Het land van de Leeuw

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Momo
Nieuw
Nieuw

Dit verhaal heb ik al een tijdje op mijn computer staan, het gaat over vijf kinden uit een heel saai dorpje die op een dag een beeldje vinden, en nadat ze het opgeraapt hebben in een vreemde wereld terecht komen. Ik ga er verder niet et veel over zeggen, want dat komt allemaal nog terug in het verhaal. Ik hoop dat jullie het iets vinden..Tips en reacties zijn altijd welkom :$

Langzaam opende Sarah haar ogen. Alles om haar heen was wazig, maar het werd allemaal steeds duidelijker.
Ze keek om zich heen of ze iets zag wat haar bekend voorkwam, maar ze herkende helemaal niks.
Het enige wat ze zag was een eindeloos veld met dode, kale bomen, hoopjes rotte bladeren en half-vergaande struiken,
maar haar vrienden waren nergens te bekennen.
Ze vroeg zich af of ze wel bij haar waren, want ze zag nergens een teken van leven.
Sarah stond op en keek nog eens om haar heen, maar nu beter, op zoek naar iemand die haar kon helpen.
Ze liep verder, en struikelde over een beeldje van een leeuw wat ze vaag herkende. En toen herinnerde ze zich plotseling wat.
Nadat ze, samen met haar vier vrienden, de enige andere kinderen die ook in haar woonplaatsje leefden,
een beeldje vond van een leeuw werd ze plotseling opgezogen. En toen ze wakker werd, was ze hier, in dit kale, dode en donkere land
Ze hoopte dat haar vrienden, als zij ook opgezogen waren, veilig waren, of in ieder geval bijelkaar. Ze raapte het beeldje op,
in de hoop dat ze teruggezogen zou worden, maar er gebeurde niets. Ze bekeek het beeldje aandachtig, maar ze ontdekte niets vreemds.
Ze liep weer verder, maar een ritselend geluid stopte haar.
Nu komen die karatelessen die ik gevolgd had toen ik zes jaar oud was goed van pas, dacht ze, en ze liep langzaam in de richting van het geluid, klaar om aan te vallen.
Het geritsel werd steeds luider en Sarah stond op het punt van aanvallen.
Ze kon zich op het laatse moment nog inhouden, gelukkig, want Khaj, haar beste vriend, kwam uit de bosjes gekropen. 'Godzijdank', zei hij zachtjes.
'Ik dacht dat ik de enige was hier.' Hij zuchtte. Sarah zuchtte ook. 'Dat dacht ik ook' zei ze. 'En ik dacht ook dat je een of ander beest was, ik had je bijna aangevallen.'
Khaj kwam overeind. ' Zullen Morgan, Haileigh en Stan hier ook zijn?' Sarah haalde haar schouders op. 'Ik zou willen dat ik dat wist', maar meer zei ze niet.
Ze liepen zwijgend verder, zoekend naar hun vrienden. Erg lang hadden ze daar niet voor nodig, want vanuit de lucht klonk een gil.
'Is dat Haileigh?' vroeg Khaj. Sarah luisterde en knikte. 'Ja', zei ze, 'Dat is Haileigh, zeker weten'.
Een gigantisch vliegend wezen daalde langzaam, en landde uiteindelijk vlak voor Khaj en Sarah, maar niet alleen Haileigh zat op het wezen,
ook Morgan was bij haar. Hij sprong van het wezen af en hielp daarna Haileigh, die nog altijd gilde, en meteen naar haar nicht Sarah rende.
Sarah zuchtte. Haileigh kon geen moment normaal doen, ze schreewde om letterlijk alles, of het nou goed of kwaad was, leuk of eng.
Met zijn vieren keken ze naar de draak die weer opsteeg en langzaam steeds kleiner werd, totdat hij niet meer zichtbaar was.

Ik hoop dat het iets is, ik zou graag willen weten wat jullie er goed aan vinden en wat slecht, en of het allemaal duidelijk is :$
And I'll spread my wings and fly.
If my heart was a house you'd be home.
Cause I wish you were here.(*30-08-1953<>03-03-2004, papa..)
Cause everything is never as it seems.
OWL CITY<3
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo,

Je hebt echt een leuke schrijfstijl, hij leest heel fijn. :) Je beschrijft alles ook heel goed, ik heb bijna een echt plaatje in mijn hoofd, zeer goed! Ik weet ook precies hoe Sarah zich voelt, daar opeens zo alleen in dat vreemde land. Mooi gedaan!
Alleen dat enteren na een komma hoeft niet, dat leest niet zo goed. Maar verder heb ik er niets op aan te merken. Ik lees dit zeker mee, het onderwerp spreekt me wel aan en ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)

Veel succes met je verhaal! :p
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Momo
Nieuw
Nieuw

Hier is het tweede stukje, en voorlopig even het laatste. Ik heb het nogal druk met school, ik heb volgende week 3 proefwerken, en mijn broer is jarig. De week daarna ga ik met mijn klas een weekje naar York, maar daarna zal ik wel weer wat posten. :$ En met die komma-enter, sorry daarvoor, maar mijn Word deed nogal vaag waardoor hij dat automatisch deed, ik heb nu zoveel mogelijk geprobeerd om dat te voorkomen :$ ;)

'Oké..' Khaj keek Morgan en Haileigh aan. 'Sinds wanneer vliegt Haileigh op draken?' Haileigh zette grote ogen op en begon meteen weer te schreewen.
' Dat vieze beest greep ons gewoon uit de lucht! Hè bah, ik ruik helemaal naar draak.' Morgan rolde met zijn ogen. 'Zonder die draak zou je hier niet meer staan, je mag blij zijn dat hij ons opving.'
' Nou, ik had me zonder dat beest ook best gered, hoor.' Antwoordde Haileigh. 'Ja.. en dat geloof je zelf?'
'Morgan, Haileigh, kappen! Wat maakt het uit. Jullie staan hier ten minste. Stan heb ik nog nergens gezien, we weten niet eens of hij wel hier is, laten we ons daar eerst druk over maken,' kwam Sarah tussenbeide.
Morgan knikte. ' Daar heb je gelijk in. Stan is belangrijker dan een discussie over een draak.' Ook Haileigh knikte.
'Ik heb alleen een vraag,' zei ze. 'Hoe denken we Stan te gaan vinden als we niet eens weten waar we zijn... Hé! Is dat niet dat beeldje wat we vonden in Lake Village?'
Sarah knikte. 'Ja, dat is dat beeldje ja. En hoe we Stan gaan vinden, geen idee, misschien is hij hier niet eens en maken we ons voor niks zorgen.'
'Laten we wel bij elkaar blijven,' zei Khaj,' dat lijkt me we zo verstandig, als wij elkaar ook nog kwijt raken, wie weet wat er dan gebeurd. We weten niet eens waar we zijn, en wat hier nog meer voor wezens zijn.'
De groep liep in de richting waar de draak heen vloog. ' Is dat nou wel zo slim?' Vroeg Morgan, 'ik bedoel, ik denk niet dat hij weet waar Stan is.'
Sarah bleef staan. 'Maar hij weet, denk ik, wel waar we zijn, en hoe we hier zijn gekomen.' 'Of beter nog, hoe we hier wegkomen,' maakte Khaj Sarah's
zin af. 'Daar zit iets in, maar, hoe weten we waar die draak nu is? We hebben hem nagekeken tot we hem niet meer konden zien, maar misschien is hij ergens wel omgedraaid.'
'Daar komen we dan van zelf wel achter, EinMorganStein,' merkte Haileigh op. 'Mij lijkt het wel het beste als we maar doen wat Sarah zegt, dan komen we nog verder.'
Met een zucht liep Sarah weer verder, en de rest liep achter haar aan. Het landschap veranderde weinig, alles bleef kaal, dood en grijs.
Wat is er gebeurd met dit land, vroeg Khaj zich af. Is het altijd al zo geweest? Hij werd uit zijn gedachten gewkt door Morgan.
'Yo, Khaj, Sarah vroeg iets aan je' Hij keek Khaj aan, en daarna Sarah. 'Ik vroeg waar je aan liep te denken, maar ik denk dat ik het wel weet, als je het zelfde denkt als ik.'
Zei Sarah, 'Ik dacht er namelijk aan wat er met deze plek gebeurd kon zijn, want het lijkt me niet dat het hier altijd zo somber geweest is.'
Khaj knikte. 'Ik dacht precies het zelfde,' verder kwam hij niet, want vanuit de lucht kwam de draak weer aanvliegen. Morgan riep naar de draak, die meteen naar beneden keek en de kinderen herkende.
Hij bleef laag vliegen en zei 'Ik moet jullie spreken, het is belangrijk.' Sarah slikte. 'Ik heb eerst een vraag', zei ze. 'Waar zijn we en wat is er hier aan de hand?'
De draak landde. ' Dat is precies wat ik jullie moet vertalen, maar laat ik mezelf eerst voorstellen, Sarah.' Sarah keek de draak aan.
Hoe weet hij mijn naam, dacht ze, die heb ik hem helemaal niet verteld. 'Ik ben Gregorio, en dit komt allemaal heel raar over, maar vertrouw me, ik leg het allemaal wel uit, klim nu maar gewoon op me, dan neem ik jullie mee naar mijn .. mijn grot,' zei Gregorio.
Sarah klom als eerste op Gregorio, gevolgd door Khaj en Morgan. Sarah bleef nog staan en weigerde om op de draak te klimmen. 'Vergeet het maar dat ik nog een keer op dat.. dat ding vlieg,' zei ze. 'Kom op zeg, Haileigh, doe even normaal, Gregorio is misschien de enige die ons kan vertellen waar we zijn, wil je dat even in je oren knopen? Als we hier ooit nog weg willen, als dat mogelijk is, moeten we hem nu gewoon vertrouwen.' Sarah keek haar nichtje aan.
Met een grote zucht pakte ze Sarah's uitgestoken hand aan en klom op de draak, die langzaam op steeg en wegvloog, in dezelfde richting, netzoals eerder die dag.
And I'll spread my wings and fly.
If my heart was a house you'd be home.
Cause I wish you were here.(*30-08-1953<>03-03-2004, papa..)
Cause everything is never as it seems.
OWL CITY<3
Gesloten

Terug naar “De Poort Naar De Andere Wereld”