Ik ben bezig met een verhaal te schrijven. Ik weet nog niet of ik verder ga met schrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!
LET OP!! Titel verandert.
Lila..
Proloog
De kamer is leeg op twee mensen na. Er klinkt een harde gil. Een rode vlek verschijnt langzaam op de wang van een meisje van een jaar of zes. Jammerend drukt ze zichzelf in de hoek. Een grote man met diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet, reikt hoog boven haar uit. Op zijn gezicht verschijnt een gemene lach. Zijn ogen glinsteren onheilspellend in het maanlicht. Het is volle maan, een mooie nacht. Niets wijst er op dat daar in de hoek van de kamer straks geen echt meisje meer ligt. Er klinkt een harde knal. De man schrikt zichtbaar. Hij kijkt het meisje nog een tel recht in de ogen, voordat deze wegdraaien, en verdwijnt. De kamer is leeg op een hoopje mens na.
NRC Handelsblad 28 September 2009
Duivendrecht - 28 September - Toen Adriaan en Marie de Jong 28 augustus terugkwamen van hun vakantie uit Frankrijk kregen zij de schrik van hun leven. In eerste instantie was er niks te merken aan het huis. Maar toen Adriaan de Jong vervolgens zijn net ingekochte wijn voorraad in de kelder wou gaan zetten werd hij gealarmeerd door een vieze stank. In de hoek van de kelder lag een hoopje dat ooit een meisje van een jaar of zes was geweest. Politie onderzoek wees uit dat ze gestorven was op 15 augustus, een dag nadat de familie op vakantie was gegaan. Waarschijnlijk is ze om het leven gekomen door een kogel in haar hoofd. De buurman die de planten van de familie water zou geven heeft niks gehoord, geroken of gezien. Naar eigen zeggen was hij op 15 augustus niet thuis en is hij in de weken daarna de planten compleet vergeten. Opvallend was wel dat er nergens sporen van inbraak te zien waren. Van de dader is nog niets vernomen. Er is ook nog niet bekend wie het meisje was.
Voor vervolg zie pagina 6.
Er klinkt het geluid van een scheurende krant. De snippers dwarrelen naar beneden. Een schuldgevoel bekruipt de man met de diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet. Even later klinkt het geluid van een ronkende auto en rijdt de rode sportauto op hoge snelheid de straat uit. De man kan zijn concentratie nauwelijks op de weg houden.
Als hij na een lange rit uit zijn auto stapt en voor de redactie van het NRC Handelsblad staat twijfelt hij. Is het wel zo slim om dit te doen? De actie zou zo ongeveer gelijk kunnen staan aan het tekenen van zijn doodvonnis. Hij staat nog een paar minuten voor het gebouw, maar stapt toch weer in zijn auto. Hij rijdt vervolgens het hele eind weer naar huis. Dit is de laatste keer dat de rode sportauto nog van zijn vaste parkeerplaats is afgekomen. Op die ene keer na dan. Op die ene keer na die hij niet meer zou kunnen na vertellen, en de auto evenmin.
Hoofdstuk 1
Een vrouw kijkt naar haar man die met hun kleine meisje speelt. Er verschijnt langzaam een glimlach op haar gezicht. Dit is een van die momenten waarop ze zo gelukkig is. Zo een moment waar ze jaren lang van heeft gedroomd. De man heeft diepe zwart ogen, zoals je die nooit ziet. Die ogen zijn de ogen waar de vrouw jaren geleden voor viel. Ze weet nog goed dat ze er minuten lang in kon staren, dat al haar gedachten dan even wegstroomden. Dan was de rest van de wereld even verdwenen, niets was meer belangrijk. Alleen zij twee. Na een paar jaar waren ze niet meer alleen in die bijzondere momenten. Toen was het alleen zij twee en de baby in haar buik. Die baby is opgegroeid tot het kindje waar de man nu mee aan het spelen is. Ze hadden haar Lila genoemd. Een mooie zachte naam, de mooiste naam. Het was het idee van de man geweest. Een perfecte naam voor het stralende meisje. Hun oogappeltje. Het vreemde was dat Lila niet de donkere ogen van de man had gekregen, noch de bruine van de vrouw. Maar ze had hele lichte blauwe ogen, ze waren bijna grijs. De mooist kleur grijs die de vrouw in haar hele leven had gezien.
Ze sluit haar ogen en geniet van het zonnetje terwijl de man Lila meeneemt naar de zandbak en wat vormpjes uit het schuurtje pakt.
Ongewild dwalen de gedachten van de vrouw af naar haar ouders. Toen ze de man voor het eerst ontmoetten waren ze op het eerste gezicht enthousiast over hem. Tenminste dat leek zo. Ze hadden hem nog geen eens een paar uur gezien, maar hadden al meteen een duidelijke mening over hem. Hij was niet de geschikte man voor haar, hij zou niet goed voor haar kunnen zorgen. Bovendien was hij onvoorspelbaar en onbetrouwbaar. Hij heeft inderdaad soms van die momenten waarop het lijkt alsof hij even buiten zichzelf treedt. Maar dit gebeurt zo weinig dat de vrouw er nauwelijks aandacht aan besteedt. Toen ze een paar maanden later aan haar ouders vertelde dat ze bij hem ging wonen kregen ze ruzie, na de verhuizing hebben ze nog nauwelijks een woord met elkaar gewisseld. Haar moeder heeft nog een paar keer gebeld. Maar daar is het ook bij gebleven. De vrouw krijgt tranen in haar ogen als ze er aan denkt. Snel veegt ze die weg. Net op de momenten dat ze zich gelukkig voelt moet ze er altijd aan denken. Ze begrijpt niet dat haar ouders Lila niet willen zien. Ze denkt aan de man. Ook als is hij dan Lila’s vader, ze blijft toch haar dochter. Hun kleindochter. Weten ze eigenlijk dat het meisje Lila heet?
De vrouw opent haar ogen en kijkt vertederd naar hun kleine Lila. Ze voelt een arm die over haar schouder wordt gelegd en leunt tegen de man aan. Lila maakt zandtaartjes in de zandbak terwijl ze steeds viezer wordt.
‘Wil je een kopje thee, schat?’, vraagt de man.
‘Graag’
Ze kijkt naar de ondergaande zon. Dit heeft ze altijd zo romantisch gevonden. Ze neemt een slok van haar thee en gaat weer dicht tegen de man aan zitten. Samen kijken ze naar Lila, hun kleine oogappel. Ging dit moment maar nooit voorbij. De man denkt precies hetzelfde. Hij is nog nooit zo gelukkig geweest. Hij weet nog niet dat dit geluk niet voor eeuwig is. Ooit is hij al dat geluk kwijt en ziet hij het niet meer zitten, dan rijdt de rode sportauto voor de laatste keer zijn vaste parkeerplaats af.
En wat vinden jullie, moet ik verder schrijven?
Lila..
- roosjeroos93
- Puntenslijper
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 feb 2010 18:23
- Locatie: Amstelveen
Laatst gewijzigd door roosjeroos93 op 28 feb 2010 23:05, 4 keer totaal gewijzigd.
You can't have a rainbow without rain.
Druk, druk, druk en nog een druk
Druk, druk, druk en nog een druk

Wow, goed geschreven zeg. Je neemt me meteen mee in het verhaal en ik zit er echt in. Je schrijfstijl is heel goed en overzichtelijk, dat is heel mooi. Alleen verspring je soms van tijd, de ene keer schrijf je in verleden tijd en de andere keer in de tegenwoordige tijd. Dat kan best een beetje storend en verwarrend zijn, dus beslis in welke tijd je wilt schrijven en in welke je gemakkelijk schrijft.
Het is echt heel mysterieus geschreven en ik ben benieuwd wat je hier van gaat maken dus ik lees zeker mee!
Veel succes met het schrijven.
Het is echt heel mysterieus geschreven en ik ben benieuwd wat je hier van gaat maken dus ik lees zeker mee!
Veel succes met het schrijven.
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
Nano: 6670/50 000
- roosjeroos93
- Puntenslijper
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 feb 2010 18:23
- Locatie: Amstelveen
dankje
ik zal beter op de tijd letten, dat is inderdaad iets waar ik altijd al moeite mee heb
Hier een nieuw hoofdstuk. Ik begin nu alleen wel te twijfelen of het niet beter is als ik hoofdstuk 1 bij het proloog trek. Of wordt het proloog dan te lang?
Hoofdstuk 2
Ergens in Duivendrecht staat een mooi huis. Als je de straat inrijdt is dat het eerste wat je ziet. Eigenlijk is het niet heel anders dan de rest. Maar iets aan het huis zorgt ervoor dat je ernaar moet kijken. Iedereen die erlangs loopt blijft dan ook wel even staan. Op het naamboordje naast de deur staat fam. de Vries. Als toevallig die deur openstaat kan je in de hal kijken. Het is zo een hal waardoor iedereen zich meteen thuis voelt. Op de stenen vloer ligt een oud handgeweven vloerkleed. Dit geeft de ruimte een knusse uitstraling. Aan de muur hangt naast de mooie eikenhouten kapstok een geboortelijstje, gekregen van een oom of tante.
Lila.
Ons kindje.
Zo klein, zo zacht.
Wat een wonder.
Wat een pracht!
Wie hierna nog zo brutaal durft te zijn om naar binnen te gaan en die hal over te steken zal in een ruime goed verlichte huiskamer terecht komen. Centraal in die kamer staat een altijd gedekte eettafel. Als je op de bank gaat zitten, die achter de eettafel staat, prikt er een boekenkast in je rug die tot het plafond reikt. In die boekenkast staan fotoboeken. Bruiloft. Geboorte Lila. Vakantie Spanje. Alleen de aller-brutaalste zullen, na opening van het fotoboek Bruiloft, ontdekken dat het huis eigendom is van een vrouw en de man met diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet. Deze nieuwsgierige zal het fotoboek weer wegleggen en verder kijken. Boven de openhaard hangt hertenkop, iets wat Lila niet leuk zal vinden als ze wat ouder was geweest. Die hertenkop is geschoten door de man zelf. Als je goed kijkt zal je zien dat erachter het hertenoor zich een gaatje bevindt. Slechts de enkeling die het aandurfde om het huis binnen te gaan zal nu ook zeker verder gaan. Hij zal waarschijnlijk door de keukendeur gluren. Rond vijf uur staat de vrouw daar samen met de man altijd het avondeten te maken. Gezellig. De man kijkt dan altijd even naar zijn rode sportauto die voor de deur staat op zijn vaste parkeerplaats. De auto is zijn trots. Er zijn maar twee dingen waar hij meer omgeeft, zijn vrouw en hun Lila. Het aanrecht is altijd keurig schoon, net zoals de rest van het huis. Het enige vieze wat er te vinden is de mand van de hond die de nieuwsgierige insluiper waarschijnlijk niet eens op zal merken. Totdat de hond, die altijd in de keuken zit, hem zal opmerken. Maar dit zal nog niet het geval zijn, omdat de hond een diepe slaper is. En daar moet de insluiper voorlopig maar even blij mee zijn. Hij zal waarschijnlijk na het zien van een foto op het aanrecht de keuken betreden. Op de foto staan de man, de vrouw en Lila. Ze zien er zo gelukkig uit samen. En dat is het moment waarop de foto valt. En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop de hond wakker wordt. Het is een lieve hond, maar hij heeft het niet zo op wildvreemde. Deze wildvreemde zal snel vertrekken waarbij hij op de hielen wordt gezeten door het in zijn ogen zwart met witte monster. Hij zal gillend het huis verlaten.
nog steeds verder schrijven?
ik zal beter op de tijd letten, dat is inderdaad iets waar ik altijd al moeite mee heb

Hier een nieuw hoofdstuk. Ik begin nu alleen wel te twijfelen of het niet beter is als ik hoofdstuk 1 bij het proloog trek. Of wordt het proloog dan te lang?
Hoofdstuk 2
Ergens in Duivendrecht staat een mooi huis. Als je de straat inrijdt is dat het eerste wat je ziet. Eigenlijk is het niet heel anders dan de rest. Maar iets aan het huis zorgt ervoor dat je ernaar moet kijken. Iedereen die erlangs loopt blijft dan ook wel even staan. Op het naamboordje naast de deur staat fam. de Vries. Als toevallig die deur openstaat kan je in de hal kijken. Het is zo een hal waardoor iedereen zich meteen thuis voelt. Op de stenen vloer ligt een oud handgeweven vloerkleed. Dit geeft de ruimte een knusse uitstraling. Aan de muur hangt naast de mooie eikenhouten kapstok een geboortelijstje, gekregen van een oom of tante.
Lila.
Ons kindje.
Zo klein, zo zacht.
Wat een wonder.
Wat een pracht!
Wie hierna nog zo brutaal durft te zijn om naar binnen te gaan en die hal over te steken zal in een ruime goed verlichte huiskamer terecht komen. Centraal in die kamer staat een altijd gedekte eettafel. Als je op de bank gaat zitten, die achter de eettafel staat, prikt er een boekenkast in je rug die tot het plafond reikt. In die boekenkast staan fotoboeken. Bruiloft. Geboorte Lila. Vakantie Spanje. Alleen de aller-brutaalste zullen, na opening van het fotoboek Bruiloft, ontdekken dat het huis eigendom is van een vrouw en de man met diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet. Deze nieuwsgierige zal het fotoboek weer wegleggen en verder kijken. Boven de openhaard hangt hertenkop, iets wat Lila niet leuk zal vinden als ze wat ouder was geweest. Die hertenkop is geschoten door de man zelf. Als je goed kijkt zal je zien dat erachter het hertenoor zich een gaatje bevindt. Slechts de enkeling die het aandurfde om het huis binnen te gaan zal nu ook zeker verder gaan. Hij zal waarschijnlijk door de keukendeur gluren. Rond vijf uur staat de vrouw daar samen met de man altijd het avondeten te maken. Gezellig. De man kijkt dan altijd even naar zijn rode sportauto die voor de deur staat op zijn vaste parkeerplaats. De auto is zijn trots. Er zijn maar twee dingen waar hij meer omgeeft, zijn vrouw en hun Lila. Het aanrecht is altijd keurig schoon, net zoals de rest van het huis. Het enige vieze wat er te vinden is de mand van de hond die de nieuwsgierige insluiper waarschijnlijk niet eens op zal merken. Totdat de hond, die altijd in de keuken zit, hem zal opmerken. Maar dit zal nog niet het geval zijn, omdat de hond een diepe slaper is. En daar moet de insluiper voorlopig maar even blij mee zijn. Hij zal waarschijnlijk na het zien van een foto op het aanrecht de keuken betreden. Op de foto staan de man, de vrouw en Lila. Ze zien er zo gelukkig uit samen. En dat is het moment waarop de foto valt. En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop de hond wakker wordt. Het is een lieve hond, maar hij heeft het niet zo op wildvreemde. Deze wildvreemde zal snel vertrekken waarbij hij op de hielen wordt gezeten door het in zijn ogen zwart met witte monster. Hij zal gillend het huis verlaten.
nog steeds verder schrijven?

Laatst gewijzigd door Sabbientje op 01 mar 2010 09:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd. Je hoeft niet te quoten als je reageerd op de persoon boven je.
Reden: overbodige quote verwijderd. Je hoeft niet te quoten als je reageerd op de persoon boven je.
You can't have a rainbow without rain.
Druk, druk, druk en nog een druk
Druk, druk, druk en nog een druk

Hier ben ik weer 
Je kan eventueel wel het hoofdstuk 1 bij de proloog voegen, want de lengte maakt niet echt uit maar op zich vind ik het op die manier wel heel mooi ingedeeld. In de proloog lees je een stukje van de moord, veronderstel ik en dan hoofdstuk 1 begint uiteindelijk met het krantenartikel en de man die spijt voelt - denk ik.
Je hoofdstuk 3 is heel goed geschreven! Je sleurde me meteen weer mee. En je hebt goed op je tijden gelet, dat is heel mooi
Je schrijfstijl is echt heel fijn om te lezen. Hoe je het huis beschrijft is zeer origineel, heel mooi gedaan. Ik heb precies een beeld hoe het huis er precies uit ziet en dat is fantastisch!
Alleen een klein foutje:

Ik lees zeker nog mee, dus ben benieuwd naar meer

Je kan eventueel wel het hoofdstuk 1 bij de proloog voegen, want de lengte maakt niet echt uit maar op zich vind ik het op die manier wel heel mooi ingedeeld. In de proloog lees je een stukje van de moord, veronderstel ik en dan hoofdstuk 1 begint uiteindelijk met het krantenartikel en de man die spijt voelt - denk ik.
Je hoofdstuk 3 is heel goed geschreven! Je sleurde me meteen weer mee. En je hebt goed op je tijden gelet, dat is heel mooi

Alleen een klein foutje:
Die vetgedrukte langs hoort daar eigenlijk niet te staanIedereen die erlangs langs loopt blijft dan ook wel even staan.

Ik lees zeker nog mee, dus ben benieuwd naar meer

~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
Nano: 6670/50 000
- roosjeroos93
- Puntenslijper
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 feb 2010 18:23
- Locatie: Amstelveen
Ik heb Hoofdstuk 1 toch bij de proloog gevoegd. Wat nu hoofdstuk 1 en 2 is gebeurt namelijk eerder dan de proloog.
Bedankt voor je reactie
Nog een stukje
Hoofdstuk 3
Het fotoboek Bruiloft wordt uit de hoge boekenkast gepakt. De man met diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet, legt het op tafel.
‘Kijk Lila, dit zijn papa en mama toen ze gingen trouwen.’
Het meisje kijkt er met grote ogen naar, ze legt haar vinger op de foto.
‘Papa, mama.’
‘Ja, dat zijn papa en mama’, zegt de man met lach.
Hij bladert verder en werpt snel een blik op zijn vrouw die bezig is met het eten. Hij stopt met bladeren als hij aangekomen is bij een foto waarop een wat oudere man en vrouw staan afgebeeld.
‘Wie zijn dat?’ vraagt Lila nieuwsgierig.
‘Dat zijn nou jouw opa en oma, de ouders van je moeder. Die willen je niet zien.’
‘Waarom?’
‘Omdat ze mij niet mogen.’
‘Waarom?’
‘Dat moet je aan je moeder vragen als ze klaar is met het eten. Help je me even met tafeldekken?’
De man pakt de borden uit de kast en Lila’s kleine handjes leggen ze op tafel. Hij legt het bestek neer en Lila loopt naar de servetten. Ze gaat op haar tenen staan en met moeite weet ze er drie te pakken. Terwijl de man de wijn inschenkt komt de vrouw met een dampende pan de huiskamer binnen.
‘Mama?’ vraagt het meisje.
‘Ja, lieverd.’
‘Waarom zie ik opa en oma nooit?’
Geïrriteerd kijkt de vrouw naar de man.
‘Ik had je toch gezegd het er niet met haar over te hebben?’
‘Ze heeft toch het recht om het te weten, je kan het niet voor eeuwig achterhouden.’
‘Ik vertel het pas als ze er uit zichzelf naar vraagt.’
‘Ze vraagt het nu toch?’ De man wordt nu echt boos.
‘Ja, omdat jij hebt gezegd dat ze dat moet doen.’
‘Omdat ze het recht heeft om het te weten.’
‘Ze wil het niet weten.’
Het meisje kijkt van haar vader naar haar moeder en weer terug. Ze schuift haar stoel naar achter en verlaat de tafel. De man en de vrouw springen tegelijk op.
‘Kijk nou wat je doet’ schreeuwt de vrouw.
‘Wat ik doe, jij bent degene die aan het schreeuwen is.’
Het is een tijdje stil. De vrouw neemt Lila weer mee naar de tafel en schept op.
‘Sorry’ zegt ze.
De hele maaltijd wordt er gezwegen. Pas als de man en de vrouw noodgedwongen weer iets tegen elkaar moeten zeggen tijdens de afwas verdwijnt langzaam de spanning. Ze besluiten zo een dergelijke ruzie niet meer te maken. Al is het dan alleen in het belang van Lila. Hun kleine Lila.
Kan je plz reageren als je het leest?
Bedankt voor je reactie

Nog een stukje

Hoofdstuk 3
Het fotoboek Bruiloft wordt uit de hoge boekenkast gepakt. De man met diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet, legt het op tafel.
‘Kijk Lila, dit zijn papa en mama toen ze gingen trouwen.’
Het meisje kijkt er met grote ogen naar, ze legt haar vinger op de foto.
‘Papa, mama.’
‘Ja, dat zijn papa en mama’, zegt de man met lach.
Hij bladert verder en werpt snel een blik op zijn vrouw die bezig is met het eten. Hij stopt met bladeren als hij aangekomen is bij een foto waarop een wat oudere man en vrouw staan afgebeeld.
‘Wie zijn dat?’ vraagt Lila nieuwsgierig.
‘Dat zijn nou jouw opa en oma, de ouders van je moeder. Die willen je niet zien.’
‘Waarom?’
‘Omdat ze mij niet mogen.’
‘Waarom?’
‘Dat moet je aan je moeder vragen als ze klaar is met het eten. Help je me even met tafeldekken?’
De man pakt de borden uit de kast en Lila’s kleine handjes leggen ze op tafel. Hij legt het bestek neer en Lila loopt naar de servetten. Ze gaat op haar tenen staan en met moeite weet ze er drie te pakken. Terwijl de man de wijn inschenkt komt de vrouw met een dampende pan de huiskamer binnen.
‘Mama?’ vraagt het meisje.
‘Ja, lieverd.’
‘Waarom zie ik opa en oma nooit?’
Geïrriteerd kijkt de vrouw naar de man.
‘Ik had je toch gezegd het er niet met haar over te hebben?’
‘Ze heeft toch het recht om het te weten, je kan het niet voor eeuwig achterhouden.’
‘Ik vertel het pas als ze er uit zichzelf naar vraagt.’
‘Ze vraagt het nu toch?’ De man wordt nu echt boos.
‘Ja, omdat jij hebt gezegd dat ze dat moet doen.’
‘Omdat ze het recht heeft om het te weten.’
‘Ze wil het niet weten.’
Het meisje kijkt van haar vader naar haar moeder en weer terug. Ze schuift haar stoel naar achter en verlaat de tafel. De man en de vrouw springen tegelijk op.
‘Kijk nou wat je doet’ schreeuwt de vrouw.
‘Wat ik doe, jij bent degene die aan het schreeuwen is.’
Het is een tijdje stil. De vrouw neemt Lila weer mee naar de tafel en schept op.
‘Sorry’ zegt ze.
De hele maaltijd wordt er gezwegen. Pas als de man en de vrouw noodgedwongen weer iets tegen elkaar moeten zeggen tijdens de afwas verdwijnt langzaam de spanning. Ze besluiten zo een dergelijke ruzie niet meer te maken. Al is het dan alleen in het belang van Lila. Hun kleine Lila.
Kan je plz reageren als je het leest?
Laatst gewijzigd door roosjeroos93 op 01 mar 2010 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
You can't have a rainbow without rain.
Druk, druk, druk en nog een druk
Druk, druk, druk en nog een druk

Hallo daar!
Als je het zo bekijkt is het beter met je vorige hoofdstuk 1 bij de proloog te voegen. Mooi gedaan alweer!
Misschien is het een ideetje om de opa en de oma een beetje uitgebreider te beschrijven zodat we daar ook een heel klein beetje een beeld van krijgen? Of is dit niet van belang in het verhaal? Verder heb ik er niets op aan te merken. Mooi gedaan alweer! Ik kijk uit naar meer :p
Als je het zo bekijkt is het beter met je vorige hoofdstuk 1 bij de proloog te voegen. Mooi gedaan alweer!
Misschien is het een ideetje om de opa en de oma een beetje uitgebreider te beschrijven zodat we daar ook een heel klein beetje een beeld van krijgen? Of is dit niet van belang in het verhaal? Verder heb ik er niets op aan te merken. Mooi gedaan alweer! Ik kijk uit naar meer :p
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
Nano: 6670/50 000
- roosjeroos93
- Puntenslijper
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 feb 2010 18:23
- Locatie: Amstelveen
dankje, ik schrijf morgen weer verderxIMISSYOU schreef:Hallo daar!
Als je het zo bekijkt is het beter met je vorige hoofdstuk 1 bij de proloog te voegen. Mooi gedaan alweer!
Misschien is het een ideetje om de opa en de oma een beetje uitgebreider te beschrijven zodat we daar ook een heel klein beetje een beeld van krijgen? Of is dit niet van belang in het verhaal? Verder heb ik er niets op aan te merken. Mooi gedaan alweer! Ik kijk uit naar meer :p

Die opa en oma zijn niet van belang voor het verhaal. Het gaat er meer om dat ze een discussiepunt hebben zeg maar.
Hoofdstuk 4
Een man met diepe zwarte ogen, zoals je die nooit ziet, rommelt wat in zijn portemonnee.
‘Alstublieft’
Hij loopt naar de ingang waar hij zijn kaartjes laat afscheuren. Lila huppelt vrolijk aan zijn hand met hem mee.
‘Waar wil je het eerste heen?’ vraagt de man.
‘Apen!’ schreeuwt ze opgewonden.
‘Kom maar op mijn nek, kleine aap’ zegt hij lachend. En hij tilt haar op zijn nek.
‘Papa, waarom is mama niet mee?’
‘Ze heeft nog wat uh.. te doen.’
‘Te doen?’
Het blijft een tijdje stil.
‘Is ze naar opa en oma?’
‘Kijk, daar zijn de apen’ probeert hij haar af te leiden. Het werkt. Lila vindt het prachtig. De man zet haar op de grond.
‘Wat doen ze nou’ vraagt het meisje.
‘Ze ontvlooien elkaar.’
‘Wat is dat?’
‘Dan halen ze alle vlooien bij elkaar weg.’
‘Papa, mag ik jou ontvlooien?’
‘Tuurlijk.’
Hij bukt zodat Lila bij zijn haren kan. Haar kleine handjes woelen erdoor heen.
‘En nu moet jij mij ook ontvlooien, papa.’
‘Oké.’
De man gaat langzaam met zijn vingers door haar haren. Hij pakt snel een snoepje uit zijn tas.
‘Kijk is, ik heb een vlo gevonden.’
‘Oh..’
‘Weet jij wat apen met die vlooien doen?’
‘Wat dan?’ klinkt het nieuwsgierig.
‘Die eten ze op!’
En hij stopt het snoepje in zijn mond. Het meisje kijkt hem verbaasd aan.
‘Is dat niet vies?’
‘Nee hoor, proef maar.’
De man pakt nog een snoepje uit zijn tas en geeft die aan haar. Voorzichtig stopt Lila die in haar mond.
‘Lekker’ zegt ze met volle mond.
Langzaam lopen ze verder.
‘Ik weet heus wel dat het geen echte vlo was hoor, het was gewoon een snoepje’ zegt ze na een tijdje.
‘En ik maar denken dat je dacht dat je een vlo aan het eten was’ houdt hij haar voor de gek.
‘Vlooien smaken niet naar drop.’
‘Slimme meid.’
Ze stopt haar kleine handje in de grote hand van de man. Samen lopen ze naar de giraffen toe.
‘Wat hebben die lange nekken, ze kunnen helemaal bij die blaadjes komen’ zegt Lila bewonderend.
De man zet haar op zijn nek.
‘Als je nu je handen heel hoog uitstrekt dan kan je ook erbij’
Ze lopen verder terwijl Lila haar handen hoog boven haar hoofd strekt. Elke buitenstaander kan zien dat deze twee heel erg van elkaar houden. De man wil zijn dochtertje voor altijd bij zich houden. Zijn kleine Lila.
Laatst gewijzigd door Sabbientje op 01 mar 2010 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deze post is overbodig en dus SPAM. Je had het beste gewoon tot de volgende dag kunnen wachten en gelijk een nieuw stuk verhaal posten. Graag volgende keer hierop letten. Alvast bedankt
Reden: Deze post is overbodig en dus SPAM. Je had het beste gewoon tot de volgende dag kunnen wachten en gelijk een nieuw stuk verhaal posten. Graag volgende keer hierop letten. Alvast bedankt
You can't have a rainbow without rain.
Druk, druk, druk en nog een druk
Druk, druk, druk en nog een druk

Wat een mooi verhaal. Je weet alles heel precies te beschrijven en dat is heel mooi. Zo krijg je echt een beeld van de man en Lila. Je trekt de lezer helemaal in het verhaal. Ik ben echt benieuwd wat er verder gaat gebeuren.