Een Klein, Gek Ding Genaamd Liefde
Een jongen belandt in het ziekenhuis na een ongeluk. Hij lijdt aan geheugenverlies en herkent zelfs zijn vriendin niet meer. Zij probeert hem zo goed te helpen door hem alles te vertellen, maar zal de jongen zich weer iets herinneren?
Proloog
Haar donker bruine ogen roepen mij. Ze fluisteren, ze zeggen, ze roepen en dan schreeuwen ze mijn naam. Elke keer als mijn blik de hare kruist, kan ik er mijlenver in kijken. Ik schuif langzaam naar haar toe en leg mijn trillende hand achter haar rug. Liefdevol kijkt ze naar mij en ik begin rustig te worden. Haar ogen blinken in het zonlicht en het lijkt alsof er sterretjes in te vinden zijn. Het lijkt zo echt dat ik er naar blijf staren en het gevoel heb dat ik ze zo zou kunnen aanraken. Langzaam bewegen onze hoofden in elkaars richting en wanneer ze bijna in perfecte houding zijn, druk ik mijn lippen tegen de hare. Ze spartelt niet tegen, ze legt haar hand achter mijn rug en neemt me stevig beet. De kus is gepassioneerd en lang. Ik veeg een paar haren uit haar gezicht nadat onze lippen elkaar losgelaten hadden. Haar ogen zijn vochtig, maar ze lacht. Ik veeg het vocht uit haar ogen en geef haar nog een kus op haar wang. Tijdens de kus vertel ik haar dat ik echt moet gaan nu.