niet van haar hield..je had haar ook moeten laten zien dat je van haar hield...Wij allemaal.....het is allemaal onze eigen schuld.....Ik wist niet waar ik dit vandaan haalde maar het was tijd om de waarheid te vertellen....niet alleen Esmee had al die tijd haar ogen ervoor gesloten..wij allemaal.
''Dina je hebt gelijk....zegt Lina dan....Esmee je moet je niet schuldig voelen....ga alsjeblieft verder.
Esmee haalt diep adem en gaat verder:
We zitten allemaal nog in de woonkamer. Ik...Najim..Lina..Esmee..en de vrienden van Najim Mo en Appie.
Allemaal net of we een spook hebben gezien. En allemaal onze ogen gericht op Esmee.
Esmee:
Zoals ik al zei was Nadine erg veranderd.Ze leefde alleen nog maar voor die Faissel. Alles had ze voor hem over. Ik kon niet met haar omgaan....Ze koos duidelijk voor hem en dat moest ik maar accepteren. Ik had geen contact meer met haar.Op school gingen er voor het examens al heel wat roddels rond. Jaloerse meisjes die jaloers waren op de uiterlijk van Nadine en die ook gek op Faissel waren begonnen rare dingen over Nadine te vertellen. Dat ze een wilde meid was en dat ze dingen met hem deed die ze niet mocht doen.Ik heb die roddels nooit geloofd want ik wist dat dat niks voor Nadine was geweest.Maar heel de school had het erover en het leek net of Nadine dat niks kon schelen. Of misschien wist ze wel niet dat die roddels er waren...dat is iets wat ik nooit meer zal weten.
In ieder geval toen we de uitslagen van onze examens hadden gehad vond ik het tijd worden om haar weer te bellen.
Ik wist dat mijn vriendschap met haar voorbij was. Ze had me teveel gekwetst. Dus ook toen zij naar me toe kwam en zei dat het uit was deed het me niet zoveel meer. Het was tel aat.
Dus toen ik haar dus belde deed zij kortaf en ze liet duidelijk weten dat ze niet met me wilde praten.
Die dag heb ik mezelf gezworen om nooit meer met haar te praten. Nu ging ze gewoon echt te ver.Ik deed na alles nog die moeite en zij gedroeg zich zo.....
En toen kwam die dag.... het was 31 mei...ik weet het nog precies.
Ze belde aan de deur het was heel vroeg in de ochtend. Ik denk zo rond 7 a 8 uur. Ik lag nog te slapen mijn broer deed de deur voor haar open.
Hij liet haar binnen en hij ging mij toen halen.
Hij schudde me wakker en ik zei hem dat hij me verder moest laten slapen....''Esmee sta op Nadine is beneden...en ze ziet er niet uit....
Dat waren mijn broer''s woorden. Ik was verbaasd en dacht dat ik droomde want wat deed Nadine hier na al die maanden??
Ik stond duf op en ging eerst mijn gezicht wassen om een beetje wakker te worden.
Ik liep toen naar beneden. Ik zag haar nergens...niet in de woonkamer en niet in de keuken... Ineens hoorde ik een gesnik uit de gang komen.
Nadine zat daar op de grond. Ze durfde niet verder naar binnen te komen. Ze beefde ook helemaal. Toen ik haar zag moest ook ik schrikken.Wat zag ze er toch uit...haar zwarte haren helemaal in de war haar mascara was uitgelopen ...ze had een zwarte pantalon aan en een wit truitje met een vestje eroverheen. Ze bibberde....
''Esmee je bent de enigste waar ik naartoe kan...help me alsjeblieft.
Ik keek in haar smekende grote groen/grijze ogen waar ik altijd zo jaloers op was.
Ik moest even slikken maar wist niet wat ik moest doen.
Ik zei haar dat ze mee moest komen naar de woonkamer.
Ze wilde dat niet,bang dat ze mijn broer of mijn ouders tegen zou komen.Ik besloot haar mee naar mijn kamer te nemen.
Die beelden...hoe ze de trap opliep..hoe ze naar mijn kamer wankelde. Het leek net of ze gewond was aan haar lichaam.
Toen we in mijn kamer waren ging ze op mijn bed zitten.
''Nadine vertel wat er is gebeurd?''
Ik was van binnen nog steeds boos op haar door alles wat er is gebeurd maar de manier waarop ze daar zat. Ik kon het niet laten om haar toch mee naar mijn kamer te nemen.Maar toch deed ik wel erg koel tegen haar.
''Esmee ik weet niet waar ik moet beginnen....ik...ik..
Begin bij het begin zei ik.
Es ik was gisteren naar de bieb....toen ik klaar was om 8 uur savonds toen wilde ik dus naar huis. Maar mijn band was lek ik baalde zo.Ik dacht ik bel naar huis om te zeggen dat ik later kom.Maar ik wist niet wat ik moest zeggen want had tege mijn moeder gezegd dat ik ging werken en als mijn vader of Dina me zou komen halen dan zou ze het raar vinden dat mijn fiets bij de bieb stond.dus heb ik gelogen en gezegd dat ik bij jou was en dat ik wat later thuis zou komen.
En ik zie haar zuchten. Ik vond het vreemd waarom Nadine daarover had gelogen waarom had ze tegen haar moeder gezegd dat ze naar ging werken terwijl zij naar de bieb ging. Het verhaal klopte niet.
Maar ik zei haar dat ze verder moest vertellen.
Ze vertelde alles met veel gestotter.
Zo kende ik haar helemaal niet...
Esmee ik dacht ik laat mijn fiets hier staan en ga met de bus naar huis. Maar die rot bus kwam maar niet.
Een uur stond ik daar en was hij er niet. Toen besloot ik om te gaan lopen. Maar toen.....toen en ze begint helemaal met haar handen en gezicht te bewegen. Ik liep en ineens hoorde ik een auto toeteren.
Ik kende degene die in de auto zat.Maar ik had het niet moeten doen.
Ik zei nog Nee...maar Esma ze luisterde niet. Ze scheurde mijn truitje en begonnen me aanteraken..Ik had meteen al spijt ik probeerde nog de auto uit de komen maar het lukte niet.
En toen....toen....
Nadine sloeg haar handen voor haar gezicht. Ze haalde alles door elkaar. Ik wist niet waar ze het over had en met wie was ze in de auto geweest. Ik vroeg haar om duidelijker te zijn. Ik wist toen niet dat ze nog in shocktoestand zat. Ik begreep het niet.
Ik zei haar dat ze vanaf begin moest beginnen en alles precies moest vertellen...en dat deed ze toen ook.
''Esmee Faissel...Faissel heeft me in de steek gelaten. Ik was niet goed genoeg voor hem.. hij wilde me niet meer.
Ik wist toen niet waar ze naartoe wilde..ik vroeg haar of hij in de auto zat en wat hij er precies mee te maken had.
Ze vertelde me toen het hele verhaal...over hoe hij het heeft uitgemaakt en dat hij zomaar ineens uit haar leven was.
Ik sprak niet meer met de Nadine die ik dacht te kennen.
De manier hoe zij over hem sprak deed mij pijn. Ik zag een meisje tegenover mij en het leek alsof ze geobserdeerd door hem was geworden alsof ze zonder hem niet meer kon leven.
Later..begreep ik alles...Later viel alles precies op zijn plek.
Najim die steeds ongeduldiger word begint met zijn handen 2 vuisten te maken...''Esmee vertel ons wie hebben het gedaan...Wie?
Najim Nadine was niet haar zelf. En het was heel moeilijk om haar goed te kunnen volgen.
Esmee ze zagen mij en stopte de auto.Ali de vriend van Faissel zat erin en zei wat ik deed zo lopend en alleen.
Ik vertelde hem toen over mijn fiets.Hij zei''we brengen je wel anders''
Ik dacht dat kan geen kwaad en stapte in.
Toen zag ik Moro de andere vriend van Faissel die vast heeft gezeten en er zat er nog eentje bij.
Ze deden aardig allemaal..iets te aardig. Ik ging van achteren zitten.
Ali die reed eerst maar ging bijmij van achteren zitten samen met de andere vriend die ik niet ken.
Ik voelde me niet op mijn gemak maar ik dacht ik ben zo thuis...
Maar Esmee ze brachten me niet thuis...
Ze begon toen aan haar haren te trekken.
Ze reden en reden maar. Toen ik zei dat het niet de weg naar mijn huis was zeiden ze dat ze eerst nog wat moesten doen.
Ik voelde me daar niet goed bij en zei toen dat ik wel ging lopen.
Maar dat wilde ze niet....Ik bleef erbij want had geen zin om met hun naar plaatsen te gaan die ik niet kende en die Moro aangezien die vast heeft gezeten wist ik genoeg.
Ali bleef aardig doen en zei neee joh we kunnen je nu niet op dit tijdstip alleen nog naar huis laten lopen...Geloof me Nadine we brengen je veilig thuis. Maar we moeten eerst iets wegbrengen...en ik denk dat je wel mee wilt.
Ik vroeg ze toen waarom hij dacht dat ik dat wilde.
Ali had toen gezegd dat Faissel er ook zou zijn.
''Nadine dit is je kans om het uittepraten met Faissel...Je kan hem vragen wat er aan de is.
Esmee ik trapte er in...hij bracht het zo over dat ik Faissel ook echt zou gaan zien. Ze hadden hem zelfs gebeld en gezegd dat ik bij hun in de auto zat. Esmee ik voelde dat ik het moest uitpraten met hem en ik vertrouwde Ali.
Ineens stopte Moro bij een onbekende plek maar het moest niet ver zijn geweest want had het idee dat we niet leuk in de auto zaten.
Moro stapte uit en die vriend bleef zitten. Ali begon me te zeggen dat ik heel mooi was en dat ik Faissel niet nodig had.
Ik zei hem dat ik Faissel ook niet meer wilde...ik hoefde niemand meer.
Die vriend begon me ineens raar aantekijken.
Eh Ali hoelang gaat dit nog duren zei hij toen...ik heb geen uren de tijd.
Esmee ik wist niet wat ze van plan waren..voor ik het wist begon Ali me te zoenen. Overal Mijn nek..gezicht...mond..
Ik duwde hem van me weg. Begon te schreeuwen.
Ik schopte en sloeg maar het hielp niet.
''Ho.er dit is toch wat je al die tijd wilde? Al die gesprekken denk je dat ik die voor mijn lol deed....''
Ik begreep meteen dat hij al die tijd geen goeie vriend wilde zijn maar het was TE LAAT......
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
fly away
Potlood
Potlood

Die vriend begon me ook aan te raken.
Ik zei ze dat ze me los moesten laten. Maar ze bleven doorgaan.
Esmee ze sloegen me en hielden een mes tegen mijn gezicht en zeiden dat ik mijn bek moest houden.
Ze bleven doorgaan...toen ging de telefoon van Ali.
Ik hoorde hem praten en zeggen'''Ja het is heel gezellig met haar je weet niet wat je mist''
Esmee toen hij ophing zei Ali me dat het Faissel was....Faissel heeft hun de opdracht gegeven om mij dit aan te doen.
Ik keek naar Nadine en zag hoe ze alles weer opnieuw meemaakte.
De manier waarop ze het vertelde en de manier waarop ze haar lichaam bewoon. De manier waarop ze haar hadden aangeraakt alles deed ze na. Het moest heel moeilijk voor haar zijn geweest.
Al helemaal toen ze me vertelde hoe ze haar truitje hadden opgescheurd en haar broek uitdeden. Ze deed haar vest uit en liet me haar truitje zien. Ik schrok...want dit was het bewijs dat ze dat echt zo bij haar hadden gedaan.Ze sloeg ineens door. Ze begon zichzelf uittekleden en zeggen dat ze lelijk was en dat haar lichaam kapot moest... Ik durfde haar ook niet aanteraken..en dat was voor haar het bewijs dat ze vies was.Ik zei ook foute dingen...dingen zoals Nadine ga je wassen in de badkamer. Ik gaf haar een handdoek en duwde haar zowat de badkamer in. Ja ik wist niet hoe ik er mee om moest gaan. En het gaf me de tijd om na te kunnen denken.
Ik vond het beter als ik jullie moeder belde.
Dat deed ik toen ook..Jullie moeder nam op en ik zei haar dat Nadine bij mij was.
''Ja ze zei me al dat ze naar jou toe ging ze had me alleen niet duidelijk gezegd dat ze ook bleef slapen...Esmee zeg haar maar dat ik daar heel boos op ben..en dat ze meteen naar huis moet komen.
''Tante Nadine is ziek geworden..erg ziek..en we hadden moeten bellen ..
Ik kon mijn zin toen niet afmaken jullie moeder vroeg meteen of ik Nadine kon komen brengen ..ik zei haar dat dat goed was.
Iets hield mij tegen..ik kon het haar niet vertellen wat er met haar dochter was gebeurd...Ik kon het gewoon niet.
Ik hing de hoorn op.Toen Nadine uit de badkamer kwam toen zei ik haar dat ik haar moeder had gebeld. Ze begon weer te beven..''Je had het haar niet moeten vertellen...ik ga nu niet meer naar huis..en ze wilde al weg lopen.
Ik zei haar dat ze rustig moest blijven en dat ik nog niks had gezegd.
Dat was iets wat ze zelf moest doen als ze vond dat ze het kon.
Ze bedankte me..ik zei haar dat ik haar wel naar huis ging brengen.
Ze had ook hoge koorst. en ik merkte aan haar dat haar lichaam pijn deed. Ze had blauwe plekken overal.Ik wilde tegen Nadine zeggen dat ze naar de politie moest en dat ze het jullie moest vertellen maar Nadine was daar niet mee bezig....Ze was haar zelf niet meer..ze had het ook alleen maar over dat het haar niks meer kon schelen en dat ze dood wilde...Ik wilde haar helpen maar ze liet het me niet toe...Ik was toen ook te veel met mezelf bezig want door dat ze niet wilde dat ik haar hielp leek het voor mij dat ze niet wilde dat ik haar vriendin weer was.
Ook toen ik haar thuis had gebracht en alleen jullie moeder was thuis.
We legde haar in haar bed. Haar moeder ging thee voor haar maken.Ineens begon ze hysterische te doen...''Esmee ga mijn kamer uit....ga weg en kom nooit meer terug..vergeet alles wat ik je heb gezegd...het is niet waar....het is gelogen ik wilde het zelf allemaal ze hebben me niet verkracht.....Ga weg.....en blijf uit mijn leven jij bent geen vriendin meer van mij...Ga weg
Ik begreep het niet...maar ze bleef het herhalen. Ik rende zowat haar kamer uit en toen ik buiten stond wist ik niet wat mijn die dag allemaal was overkomen...
Wat moest ik nou geloven? Er spookte van alles door mijn hoofd.
Zou Nadine wel echt verkracht zijn? Of was het haar eigen schuld en heeft ze het met die jongens uit vrije wil gedaan en had ze nu spijt?
Ik schrok van die gedachtens....ik schrok zo erg dat ik het allemaal wilde vergeten....

Ik zie iedereen om mij heen huilen.
Zelfs de vrienden van Najim Mo en Appie hebben rode ogen.
Hoe kunnen ze dit Nadine hebben aangedaan.
Hoe dan hoe? Najim wilt al opstaan en wilt de jongens gaan zoeken.
''Dus die Faisel.. Moro en Ali......en die andere weet je de naam daarvan?
Najim ga rustig zitten...laten we alles eerst goed op een rijtje zetten voordat we iets gaan doen..dat waren Lina haar woorden.
Esmee zegt dan dat ze ook nog niet klaar is met haar verhaal.
Dit is niet alles...
Najim gaat weer op de bank zitten. Ik heb mezelf heeft onder haar dekens verstopt. Het leek alsof ik het nog steeds niet wil horen maar het moet...Ik heb geen keus.
Esmee' ging verder ' Na die dag dacht ik de hele tijd aan Nadine. Ik had al snel spijt van die gedachtens dat ik dacht dat ze het uit vrije wil had gedaan. Dat had gewoon niet gekund...ik zag hoe ze er uitzag en die blauwe plekken waren gewoon het bewijs. Ik wilde naar de politie gaan. Ik vond dat op de 1 of andere manier makkelijker dan het jullie te vertellen.Ik was die middag ook geweest. Ik had geen namen genoemd ik vroeg ze alleen dat stel dat ik aangifte wilde doen of zij er dan iets mee zouden doen. Mij werd toen verteld dat ik er eigelijk niks mee te maken had..ik moest alleen een getuigenis afleggen over hoe Nadine eruit zag maar als Nadine het zelf zou ontkennen dan zouden ze geen verklaring hebben en dus ook geen onderzoek.
Ik gaf het op. Ik kreeg geen hap meer door mijn keel. Heel de nacht was ik op gebleven ik probeerde een oplossing voor haar te vinden.
Maar ik wist dat Nadine niet meer helder nadacht. Het leek net of er iemand anders in haar lichaam was gekropen.
Ik kreeg die nacht ook een smsje van haar. Ik moest me er buiten houden en het tegen niemand zeggen. Als ik dat wel zou doen dan zou ze me haten voor de rest van haar leven.
Ik smstte die dag terug en beloofde haar dat.
Hoe moeilijk dat ook voor me was ...
2 dagen later belde ik haar. Ik hield het niet meer uit. Die jongens moesten gestraft worden. Ze klonk erg stil. Ze zei amper wat.
Ik zei haar toen dat ik wel met haar naar de politie wilde gaan.
Ze wilde niet. Ze zei me dat het allemaal wel vanzelf oplost.
Ik begreep haar niet...Ze klonk zo rustig..net of het haar niks deed.
Ze begon zelfs over iets anders tepraten. Ik werd toen helemaal gek.Begon te denken dat het allemaal een grote droom was geweest. Ik zei haar nog hoe ze daarmee kon leven..dat ze zo normaal kon praten.
Ze zei me dat er ook niks aan de hand was.
Ik merkte al meteen ze was in een ontkenningsfase.En ze hing ook al snel op. Ze zei dat ze het druk had thuis met schoonmaken.
Ik voelde een steek door mijn lichaam. Eerst komt ze naar me toe omdat ze hulp zoekt en dan vervolgens wilde ik haar helpen en dan zegt ze glashard dat er niks is. En dat ik het me inbeelde.
Ik voelde me daardoor zo rot.
Ik ben nog paar keer bij jullie thuis langs geweest maar ik zag hoe jullie gewoon met jullie leventjes bezig waren.
Niemand die ook maar iets in de gaten had en zij....Zij deed gewoon mee. Ze hield jullie voor de gek en deed alsof haar leventje normaal was. Maar dat was niet het geval.Ik kon niks meer doen. Ze zou het toch ontkennen als ik het tegen iemand zei. En ik had het haar beloofd.
Esmee hoe kon je zo stom zijn...Tuurlijk hadden we geloofd...je zou zoiets toch niet zomaar zeggen..dan was het niet uitgelopen..
Najim als ik dat had gedaan dan was het inderdaad niet zo gelopen maar ik wist niet beter....ik heb me ook lange tijd erg schuldig gevoeld. Nu nog steeds. Dat was ook 1 van de redenen dat ik het jullie niet heb verteld. Ik durfde niet.
Ik weet dat jullie nu boos op me zijn. Maar jullie hebben het recht om het te weten.
Het om te weten dat ik Nadine heb laten vallen....
''Esmee je hebt je best gedaan...je kon niet beter doen zei Lina toen.
Jawel Lina dat kon ik wel... Een dag voordat Nadine zelfmoord had gepleegd belde zij mij. Ze vroeg me of ze langs mocht komen.
Ik zei dat het goed was. Toen ze kwam zag ik hoe slecht ze eruit zag..Hoe konden jullie dat niet zien...iets wat ik me constant afvroeg.
Haar gezicht was smal en bleekjes geworden. Ze was heel mager geworden, waar was de mooie Nadine gebleven??
Ze probeerde zichzelf groot te houden maar je zag meteen aan haar dat het niet goed ging. Ik begrijp het ook niet hoe ze jullie zo voor de gek heeft kunnen houden...
Ze bleef erbij dat ze niet wilde dat iemand het wist. Het mocht niet.
En het kon niet...Niemand zou haar toch geloven..Iedereen zou zeggen dat het haar eigen schuld was. Dat waren haar woorden.
Ze zouden alles tegen haar gebruiken.
En toen zag ik eventje...heel eventjes de Nadine die ik kende.
Ze deed haar handen door mijn haar en zei''Esmee weet je nog toen we nog goeie vriendinnen waren? Weet je nog hoe leuk we het hadden.
Even leek het alsof we onze vriendschap weer terug hadden.
We huilden allebei totdat we niet meer konden.
''Ik heb mijn leven verpest Esmee...ik heb het zelf kapot gemaakt''
Het is allemaal mijn eigen schuld geweest.
Ik probeerde haar nog te overtuigen dat dat niet zo was..ja ze had een grote fout gemaakt door met die Faissel te beginnen maar als ze zelf echt wilde dan zou het goed komen. Ze hield me stevig vast.
Ik zei haar dat we nu echt naar de politie moesten gaan. En ze moest het jullie gaan vertellen. Maar ze gaf toen geen antwoord.
''Nadine je kan niet met dit geheim rond blijven lopen...
Esmee het kan gewoon niet...ik moet het accepteren dat ik dit meemaak ..het is mijn eigen straf maar ik kan mijn ouders en Dina en Najim..Mikael hiermee straffen...ik wil hun leven niet ook kapot maken.
Ik wist toen wat ze bedoelde..ze wilde jullie geen verdriet doen. Maar dat heeft ze uiteindelijk wel gedaan.
Ik werd boos...boos omdat zij dit had meegemaakt maar ik uitte het op haar. ''Nadine je moet naar de politie. Dat was waar ik de hele tijd aan dacht. Niet aan haar gevoel...niet aan haar pijn...ik dacht alleen maar aan het geheim dat ik meedroeg en dat steeds zwaarder werd.
Ik wilde dat ze hulp zocht maar zij wilde alles behalve dat.
''Esmee ik ga nog liever dood dan dat ik dat moet doen...
Het leven heeft voor mij geen zin meer...ik heb het al veel eerder opgegeven maar ik wil dat jij zo iets moois van je leven maakt. Esmee vecht ervoor.
Ik werd bang doordat ze die woorden zei maar ik nam ze niet serieus.
Ik noemde haar zwak..en Naief..Ik zei haar dat ze niet voor haar problemen moest weglopen.''Ik loop ook niet voor mijn problemen weg..het blijft me altijd achtervolgen waar ik ook ben dus ik kan het beter accepteren.
Ik kon haar niet zo aanhoren en toen heb ik haar gevraagd om weg te gaan...ik wilde niet dat ze tegen me sprak.
''Esmee het maakt niet uit...ik begrijp het dat je niks meer met mij te maken wilt hebben.
Ik kwam ook niet om je hulp...ik wil alleen weten of je van me houdt..of je me in je hart zal blijven dragen?
Het werd me toen teveel..Ik kon daar geen antwoord opgeven.
Ze bleef even staan ik kon geen antwoord geven. Ik wilde haar zeggen dat ik van haar hield maar het enigste wat ik kon zeggen was Nadine als je niet naar de politie gaat dan wil ik geen contact meer. Nadine je moet gaan of wil je het niet doen omdat je nog steeds van Faissel houdt? Is dat het? Ik zag Nadine naar me kijken' 'Esmee Faissel heeft mijn hart veroverd ..dat was de dag dat mijn ellende begon,ik kan nu gaan liegen en ik kan nu zeggen dat hij me niks meer doet maar ik ben mijn gevoel en hart kwijtgeraakt..het is in zijn bezit nu. Dat is het ergste wat iemand kan meemaken..het gevoel om geen macht meer over zichzelf te hebben..Ik wilde dat niet horen..hoe kon ze zo zijn en nog steeds om hem geven.
Weer deed ik hetzelfde ...weer gaf ik haar de keus..ze moest weer kiezen net zoals ik dat toen bij Faissel had gedaan.
Ik dacht dat ze nu zou zeggen dat ze onze vriendschap niet nog een keer kwijt wilde raken..Dat ze daarom mee naar de politie zou gaan.
Maar ze bleef alleen maar staan en zuchtte'' Esmee weet dat ik wel van jou hou en altijd zal blijven doen.Maar weet ook dat je soms wel wilt maar gewoon geen keuze kan maken in het leven....
Ik zag hoe ze langzaam weg liep, ondanks dat ze er slecht uitzag bleef ze een schoonheid.
Het leek net of iemand een mes door mijn lichaam heen stak. Ik kreeg meteen al spijt maar ik kon het gewoon niet..Iets waar ik nu nog steeds mee zit. Als ik tegen haar had gezegd dat ik van haar hield en als ik zei dat ik er hoe dan ook voor haar zou zijn dan zou ze het misschien niet hebben gedaan.Dan zou ze geen zelfmoord hebben gepleegd.
En daarom belde ik haar de volgende dag. Ik wilde haar dat zeggen...en dat ze hoe dan ook wel mij als vriendin nooit zou kwijtraken.
Ze was mijn maatje ik beschouwde haar als mn zusje ze was gewoon mn alles...MAAR HET WAS TE LAAT...!!

Ik hoorde hoe iedereen bij jullie zat te schreeuwen.
Toen kreeg ik ineens jullie vader die me zei dat ik later maar moest terugbellen en dat Nadine naar het ziekenhuis werd gebracht.
Ik voelde toen al dat het te laat was.
Ik sloot me op in mijn kamer en schreeuwde alles eruit.
Die volgende ochtend kreeg ik de brief van Nadine die ze mij opgestuurd had. Alles heeft ze volgens plan gedaan.
Ik heb de brief ook hier bij jullie thuis maanden bewaard. In de hoop dat 1 van jullie hem zelf tegen komen en hem zou gaan lezen...dan zouden jullie er zelf achterkomen. Maar niemand van jullie heeft hem gelezen. Hij ligt nog steeds inde eerste bureaula in Nadine haar kamer.
Lina staat op en komt een paar minuten later terug met de brief.
''Esmee lees hem alsjeblieft voor''Ik zag hoe Esmee begon te bibberen ze vouwt de brief open en begint te lezen:

Mijn allerliefste Esmee...

Mijn maatje..mijn hartsvriendin...Je bent de enigste op heel deze aarde die alles van mij weet..bijna alles. Want sinds dat we die ruzie kregen ben ik veranderd. Veranderd in een meisje dat ik nooit heb willen zijn. Mijn leven is veranderd Essie...Het ging niet goed met school en thuis..met alles eigelijk. Iedereen op deze wereld heeft een hekel aan mij.Ik doe ook niks goeds.Het heeft allemaal geen zin meer. Ik wil niemand geen pijn meer doen. Daarom vraag ik je ook om het tegen niemand te zeggen. Ik heb het aan Dina uitgelegd in mijn brief..zij zal mijn dagboek lezen en er ook achterkomen ..als zij het weet wil ik dat je er met haar over praat. En haar probeerd uit te leggen dat ik het nooit zo gewild heb. Alsjeblieft Esmee laat ze mij niet gaat haten al zou ik het wel begrijpen.
Ik bewonder jou zo erg...ben zo jaloers op jou leven. Om hoe je er uitziet..zo mooi...en je innerlijk is nog veel mooier. Laat niemand dat van je afpakken..NOOIT..en wat iedereen ook zeggen blijf in jezelf geloven. Esmee onze dromen zullen altijd van ons blijven..alleen jij moet ze in je eentje gaan waarmaken..In je hart zal ik bij je zijn en doen we het samen. Ik had het allemaal anders gewild..Es je moet me geloven ik had liever mijn ouders de waarheid verteld en gehoopt dat ze me zouden vergeven. Maar als ik helder nadenk dan weet ik dat niemand het mij zou vergeven.. gisteravond kwam Mikael thuis ze waren naar hem toegegaan en hebben hem gezegd dat ik een ****..tje was en het met iedereen deed...Ik kreeg ruzie met hem ..hij zei me nog ik had je nog zo gewaarschuwd voor die Ali en die jongens,waarom bleef je met ze omgaan..Hij noemde me dom en zei zelfs dat hij het verder zou uitzoeken als ik ook maar iets met die jongens gedaan zou hebben dan zou hij me afmaken..ik wist dat dit zou gebeuren Najim en Mikael zouden me niet meer als hun zusje zien en Dina zal me verafschuwen..En een leven zonder hun kan ik niet aan.Zonder mijn familie ben ik niks...maar zonder mij is mijn familie beter af.Ik zit ook vast in een cirkel waar ik niet meer uitkom.
De personen die mij dit hebben aangedaan willen me niet meer met rust laten. Ali en Moro hebben me na die dag elke keer gebeld...ze bedreigen me en zeggen dat als ik niet doe wat zij willen dat ik het dan wel merk en dat ze naar mijn ouders zullen komen ...
Ik durf haast niet meer naar buiten omdat ik bang ben ze tegentekomen en dan doen ze het weer....
Ik wil niet zo leven..En het ergste van allemaal is Esmee ....het allerergste ik hou nog steeds van Faissel.Ik weet dat hij diegene is die mij dit aanheeft gedaan..Hij wilde wraak..Wraak omdat ik hem boos had gemaakt ..ik begrijp het niet ik heb hem niks misdaan.
Daarom voel ik deze pijn want waarom haat ik hem niet? Waarom voel ik geen woede als ik hem aan denk...maar waarom voel ik pijn? Pijn omdat hij niet van mij gehouden heeft zoals ik van hem hou.
Ik weet dat je me niet kan begrijpen...ik begrijp mezelf ook niet.
Ik ben verkracht door vrienden van Faissel en nog hou ik van hem..
Esmee ik weet niet meer wie ik ben...Ik haat mezelf...ik kan niet naar mezelf kijken in de spiegel.Als ik mezelf hoor praten dan wil ik mijn oren dichtdoen zodat ik mijn stem niet hoor.
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg mezelf niet meer terug.
En dat is niet sinds die verkrachting maar al veel eerder...
Ik heb geen gevoel meer...het enigste wat ik weet is dat ik van je hou en van mijn familie.. Mijn lieve moeder en vader...en Najim mijn broer die me zoveel gaf ..geld kadootjes dat is zijn manier om te laten zien dat hij van me houdt maar ik heb liever gehad dat hij de moeite nam om met me te praten,ik wilde alleen maar zijn liefde maar hij heeft gelijk ik heb zijn liefde of die van mijn familie nooit verdiend..Mijn liefde voor jullie is zo sterk dat ik dit voor jullie over heb...jullie verdienen het niet om met mij te moeten leven...
Daarom Esmee daarom heb ik het gedaan.
Ik wil je bedanken voor alles....voor de leuke tijden die we samen hebben gekend...en voor je steun want geloof mij je hebt me heel erg geholpen. Als ik jou zag dan herkende ik mezelf hoe ik ooit ben geweest...Iets wat ik nooit meer zou worden...NOOIT meer...

Het gaat je goed lieve Essie.... Nadine
Laatst gewijzigd door fly away op 17 jan 2009 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
nousz
Puntenslijper
Puntenslijper

het is idd heel erg aangrijpend,,
ik las het,, en hoe egoïtische het miss ook klinkt.. ik moest echt aasn mezelf denken.. aan die brieven die ik thuis in mii bureautje hebt liggen voor mijn ouders en mijn broer.
hoeveel moeite het mij koste die te schrijven..

alleen heb ik ze nooit gegeven.. maar dat zal nog wel gebeuren..

groetjes anouska
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wow fly Away, het heeft even geduurt maar heb alles tot in de kleine details gelezen...

Waarschijnlijk was dit dan ook het einde van je verhaal.. Dus alle in zich had, emoties van verliefdheid, angst, verdriet, liefde en geluk.

Ga asjeblieft door met schrijven, zooooo goed:)
nousz
Puntenslijper
Puntenslijper

idd nogal mooi ja..
***Juud
Potlood
Potlood
Contacteer:

Ik heb er 3 dagen overgedaan om jou verhaal te lezen elke keer dat ik weer op de computer kwam dan ging ik naar dit forum en jou verhaal lezen het is zoo mooi ga vooral verder met schrijven!!
Je kan alle gevoelens zo goed vertellen het is niet overdreven het is niet te min het is precies goed daarom heb ik dit verhaal met plezier (dat klinkt heel gek aangezien dit een triest onder werp is) gelezen het leek net alsof je het zelf mee gemaakt had je kon het zo goed in woorden omschrijven!!
Schrijf alsjeblieft nog meer verhalen ik ga ze ckr lezen !!
Xxx __Judith
Geitebok

Ik vind dit echt een super mooi verhaal,,
je bent zo gevoelig in dit verhaal en dat grijpt me aan..

ik hoop gauw iets meer en anders van je te lezen

p.s. ik vind de titel niet zo leuk :)
***Juud
Potlood
Potlood
Contacteer:

Geitebok schreef:Ik vind dit echt een super mooi verhaal,,
je bent zo gevoelig in dit verhaal en dat grijpt me aan..

ik hoop gauw iets meer en anders van je te lezen

p.s. ik vind de titel niet zo leuk :)
En leek tie op een Boek ? :angel
Fenella
Puntenslijper
Puntenslijper

dit is echt een goed verhaal
ik moest en wou heb gewoon in een keer uit lezen
een verhaal zo spannent en ontroerent geschreven
ik werd gewoon het verhaal in getrokken

zulke verhalen mag je van mij echt nog veel vaker plaatsen
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Geitebok schreef:p.s. ik vind de titel niet zo leuk :)
Killing me softly => vind ik er juist heel erg goed bij passen, ze sterft iedere keer een klein beetje. Het gaat steeds slechter tot ze op een gegeven moment niet evrder kan leven..

En ik hoop zeker dat er meer van dit soort verhalen komen. Je kan echt zo goed schrijven.
Jabor
Balpen
Balpen

mandy als je op dit forum je verhaal kwijt wil ga dan je gang ;)
Liogra Paskathorv, drakenrijder van het Noorden
fly away
Potlood
Potlood

Mandytjuuh schreef: Steeds als ik van die brieven schrijf, zoals Nadine, dan besef ik dat ik van deze mensen hou en dat ik ze geen pijn wil doen.
Inderdaad ik heb dit verhaal geschreven zoals ik zelfmoord wilde plegen, en die brieven zou schrijven...
Time to move on
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Persoonlijk is dit het verhaal wat me het meeste heeft aangegrepen op dit forum.

Ik heb de rillingen gehad door me hele lichaam, maar ook de liefde, boosheid en angst gevoeld zoals jij dat omschreven had.
Ik kan me zo inleven in dit verhaal!!
Yang.
Potlood
Potlood

Echt mooi! En zielig natuurlijk. Soms heb ik dat ook hoor, een dipje enzo..Maar als je dan ziet van Nadine heeft meegemaakt. Ok, het is geen waargebeurd verhaal. Maar het is realistische, het kan iedereen plots gebeuren 0.0

Alleen één ding bij toe te voegen: Denk wel om de leestekens als ze praten enzo. Soms kan ik het niet zo goed volgen doordat ik niet weet wie het zegt. Dus leestekens vind ik overzichtelijker ;)
Huil niet over wat je kwijt bent, maar wees blij dat je het hebt gehad.
! * Me
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb het hele verhaal in een uurtje gelezen.. En ik vond het echt aangrijpend. Respect. Jammer dat er geen vervolg meer komt.

Eigenlijk zou je hier een prijs aan moeten geven :) Dit is het beste verhaal wat ik tot nu toe hier gelezen heb..
Don't dream your life, live your dream
Elice*
Balpen
Balpen

Prachtig!

Heel erg aangrijpend :)
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Echt een supermooi verhaal :!:
The quiet scares me cause it screams the truth
PieGie
Puntenslijper
Puntenslijper

De tralen rollen echt over mijn wangen *snif*
Ik ken het gevoel van Nadine wel een beetje. Ik ben jarenlang zeer hard gepest dat ik soms met de gedachte zat : Wat doe ik hier eigenlijk ?
Gelukkig ben ik er helemaal bovenop gekomen :super
Ik heb nog nooit zo'n mooi boek over zelfmoord gelezen.
SUPER
~Talk to the hand cuz the face aint listening :p~
anjetta
Puntenslijper
Puntenslijper

Jeumig. Ik heb dit in een rit uitgelezen. Wat gigantisch aangrijpend.

Je hebt de pijn en het gevoel van viesheid zo gigantisch sterk beschreven. Je hebt het zo goed geschreven dat ik me helemaal in kon leven in de personen. Dat vind ik echt heel erg knap van je.

Moest wel bijna huilen hoor vooral toen mijn vermoeden werkelijkheid werd en dat stuk over dat Nadine verteld aan Esmee dat ze verkracht is en hoe ze zich voelt. Iets minder handig was dat ik dit op stage zit/heb zitten te lezen, dus dan huilen om een verhaal is niet bepaald zoiets als handig. Maar echt geweldig gedaan hoor.

Al eens over nagedacht om dit op te sturen naar iets wat 't misschien kan publiceren of zo? Daar vind ik dit iniedergeval echt goed genoeg voor!

Ga zo door, echt fantastisch
*Writing is like Magic. Unpredictable and Beautiful*
15lila
Balpen
Balpen

mooi verhaal, alleen probeer de punten niet drie of vier keer te plaatsten.
Het leven word aangevallen door dromen.
Carientjuh
Puntenslijper
Puntenslijper

Super mooi geschreven. zoals de rest al liet merken , bij dit verhaal hou je het niet echt droog. aangrijpend. ik begreep alleen een dingetje niet zo goed in je verhaal staat dat esmee zegt:

'' Ik ben 16 jaar ouder dan haar. Maar toch lijkt het of er een heel groot verschil tussen ons in zat.''

bedoel je dat ze 16 is dus maar 1 jaar ouder dan nadine? want anders is het logisch dat er een heel groot verschil tussen hun inzat 16 jaar.. :$

Heb je het al uitgegeven , ? zou echt een geweldig mooi boek zijn.
Let it be.
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”