Kleine tip: Het drukt een emotie uit...

---------------------------------------------------
- Het gras is altijd groener aan de overkant -
Ik wil altijd meer. Meer dan ik heb. Meer dan ik ooit zal hebben. Met toegeknepen ogen kijk ik naar alles om me heen. Neem alles in me op en gun niemand iets. Gelovigen noemen me het Boze Oog. Weren alles af met een ketting, armband of amulet. Maar ik ben overal en gun niemand iets.
Ik ben menselijk en toch weer onnatuurlijk.
Herken je me niet?
Een flitsende auto zien en weten dat je die zelf nooit zult krijgen.
Ergens hard voor werken en toch is er altijd iemand beter.
Iemand niet mogen omdat hij meer heeft dan jij.
Je kent me wel. Iedereen kent het gevoel dat ik meebreng. Ik zorg voor ruzie en haatneigingen. Ik zorg ervoor dat je meer je best doet zodat het eindresultaat beter wordt.
Ik ben het die je maag doet ineenkrimpen, ik ben het die je gefrustreerd doet toekijken. En je wilt het niet, want je weet dat het verkeerd is. Maar ik ben er nou eenmaal altijd. Ik zit ín je. Ik ben een deel van jou.
Herken je me niet?
Koningen hadden de positie, ze werden erom vermoord.
Keizers hadden de macht, ze werden erom omgebracht.
Generaals hadden het land, ze waren hun leven niet meer zeker.
Ik ben een zwarte God, een buitenstaander die niet geliefd wordt. En toch... toch ben ik er altijd. Het verlangen naar iets word te groot, je kan het niet bereiken en ziet anderen beter en groots. Het lukt maar niet en het nare gevoel in je buik word alsmaar groter. Dat nare, nare gevoel dat ik altijd teweeg brengt. Je werkt harder, want je wilt het. Maar het lukt niet.
Voel je het verlangen?
Voel je het knagen?
Ik ben het Boze Oog.
Menselijk en toch weer onnatuurlijk.
Herken je me niet?
Onbewust roep ik afgunst over iemand af. Zaai ik onrust. Je wilt het niet, maar het gebeurd. Ik zeg één wijze les: wees blij met wat je hebt, of heb vrede met de gevolgen. Want die wie tevreden is, zal geen vrees hebben voor mij. Ik kom alleen als jij dat wilt. Ik zorg ervoor dat je streeft voor je doel, plus een raar vies gevoel. En misschien zijn de gevolgen toch iets te veel, zit je zonder vrienden en familie, dat is mijn nadeel.
Ik zit in jou, je wilt het niet. Maar kunt ook niet zonder.
Wees verstandig en roep me niet.
Herken je me niet?
Ik wil het gras, niet de normale, groener gras. Ik wil, ik wil, ik wil. Maar waarom? Waarom krijg ik het toch niet.
Herken je me niet?